marina29

Love is in the air - 25. august 2007

2,547 indlæg i dette emne

Vi har fået det første skriftlige svar idag :super:

Det var bare super hyggeligt at få svar i form af et brev, hvor er det ærgeligt at der ikke er flere der svarer en skriftlig invitation med breve længere, ellers har vi bare fået et par sms'er :boohoo:

Hvor fedt!!! Det vil jeg også have :-)

Det er bare såå hyggeligt, og så bliver der også sat pris på ens hårde arbejde synes jeg HUUG

Vi har fået det første skriftlige svar idag :cheerleader3:

Det var bare super hyggeligt at få svar i form af et brev, hvor er det ærgeligt at der ikke er flere der svarer en skriftlig invitation med breve længere, ellers har vi bare fået et par sms'er HUUG

Hej Gitte :griner:-

Det ER nemlig super hyggeligt med skriftlige svar - dem har vi fået 4 af, og jeg elsker at få personlige breve. (Det er også derfor jeg fastholder at skrive julekort :boohoo: )

Desværre sker det ikke så tit mere, netop pga. af SMS´er -HAHA-

Men er det ikke SKØNT at få svar - det bliver lige pludselig så virkeligt på en anden måde :)

HUUG

Solsikken :)

Se, det der med postkort, er jeg ikke så god til at overholde, jeg køber hvert år julekort med de bedste intentioner, men det bliver bare aldrig til noget :bearhug:

Men i år skal det være anderledes, der er lidt mere at fortælle om håber jeg :griner:-

Sørens mor sender faktisk en lille årsrapport om hvad der kort er sket måned for måned, det er bare så hyggeligt at læse, og ikke bare god jul og godt nytår HUUG

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bryllupsrejse

Ja, det har været diskuteret en del herhjemme, og den har stået mellem Goa og Thailand i lang til, men nu har jeg givet mig, jeg har trods alt styret brylluppet med hård hånd ;)

Så rejsen går til Thailand, som sædvanlig er vi på budget, og Søren kan ikke få meget mere end 2 uger fri, så en længere rejse har været udelukket.

Men jeg har hele tiden gerne ville rejse på egen hånd, dog med hoteller bestilt hjemmefra, for jeg vidste godt at Søren ikke rigtig ville gå med til mindre. Men jeg har bare ikke kunne finde nogen billlige flybilletter :pokey:

Tilgengæld finder jeg ud af at Startour, som jeg er stor fan af, har en kombinationsrejse, så man får 2 uger på forskellige lokationer for ca. 1 uges pris, så vi kunne komme til Phuket og Khao Lak i to uger for 10.400 kr, og det var lige præis budgettet :blush:

Søren er helt vild med hotellerne, og der er jo mange ud flugter man kan komme på, og han gider ikke at skulle undersøge en masse dernede, så det er perefekt.

Så jeg smutter forbi Startour idag for at bestille rejsen, men spørger selvfølgelig hvad de har flybilletter til... 7200 kr for 3 uger, det er så lige min 2000 kr billigere end jeg har set det alle andre steder, så nu bliver jeg selvfølgelig i tvivl. jeg vil begge dele :bearhug:

Jeg ringer selvfølgelig til Søren og fortæller det hele, men han er ikke sikker på at det kan gøres billigere, og han gider ikke lede efter hoteller, alt skal være planlagt hjemmefra og ikke af ham ;)

Nå, men jeg bestiller kombinationsrejsen, vi får ikke de oprindelige hoteller, men det er mindst lige så godt, desværre var alt i bungalows udsolgt, medmindre vi skulle sætte prisen op, og det kan vi ikke:(

Men men men depositum skal først betales om en uge, så jeg har lige en uge til at planlægge en gør-det-selv ferie, men nu har jeg jo set hotellerne med Startour og det skal sgu være mindst lige så godt ;)

0

Del dette indlæg

Men I får da lige et par billeder af det vi har bestilt :bearhug:

Karon Beach, Phuket:

Uanset om du vil dase på paradisstrande, vandre i frodige regnskove, dykke og snorkle i turkist vand, spille golf, shoppe eller udforske det smagfulde thaikøkken, så finder du det største udbud på Phuket.

Karon Beach er en livlig strand med masser af vandsport og restauranter, barer og butikker lige i nærheden.

post-21950-1177596096.jpg

post-21950-1177596107.jpg

Redigeret af marina29
0

Del dette indlæg

Bryllupsrejse

Ja, det har været diskuteret en del herhjemme, og den har stået mellem Goa og Thailand i lang til, men nu har jeg givet mig, jeg har trods alt styret brylluppet med hård hånd ;)

Så rejsen går til Thailand, som sædvanlig er vi på budget, og Søren kan ikke få meget mere end 2 uger fri, så en længere rejse har været udelukket.

Men jeg har hele tiden gerne ville rejse på egen hånd, dog med hoteller bestilt hjemmefra, for jeg vidste godt at Søren ikke rigtig ville gå med til mindre. Men jeg har bare ikke kunne finde nogen billlige flybilletter :sm:

Tilgengæld finder jeg ud af at Startour, som jeg er stor fan af, har en kombinationsrejse, så man får 2 uger på forskellige lokationer for ca. 1 uges pris, så vi kunne komme til Phuket og Khao Lak i to uger for 10.400 kr, og det var lige præis budgettet :huh:

Søren er helt vild med hotellerne, og der er jo mange ud flugter man kan komme på, og han gider ikke at skulle undersøge en masse dernede, så det er perefekt.

Så jeg smutter forbi Startour idag for at bestille rejsen, men spørger selvfølgelig hvad de har flybilletter til... 7200 kr for 3 uger, det er så lige min 2000 kr billigere end jeg har set det alle andre steder, så nu bliver jeg selvfølgelig i tvivl. jeg vil begge dele -HAHA-

Jeg ringer selvfølgelig til Søren og fortæller det hele, men han er ikke sikker på at det kan gøres billigere, og han gider ikke lede efter hoteller, alt skal være planlagt hjemmefra og ikke af ham ;)

Nå, men jeg bestiller kombinationsrejsen, vi får ikke de oprindelige hoteller, men det er mindst lige så godt, desværre var alt i bungalows udsolgt, medmindre vi skulle sætte prisen op, og det kan vi ikke:(

Men men men depositum skal først betales om en uge, så jeg har lige en uge til at planlægge en gør-det-selv ferie, men nu har jeg jo set hotellerne med Startour og det skal sgu være mindst lige så godt ;)

Hvor lyder det bare som en LÆKKER bryllupsrejse! :blush: Har du prøvet at tjekke hotels.dk? Der ka' du både sortere efter standard og pris. Det har jeg brugt i forbindelse med vores tur.

Pøj pøj med jagten :bearhug:

:pokey:

Redigeret af Rikke F
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hotellet:

Godt beliggende hotel, kun en gade adskiller hotellet fra stranden, og samtidig tæt på både shopping og restauranter. Her er et hyggeligt poolområde med jacuzzi og separat børnepool, spa med forskellige former for behandlinger samt fitness. Restaurant, internethjørne og souvenirbutik. Rummelige, pænt indrettede værelser i thaistil.

post-21950-1177596389.jpg post-21950-1177596397.jpg

Redigeret af marina29
0

Del dette indlæg

Khao Lak:

I Khao Lak ligger regnskoven, med sin junglevegetation, pragtfulde orkideer og fuglekvidder ligger lige op til sandstranden, hvis gyldne sand fortsætter kilometer efter kilometer.

At tage på udflugter er en god måde at få endnu flere indtryk med hjem fra ferien. Ikke langt fra Khao Lak ligger for eksempelt en af landets fineste nationalparker, Khao Sok, hvor du kan tage en tur gennem regnskoven, til fods eller på elefantryg.

Jeg skal bare såå meget på elefant tur :bearhug:

post-21950-1177596475.jpg post-21950-1177596495.jpg

Redigeret af marina29
0

Del dette indlæg

Hotellet:

Her mødes du af rolige og fredfyldte omgivleser og smuk natur i Khao Laks nationalpark. Hotellet består af en hoteldel og bungalows nær den dejlige sandstrand. Hotellet byder på pool, poolbar, restaurant og spa. Restauranter og butikker findes på gangafstand. Flot indrettede værelser.

post-21950-1177596563.jpg post-21950-1177596571.jpg

Redigeret af marina29
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor lyder det bare som en LÆKKER bryllupsrejse! :blush: Har du prøvet at tjekke hotels.dk? Der ka' du både sortere efter standard og pris. Det har jeg brugt i forbindelse med vores tur.

Pøj pøj med jagten :bearhug:

:pokey:

Ja, men det der er ledigt (og det er ikke meget) er til dyre priser, de har en masse priser der ikke er bekræftede :huh:

-HAHA-

0

Del dette indlæg

Ej hvor fedt!! det er en af de bedste gaver man kan give sig selv - et par uger i hinandens selvskab...

:bearhug:

Jeg glæder mig også såå meget, desværre er der jo lige lidt tid endnu, men vi skal på bryllupsrejse-øvelse til Paris efter brylluppet, så jeg kommer da lidt afsted :blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har fået det første skriftlige svar idag :blush:

Det var bare super hyggeligt at få svar i form af et brev, hvor er det ærgeligt at der ikke er flere der svarer en skriftlig invitation med breve længere, ellers har vi bare fået et par sms'er :pokey:

Det var netop derfor, at vi understregede i vores invitationer, at vi ønskede skriftligt svar på vores adresse :sm: Men det er sikkert også derfor, at vi kun har fået knap 30 % tilbagemeldinger her en lille uge før deadline :huh:

Men det er nemlig super hyggeligt og vildt dejligt at se på og glædes over som optakt til brylluppet :bearhug:

Det er også bare så vildt at der ikke er kommet flere, der er en uge igen nu, men hold op I må få mange postkor ind ad døren her de næste par dage ;)

Jeg må ærligt indrømme at jeg aldrig har kunne forstå hvorfor man skulle svare skriftligt, men det gør jeg nu -HAHA-

Det er jo bare super hyggeligt, og kortet bliver gemt og sat ind i gæstebogen :sm:

Det var fra min veninde Tine, og hvis nogen overholder de gamle foreskrifter så er det hende, jeg var blevet lidt skuffet hvis min egen lille Emma Gad ikke havde sendt et kort ;)

Personligt er jeg jo selv lidt af en Emma, der stadig gider holde på formerne, så derfor diktatet om skriftligt svar :sm:

0

Del dette indlæg

Hej Gitte

Hotellet i Khao Lak ligner det hotel vi boede på en enkelt nat i Khao Lak efter vores sejl-dykker tur (1 mdr. før tsunamien). - super hotel. Skal I dykke? I så fald kender vi en super dykkerskole i Khao Lak, som drives af en sydtysker og en schweizer.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så skal jeg prøve kjolen igen på mandag, skal nok huske skoene denne gang, og få prøvet alt udstyret :bearhug:

:blush: Og så må du skynde dig, skynde dig, SKYNDE DIG at komme hjem og lægge billederne på, så jeg ka' nå at se dem, inden vi rejser! :pokey:

-HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så skal jeg prøve kjolen igen på mandag, skal nok huske skoene denne gang, og få prøvet alt udstyret :bearhug:

:blush: Og så må du skynde dig, skynde dig, SKYNDE DIG at komme hjem og lægge billederne på, så jeg ka' nå at se dem, inden vi rejser! :pokey:

-HAHA-

Hvad tid er det du tager afsted, søde???

Vi skal spise hos momse, så det trækker nok lidt ud :huh:

Det ser fantastisk ud!!!!! Og prisen er altså slet ikke så voldsom!! Så får I jo hele to bryllupsrejser:)! Tillykke:)

Nej, det synes jeg heller ikke, men den første bryllupsrejse er kun en trænings-rejse, en lille opladning til den helt store tur ;)

0

Del dette indlæg

Ja, det ville jeg faktisk spørge dig om, for vi overvejer det, men kan vi bruge sådan et certifikat herhjemme eller andre steder???

Hotellet hedder Hotel Bayfront :huh:

:blush:

(jeg har indsat links i nedenstående)

Kan ikke huske hvad hotellet hed, da vi boede på mange forskellige hoteller. Vi rejste rundt og bookede bare når vi kom frem til de forskellige byer. Det er et super nemt land at rejse i, og folk er utrolig flinke. Men husk altid (bortset fra på restauranter) at prutte om priserne. Mine forældre er lige kommet hjem fra Thailand i dag, og min mor har købt to silketørklæder med hjem, som de først ville have 1300 Bhat for - min mor endte med at give 500 Baht :bearhug:

Dykkerskolen hedder Seadragon og er en 5-stjernet PADI dykkerskole. Book dem i forvejen, hvis det er noget I vil benytte jer af, da I ellers kan risikere at I skal vente en dag, fordi de er booket op.

Du kan læse om PADI her. Vi er PADI certificerede og kan dykke med det over alt i verden. I skal tage en multible choice test og have 5 dyk mener jeg for at blive open water certificerede med ret til at dykke ned til 18 meter. Herefter kan man tage advanced og blive certificeret til 30 meter. Og så er der alskens flere certificeringer :pokey: Det er et amerikansk system, og amerikanere er jo som bekendt meget forsigtige, så det er derfor et godt valg at vælge PADI, som også er udbredt over hele verden. Sikkerheden er i top ved PADI med mange stjerne ;)

I skal huske at have en lægeerklæring med hjemmefra om at I godt må dykke (helbredsmæssigt). Blanketten som jeres læge skal udfylde finder i på PADIs hjemmeside.

Da vi tog vores certifikater gjorde vi det, at vi tog teorien samt pooldyk hjemmefra og praksisdyk i Egypten. Vi skulle kun være væk i 1 uge og ville derfor ikke lade hele ugen gå op i dykkerskole. Det gjorde certifikatet lidt dyrere end hvis vi havde taget det hele i Egypten, men det var fint at få det fordelt lidt i tid så vi ikke brugte hele ferieugen. Hvis det er en løsning I vil bruge, så kan jeg anbefale Kingfish i Tullinsgade på Vesterbro, som vi i øvrigt også har bestilt vores bryllupsrejse gennem.

Hvis der er mere du vil vide, så siger du bare til - jeg elsker at snakke om dykning -HAHA-

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Startour tilbyder et dykkerkursus:

Udenfor Phuket er der fantastiske dykkersteder. Scandinavian Divers, med skandinaviske instruktører, tilbyder snorkelture og PADI-dykkerkurser, lige fra nybegyndere til instruktører. Grundkursus PADI Open Water kan bestilles damtidig med rejsen, pris ca. 1.975,- inkl. lån af udstyr og engelsk kursuslitteratur. Priseksempler: Dagsudflugt inkl. 2 dyk og udstyr ca. 450,-. 2-dages tur til Similan Island inkl. 6 dyk, ca. 1.800.

Skal man så holde sit certifikat ved lige, så at sige, altså skal man have et vist antal dyk hvert år for at holde det ved lige???

Jeg har altid kunne tænke mig at lære at dykke, men jeg har aldrig kunne lide at udligne trykket i ørerne, så da jeg var i Ægypten og Indonesien tog jeg aldrig kurset, jeg snoklede bare :blush:

Men nu har jeg faktisk lært det i vinters, det lyder åndsvagt men jeg har aldrig kunne lide det :pokey:

Altså det er selvfølgelig mange penge, men vi havde tænkt os at ønske os det i bryllupsgave, sammen med de andre udflugter vi gerne vil på mens vi er afsted :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg EEEEEEEEEEEEEEEEEEELSKER Thailand :bearhug:

Jeg håber så meget I får en fed fed bryllupsrejse!

Da jeg så billederne fik jeg bare den vildeste lyst til at komme afsted igen. Og helst lige nu (eller efter i morgen, så) Men pyt - vi må nøjes med Bulgarien i stedet, og bevares det glæder jeg mig da også til ;)

:blush: Mia

0

Del dette indlæg

Startour tilbyder et dykkerkursus:

Udenfor Phuket er der fantastiske dykkersteder. Scandinavian Divers, med skandinaviske instruktører, tilbyder snorkelture og PADI-dykkerkurser, lige fra nybegyndere til instruktører. Grundkursus PADI Open Water kan bestilles damtidig med rejsen, pris ca. 1.975,- inkl. lån af udstyr og engelsk kursuslitteratur. Priseksempler: Dagsudflugt inkl. 2 dyk og udstyr ca. 450,-. 2-dages tur til Similan Island inkl. 6 dyk, ca. 1.800.

Skal man så holde sit certifikat ved lige, så at sige, altså skal man have et vist antal dyk hvert år for at holde det ved lige???

Jeg har altid kunne tænke mig at lære at dykke, men jeg har aldrig kunne lide at udligne trykket i ørerne, så da jeg var i Ægypten og Indonesien tog jeg aldrig kurset, jeg snoklede bare :blush:

Men nu har jeg faktisk lært det i vinters, det lyder åndsvagt men jeg har aldrig kunne lide det :pokey:

Altså det er selvfølgelig mange penge, men vi havde tænkt os at ønske os det i bryllupsgave, sammen med de andre udflugter vi gerne vil på mens vi er afsted :bearhug:

Prisen ser fornuftig nok ud for Thailandske forhold, men ellers prøv at pristjekke hvad Seadragon tager for det. Ja, det er jo en ret vigtig ting at kunne trykudligne når man dykker ;)

Du må i øvrigt ikke være gravid når du dykker - mere så I tager det med i planerne.

Man skal ikke holde certifikatet ved lige i den forstand at man skal have så og så mange dyk pr. år. MEN når man har holdt pause, er det et krav, at man tager et genopfriskningsdyk før man kommer med på ture - det tager typisk 1 time max inkl. en hurtigt multible choice test. Det er lidt forskelligt om man skal tage det efter 6 eller 12 måneders pause. Og det er rent sikkerhedsmæssigt det kræves. Det koster som regel svarende til et almindeligt dyk - og det er faktisk også meget rart for en selv, da man så lige får genopfrisket hvordan det nu lige er, at man får regulatoren ind i munden, hvis man løber tør for luft og skal dele tank med sin makker, hvordan man får masken af og på under vand etc.)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer