Luffegås

Luffegås's bryllup 18.08.18 Kjole fundet

79 posts in this topic

Så ville jeg også have en planlægningstråd, selvom det hele er meget tys-tys. Jeg glæder mig til at kunne dele mit pinterestboard med jer, men lige nu er det lukket og hemmeligt :) 

Men vi er et par, den ene sidst i 20'erne, den anden midt i 30'erne, og vi har besluttet at blive gift i 2018, selvom vi kun har været sammen siden december 15. Intet frieri endnu, men det kommer på et tidspunkt :) Edit: Han friede på vores 1½ års dag :D

Grønt =  Jaa, der er styr på det, Orange = Besluttet/undervejs Sort= have no idea blandet med TBD= To be decided

Overblik:

Vielsen

Dato for brylluppet: Lørdag d. 18. august 2018, liiige inden jeg bliver 30 :)

Kirke: Trinitatis Kirke, Fredericia. Er døbt der, en del familie er begravet der, og min farmor er menighedsrådsformand pt. så den betyder en del. 

Præst: Merete Ørskov

Fotograf: https://www.miamacomphotography.com/
Inviterede: Hele dagen: Familie, Reception: Flere venner, familie og kollegaer..

Salmer: TBD
Alternativ indgangsmusik: TBD 

Ringe: :D Forlovelsesring vielsesring

Oplæser: Vi vil gerne have en fra familien til evt. at læse en passage hvis præsten tillader.  

Følge mig op: Forhåbentligt min far, hvis han vil. Selvfølgelig håber jeg at han vil, men vil han ikke, går jeg gerne alene :) Update: Han gik ud fra det, men har også fået afvide det er helt op til ham, jeg vil ikke blive skuffet, hvis det ikke er noget han vil.

Forlover: TBD

Brudepiger: Mine 2 svigerinder
Prøveattest: Modtaget i april
Navneændring: Done

Transport: Sørger H2B for

Brudebuket: Bliver enten solsikker eller på anden måde "gul blomst med sort i midten" :lol:
Blomster i kirken: TBD

Til at kaste for frugtbarhed: Købt rør til sæbe

Festen/reception

Tanker om hvordan vi vil gøre det

Reception: Tegnsprogshuset Fredericia med hapser og champagne

Forret: Tunmousse

Hovedret: Stor Buffet

Dessert: Jordbærtrifli og jordbærtærte
Natmad: Hotdogs

Farve og tema: Vi svæver imellem at tema bliver noget med teater, eller også bliver det meget gult med solsikker. 

Inviterede: Familie og gamle venner

Kage: Jordbærtærte

Drikke: Købt i tyskland. Ingen sprut, men en del alkoholfrie øl.

Toastmaster: Min gode ven Dan

Tidsplan: 

Gavekoordinator: Min mor + ønskeskyen

Bordplan: Done. Vi laver hovedbord med vores venner. Mine brudepiger på min side, og hans brudesvende på hans side

Bordpynt: 
Musik: Min onkel er musiker

Farver: Gul

Save the Date: 

Indbydelser: 

Budget: ca. Under 50.000 men nu må vi se, afhænger af evt. ændringer i indkomst, flytning, og andet

Bryllupsrejse: Afhænger af hvor der er varmt, vi venter gerne et par måneder for det rette sted :) Men min drøm er USA, gommens drøm er nok noget badeferie

Bruden:

Skoene: Stilet fra Havana Shoes, senere en wedge fra Deichman

Kjolen: er fundet :D  fra Panayotis

Slør: Købt fra Kina. Skal lige prøves til prøveopsætning og ved skrædderen,

Frisør: Brudestyling.dk

Makeup: Så lidt som mulig, så regner med at finde kombineret frisør og sminkør

Vægttab: :floejt:

Nødtaske:

Gommen:
Jakkesæt: Lejet ved en skrædder
Sko:
Undertøj: 
Andet: Jeg har sagt skægget skal stå, ellers vil jeg ikke giftes :P Han har så dejligt et skæg, så det skal der ikke laves om på. Vi overvejer begge at få begyndt på kontaktlinser inden.
Nødtaske:

DIY projekter:

Save-the-date kort: Blev noget fra Vistaprint. Vi tog ud til en god fotograf vi kender personligt og fik lavet både forlovelsesbilleder og "vi skal have en baby" billeder.

Billetter/invitation:Invitation lignede en teaterbillet.

Kirkeprogrammer: Som et teaterprogram, med forord, medvirkende, salmetekst med opfordring til at synge med, og "tak til", evt. også et par få billeder. 

Menukort

Risposer

Bordkort

Bordnumre

Gæstebog 

Talerstol/speakers corner.

Edited by Luffegås
0

Annonce ♥

Eiih har taget en evighed for at komme til at ligge dette billede op :( Nu har jeg gjort det så småt at kvaliteten også er crap. Hvis nogen kan komme med en god måde, for min iPhone tager åbenbart for store billeder.

Nå, men, jeg har købt denne kasse i IKEA til at samle alle ting i, blade, prøver, udskrifter, guides, osv. 

Og så satte vi os ned i går aftes og fastslog en masse SENEST-datoer, så vi føler vi har styr på hvornår vi senest skal have besluttet noget eller lavet noget, eller købt noget. Man lærer ret meget om hinanden, og synes det var vildt fedt at han f.eks. synes han vil have styr på sit tøj 6 mdr. før, så det kun er småting der mangler. 
Jeg skal lærer at putte mine fordomme tilside om hvor meget min kæreste vil være involveret, for han vil faktisk rigtig meget, og synes f.eks. at vi allerede snart(inden næste sommer :P) skal have besluttet fælles design der skal på hjemmeside, invitation, og save-the-date. Det bliver så fedt for mig at føle jeg skal dele alt det her med ham, og at jeg også kan komme til at lave kompromiser for at han også får "sin" dag :) Lige nu har vi dog det problem at vi ikke kan finde ud af hvem vi vil have som forlover eller brudepiger, da vi desværre har mange bekendte, men ikke nogen vi synes er tæt nok til at være det vi har "brug" for. 

php4UPQXiPM.jpg

1

Annonce ♥

On ‎10‎-‎10‎-‎2016 at 8:17 AM, Luffegås said:

Eiih har taget en evighed for at komme til at ligge dette billede op :( Nu har jeg gjort det så småt at kvaliteten også er crap. Hvis nogen kan komme med en god måde, for min iPhone tager åbenbart for store billeder.

Nå, men, jeg har købt denne kasse i IKEA til at samle alle ting i, blade, prøver, udskrifter, guides, osv. 

Og så satte vi os ned i går aftes og fastslog en masse SENEST-datoer, så vi føler vi har styr på hvornår vi senest skal have besluttet noget eller lavet noget, eller købt noget. Man lærer ret meget om hinanden, og synes det var vildt fedt at han f.eks. synes han vil have styr på sit tøj 6 mdr. før, så det kun er småting der mangler. 
Jeg skal lærer at putte mine fordomme tilside om hvor meget min kæreste vil være involveret, for han vil faktisk rigtig meget, og synes f.eks. at vi allerede snart(inden næste sommer :P) skal have besluttet fælles design der skal på hjemmeside, invitation, og save-the-date. Det bliver så fedt for mig at føle jeg skal dele alt det her med ham, og at jeg også kan komme til at lave kompromiser for at han også får "sin" dag :) Lige nu har vi dog det problem at vi ikke kan finde ud af hvem vi vil have som forlover eller brudepiger, da vi desværre har mange bekendte, men ikke nogen vi synes er tæt nok til at være det vi har "brug" for. 

php4UPQXiPM.jpg

Tillykke med den kommende vielse :-)

De findes derude; mænd som gerne vil involveres i bryllupsplanlægningen. Nogle har taget initiativ til en lukket facebookgruppe - "Bryllupssnak - Kun for mænd". Ja, det er jo som titlen siger KUN FOR MÆND :-)

Måske din kommende mand vil være med der?

0

Er lige kommet hjem fra 14 dage i Thailand.
Vi var i et stort indkøbscenter, med masser af billige smykker. Jeg faldt over denne her så hårdt, og det var i forvejen hvad jeg havde søgt efter på danske sider. 
Vi har jo ikke noget frieri, men vi aftalte, at vi kunne købe den hvis vi ikke fandt andet. Så kunne han evt. beholde æsken, og så finde et frieri, og så giuve mig den der :) Men da vi kom tilbage på hotellet kunne han se hvor glad jeg var for at have fundet den, så han gav mig æsken og sagde jeg jo kunne gå med den, indtil han evt. finder en ny ring som han føler vil matche bedre. Jeg har det nu ganske fint med denne ring, og har det fint med at vi så kan finde noget andet som vielsesring :D 

Unavngivet.jpg

0

Ja nemlig, et uendelighedstegn :) Kan godt lide tallet 8, og at det symbolisere uendelighed. Så det er virkelig betydningsfyldt for mig. Nu har jegd og lagt ringen i æsken igen, og i en skuffe. Så min kæreste kan fri til mig som meningen er han vil. Han havde tænkt sig at skaffe en ny ring, men jeg vil ikke ud i 2 forlovelsesringe, og lige nu er denne alt jeg vil have. Så den er nu pakket ned

0

Annonce ♥

Hej Luffegås. Det er længe siden, vi har hørt noget til dig... Hvordan går det med jeres planlægning? Kom til at se det med dit billedopslag. Prøv at gå på www.tinypic.com, der overfører jeg mine billeder til, og så kommer de herind i fin størrelse.

Mvh, Stine.

1

Årh suk, det er længe siden, men der går ikke en dag uden mine tanker kredser om brylluppet. Vi har slet ikke den økonomi jeg troede vi ville have nu, og der er det ene og det andet i vejen. Kan godt være der er 17 måneder endnu, men der er jo stadig depositums hist og her. 
Har fået booket den dygtige og søde PinkStudio som fotograf, det sal nok blive fantastisk.

Det er mere lokalebookingen der ærlig talt stresser mig for vi veksler virkelig imellem om vi vil have totalfesten på restaurent med 35, eller om vi skal booke forsamlingshus og selv stå for alt. Der er så mange gode bud, men problemet er jo også netop det er en populær dag, så lige nu er det bare is i maven om der stadig er ledigt når vi får sparet sammen til et depositum.

MEN jeg tror på der er en mening med alting :)
Den økonomiske situation gør, at jeg ærlig talt er begyndt at vende vores tanker om brylluppet helt om. Jeg elsker at have SÅ lang tid, så jeg kan få tænkt alt igennem. Festen har været vigtig for mig. så meget at jeg næsten slet ikke har fokuseret på vielsesdelen. Den er jo som den plejer. Men har tænkt "det er festen der skal være anderledes"..

Så vi har snakket om at holde en fantastisk udvidet reception. På den måde kan vi få alle fra kirken med, vi ikke ville have haft råd til normalt.. Vi har tænkt os at proppe alt det personlige ind i vielsen vi overhovedet kan få lov til, den skal bare have så meget præsten nu kan tage :) Vi har tænkt os at spørge om familie kan få lov at læse højt af bibelpassager, om vi må læse "løfter", og, det ved kæresten ikke, men jeg overvejer at spørge en bekendt om hun ikke vil synge en sang i kirken :)
Og så overvejer vi at lave en fantastisk reception med pindemadder, tapas, champagne og alkohol, og så lagkager i stedet for bryllupskage, folk må komme med en tale eller noget sjovt der, så danser vi en hurtig og smuk brudevals, og så stikker vi ellers af, ud et sted hvor det kun er os to, og hygger os, evt. tager på hotel eller tager hjem, og så er vi måske klar til en god bryllupsrejse dagen efter.

På denne måde har vi så også sparet musikken væk, en del mad og alkohol, men vi ville kunne få flere med der normalt ikke er gæstelise A-inviterede, og det kan jeg mærke på min kæreste betyder en del

ELLER OGSÅ :P 
Holder vi os til planen, dropper totalfesten, lejer et dejligt forsamlingshus, og så får vi stadig lagkager som bryllupskage, og så har vi snakket om natmaden skal være små hjemmelavede pizzaer(eller har aftale med pizzaria). Jeg elsker at slutte en god bytur af med et pizzaslice, og synes altså bare det kunne være fedt og anderledes. :D den idé er jeg også vild med pt. :P At vi målretter menuen meget mere til hvad der egentligt er os.

0

Det var forresten helt fantastisk at spørge min kæreste "Hvad er det vigtigste for dig på dagen? Er det vielsen eller festen eller?" Og han bare svarede: " at se dig gå ned af kirkeguvlet". Den sætning er blevet mantra for mig, og det der er blevet det vigtigste. For jeg glæder mig også bare sindsygt til at dørene åbner og jeg ser ham.

0

Annonce ♥

Hej Luffegås - velkommen tilbage, jeg har tænkt på dig! :)

Jeg synes bare det lyder helt vildt fedt med tanken om en udvidet reception og masser af fokus på vielsen - det er da en sindssygt god ide at spørge til læsning af Bibel-passager. Meget smuk tanke! Også lidt sjovt at "fise af" ligesom de gør i USA, og lade receptionen slutte der... det er da en overkommelig måde at holde fest på - og det bliver helt sikkert lige så festligt og smukt som hvis festen trækker ud i mange timer.

Jeg synes det er en interessant tanke <3

0

Noget andet er, vi har fået fortalt min svigermor at hun skal til bryllup næste år :) 

Vi var nede en aften og spise bare os to, og hende. Vi har jo fortalt hans søstre det, så vi begyndte faktisk at blive lidt bange for de en dag nok ville fortælle det som i "Det troede vi at du vidste". Hun blev bare så glad, hvilket var ret vildt, vi har jo kun kommet sammen lidt over 1 år, men hun krammede os, og sagde tillykke, og sagde "Nååå, så skal man jo til at planlægge hvis man har noget man vil sige i en tale".. Jeg bliver ret forbløffet over hvor glade folk bliver, men beviser bare hvor sindsygt glade de er på min kærestes vegne, og at de vel også kan lide mig.

Jeg skrev det til min søde mor da jeg kom hjem, og hun har altså vidst det i et halvt år, men hun svarede som om hun ikke vidste jeg faktisk havde ment det seriøst :blink: Men så blev hun da lige glad for 2. gang, og sagde hun selvfølgelig kun var glad, for hun kan jo også lide min kæreste. Jeg kunne godt tænke mig at vente med at fortælle det til min far og svigerfar indtil vi har en Save-The-Date, mere fordi jeg gerne vil se dem i hovedet og så at de har noget håndgribeligt i hænderne. 

Vi har også været på bryllupsmesse i Vejle, men I og med vi jo ikke havde den store pengepung med var det jo hurtigt bare ind og kigge, så vi kunne se hvad vi så skulle kigge efter næste år :) Munkebjerg kom ellers med et ret godt tilbud man skal benytte sig af her i Marts, men vi er jo som sagt stadig i vildrede. 
Vi så et ældre par, godt oppe i årerne, nok mellem 60 og 80, og de var næsten mere i stemning end alle de unge gæster. De fløj rundt og kiggede på ringe, og var meget benovede over det hele. Det var herligt. 

Jeg var ret imponeret over de forskellige bagere, både at skulle have smagsprøver der så flotte ud, men også at skulle sige den samme lange sætning igen og igen om hvad kagen indeholdt :)

0

Jeg spillede på Munkebjerg sidste år og det er et glimrende sted :) Det eneste aberdabei var dog at et band stod og lavede lydprøve lige før gæsterne skulle gå ind og det er måske knap så hensigtsmæssigt, men heller ikke i en grad som man har oplevet det andre steder.  

0

Så fik jeg også læst hos dig Luffegås :lol:

Øv med økonomien! Men dejligt I har fået booket fotograf! Det er en god post, at få krydset af :) 

Vi har selv lejet et forsamlingshus og valgt ikke at holdereception, både fordi vi har en lang

gæsteliste og derfor få mange gæster med og dermed ikke føler vi mangler nogen, at dele dagen

med som sådan. Men også fordi så sparer man de penge. Jeg kan klart anbefale jer, at leje et

forsamlingshus. De pizzasnegle lyder utrolig lækre og jeg giver dig ret; pizza efter en bytur,

NØJ det er godt :thumbsupsmileyanim: Med et forsamlingshus bestemmer I alt selv, hvem kokken bliver og hvad

der skal drikkes. Der var en af mange grunde, til vi valgte det. Også er det bare meget billigere :) 

0

Annonce ♥

Hejsa Luffegås.

Så kom jeg lige forbi din planlægningstråd og må lige tilføje at Pink studio kan I godt glæde Jer til! Jeg er jo totalt inde i det med fotografering, og hun er super dygtig og utrolig karismatisk! :) 

Jeg var selv på munkebjerg for nogle år tilbage, da jeg skulle giftes, men jeg må sige at jeg var lidt skuffet over det, den gang. Jeg ved heller ikke om vi kommer på bryllupsmesse inden vores bryllup, jeg kender jo mennesker der kan stort set alt indenfor bryllup grundet mit erhverv og netværk :D 

Jeg ser frem til at følge dig og din planlægning :D

0

On 3/9/2017 at 0:03 PM, Mightystar said:

Hejsa Luffegås.

Så kom jeg lige forbi din planlægningstråd og må lige tilføje at Pink studio kan I godt glæde Jer til! Jeg er jo totalt inde i det med fotografering, og hun er super dygtig og utrolig karismatisk! :) 

Jeg var selv på munkebjerg for nogle år tilbage, da jeg skulle giftes, men jeg må sige at jeg var lidt skuffet over det, den gang. Jeg ved heller ikke om vi kommer på bryllupsmesse inden vores bryllup, jeg kender jo mennesker der kan stort set alt indenfor bryllup grundet mit erhverv og netværk :D 

Jeg ser frem til at følge dig og din planlægning :D

Tak for yderligere bekræftelse på at hun er det rigtige valg :) 
Jae, man skal ikke tage på bryllupsmesse hvis man forventer tips, tricks, eller "Inspiration", det er jo en handelsmesse :) Men det er rart at møde sælgerne, se det er rigtige ansigter der prøver at sælge et produkt og leve af det fordi det ved noget om det :) Og så nåede vi også et modeshow, det er altid sjovt at høre på hvad kæresten synes er flot og ikke flot.

0

Ny idé: Reception for alle familiemedlemmer og venner, og efterfølgende restaurent for kun forældre og søskende. 
Vi er som beskrevet ikke typen der har tonsvis af venner, men vi har mange gode bekendte vi holder meget af, vi render bare ikke hinanden på dørerne. Vi kunne godt tænke os fin restaurent, og det er ikke fordi det med 35 personer ville være slemt, men vi ville stadig føle vi kunne have gjort mere for at få alle der har været til globryllup med. 
Så nu overvejer vi at lave en god reception med fingermad fra kokken og jomfruen til 105 kr. pr. person, og så vil vi med 12 forældre og søskende på restaurent bagefter hvor kuvertprisen er 700 kr. pr. person inklusiv drikkevare ad libitum. Helt klart at nogen vil rynke på næsen over vi ikke holder forsamlingshus-fest som man bør, men vi synes det simpelthen er det bedste af begge verdner, vi får vores fine mad som jeg synes er vores "gave" til vores forældre, og vi får forhåbentlig en sjov og god reception hvor der stadig er plads til indslag, brudevals, kage, og let buffet. 

Forløbig er det vores billigste budget på 48.000 kr. (udover hvis vi KUN holdte reception, der er budgettet pt. på 38.000)

Edited by Luffegås
0

Det lyder da som en rigtig god idé med den udvidede reception. Det ER fedt at kunne få alle dem med, som man gerne vil, uden at skulle skelne. :)

Der er masser af muligheder for at lave indslag ved receptionen af forskellig art, selv har jeg fundet meget inspiration på Pinterest. 

0

Annonce ♥

Vi kommer til at gøre præcis det I snakker om, når vi skal giftes. Vi holder en "stor" reception, hvor vi inviterer alle dem vi kender, der bliver en masse forskellige slags kager (man er vel sønderjyde) og hapser-mad, og så tager vi vores forældre og søskende med ud og spiser på vores yndlingssted om aftenen. Jeg drikker ikke alkohol og ingen af os er rigtig til store fester, så det er simpelthen den allermest fantastiske løsning vi kan forestille os :) 

1

Så fik jeg også læst med på din planlægning luffegås :) 

Jeg synes det essentielle er at man laver en dag som man selv kan så inde for, så fuck hvad alle andre tænker :) det er trods alt jer der betaler, så er det også jer der bestemmer :thumbsupsmileyanim:

og ligegyldigt hvad i beslutter jer for, synes jeg det lyder mega hyggeligt :) jeg ville personligt elske at blive inviteret på restaurant til et intimt bryllup :) 

0

Det lyder som en rigtig god idé med receptionen, det skel nok blive super hyggeligt! Kan næsten blive helt misundelig på aftenen kun med de nærmeste, det tror jeg bliver en meget smuk og intim aften :thumbsupsmileyanim:<3 

0

Sted for reception

Så lykkes det alligevel :) Jeg har næsten ikke kunnet sove om natten pga. jeg ved de fleste steder kræver depositum, og det har vi bare ikke til lige nu fuldt ud, men med flere og flere par der finder ud af de vil giftes samme dato ville jeg være så ked af ikke at kunne få et sted. Men vi har fået lavet en aftale med tegnsprogshuset i Fredericia, hvor vi har afholdt flere familiefester i forvejen, og jeg har gået til dans der som barn.
Det er perfekt til reception hvor vi har maden "som den er", for køkkenet ligger nedenunder lokalet, og har kun en køkkenelevator :P 

Jeg er dog usikker, for kan læse flere steder at huset skal sælges, men man kan håbe ny udlejer vil lade stedet fungere endnu som festlokale, samt dansehal, da det er et godt sted. Meget centralt i Fredericia, og det er der ellers ikke meget der er, men her er 1 km. til kirken, og under 1 km. til banegården, så folk kan komme langtfra med tog, og ikke skulle tage en eneste taxi (medmindre de er i høje hæle, så er det nok meget rart ikke at gå rundt :D)
Der er plads til alle vi vil have med, og der er vidst lukket område i gården som børn kan være i. Det er ærlig talt ikke handikapvenligt, men vi kender pt. ingen der er handikappede eller gangbesværede.

Ydermere er der projektor, jeg synes det kunne være ret sjovt at have et slideshow kørende af billeder min kæreste og jeg har minder om fra rejser, eller bare almindelige ting.

Billeder af lokale

show_file.jpg

show_file.jpg

0