Kastberg

J + A - Bryllup - Aflyst igen...

509 posts in this topic

On 29/9/2018 at 10:13 AM, little miss phoenix said:

Godt arbejde!! Jeg glæder mig til at se det færdige arbejde senere :cheerleader3:

Tusind tak :) Det har også været et projekt jeg bare har udsat gang på gang :( Nu kom jeg bare dertil hvor jeg bare ville have det færdigt, så jeg kunne komme til næste fase :)

0

Annonce ♥

:iloveyou:     Brudeslør - Del 3     :iloveyou:

Idag fik jeg så lavet noget mere på mit brudeslør :) Fik syet den på ude ved kanten, har dog ramt et dødpunkt, da jeg er i tvivl om hvad jeg nu skal gøre for at komme videre... Little Miss Phoenix, da du er uddannet skrædder, kan det være du har en ide? Meningen er at der skal perler i "blomsterne", men grenene vil stadig blafre, vil du sy hver enkelt gren fast, eller har du en anden ide? 

IMG_1276.JPG

Her er lige lidt flere billeder fra i løbet af dagen :)

IMG_1281.JPG

IMG_1278.JPG

0

Det ser flot ud :)

Du må ikke tage det som kritik for jeg er ikke skrædder :)

Men skal tyllet ikke klippes til ved blonden? :) Igen jeg er ikke skrædder, men jeg ville nok give grenen et enkelt sting for at de bliver hvor de skal og ikke begynder at folde :)

0

1 hour ago, FrøkenPedersen said:

Det ser flot ud :)

Du må ikke tage det som kritik for jeg er ikke skrædder :)

Men skal tyllet ikke klippes til ved blonden? :) Igen jeg er ikke skrædder, men jeg ville nok give grenen et enkelt sting for at de bliver hvor de skal og ikke begynder at folde :)

Mange tak :) Jo, venter bare med at gøre det til sidst da det er nemmere at holde tyllen strakt ud når den ikke er klippet til, så jeg nemmere kan sy i det uden at lave folder :)

1

Annonce ♥

Fed tråd. 

Mens jeg læste den fra ende til anden tænkte jeg godt nok at det var at planlægge langt frem i tiden - men det viste sig jo også at være blevet til endnu længere frem. Jeg kan ikke lade være med at tro at "turen" alligevel må have haft mange fede oplevelse i stedet for bare den "ene store dag". Jeg mener forlovelse - lang tid til at glæde sig til brylluppet - rådhusbryllup - huskøb - og så den store fest senere.  (Er klar over der også må have været nogle frustrationer men lad os springe dem over) 

Elsker din ide med centerpieces med historie. :cheerleader3:

Men jeg tænker det måske er svært for gæsterne at "fange" dem alle. Den på deres eget bord skal de nok få med,  men der skal måske være mere end et vink med en vognstang for at gøre dem opmærksom på at det er forskelligt på bordene - og praktisk mulighed for at mingle rundt og se. Eller også kan man jo også bare leve med at kun nogle gæster vil se det... 

Jeg hugger lige dine vers til toiletkurvene eller rettere førstehjælpskasserne (for den ide er jeg helt med på.

De er da søde - skal nok lige arbejde med at skrive dem sammen til et vers - vi har nemlig også kun fælles toilet. 

Jeg går i øvrigt også lidt med en plan om et slør der kan gå i arv - har 2 døtre og 2 steddøtre (alle voksne men endnu ugifte) så der er jo potientiale for at i det mindste nogen ville synes om ideen. 

Så jeg har de samme tanker om man kan være sikker på ikke at få det klippet,  men tænker det bare skal meldes helt klart ud. 

Edited by Frigga
0

22 hours ago, Frigga said:

Fed tråd. 

Mens jeg læste den fra ende til anden tænkte jeg godt nok at det var at planlægge langt frem i tiden - men det viste sig jo også at være blevet til endnu længere frem.

Jeg har fulgt hele processen (de bookede os helt tilbage i 2016) :)  Det er ikke unormalt for os at nogle kunder vælger at udskyde festen fordi der kommer andre ting ind undervejs :) Det positive her er så at Kastberg - formentlig - har lagt den videre planlægning lidt på hylden til fordel for andre ting. Det er kun sundt. :) Jeg har af og til mødt "tidligere brude" i forbindelse med andre fester hvor de har givet udtryk for at de havde en slags tomhedsfornemmelse efter dagen fordi det hele som de har planlagt i lang tid bliver afviklet på no time for sådan en dag går hurtigt. Så det er vigtigt at man også stikker en finger i jorden og fokuserer på andet end lige bryllup :) En anden positiv ting er at de får "stedet" :)

0

Elsker din ide med centerpieces med historie. :cheerleader3:

Men jeg tænker det måske er svært for gæsterne at "fange" dem alle. Den på deres eget bord skal de nok få med,  men der skal måske være mere end et vink med en vognstang for at gøre dem opmærksom på at det er forskelligt på bordene - og praktisk mulighed for at mingle rundt og se. Eller også kan man jo også bare leve med at kun nogle gæster vil se det... 

Exactly. Det er ikke sikkert at alle bemærker de små detaljer som folk bruger oceaner af tid på at lave - kender det fra min egen verden - men det vigtigste er at man selv er stolt og tilfreds med det man har lavet. Det giver en personlig tilfredsstillelse og dermed en tryghed at vide at man har gjort alt hvad man kan for at skabe rammerne om den perfekte fest :) .    

0

Annonce ♥

Jeg går i øvrigt også lidt med en plan om et slør der kan gå i arv - har 2 døtre og 2 steddøtre (alle voksne men endnu ugifte) så der er jo potientiale for at i det mindste nogen ville synes om ideen. 

Så jeg har de samme tanker om man kan være sikker på ikke at få det klippet,  men tænker det bare skal meldes helt klart ud. 

Min erfaring er at folk respekterer et NEJ :) Toastmasteren siger det under slutningen af middagen og jeg plejer også selv at sige det lige inden brudevalsen sættes i gang og jeg har aldrig oplevet at det ikke er blevet respekteret. Der er ingen grund til at gå i overvejelser om reserveslør eller lignende, hvis man ikke har lyst til det på sin egen bryllupsdag :)

0

:iloveyou:     Igang med endnu en centerpiece - Kamerastativet     :iloveyou:

Så kom jeg igang/videre med endnu en centerpiece til vores borde! Da min bedre halvdel og jeg er meget glad for at se serier, skulle det selvfølgelig også med :) Så der kommer et gammeldags filmkamera og nogle filmruller liggende ved siden af, med nogen af dem vi har været rigtig glade for :)

Her er lidt billeder af resultatet indtil videre. Det er ikke helt færdigt endnu, men hvis man har lidt fantasi, så er det selve indmaden uden filmrullen på :biggrin:

IMG-2464.JPG              IMG-2466.JPG

Den skulle ende noget ala den her, men lidt anderledes.

81O63VaKZbL._SL1500_.jpg

0

On 14/5/2019 at 2:26 PM, Ki Schou said:

Kære Julie - nu er det lige om lidt, jeg håber du får den skønneste dag og håber at alt er med jer både vejrguder og alle andre der måtte have indflydelse på, at det bliver så dejlig en dag som muligt ()() <3

Hej Ki 

Mange tak! Nu er der rent faktisk under et år til ()()

0

Annonce ♥

:iloveyou:     Åh nej, ikke nu igen!     :iloveyou:

Som flere af jer ved har vi tidligere været nødt at rykke vores bryllup et andet sted hen... Nu er vi nødt at rykke kirke igen :( 

Fik et opkald fra kirken om at der ville være renovation efter en skade mens vi skal vies næste år :boohoo:

Så nu har vi været nødsaget til at finde en ny kirke igen... 

0

On 25.5.2019 at 7:47 PM, Kastberg said:

Hej Ki 

Mange tak! Nu er der rent faktisk under et år til ()()

Ej men altså Julie, jeg havde jo taget fejl af årstallet :lol::lol: der er jo et helt år til altså. Nå men så var det lige lidt tidligt at ønske tillykke :oops::griner:-

0

On 25.5.2019 at 8:17 PM, Frigga said:

Åh nej, håber da I kan finde noget andet der passer jer i nærheden af feststedet,  så det ikke er alting der skal laves om. :o

I det mindste er der da stadig et år til, men øv alligevel. 

Sådan noget er træls uanset hvornår man får det at vide. Vi har heldigvis fundet en anden kirke i nærheden, så stedet ikke behøves at rykkes :)

Da vi bookede sidst fik vi at vide at man skulle have tilknytning til kirken i Ikast som er mega flot udefra ihvertfald (har ikke set den indvendig endnu). Det skal man heldigvis ikke mere, og vi kunne få et vielsestidspunkt der passede os bedre. Så torsdag på vej på camping kører vi forbi og ser kirken indvendig :) Det er så faktisk lidt sjovt at en af deres præster er kone til ham der konfirmerede mig, så det kunne være lidt sjovt hvis vi blev viet af hende. Eller det er jo egentlig en velsignelse da vi jo blev gift på rådhuset sidste år pga. huskøb...

0

Annonce ♥

Det positive er så at kirken har orienteret jer i - hvad jeg vil kalde - god tid inden så mulighederne for at finde en anden kirke var der uden at I skulle finde et nyt sted (for det ville I være kede af) :)

0

:iloveyou:     Lidt fremgang     :iloveyou:

Vi har fundet en ny kirke, så vielsen kommer til at foregå i Ikast Kirke. Vi har valgt hvilke salmer vi vil have, så nu mangler bare mødet med præsten efter nytår. Jeg har fået købt skålene til centerpieces, så nu skal jeg bare have fundet ud af at farve dem. Sidst men ikke mindst har vi også fået købt bryllupskagefiguren :biggrin:

Glasskål.jpg          61AbATOxvvL._SL1280_.jpg

0

Det var da godt I fik styr på kirken.

Skal I allerede snakke salmer med præsten efter nytår? I skal også først giftes i maj ikke?

Vores præst regner først med at snakke med os 1-2 uger før. Meen jeg vil nu også gerne have styr på salmerne noget før da jeg gerne vil lave kirkehæfte.

0

Annonce ♥

:iloveyou:     Min tur til brudekjole!     :iloveyou:

Så blev det endelig min tur til at komme ud og prøve brudekjoler! 

Jeg var ude ved Kennedys i Sabro ved Århus igår sammen med min mor og min moster, og jeg fandt en kjole! 

En kjole fra Tres Chic :cheerleader3:

Har ikke lige fået billederne af mig selv endnu, men her er billederne fra hjemmesiden af.

EC4356D9-D1C9-49BF-BC16-6FDC411D10DB.jpeg99D80D11-F5A6-4294-BF07-526415654D14.jpeg

0

:iloveyou:     Skoene er fundet!     :iloveyou:

Så har jeg også fået fundet de sko jeg vil have :thumbsupsmileyanim:

Da jeg ikke bryder mig om at jeg bliver højere end min bedre halvdel med stiletter og aldrig går i dem ellers, så skal de være flade. Dem her kan jeg også bruge bagefter :biggrin:

DOB11A04D-A11@3.jpg

0

Det er spændene at følge med i alle de ting som du selv kreere til brylluppet :super:

Den bryllupskagefigur er virkelig fin, den har jeg også selv haft kig på.

Smuk kjole, jeg glæder mig til at se billederne af dig i kjolen :wink:

Jeg syne også dine sko er rigtig fine, kan godt lide blomsten der pynter i midtten. Da jeg selv er ret lav synes jeg det er et luksusproblem at være for høj til stiletter :tunge:

0