Kastberg

J + A - Bryllup - Aflyst igen...

509 posts in this topic

Annonce ♥

Annonce ♥

:iloveyou:     Så er mandens outfit klaret og fotografering er planlagt!    :iloveyou:

En stormfuld, men effektiv søndag senere med en startede forkølelse har vi kunnet krydse nogle punkter af vores to do-liste! :)

Vi var ude at se stedet vi skal holde bryllup i formiddag, for at være sikre på de sidste ting,

og hvordan service osv. ser ud og om der er nok.

Det er der heldigvis, det eneste der mangler er tremmesenge til de få småbørn der er.

De må så selv vurdere om de kan klare sig med de nederste køjer eller selv tage en weekendseng eller lign. med sig. 

Efter det tog vi i Herning Centret for at få købt det sidste til min bedre halvdel.

Planen var at vi skulle få købt et slips eller en butterfly, et sæt sko og evt. et nyt bælte.

Jeg blev så glad for at han valgte et slips, for må indrømme jeg ikke synes en butterfly passer til bryllup. Måske fordi vi aldrig har brugt det i min familie...

Derudover fik han et nyt sæt sko, som ikke bærer præg af byture :)

Sko 1.png     Sko 4.png

Han endte med at vælge et rødt slips, så han matcher farvetemaet :biggrin:

Rød slips.jpg

Derudover købte han et neutralt sort bælte.

Efter det fik vi kigget på steder vi kunne blive fotograferet.

Det sted vi havde regnet at bruge der er tæt på feriecentret kan vi desværre ikke bruge.

Der er skraldespande, grille, shelters eller redningsveste uanset hvilken retning man kiggede, så det blev hurtigt udelukket :(

På vej hjem kom vi dog lige forbi kirken, hvor de har en meget flot figur foran. Som vi tror kunne give nogle gode billeder.

Jeg tænker man kan lave noget med slæbet på kjolen, på de trin der er op til figuren.

Ikast Kirke 4.jpg

Nu kan vi krydse hele mandens outfit af på to do-listen.

Han bliver iført et antracitgrå jakkesæt med veste, hvid skjorte, rød slips og sorte sko.

Så helt igennem effektiv dag!

0

Ja her har manden vist kun styr på skoene og det er fordi han fik dem i julegave af mig....

Bliver helt misundelig, ville så gerne have min kæreste i vest, men da jeg fiskede lidt efter det fik jeg at vide at han aldrig havde været til vest (øv - for han skal i hvert fald  bestemme selv denne gang, sidste gang var det vist x-konen der bestemte den del...)

Hvor er det nu I skal holde festen?

Du har vist skrevet det før, men det er jo efterhånden en lang tråd at kigge tilbage i.

0

4 hours ago, Frigga said:

Ja her har manden vist kun styr på skoene og det er fordi han fik dem i julegave af mig....

Bliver helt misundelig, ville så gerne have min kæreste i vest, men da jeg fiskede lidt efter det fik jeg at vide at han aldrig havde været til vest (øv - for han skal i hvert fald  bestemme selv denne gang, sidste gang var det vist x-konen der bestemte den del...)

Hvor er det nu I skal holde festen?

Du har vist skrevet det før, men det er jo efterhånden en lang tråd at kigge tilbage i.

Haha, har også måtte kæmpe for det her -HAHA-

Jeg plejer at argumentere praktisk, så går han som regel med til det her. :biggrin: 

Vi skal giftes i Ikast Kirke, og holder festen på Sinding Feriecenter lige uden for Herning.

En anden gang så står de grundlæggende ting på min første side, og stederne står under mit profilbillede, hver gang jeg skriver noget nogen steder :thumbsupsmileyanim:

0

:iloveyou:     Halleluja! Bordplanen er lykkes!    :iloveyou:

En stor milepæl er nået! Bordplanen er gået op! Dog ikke uden kamp...

Jeg havde lavet et fint excel-ark der regnede ud for mig, hvor gæster der blev og jeg kunne bare ikke

få det til at gå op det antal af papirsedler jeg sad og rykkede rundt på.

Jeg tjekkede alting jeg ved ikke hvor mange for at finde ud af hvem jeg havde glemt, uden held :(

Da jeg så endelig bad manden om hjælp til hvor jeg regnede forkert, kom han med den åndsvage kommentar om jeg havde husket os selv. Jeg blev irriteret og svarede selvfølgelig havde jeg det... :shooter:

Bortset fra det havde jeg ikke... :oops:

Så efter den krise blev afværget lykkes det! :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

6 minutes ago, Frigga said:

Wow laver du allerede bordplan nu? Har I allerede svar fra gæsterne?

I skal da kun giftes 14 før os og vi er først lige begyndt at dele invitationer ud....

Vi har været tidlig ude med vores, fordi vi fik nys om at der var flere i vores familie og vennekreds der snakkede om at blive gift i år, vi vidste der kom en konfirmation og nogle runde fødselsdage. Så vi bestemte os for at dele dem tidligt ud og ikke tage nogen chancer med det. Hvilket viste sig at være smart! Weekenden før vores bryllup skal vi til en konfirmation, så har vi vores eget bryllup, og weekenden efter skal vi til et vennepars bryllup, 2 af weekenderne i juni skal vi til bryllup og 1 weekend skal vi til rund fødselsdag. Derudover er der selvfølgelig august, hvor vi skal til 2 bryllupper :o 

Så da jeg fik den sidste tilmelding i sidste uge, gav jeg mig i kast med den lettere umulige opgave. Synes vi har alt for mange ting at tage hensyn til i form af sygdomme og babyer...

0

Hold da op en masse fester, så kan jeg godt forstå I sørgede for at være tidligt ude. Vi gav nu også en mundtlig std til dem vi nødigst vil undvære allerede i efteråret, men de fleste får den først nu.

Etiketter til Kastbergs hjemmeproduktion.... jeg ville nok vælge lidt mere forsiringer og snirkler, men det er måske bare mig der ikke kan få nok af den slags. Det kommer jo også an på om du går efter et enkelt udtryk og hvad du ellers har tænkt af opstilling.

0

Annonce ♥

Åh hvor sjovt med den bordplan :lol: Det nummer kunne jeg også have fundet på.

Jeg synes i øvrigt at etiketterne er helt som de skal være. Elsker de fine tegninger af æbler og rødbede - lige min smag! 

0

On 18.2.2020 at 6:12 PM, Frigga said:

Hold da op en masse fester, så kan jeg godt forstå I sørgede for at være tidligt ude. Vi gav nu også en mundtlig std til dem vi nødigst vil undvære allerede i efteråret, men de fleste får den først nu.

Etiketter til Kastbergs hjemmeproduktion.... jeg ville nok vælge lidt mere forsiringer og snirkler, men det er måske bare mig der ikke kan få nok af den slags. Det kommer jo også an på om du går efter et enkelt udtryk og hvad du ellers har tænkt af opstilling.

Tænker også vi ikke kommer til særlig mange store familiefester de næste par år, når dem her er overstået... Må dog indrømme jeg nærmest bliver forpustet ved tanken om alle fester, tøj og gaver vi skal have gang i :unsure:

Jeg synes også at etiketterne er lidt "kedelige", dem må jeg arbejde videre på.

0

On 18.2.2020 at 7:25 PM, sha said:

Åh hvor sjovt med den bordplan :lol: Det nummer kunne jeg også have fundet på.

Jeg synes i øvrigt at etiketterne er helt som de skal være. Elsker de fine tegninger af æbler og rødbede - lige min smag! 

Jeg synes næsten det værste var at jeg har læst om flere herinde, der har lavet den fejl når de har lavet bordplan eller glemt og bestille mad til dem. Så er lidt irriteret på mig over at jeg så heller ikke selv har husket det. Men synes næsten det er værere at det var min bedre halvdel der opdagede det :shooter:

Jeg er ikke 100% tilftreds med dem selv, men tror jeg vil prøve at arbejde videre ud fra skriften med figuren over eller under :)

0

:iloveyou:     Prøvesmagning af middag og nye etiketter!    :iloveyou:

Vi var på Højslev Kro igår, som er dem der skal lave vores mad til brylluppet!

Der fik vi en prøvemiddag på det vi skal have til brylluppet, og nøj man det var lækkert!

Vi behøvede nærmest ikke engang tygge kødet så mørt var det! Så menuen bliver som følgende:

Klassisk rejecocktail til forret.

Helstegt oksemørbrad med årtidens grøntsager, pommes anne og rødvinssauce til hovedret. Vi fik jordskokchips med confiterede løg og gulerod, forårsløg i serranoskinke med selleripure og nogle små svampe jeg ikke aner hvad hedder. 

Sprød nøddekurv med 3 slags sorbetis til dessert. Vi fik æble-, hyldeblomst- og blodappelsinis.

Det var virkelig lækkert! :thumbsupsmileyanim:

Idag har jeg så siddet og arbejdet videre på vores etiketter til hjemmeproduktionen.

Jeg var ikke helt tilfreds med dem selv. Det var som om der manglede noget...

Jeg prøvede at google hvordan mærkater så ud til syltetøj osv. og arbejdede ud fra dem jeg kunne li.

Jeg endte med det her. Jeg har sat en cirkel i midten, så de ikke bare er firkantet. Jeg har lavet om i teksten, og skrevet hjemmelavet med småt nedenunder. Jeg har flyttet frugten ovenover teksten, lavet en streg rundt i kanten og ændret farverne.

Hvad synes I om denne udgave? :) Er virkelig glad for jeres input :thumbsupsmileyanim:

IMG-3803.jpg

IMG-3805.JPG     IMG-3804.JPG     IMG-3806.JPG

0

Annonce ♥

De etiketter er jeg ret vild med.

De forskellige faconer gør en verden til forskel.

Dog synes jeg de forskellige farver gør det lidt rodet, jeg ville nok vælge en af farverne som bundfarve og gerne en hvor frugtbillederne bliver fremhævet, for de enkle billeder er jo egentlig ret fine.

0

10 hours ago, Frigga said:

De etiketter er jeg ret vild med.

De forskellige faconer gør en verden til forskel.

Dog synes jeg de forskellige farver gør det lidt rodet, jeg ville nok vælge en af farverne som bundfarve og gerne en hvor frugtbillederne bliver fremhævet, for de enkle billeder er jo egentlig ret fine.

Synes også det gør en verden til forskel fra de firkantede mærkater. Er egentlig tilfreds med dem selv, men tror jeg vil prøve at ændre farven til den samme farve for at se :)

0

Jeg har haft lidt problemer med at sove de sidste par dage, så igår aftes udnyttede jeg det til noget fornuftigt!

Har fået lavet grøntsagerne der skal stå sammen med glassene ved selvforsyning. Hvad synes I? Det skal forestille en rødbede og nogle gulerødder :)

IMG-3814.JPG    IMG-3815.JPG    IMG-3816.JPG    IMG-3818.JPG

Derudover har jeg limet møtrikker i bunden af dem, så de kan stå selv uden og vælte :)

0

Annonce ♥

Et lille sidespring - Se lige hvem jeg rendte ind i lørdag :) Ham kan I glæde jer til :) Det er altid en fornøjelse at være ude til bryllupsfester sammen med ham og han får lidt røg :) Spurgte lige børnene ved børnebordet om det var fotografen der havde rippet alt slikket for der lå bare tomme poser overalt :) Vi var i Græsted (Gilleleje) så den gode Jesper Albrechtsen var langt væk hjemmefra. Den 16/5 er det så mig der er langt væk hjemmefra :)

Jesper A.jpg

0

11 hours ago, diskobil said:

Et lille sidespring - Se lige hvem jeg rendte ind i lørdag :) Ham kan I glæde jer til :) Det er altid en fornøjelse at være ude til bryllupsfester sammen med ham og han får lidt røg :) Spurgte lige børnene ved børnebordet om det var fotografen der havde rippet alt slikket for der lå bare tomme poser overalt :) Vi var i Græsted (Gilleleje) så den gode Jesper Albrechtsen var langt væk hjemmefra. Den 16/5 er det så mig der er langt væk hjemmefra :)

Jesper A.jpg

Nei, hvor sjovt! :) Det er måske dig selv der kommer til vores bryllup? :)

0

Det er det da :):) Skal faktisk også over denne weekend (Horsens). Så må vi se om jeg også render ind i ham der :) Talte vi vidst ikke om men muligheden er der bestemt for ligesom denne (og din) er det også en booking fra en Bryllupsklar bruger hvor vi begge er på "hjemmebane" og meget "brugte" hvorimod Facebook grupperne er mere "spredte. :)    

Update: Jesper har lige skrevet på Messenger. Skal du også på Scandic Bygholm i Horsens i morgen ? Jeps :):)  Så ja tanken var ikke helt tosset

0

:iloveyou:     Så er alle drikkevarer bestemt!    :iloveyou:

Så har vi fundet ud af det de sidste drikkevarer, så nu skal vi bare have købt det hele!

Det bliver følgende:

Blue Keld Brombær.jpg     Asti.jpg

Brombær-danskvand til den ikke-alkoholiserede/børnevenlige velkomstdrink, og asti til resten. Hver især med frosne bær i!

Cassilero Del Diablo Chardonnay.jpg     Verosso Primitivo.jpg     Vina Tendida Moscato Rose.jpg     Den Kongelige Livgarde Portvin.png

En let tør hvidvin til vores forret. En dejlig rødvin til hovedretten, som også kan drikkes uden at man spiser til senere.

Til desserten, en dejlig sød rosevin med let brus, og så er der "Den Kongelige Livgarde"-portvin til kaffen.

Derudover er der selvfølgelig sodavand, øl osv. som vi regner med at hente ved grænsen!

1