marina29

Love is in the air - 25. august 2007

2,547 indlæg i dette emne

Kirkehæfter

Jeg er begyndt at overveje krikehæfter, men er de virkelig nødvendige???

Altså der bliver jo udleveret salmebøger, så er det bare lidt ekstra lir eller hva :cheerleader3:

Iflg. min overbevisning

NEJ

Men har man tiden, lysten og er total bridezilla :cheerleader3: ser det da hammer godt ud at stilen køres HELT igennem.

Så jeg tror det er op til dig GItte hvad du føler for ;)

:rolleyes:

Solsikken :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kirkehæfter

Altså der bliver jo udleveret salmebøger, så er det bare lidt ekstra lir eller hva :cheerleader3:

Nej, de er ikke NØDVENDIGE. ;)

... Men derfor kan de da være hyggelige nok, og i stedet for udelukkende at skrive salmerne i dem, kan man jo skrive noget om kirkens historie, programmet for vielsen, eller hvad der kunne være relevant.

:cheerleader3:

Maja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kirkehæfter

Det kommer vel an på, hvad man skal synge. En af vores sange står ikke i salmebogen og en anden skal synges på engelsk, så vi er tvunget til det (og så oversætter vi også lige vielsesritualet til engelsk og italiensk for alle vores udenlandske gæster), men hvis alle sange står i salmebogen synes jeg da ikke I behøves gøre det

Kirkehæfter

Altså der bliver jo udleveret salmebøger, så er det bare lidt ekstra lir eller hva :rolleyes:

I princippet har du jo ret! Det er jo bare noget ekstra lir. Min søster vil så gerne lave sådan nogen, så det får hun bare lov til, men det er jo overflødigt. Der ligger jo allerede samlebøger klar, men nogle vil bare gerne sætte deres eget personlige præg, tror jeg :cheerleader3:

Kirkehæfter

Altså der bliver jo udleveret salmebøger, så er det bare lidt ekstra lir eller hva :heart:

Iflg. min overbevisning

NEJ

Men har man tiden, lysten og er total bridezilla :hug: ser det da hammer godt ud at stilen køres HELT igennem.

Så jeg tror det er op til dig GItte hvad du føler for ;)

:hug:

Solsikken :hug:

Kirkehæfter

Altså der bliver jo udleveret salmebøger, så er det bare lidt ekstra lir eller hva :super:

Nej, de er ikke NØDVENDIGE. ;)

... Men derfor kan de da være hyggelige nok, og i stedet for udelukkende at skrive salmerne i dem, kan man jo skrive noget om kirkens historie, programmet for vielsen, eller hvad der kunne være relevant.

:hug:

Maja

Ok, skræmmende stor enighed :hug:

Men ok, så er de ikke nødvendige, det var nu meget rart ;)

Oversættelse tror jeg ikke bliver nødvendig, der er godt nok nogle jyder imellem, men mon ikke den går :hug:

Tak tøser :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Tjaa, nu er jeg jo jyde - endda inde fra det mørke midtjylland, oprindeligt - og man ved aldrig. Jyder har lidt svært ved at forstå sjællændere nogle gange... og omvendt :cheerleader3: men tegnsprog kan vel bruges, hvis det går helt galt...... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg var jo til globryllup igår hos den fantastisk smukke Mia, og hun blev jo gift i "vores" kirke, så det gav os jo lige muligheden for at få en ide om hvordan det kommer til at se ud for os om små 4 måneder :super:

Men der er også lidt bekymringer/tanker omkring kirken:

1. Den er meget lille, meget meget lille... Vi har inviteret 60 gæster til festen, og dem går vi selvfølgelig ud fra også kommer i kirken, derudover har vi ca 30 på receptionslisten, dvs 90 i alt, og så ved vi at der kommer en del globryllupgæster, måske endda nogle bk-tøser ;). Min venindes mor har arrangeret en mindre udflugt fordi hun og hendes søskende plus mænd til se vores vielsen (total sødt :heart: ). Der er kun plads til omkring 80, og så sidder man klemt... Må lige snakke med præsten om hvad vi gør med evt. ekstra gæster, ellers må vi trimme lidt i receptionsgæstelisten :hug:

2. Kirkegulvet er også meget kort, og man kommer ind fra siden, så jeg skal lige huske at gå LANGSOMT og stoppe når jeg runder hjørnet, så slæbet kan blive foldet ud og jeg lige kan trække vejret inden jeg går i panik ;)

3. Præsten er fantastisk, ung og morsom, men vielsen igår varede faktisk over 3 kvarter, og da vi skal giftes kl 12, og Hønse skal giftes kl 13.15 giver det ikke meget tid til at komme ud af kirken, kysse lidt og få taget billeder indeni. Så det må lige blive prioriteret højt, så mens gæsterne samles udenfor portene så må vi lige få taget et par billeder.

4. Man må ikke kaste med ris på kirkens område, det må kun gøres nede på parkeringspladsen, så der må alle jo samles, men så skal vi igen huske det næste bryllup, der jo også skal bruge parkeringspladsen.

Der er lidt at tænke over, der er ikke noget af det der kommer til at ødelægge noget overhovedet, men vi skal da lige have det i baghovedet :cheerleader3:

Hej Gitte

Mht. forestilling om kirken kommer lige lidt erfaring fra en allerede gaaaaammel gift kone :rolleyes:

1. Vi talte jo selvfølgelig med Bryld inden vielsen, og han fortalte, at der er godt 90 siddepladser når alle sidder ned. Og 100 på en god dag. Du har ret i, at de 150 Søren nævner er med stolepladser... Jeg tror godt I (vi ;) ) vil kunne være der, hvis der bliver sat stole op bagved (du ved, foran orglet)

2. Ja, I skal virkelig huske ikk at spæne op af gulvet. Det var min stedfar, der gik sindssygt hurtig da det var os. Men jeg nød hvert et øjeblik SÅ meget....

3. Håber SÅ meget det er Bryld der skal vie jer. Han er virkelig fin og nede på jorden. Rigtig dejligt med en præst man synes om. Nu håber jeg ikke, at det ikke vil være muligt for jer at tage billeder inden i kirken, men vi fik nemlig besked på, at det kun var fordi der ikke skulle være et bryllup mere denne dag, at det kunne lade sig gøre - ellers kan det jo være I er så heldige, at kunne tage billeder derinde efter receptionen....?!? Altså efter Henriette og Claes´ vielse...

4. Har jeg ikk lige så meget til :cheerleader3:

:cheerleader3: Mia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Gitte

Mht. forestilling om kirken kommer lige lidt erfaring fra en allerede gaaaaammel gift kone :hug:

1. Vi talte jo selvfølgelig med Bryld inden vielsen, og han fortalte, at der er godt 90 siddepladser når alle sidder ned. Og 100 på en god dag. Du har ret i, at de 150 Søren nævner er med stolepladser... Jeg tror godt I (vi ;) ) vil kunne være der, hvis der bliver sat stole op bagved (du ved, foran orglet)

2. Ja, I skal virkelig huske ikk at spæne op af gulvet. Det var min stedfar, der gik sindssygt hurtig da det var os. Men jeg nød hvert et øjeblik SÅ meget....

3. Håber SÅ meget det er Bryld der skal vie jer. Han er virkelig fin og nede på jorden. Rigtig dejligt med en præst man synes om. Nu håber jeg ikke, at det ikke vil være muligt for jer at tage billeder inden i kirken, men vi fik nemlig besked på, at det kun var fordi der ikke skulle være et bryllup mere denne dag, at det kunne lade sig gøre - ellers kan det jo være I er så heldige, at kunne tage billeder derinde efter receptionen....?!? Altså efter Henriette og Claes´ vielse...

4. Har jeg ikk lige så meget til :heart:

:cheerleader3: Mia

Ja, man lærer meget af globryllupper :cheerleader3:

1. Super, vi har jo ikke fået snakket med ham endnu, så det er rart at du kan berolige mig lidt :hug: Men så er der jo intet at bekymre sig som :cheerleader3:

2. Jeg er rimelig sikker på at jeg kommer til at spæne af sted, tror ikke jeg får tænkt så meget over det, men der er jo bare ikke så langt derop, så jeg må jo lige holde mig i skindet :hug:

3. Vi synes også han var vildt god, kunne så godt lide hans tale om ægteskab, især da han sagde at I jo nok var lidt gammeldags :hug:

Men jeg tror også vi skal gøre det med det samme hvis vi får lov, ellers må vi bare undvære, det går nok også :super:

4. Du snød, du flygtede, jeg fik slet ikke kastet mine ris :hug:

De første billeder er på vej, nu min mail virker igen :hug:

:rolleyes:

0

Del dette indlæg

Jaaaaaaaa Gitte, du valgte de sko, jeg stemte for :cheerleader3: De er simpelthen så :cheerleader3: fede.

Kirkehæfter havde jeg slet ikke skænket en tanke, for nogle andre herinde begyndte at ævle om det. Og de andre piger heri de tråd har jo ret - nej det er ikke en nødvendighed. Men Maja har også ret i, at det er flot, hvis man ligesom fører stilen hele vejen igennem. Jeg er selv stadig meget i tvivl, om vi skal have det. Men hvis der er tid til det, så tror jeg, at jeg gør det. Man er vel Zilla :cheerleader3: .

0

Del dette indlæg

Vores præst

Ja, så fik vi bekræftelsen på kirken og en påmindelse om at vi skal have vores prøveattest sendt afsted, det har vi allerede gjort, så det kan vi da krydse af listen :cheerleader3:

I bekræftigelsen stod der så også at vi fik vores helt klare førstevalg til præst, det er så godt, for vi hørte ham sidste lørdag til Mia's bryllup og han var bare så god og uhøjtidlig, lige vores stil :thumbsupsmileyanim:

Der stod samtidig at ordre omkring blomster i kirken skal laves med kirketjeneren senest 8 dage inden brylluppet, så der er masser af tid, men hvad koster sådan noget????

Bryllupskagen

Ja, og så fik jeg lige et minor set-back... Min far og Heidi, der skal giftes d. 16. juni, synes at det fyld jeg lavede i en af prøvekagerne var så super lækkert at det vil de da selvfølgelig have, problemet er bare at det er det samme vi har valgt...

Øv øv øv, de havde ellers snakket om en af de andre creme, og jeg har bare ikke vildt meget lyst til at skulle servere en kage der tilfældigvis smager ligesom deres. Det er nemlig mig der skal lave den til dem :bearhug:

Øv øv øv, så jeg mangler lidt en erstatning for en super lækker chokolade-nougatcreme med cognac, der selvfølgelig skal være mindst ligeså god og passe til hindbærcremen, som jeg nægter at skifte ud...

Nogle forslag???

Redigeret af marina29
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg smagte jo Louise Swees seneste kagebud, og det var altså ikke dårligt. Det var den klassiske tobleromecreme og hinbærcreme... Den nederste bund var så en chookladekage. Det var altså ret lækkert!

0

Del dette indlæg

Hej Gitte!

Det er da noget øv med kagen, men jeg kan sagtens sætte mig ind i, at du ikke vil have samme kage som til et andet bryllup i familien!

Jeg ved ikke lige, hvilke bunde, I havde tænkt jer at skulle have i kagen, men hvad med at erstatte chokolade-nougat-cremen med cognac med en hvid chokoladetrøffel (300 g hvid chokolade til ½ l piskefløde, der koges op ved svag til middel varme til det lige nøjagtigt begynder at simre, hældes i skål og køler på køkkenbordet og derefter overdækket i køleskabet natten over, piskes meget stift med håndmixer (men ikke så det bliver grynet)), og evt. bruge chokoladelagkagebunde (alm. lagkagebunde, hvor lidt af melet er erstattet af kakao - jeg har en god opskrift).

Så ville kagen blive sådan oppefra og ned:

chokoladelagkagebund

hindbærcreme

chokoladelagkagebund

hvid chokoladetrøffel

chokoladelagkagebund

Prøv det, prøv det - og lad så være med at lade farmand smage ;)

Jeg lavede en i den stil til et bryllup sidste år, og den blev rigtig god. Den var sådan her oppefra og ned:

chocolate chip pound cake (hvid kage m. chokoladestykker)

hindbærmousse

chokoladelagkagebund

hvid chokoladetrøffel

chocolate chip pound cake

:ilovebryllupsklar:

Maja

0

Del dette indlæg

Hej Gitte!

Det er da noget øv med kagen, men jeg kan sagtens sætte mig ind i, at du ikke vil have samme kage som til et andet bryllup i familien!

Jeg ved ikke lige, hvilke bunde, I havde tænkt jer at skulle have i kagen, men hvad med at erstatte chokolade-nougat-cremen med cognac med en hvid chokoladetrøffel (300 g hvid chokolade til ½ l piskefløde, der koges op ved svag til middel varme til det lige nøjagtigt begynder at simre, hældes i skål og køler på køkkenbordet og derefter overdækket i køleskabet natten over, piskes meget stift med håndmixer (men ikke så det bliver grynet)), og evt. bruge chokoladelagkagebunde (alm. lagkagebunde, hvor lidt af melet er erstattet af kakao - jeg har en god opskrift).

Så ville kagen blive sådan oppefra og ned:

chokoladelagkagebund

hindbærcreme

chokoladelagkagebund

hvid chokoladetrøffel

chokoladelagkagebund

Prøv det, prøv det - og lad så være med at lade farmand smage ;)

Jeg lavede en i den stil til et bryllup sidste år, og den blev rigtig god. Den var sådan her oppefra og ned:

chocolate chip pound cake (hvid kage m. chokoladestykker)

hindbærmousse

chokoladelagkagebund

hvid chokoladetrøffel

chocolate chip pound cake

:denmarkflag:

Maja

Jeg ville helst ikke lave bundene selv, havde bare tænkt mig at købe dem, men der kan man vel også få chokoladebunde???

Jeg skal nemlig have 7 kager i alm lagkagestørrelse...

Og så ville jeg gerne have marcipan og hvis chokolade som overtræk på kagen, tror du så det bliver for meget med det hvide chokolade???

Vores bryllupper er bare for tæt på hinanden til at skulle have det samme begge steder, synes jeg. De vil så ikke have hvid chokolade overtræk over marcipanen, men det er også den eneste forskel...

Jeg håbede sådan du ville kigge forbi, vidste du sikkert havde en løsning :pokey:

0

Del dette indlæg

Jeg smagte jo Louise Swees seneste kagebud, og det var altså ikke dårligt. Det var den klassiske tobleromecreme og hinbærcreme... Den nederste bund var så en chookladekage. Det var altså ret lækkert!

Jeg har prøvet at sælge netop den creme til min far, men han bed ikke rigtig på. Men jeg tror jeg må lave endnu en prøvesmagning med den creme og så chokoladetrøffel cremen som Maja foreslog, så må Søren vælge :ilovebryllupsklar:

Tror dog ikke at han synes det vil være noget problem at kagerne er ens...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville helst ikke lave bundene selv, havde bare tænkt mig at købe dem, men der kan man vel også få chokoladebunde???

Jeg skal nemlig have 7 kager i alm lagkagestørrelse...

Og så ville jeg gerne have marcipan og hvis chokolade som overtræk på kagen, tror du så det bliver for meget med det hvide chokolade???

Vores bryllupper er bare for tæt på hinanden til at skulle have det samme begge steder, synes jeg. De vil så ikke have hvid chokolade overtræk over marcipanen, men det er også den eneste forskel...

Jeg håbede sådan du ville kigge forbi, vidste du sikkert havde en løsning :super:

:pokey:

Hej Gitte!

Jeg eeeelsker at svare på kagespørgsmål, så selvfølgelig måtte jeg kigge forbi! :denmarkflag:

Tjoh, man kan nok godt købe chokoladelagkagebunde, men ellers kan du da godt klare dig med de hvide, tror jeg .... Du kan da prøve. Hvis du vil prøve at lave trøflen med anden chokolade, skal du bruge mindre end med den hvide .... Ca. 150 g mørk til ½ liter fløde og ca. 200 g lys til ½ liter fløde. Du kan også vælge at bruge chokolader med smag, som f.eks. mint- eller orangechokolade. Jeg ved bare ikke, hvor godt de vil stå til hindbærcremen, men det kan jo afprøves .... Jeg ved, sødmen fra den hvide chokolade står godt til den lette syrlighed fra hindbærrene.

Jeg tror ikke, det bliver for meget med hvidt chokoladeovertræk OG hvid chokoladetrøffel i kagerne ...

God prøvesmagning!! :ilovebryllupsklar:

Maja

0

Del dette indlæg

Med hensyn til dit dilemma med kagens fyld. Så kan jeg godt lidt forstå dig. Men hvis jeg ser det fra gæstens synspunkt. Så ville det ikke være noget jeg rynkede på næsen af, at kagens smag var den samme. Hvis den smager så godt, at din far ikke vil have andre, og du heller ikke vil have andre. Så ville jeg da være glad for at få så god en kage 2 gange (hvis jeg var inviteret til begge fester)!

Og du skal jo tænke på at du bliver jo rost for kagen til din fars bryllup. Så det er jo ikke fordi gæsterne tænker, hun har kopieret sin far...

God fornøjelse med kagerne :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg

Sikke noget med den kage, Gitte.

Kan farmand ikke finde sin egen creme, fremfor at hugge din? Har du sagt til ham, at du havde planlagt at bruge den i jeres kage? I kunne jo godt variere lidt smagen på chokoladecremen, som Maja skriver, for at de ikke bliver helt ens. Men vil ellers give BIJ ret i, at jeg som gæst ikke ville bide mærke i det - eller også ville jeg blive glad over at få endnu et stykke af den dejlige kage.

Tillykke med præsten! Det sætter nu prikken over i´et, at man også får den præst man gerne vil have. Så er man lidt mere tryg ved, at det bliver, som man ønsker. Glæder mig til at høre, hvordan det kommer til at gå til jeres samtale - hvornår skal I afsted?

0

Del dette indlæg

Med hensyn til dit dilemma med kagens fyld. Så kan jeg godt lidt forstå dig. Men hvis jeg ser det fra gæstens synspunkt. Så ville det ikke være noget jeg rynkede på næsen af, at kagens smag var den samme. Hvis den smager så godt, at din far ikke vil have andre, og du heller ikke vil have andre. Så ville jeg da være glad for at få så god en kage 2 gange (hvis jeg var inviteret til begge fester)!

Og du skal jo tænke på at du bliver jo rost for kagen til din fars bryllup. Så det er jo ikke fordi gæsterne tænker, hun har kopieret sin far...

God fornøjelse med kagerne :ilovebryllupsklar:

Ja, de vil jo sikkert ikke engang kunne huske det, der er to måneder imellem de to bryllupper, men det er nu bare fordi at det er mig der har lavet kagerne (sammen med Heidi) og jeg har fundet opskrifterne osv. så er det lidt irriterende at de skal snuppe vores plan -HAHA-

Sikke noget med den kage, Gitte.

Kan farmand ikke finde sin egen creme, fremfor at hugge din? Har du sagt til ham, at du havde planlagt at bruge den i jeres kage? I kunne jo godt variere lidt smagen på chokoladecremen, som Maja skriver, for at de ikke bliver helt ens. Men vil ellers give BIJ ret i, at jeg som gæst ikke ville bide mærke i det - eller også ville jeg blive glad over at få endnu et stykke af den dejlige kage.

Tillykke med præsten! Det sætter nu prikken over i´et, at man også får den præst man gerne vil have. Så er man lidt mere tryg ved, at det bliver, som man ønsker. Glæder mig til at høre, hvordan det kommer til at gå til jeres samtale - hvornår skal I afsted?

:denmarkflag:

Dengang jeg holdt kage-smage-aften sagde vi at det var den creme vi valgte, og de valgte også en anden i første omgang, men nu har de åbenbart skiftet mening, kan nu godt forstå dem, for den smager fantastisk, men det er min creme :)

Men Søren har lige sagt at han ikke kan overskue hvis jeg skal lave det om nu, ved så ikke lige hvad det er han ikke kan overskue, det er jo trods alt mig der skal lave det hele :pokey:

Nå, men så må jeg bare bearbejde ham lidt...

Jeg går ud fra at vi får en indkaldelse til et møde med ham senere, men jeg aner det faktisk ikke, synes kun der stod at vi havde reserveret kirken og fået præsten samt at vi skulle have en prøveattest :super:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Gitte!

Jeg eeeelsker at svare på kagespørgsmål, så selvfølgelig måtte jeg kigge forbi! :denmarkflag:

Tjoh, man kan nok godt købe chokoladelagkagebunde, men ellers kan du da godt klare dig med de hvide, tror jeg .... Du kan da prøve. Hvis du vil prøve at lave trøflen med anden chokolade, skal du bruge mindre end med den hvide .... Ca. 150 g mørk til ½ liter fløde og ca. 200 g lys til ½ liter fløde. Du kan også vælge at bruge chokolader med smag, som f.eks. mint- eller orangechokolade. Jeg ved bare ikke, hvor godt de vil stå til hindbærcremen, men det kan jo afprøves .... Jeg ved, sødmen fra den hvide chokolade står godt til den lette syrlighed fra hindbærrene.

Jeg tror ikke, det bliver for meget med hvidt chokoladeovertræk OG hvid chokoladetrøffel i kagerne ...

God prøvesmagning!! :ilovebryllupsklar:

Maja

Søren har lige meddelt at han ikke kan overskue at jeg laver det om nu, ikke fordi at det er ham der skal lave noget af det :super:

Nå men jeg har fødselsdag i slutningen af juni, så måske skulle jeg prøve kagen der, den lyder nem at lave, så bliver han forhåbentligt snydt til at kunne lide den :pokey:

Har du forresten en lille brugs-forvirring til hvordan man former marcipanroser???

Har nemlig tænkt mig at øve mig med lidt af min lillesøsters modellervoks -HAHA-

0

Del dette indlæg

Arh jeg fandt en guide herinde engang - eller rettere: et link til en hjemmeside med en guide.

Skal nok se om jeg ikke kan grave det frem igen :ilovebryllupsklar:

- Gitte

Gitte, min redningskvinde :pokey:

et ville være super hvis du kunne finde den hjemmeside :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

En god kage kan man altså godt spise to gange ;) Og når folk ved at det er dig, der er kage-mesteren, så tror jeg nu heller ikke der er nogen, der vil kny over at kagen er identisk - hvis de overhovedet kan huske det :)

:cheerleader3: Hvornår siger du, at vi skal komme til prøvesmagning? :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer