Luffegås

Luffegås's bryllup 18.08.18 Kjole fundet

79 indlæg i dette emne

Ej, det ser da helt vildt godt ud, tillykke med det! :thumbsupsmileyanim: Det giver bare en rigtig god mavefornemmelse, når de store ting falder på plads. Sejt at dr både er mulighed for lange og runde borde.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

1 hour ago, enkenoguniformen said:

Ej, det ser da helt vildt godt ud, tillykke med det! :thumbsupsmileyanim: Det giver bare en rigtig god mavefornemmelse, når de store ting falder på plads. Sejt at dr både er mulighed for lange og runde borde.

Ja, og det bliver nok runde borde vi vælger, med plads til en brudevals, og så bygger jeg en trækasse folk skal stå på når de vil holde tale :) 
Min kæreste synes det er rigtig godt at de ældre i familien kan være med til alt det der er mest "bryllups-agtigt" og stadig være hjemme inden alt for sent, og det må jeg give ham ret i, det er ret ideelt. Mange af dem jeg tænker "øv dem ville jeg savne til spisning" er jo nået en alder hvor de ikke tør køre efter mørkets frembrud og heller ikke gider sove i en fremmed seng. Og det forstår jeg sgu godt. Nu skal vi bare have fundet billig receptionsmad :) Men dejligt at vide der nu ikke rigtig er meget mere der kan planlægges i år for vores vedkommende. Nu skal der bare spares op.

0

Del dette indlæg

Umiddelbart er det ikke nødvendigt med en "trækasse"/talerstol. Som regel rejser folk sig enten blot og taler og så er der nogle der går ind i midten af lokalet eller cirkulerer. Men I kan sagtens gøre det. Spillede faktisk et bryllup for et par for 3 år siden hvor festen (middagen) var anlagt meget afslappet. Tapas hvor folk sad i forskellige små rum og så havde de lavet et "speakerscorner" i det ene rum så folk blev samlet når der var taler. Skal faktisk spille for dem igen her i år og på samme sted (men selvfølgelig ikke bryllup).   

0

Del dette indlæg

23 hours ago, diskobil said:

Umiddelbart er det ikke nødvendigt med en "trækasse"/talerstol. Som regel rejser folk sig enten blot og taler og så er der nogle der går ind i midten af lokalet eller cirkulerer. Men I kan sagtens gøre det. Spillede faktisk et bryllup for et par for 3 år siden hvor festen (middagen) var anlagt meget afslappet. Tapas hvor folk sad i forskellige små rum og så havde de lavet et "speakerscorner" i det ene rum så folk blev samlet når der var taler. Skal faktisk spille for dem igen her i år og på samme sted (men selvfølgelig ikke bryllup).   

Jeg vil helst have folk spiser lidt stående/gående og kan mingle rundt i rummet som de lyster, det gør  :) Pluds det netop er det eneste tilbage af min originale teater idé.
Jeg har været formand for et nu lukket teater, og et af mine citater i den sidste tid var ofte: "hvor end der er en træk-kasse, så skal vi nok kunne spille", jeg er vild med det afslappede I at f.eks. fagforeninger og politikere har holdt taler på ølkasser.

Men god idé med sådan et corner ellers :) Vi får gæster i alle højder og drøjder, så vil gerne alle kan se. 

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså mere "receptionsstil". Det er også fedt og det er også lidt det samme de var ude i her. Ikke de traditionelle tre retter og ingen faste pladser så der var plads til at folk kunne cirkulere og slå sig ned hvor de nu gjorde det. Her var de så tvunget til at fordele sig over flere rum.    

0

Del dette indlæg

Så er 2. afdrag til lokalet betalt, så nu er det gældende og helt vores :) Så skal vi bare finde en restaurent til om aftenen.
Ellers er der stilstand, H2B skriver svendeprøve, jeg fik hjernerystelse sidste uge, vi har lige begge haft en stor forkølelsestur, som nok desværre hænger sammen med vi er gået tilbage til "normal mad" og ikke LCHF, så vi skal liiige tilbage på sporet igen, kæresten er helt fyldt med væske pga. det, og kiloene viser også det ikke er gået godt. Men han havde fødselsdag i går, så den dag skulle lige med med rundstykker og andet :) 

Vi forsøger jo også at få en baby, der kan man ikke være helt på striks LCHF, så jeg bør nok fokusere mere på hvordan jeg skal leve liberalt LCHF.
Er færdig med mobilafdrag, tandlægeafdrag, sat Fitnessworld på pause indtil efteråret, melder mig ud af fagforening så jeg kun betaler a-kasse, og allerede der er 1200kr. mere i måneden hjemme :o Ved godt det ikke er luksusfælden eller noget, og grimt at skrive man ikke har alverdens mens man planlægger barn, men vi bliver lidt nød til at gøre det nu fordi tingene er som de er, og tingene kan kun blive bedre, også i tilfælde af barn :) Kæresten har et par jobsamtaler hist og her, og han er ikke engang færdig, så imponerende at virksomhederne synes han er perfekt, desværre er det hans erfaring på CV'et de synes mangler.

Vi har for sjov talt om at blive gift i udlandet, kun ham og jeg, men vi ændre til at vi kan altid fornye vores løfter i udlandet :) 

Nyt punkt på to-do-listen jeg har på wunderlist: Udforme design til talerstol :)

0

Del dette indlæg

1 hour ago, Luffegås said:

Så er 2. afdrag til lokalet betalt, så nu er det gældende og helt vores :) Så skal vi bare finde en restaurent til om aftenen.
Ellers er der stilstand, H2B skriver svendeprøve, jeg fik hjernerystelse sidste uge, vi har lige begge haft en stor forkølelsestur, som nok desværre hænger sammen med vi er gået tilbage til "normal mad" og ikke LCHF, så vi skal liiige tilbage på sporet igen, kæresten er helt fyldt med væske pga. det, og kiloene viser også det ikke er gået godt. Men han havde fødselsdag i går, så den dag skulle lige med med rundstykker og andet :) 

Vi forsøger jo også at få en baby, der kan man ikke være helt på striks LCHF, så jeg bør nok fokusere mere på hvordan jeg skal leve liberalt LCHF.
Er færdig med mobilafdrag, tandlægeafdrag, sat Fitnessworld på pause indtil efteråret, melder mig ud af fagforening så jeg kun betaler a-kasse, og allerede der er 1200kr. mere i måneden hjemme :o Ved godt det ikke er luksusfælden eller noget, og grimt at skrive man ikke har alverdens mens man planlægger barn, men vi bliver lidt nød til at gøre det nu fordi tingene er som de er, og tingene kan kun blive bedre, også i tilfælde af barn :) Kæresten har et par jobsamtaler hist og her, og han er ikke engang færdig, så imponerende at virksomhederne synes han er perfekt, desværre er det hans erfaring på CV'et de synes mangler.

Vi har for sjov talt om at blive gift i udlandet, kun ham og jeg, men vi ændre til at vi kan altid fornye vores løfter i udlandet :) 

Nyt punkt på to-do-listen jeg har på wunderlist: Udforme design til talerstol :)

Dejligt at i nu har lokalet til jer selv. og at der er afdraget på diverse ting. Håber han finder et job snart, selv om det er meget at være syg, lave opgave, planlægge baby og bryllup og søge job. Husk at stress har også en faktor i det med at blive gravid. Vi skulle i behandling for at få den første og derefter har jeg fået 3 uden hjælp :) Hvad det var der gjorde det, ved jeg ikke... men det kan ihvertfald ikke skade at passe lidt på jer selv. Spise sundt og varieret, motion, og husk "jer" tid hvor i kan slappe af og nyde øjeblikket :)

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

6 hours ago, Dkchelle said:

Dejligt at i nu har lokalet til jer selv. og at der er afdraget på diverse ting. Håber han finder et job snart, selv om det er meget at være syg, lave opgave, planlægge baby og bryllup og søge job. Husk at stress har også en faktor i det med at blive gravid. Vi skulle i behandling for at få den første og derefter har jeg fået 3 uden hjælp :) Hvad det var der gjorde det, ved jeg ikke... men det kan ihvertfald ikke skade at passe lidt på jer selv. Spise sundt og varieret, motion, og husk "jer" tid hvor i kan slappe af og nyde øjeblikket :)

Vil også sige, hvis ikke bryllup var motivation nok for at få motioneret mere, så bliver en graviditet det helt klart, vil jo gerne komme nogenlunde tilbage til den krop der i forvejen ikke er for tynd :floejt::floejt:. Og ja, tiden uden børn skal stadig nydes, det er slet ikke sådan så jeg føler vi mangler ekstra fodtrin udover vores kat :)  

0

Del dette indlæg

16 hours ago, Luffegås said:

Dejligt lokalet er helt jeres :) 

Puha det var mange ting på én gang. Pas på dig selv efter den hjernerystelse, jeg led under min i frygtelig lang tid!!

LCHF er en super livsstil, men rigtig nok svær at holde når sygdom og en hurtig hverdag kommer ind over :( 

Håber på det bedste for jer, både med baby og job til kæresten :) Håber de ekstra kroner om måneden, giver lidt

mere pusterum :) 

0

Del dette indlæg

Yes, så fik jeg et arbejde :) Godt nok koster et pendlerkort en del, så gevinsten bliver ikke fantastisk imponerende, men det hjælper på opsparingen i altfald :) Vi skal nok også måske flytte, men nu må vi se med H2B's jobfremtid, han er lidt modløs over ingen vil have ham og efter 1½ år på dagpenge kender jeg virkelig følelsen, og han er ikke engang færdig i lære endnu.

Jeg fik fortalt min far at jeg skal giftes, ikke på sådan en stor bravourmåde, jeg sneg det bare lige ind i en samtale fordi vi snakkede om noget relaterende. Han blev heldigvis glad, men overrasket over det skal være i kirke, for min H2B har meldt sig ud af folkekirke. Jeg havde en del økonomiproblemer med min eks som gjorde ondt i min fars hjerte over at jeg i hans øjne blev "udnyttet" så det er fedt han ikke engang af gammel skade har kommet med nogle løftede pegefingre eller andet, ingen betænkeligheder, han synes bare det var fint :) Nogen dejlige forældre man alligevel har, der er åbne over for det hele. 

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Var lige i kirken i går ved et tilfælde. Den er flottere end jeg husker. Jeg har mest valgt den pga. tilknytning, der er en anden kirke i Fredericia der har flot rødt gulvtæppe i midtergangen, det kunne være så flot. Men da jeg stod i "min"kirke i går og så det flotte rum, og den flotte brede midtergang var jeg nær ved at tude allerede. Og kunne bare visuelt se min kæreste stå deroppe for enden og vente, det hele var bare så virkeligt. Har lyst til at blive ved med at udsætte bryllupsdagen, bare for ikke at få den overstået :lol: Ej hvor jeg glæder mig. Om vi så ikke engang holder noget efter vielsen, om der så kun bliver råd til en pølsevogn foran, det bliver fantastisk. Skal lige have slæbt kæresten med over til en gudstjeneste så han ordentligt kan få set kirken også :)

0

Del dette indlæg

12 hours ago, Luffegås said:

Var lige i kirken i går ved et tilfælde. Den er flottere end jeg husker. Jeg har mest valgt den pga. tilknytning, der er en anden kirke i Fredericia der har flot rødt gulvtæppe i midtergangen, det kunne være så flot. Men da jeg stod i "min"kirke i går og så det flotte rum, og den flotte brede midtergang var jeg nær ved at tude allerede. Og kunne bare visuelt se min kæreste stå deroppe for enden og vente, det hele var bare så virkeligt. Har lyst til at blive ved med at udsætte bryllupsdagen, bare for ikke at få den overstået :lol: Ej hvor jeg glæder mig. Om vi så ikke engang holder noget efter vielsen, om der så kun bliver råd til en pølsevogn foran, det bliver fantastisk. Skal lige have slæbt kæresten med over til en gudstjeneste så han ordentligt kan få set kirken også :)

Ja, der sker altså et eller andet, når man står der i kirken. Kim og jeg var også i Middelfart i sommers, og gik selvfølgelig ind i kirken- og VUPTI, så havde jeg også vand i øjnene... helt ærligt mand, jeg bliver den STØRSTE tudeprinsesse! :td: Vippe-extensions må være vejen frem for mig, så jeg ikke ender som panda.

Og hvor dejligt at høre, at din far blev glad over nyheden. det er nok ikke lige den løftede pegefinger man har brug for, så det er da herligt, at han bare synes det er dejligt. Tillykke med det. :)

0

Del dette indlæg

Jeg er røget en del væk fra mit teatertema i og med jeg personligt måske nok også ikke længere brænder så meget for at udøve det. Jeg har gået arbejde inden for teater på kontor, men brænder ikke længere selv for at performe. Så er bange for jeg ville fortryde at det hele var så tematiseret, lidt ligesom jeg kan forestille mig man som 13 årig fortryder man som 8 årig fik malet barbie på væggene, og ikke overskuer at få det væk. 

Jeg er dog stadig vild med at kirkeprogrammer skal være som en "Playbill" fra Broadway, og hvem ved, måske min passion bluser op igen når nu jeg skal sniffe meget mere til det dagligt :) Jeg er ret letpåvirkelig hvad angår den slags. 

Men vi har jo en deadline om STD'er til august jeg begynder at tænke på. Har fået en super god ven der er hobbyfotograf til at tage nogle forlovelsesbilleder når vejret bliver godt, han har gode forslag til steder, jeg skal bare lige finde tøj vi skal have på, og hvad meningen med galskaben lige skal være...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Frieriet

Og så friede han :respekt:.

Vi havde 1½ års dag i går, så der var planlagt Sushi, men om formiddagen ringede min far og fortalte han er blevet syg, men der er gode odds. Jeg var dog ikke helt glad, så regnede ikke med noget stort, men havde da håbet.
H2B kom hjem fra arbejde med en rød rose, en kjole jeg har ønsket mig, og en pose malteser :)
Så tog vi ind til byen og på lækker Sushi-restaurent. Bagefter gik vi en tur igennem gå gaden, og op til "vores bænk" en bænk vi kyssede på første gang, 9 måneder før vi begyndte at komme sammen :floejt:
Vi sad længe og bare nød det gode vejr, han sagde ikke alverdens, jeg havde lidt håbet og troet, men begyndte at tænke han nok havde droppet det pga. de triste nyheder jeg havde fået. Så jeg begynder at spørge om vi skal gå videre, og han siger så nej, han var ikke lige klar endnu (vi var MEGET mætte, og havde begge så ondt i maven). Han tager flere gange hånden i sin lomme, men tager intet op.
Så siger han så "jeg har taget noget med", og så tager han æsken op med den ring vi købte i thailand, går på knæ og siger "vil du gifte dig med mig?"  Jeg når knap at sige ja før et bord over ved caféen hujer og klapper :blush:
Der var ingen tåre eller noget, det var jo ikke vildt overraskende for mig, men jeg synes alligevel han er sej at han gjorde det offentligt, og at han valgte "vores bænk"  Fuck at han ikke sagde en masse personligt, det kunne for mig aldrig blive mere personligt, end på et sted der er "vores". Det er så perfekt :a1221:

0

Del dette indlæg

1 hour ago, Luffegås said:

Frieriet

Og så friede han :respekt:.

Vi havde 1½ års dag i går, så der var planlagt Sushi, men om formiddagen ringede min far og fortalte han er blevet syg, men der er gode odds. Jeg var dog ikke helt glad, så regnede ikke med noget stort, men havde da håbet.
H2B kom hjem fra arbejde med en rød rose, en kjole jeg har ønsket mig, og en pose malteser :)
Så tog vi ind til byen og på lækker Sushi-restaurent. Bagefter gik vi en tur igennem gå gaden, og op til "vores bænk" en bænk vi kyssede på første gang, 9 måneder før vi begyndte at komme sammen :floejt:
Vi sad længe og bare nød det gode vejr, han sagde ikke alverdens, jeg havde lidt håbet og troet, men begyndte at tænke han nok havde droppet det pga. de triste nyheder jeg havde fået. Så jeg begynder at spørge om vi skal gå videre, og han siger så nej, han var ikke lige klar endnu (vi var MEGET mætte, og havde begge så ondt i maven). Han tager flere gange hånden i sin lomme, men tager intet op.
Så siger han så "jeg har taget noget med", og så tager han æsken op med den ring vi købte i thailand, går på knæ og siger "vil du gifte dig med mig?"  Jeg når knap at sige ja før et bord over ved caféen hujer og klapper :blush:
Der var ingen tåre eller noget, det var jo ikke vildt overraskende for mig, men jeg synes alligevel han er sej at han gjorde det offentligt, og at han valgte "vores bænk"  Fuck at han ikke sagde en masse personligt, det kunne for mig aldrig blive mere personligt, end på et sted der er "vores". Det er så perfekt :a1221:

Stort tillykke med frieriet <3 Man kan gå og forestille sig så mange ting hvordan det kunne foregå. Og selvom det slet ikke bliver sådan, så er det bare helt perfekt alligevel :D :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

5 hours ago, frk_norgaard said:

Stort tillykke med frieriet <3 Man kan gå og forestille sig så mange ting hvordan det kunne foregå. Og selvom det slet ikke bliver sådan, så er det bare helt perfekt alligevel :D :cheerleader3:

Hjertelig tillykke med frieriet. Det lyder dejligt, og som om det ikke kunne være anderledes! Frk_norgaard har ret, det bliver aldrig som man forventer (sagde hende, der blev friet til og svarede 'Hvornår skal jeg SÅ bage???') (y) :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

On 6/15/2017 at 3:51 PM, enkenoguniformen said:

Hjertelig tillykke med frieriet. Det lyder dejligt, og som om det ikke kunne være anderledes! Frk_norgaard har ret, det bliver aldrig som man forventer (sagde hende, der blev friet til og svarede 'Hvornår skal jeg SÅ bage???') (y) :lol:

Det sagde du bare ikke!!! :o Stakkels mand :wink:

0

Del dette indlæg

On 17/6/2017 at 3:15 PM, kesa said:

Det sagde du bare ikke!!! :o Stakkels mand :wink:

Ha ha ha.... jeg sagde "Selvfølgelig vil jeg det... efterfulgt af det med bagningen... du kan læse historien på side 1 i tråden,så giver det mere mening.... :biggrin:

0

Del dette indlæg

Ugh, vi har besluttet vi fremover ikke fortæller nogen om vores planer (udover til jer herinde ;) )

For andres meninger fylder i flere dage efter, selv når det er klogt sagt, så vil jeg stadig ikke høre det.
Vi har betalt depositum på 1500 eller noget for et forsamlingshus, og så kommer 1900 for leje af lokalet for KUN lørdag.
Min kusine ytrede så, hvorfor jeg ikke lejer et lokale der er i gadeplan som min farmor kan skaffe billigt, til kun 1200, uden depositum, for man skal bare selv gøre rent, og så har man det til søndag. Også i gå afstand fra banegård. 
Jeg har bare allerede spildt depositum på en fotograf jeg ikke ville bruge pga. der ikke var digitale filer og nu gør det også ondt at skulle spilde depositum på lokale. Det er flotte lokaler, og der er duge og det hele. Og det gør mig lidt irriteret nu jeg ikke føler helt det samme for vores mere.
Det irriterede mig også hun var ærgerlig over vi ikke skulle have "abefest", jeg havde håbet hun synes det var fedt det jeg ville som vi jo har besluttet. Jeg kan virkelig ikke se hvem jeg ville holde abefest for, og jeg synes ikke min fest skal være andres undskyldning for at komme ud og svinge træbenet. Det kan de gøre hvis de vil på andre tidspunkter. 
Havde vi ikke skullet giftes havde jeg skullet holde 30 års fødselsdag, og selv den fest ville nok ikke være blevet for familien om aftenen. 
Så fra nu af er alt en hemmelighed, og de eneste der må høre nærmere er folk der vil tilbyde en decideret praktisk hjælp- 

Redigeret af Luffegås
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer