Kastberg

J + A - Bryllup - Aflyst igen...

509 indlæg i dette emne

Hvad giver i for bryllupskørsel og hvor lang tid siger i, I skal bruge bilen?

Evt. fortæl mig om jeres "udregninger" på det, er virkelig i tvivl på den her. Ville være træt af at have den for kort tid, og ikke kunne få taget billeder med den :(

Vi har kigget på den her, og vi kan begge ret godt li den.

post-82012-0-02085800-1454340139_thumb.j

Den koster 5100kr. for 3,5t., fordi den skal køre fra aarhus. Er det dyrt?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der nogen der ved om Albrechtsen Foto er gode? Vi kan ikke rigtig finde nogen anmeldser på dem, men synes deres priser er rimelige.

Jeg vil ikke udbetale mig om Jesper Albrechtsen eller andre fotografers produkter og om hvorvidt de er gode, idet jeg kun oplever dem på selve dagen og derved kun ser en brøkdel af deres arbejde. Men jeg har mødt og oplevet Jesper til bryllupsfester flere gange og det har altid været en fornøjelse. Det gælder for mit eget vedkommende men jeg fornemmer også at folk nyder hans selskab og tilstedeværelse.

Hvad der er godt kan være meget individuelt fra brud til brud :) Men jeg mindes at have set mange gode anbefalinger af ham herinde. Har du prøvet at lave en forumsøgning på Albrechtsen ?

0

Del dette indlæg

Er der nogen der ved om Albrechtsen Foto er gode? Vi kan ikke rigtig finde nogen anmeldser på dem, men synes deres priser er rimelige.

vi har bestilt Jesper til vores bryllup og har kun hørt gode anmeldelser af ham :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har siddet og kigget på invitationer på nettet idag. Hvad synes I om den her "lomme"?

Tænkte det kunne være fedt, da det både er vores initialer, men at der også står ja samtidig.

Har kun prøvet at tegne det på computeren.

attachicon.gifMulig lomme.jpg

Hvad synes I?

Jeg forstår desværre ikke helt tegningen med "lomme". Jeg synes, at dine første invitationer er flotte. Du kunne måske tilføje en firkant med et billeder af jeg hen over samlingen (Lige til højre for hvor du har skrevet "ja").

Så ser man med det samme, at den er fra jer :biggrin:

Hvad gør du egentlig, hvis farverne "clasher" med jeres location, når I vælger det?

Vi havde mange muligheder og ditto overvejelser med location, så vi kunne hurtigt vælge nogen fra, hvis vi synes at blå stole var grimme osv. Det lyder ikke som om, I har vildt mange muligheder i Kjellerup omegn.

Det er ikke for at pille dine ideer ned :( Men tænk, hvis det helt "rigtige" sted har lilla eller blåt interiør...

Til dit spørgemål med vejret, som holder vi selv vores næste år i starten af juni, men jeg tror altså ikke der er den helt store forskel med det danske vejr :thumbsupsmileyanim:

Vi er mere eller mindre enige om at holde det på Kongensbro Kro, og deres lokaler er rød, hvid og grøn/lysegrøn :)

Skønt at I har fundet stedet! Så kan det jo ikke være mere perfekt :cheerleader3:

Er det for meget at ville lave ens kuverter selv? Vi vil gerne have printet gæsternes navn og porto foran og vores navn bagpå. I må undskylde sproget, men er sq lidt nærig når det kommer til at man skal betale 40kr. for 5 kuverter, fordi det er aflange kuverter. Så er der altså for langt op til 40-50 kuverter. Er det bare mig?

Jeg kunne også godt selv finde på at lave mine egne kuverter, hvis jeg synes de er for dyre, farven er gal eller de ikke passer ordentligt.

Du kan sikkert finde en masse vejledning på nettet til at lave nogle flotte kuverter :biggrin:

0

Del dette indlæg

Min kommende mand gav mig et chok forleden og spurgte om vi ikke skulle købe det kagestativ vi havde kigget på til bryllupskagen, istedet for at leje det... Den koster over 3000 kr. :o Han må være skingrende sindsyg og ville betale det for et kagestativ...

Så nu har jeg prøvet og tegne det ind selv og spurgt et firma jeg kender gennem mit arbejde hvad de skal have for at lave det, så håber jeg får en god pris :) Så vidt jeg kunne forstå på ham i telefonen skulle de have omkring 800 for 2 stk. :cheerleader3:

Så har vi også en til frugtbordet til velkomsten, så frugten kan "vælte" ned af trappen :cheerleader3:

Så burde der heller ikke gå lang tid før gæstebogen kommer hjem heller :cheerleader3:

Glæder mig til at se tingene når de kommer, dankortet er bare ikke så glad for det...

Der kommer billeder senere :)

Redigeret af Kastberg
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvorfor er det egentlig det bliver klippet i? Der er nogle af gæsterne jeg er lidt bange for klipper i det, selvom jeg beder dem lade være. Ville være så træt af at skulle kigge mig over skulderen hele aftenen og frygte en saks... :(

Redigeret af Kastberg
0

Del dette indlæg

Vi er blevet enige om at vi ikke vil have blomster på midten af bordene. Istedet vil have en historie vi har lavet sammen/særheder, en for hver bord, og så på en eller anden måde have historien på papir sammen med bordnummeret.

Indtil videre har vi snakket om følgende episoder og figurer til dem:

Episode 1:

Vores første bolig sammen. Der regner vi med at lave en campingvogn og 2 figurer og måske en grill lign. den vi havde på det tidspunkt.

Episode 2:

Svigersønstesten. Min far havde en joke kørende på det tidspunkt, med at hvis man ikke kunne spise den største is på Fjellerup Vaffelbageri, så var man ikke værdig til at være svigersøn. Hverken min far eller min kommende mand kunne spise den, så han bliver nu svigersøn alligevel. Der regner vi med at lave et sæt havemøbler og 3 figurer. Min far, mig og min kommede mand der sidder med en kæmpe is, hvor det løber ned af armene på ham.

Episode 3:

Min kommende mands første spring i faldskærm. Det var en gave jeg gav ham, og har aldrig set ham så lykkelig. Så da han skulle springe første gang, skulle jeg da selvfølgelig ned og kigge. Så vi har et rigtig godt billede hvor han sidder på røven og ømmer sig over landingen på enden. Der regner vi med at lave en figur med et kamera der skal forestille mig og en figur der sidder på røven, på jorden med faldskærm bag sig.

Episode 4:

Vores forkærlighed for lego. Vi har begge altid været glade for lego, så det skal selvfølgelig også med. Så der regner vi med at lave et ægtepar ved alteret, der ligner legofigurer.

Episode 5:

Vores første hund sammen, Sofus. Vi kørte gennem det halve danmark for først at se, men også senere hente ham. Det sjove ved det, var dog at da vi skulle ned og kigge, og valgte ham. Havde jeg hentet min kommende mand direkte fra en bytur og så kørt direkte derned, for så at køre direkte til en fødselsdag lige efter. Den er vi ikke helt sikker hvordan vi skal lave, men den skal ihvert fald være på en af bordene.

Hvis alle kommer, så mangler vi stadig 3 episoder. Derudover mangler vi stadig fadene de skal være i. Vi havde tænkt på den her fra IKEA.

post-82012-0-47465100-1454621809_thumb.j

Tror i den ville kunne bruges, og hvad synes i om ideen om historierne?

0

Del dette indlæg

Hvorfor er det egentlig det bliver klippet i? Der er nogle af gæsterne jeg er lidt bange for klipper i det, selvom jeg beder dem lade være. Ville være så træt af at skulle kigge mig over skulderen hele aftenen og frygte en saks... :(

Det er en tradition på en eller anden måde .:) Taler selv ofte med brudene om det inden. Nogle ser flot på det. Andre har et reserveslør de bruger og så er der dem som ikke vil have der rives i sløret men heller ikke vil "afklæde sig af den grund" fordi folk må acceptere et nej. Udover at toastmasteren siger det under middagen plejer jeg selv at gøre opmærksom på det lige inden brudevalsen og generelt syntes jeg folk er gode til at respektere et nej.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ville det være mærkeligt at købe et slør med henblik på at lade det gå i arv? Det vil sige, også frabede at det bliver revet i stykker ved festen...

Næh, lidt kongelig har man da lov at være :) :) :)

Det nu ikke fordi jeg har lyst til at være "kongelig", men har bare altid været træt af at vi absolut ingenting har at kunne lade gå i arv i min familie. Så ville gerne have noget at give videre :)

0

Del dette indlæg

Ville det være mærkeligt at købe et slør med henblik på at lade det gå i arv? Det vil sige, også frabede at det bliver revet i stykker ved festen...

Det nu ikke fordi jeg har lyst til at være "kongelig", men har bare altid været træt af at vi absolut ingenting har at kunne lade gå i arv i min familie. Så ville gerne have noget at give videre :)

Det var bestemt også kun positivt ment :) Og som en hjælp til forklaring, hvis der er nogen blandt familie/venner, som ikke vil acceptere det :)

0

Del dette indlæg

Det var bestemt også kun positivt ment :) Og som en hjælp til forklaring, hvis der er nogen blandt familie/venner, som ikke vil acceptere det :)

Arh, på den måde :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du skal ikke forklare eller retfærdiggøre noget som helst .:) Udover at det kan gå i arv så er sløret for mange, et blandt flere minder fra deres livs dag og nogle har det lidt med slør som de fleste har det med bryllupsbillederne og har det bedst med at det er på hele dagen inkl. brudevals og det er de i deres gode ret til .:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor lang tid før kan man sende STD-kort ud? Lidt hjælp her??

I princippet sender man vel STD-kort ud, så snart man har sin dato reserveret og tema på plads :) Men det forudsætter selvfølgelig at I allerede nu kender gæstelisten 100% og der ikke er chance for, at den ændres inden for det næste halvandet år.

0

Del dette indlæg

Jeg vil også sige maks et år før. Der kan ske så mange ændringer både i gæsteliste - men også i den endelig dag (hvis nu kirke og feststedet først tager reservationer et år inden) i selve temaet osv osv. Jeg ville hvertfald vente til jeg havde styr på alle de store poster, som hvertfald kirke, reception og feststedet. Derefter kan man vel egentligt sende dem ud. Vi sendte STD omkring 10 måneder inden :)

0

Del dette indlæg

:iloveyou:        Kirken       :iloveyou:

Så er kirken booket! Så kan den streges af listen.

Blog.jpg

:iloveyou:        Festlokalet        :iloveyou:

Så er festlokalerne også booket! En ting mere der kan streges af listen.

Blog.jpg

Redigeret af Kastberg
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer