marina29

Love is in the air - 25. august 2007

2,547 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Startour tilbyder et dykkerkursus:

Udenfor Phuket er der fantastiske dykkersteder. Scandinavian Divers, med skandinaviske instruktører, tilbyder snorkelture og PADI-dykkerkurser, lige fra nybegyndere til instruktører. Grundkursus PADI Open Water kan bestilles damtidig med rejsen, pris ca. 1.975,- inkl. lån af udstyr og engelsk kursuslitteratur. Priseksempler: Dagsudflugt inkl. 2 dyk og udstyr ca. 450,-. 2-dages tur til Similan Island inkl. 6 dyk, ca. 1.800.

Skal man så holde sit certifikat ved lige, så at sige, altså skal man have et vist antal dyk hvert år for at holde det ved lige???

Jeg har altid kunne tænke mig at lære at dykke, men jeg har aldrig kunne lide at udligne trykket i ørerne, så da jeg var i Ægypten og Indonesien tog jeg aldrig kurset, jeg snoklede bare :balloon:

Men nu har jeg faktisk lært det i vinters, det lyder åndsvagt men jeg har aldrig kunne lide det :balloon:

Altså det er selvfølgelig mange penge, men vi havde tænkt os at ønske os det i bryllupsgave, sammen med de andre udflugter vi gerne vil på mens vi er afsted :)

Prisen ser fornuftig nok ud for Thailandske forhold, men ellers prøv at pristjekke hvad Seadragon tager for det. Ja, det er jo en ret vigtig ting at kunne trykudligne når man dykker ;)

Du må i øvrigt ikke være gravid når du dykker - mere så I tager det med i planerne.

Man skal ikke holde certifikatet ved lige i den forstand at man skal have så og så mange dyk pr. år. MEN når man har holdt pause, er det et krav, at man tager et genopfriskningsdyk før man kommer med på ture - det tager typisk 1 time max inkl. en hurtigt multible choice test. Det er lidt forskelligt om man skal tage det efter 6 eller 12 måneders pause. Og det er rent sikkerhedsmæssigt det kræves. Det koster som regel svarende til et almindeligt dyk - og det er faktisk også meget rart for en selv, da man så lige får genopfrisket hvordan det nu lige er, at man får regulatoren ind i munden, hvis man løber tør for luft og skal dele tank med sin makker, hvordan man får masken af og på under vand etc.)

Ja, jeg tænkte nok at jeg ikke måtte være gravid, men hva faen der sker jo ikke så meget på den front, så mon ikke jeg kan få lov, ellers må jeg bare nøjes med at snorkle :balloon:

Vi har ikke helt bestemt os for at tage dykkercertifikat endnu, men som udgangspunkt tror jeg at vi ønsker os det i bryllupsgave til herhjemme, så vi kan tage det inden vi tager afsted, det er alligevel nogle lang tid at bruge på at tage det, når vi ikke har længere tid derovre :balloon:

Men jeg troede faktisk at det var dyrere at tage det herhjemme, der var kun en forskel på omkring 1000 kr, hvis jeg har kigget rigtigt ;)

0

Del dette indlæg

Hvad tid er det du tager afsted, søde???

Vi skal spise hos momse, så det trækker nok lidt ud :balloon:

Nå, øv... Vi ska' afsted tirsdag morgen kl. 4 :balloon:

:)

Nå ok, jeg havde fået det ind i hovedet at I skulle afsted mandag, jamen jeg lægger bare billeder ind om aftenen ved 22-tiden om mandag :balloon:

:balloon:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Startour tilbyder et dykkerkursus:

Udenfor Phuket er der fantastiske dykkersteder. Scandinavian Divers, med skandinaviske instruktører, tilbyder snorkelture og PADI-dykkerkurser, lige fra nybegyndere til instruktører. Grundkursus PADI Open Water kan bestilles damtidig med rejsen, pris ca. 1.975,- inkl. lån af udstyr og engelsk kursuslitteratur. Priseksempler: Dagsudflugt inkl. 2 dyk og udstyr ca. 450,-. 2-dages tur til Similan Island inkl. 6 dyk, ca. 1.800.

Skal man så holde sit certifikat ved lige, så at sige, altså skal man have et vist antal dyk hvert år for at holde det ved lige???

Jeg har altid kunne tænke mig at lære at dykke, men jeg har aldrig kunne lide at udligne trykket i ørerne, så da jeg var i Ægypten og Indonesien tog jeg aldrig kurset, jeg snoklede bare :balloon:

Men nu har jeg faktisk lært det i vinters, det lyder åndsvagt men jeg har aldrig kunne lide det :balloon:

Altså det er selvfølgelig mange penge, men vi havde tænkt os at ønske os det i bryllupsgave, sammen med de andre udflugter vi gerne vil på mens vi er afsted :)

Prisen ser fornuftig nok ud for Thailandske forhold, men ellers prøv at pristjekke hvad Seadragon tager for det. Ja, det er jo en ret vigtig ting at kunne trykudligne når man dykker ;)

Du må i øvrigt ikke være gravid når du dykker - mere så I tager det med i planerne.

Man skal ikke holde certifikatet ved lige i den forstand at man skal have så og så mange dyk pr. år. MEN når man har holdt pause, er det et krav, at man tager et genopfriskningsdyk før man kommer med på ture - det tager typisk 1 time max inkl. en hurtigt multible choice test. Det er lidt forskelligt om man skal tage det efter 6 eller 12 måneders pause. Og det er rent sikkerhedsmæssigt det kræves. Det koster som regel svarende til et almindeligt dyk - og det er faktisk også meget rart for en selv, da man så lige får genopfrisket hvordan det nu lige er, at man får regulatoren ind i munden, hvis man løber tør for luft og skal dele tank med sin makker, hvordan man får masken af og på under vand etc.)

Ja, jeg tænkte nok at jeg ikke måtte være gravid, men hva faen der sker jo ikke så meget på den front, så mon ikke jeg kan få lov, ellers må jeg bare nøjes med at snorkle :balloon:

Vi har ikke helt bestemt os for at tage dykkercertifikat endnu, men som udgangspunkt tror jeg at vi ønsker os det i bryllupsgave til herhjemme, så vi kan tage det inden vi tager afsted, det er alligevel nogle lang tid at bruge på at tage det, når vi ikke har længere tid derovre :balloon:

Men jeg troede faktisk at det var dyrere at tage det herhjemme, der var kun en forskel på omkring 1000 kr, hvis jeg har kigget rigtigt ;)

Det passer vist meget godt - og som sagt kan jeg varmt anbefale Kingfish. I DK får man jo selvfølgelig undervisningen på dansk, mens man i udlandet alene anvender de engelske begreber - men det er altså hurtigt lært - mange af begreberne hedder jo næsten det samme. Jeg ville i hvert fald anbefale jer at have taget teori og pooldyk hjemmefra, så det alene er de praktiske dyk I skal tage i Thailand - men ellers også bare tage det hele hjemmefra, så I alene skal dykke for sjov dernede - specielt når I ikke skal være væk i længere tid.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var jo til globryllup igår hos den fantastisk smukke Mia, og hun blev jo gift i "vores" kirke, så det gav os jo lige muligheden for at få en ide om hvordan det kommer til at se ud for os om små 4 måneder :balloon:

Men der er også lidt bekymringer/tanker omkring kirken:

1. Den er meget lille, meget meget lille... Vi har inviteret 60 gæster til festen, og dem går vi selvfølgelig ud fra også kommer i kirken, derudover har vi ca 30 på receptionslisten, dvs 90 i alt, og så ved vi at der kommer en del globryllupgæster, måske endda nogle bk-tøser ;). Min venindes mor har arrangeret en mindre udflugt fordi hun og hendes søskende plus mænd til se vores vielsen (total sødt :balloon: ). Der er kun plads til omkring 80, og så sidder man klemt... Må lige snakke med præsten om hvad vi gør med evt. ekstra gæster, ellers må vi trimme lidt i receptionsgæstelisten :balloon:

2. Kirkegulvet er også meget kort, og man kommer ind fra siden, så jeg skal lige huske at gå LANGSOMT og stoppe når jeg runder hjørnet, så slæbet kan blive foldet ud og jeg lige kan trække vejret inden jeg går i panik ;)

3. Præsten er fantastisk, ung og morsom, men vielsen igår varede faktisk over 3 kvarter, og da vi skal giftes kl 12, og Hønse skal giftes kl 13.15 giver det ikke meget tid til at komme ud af kirken, kysse lidt og få taget billeder indeni. Så det må lige blive prioriteret højt, så mens gæsterne samles udenfor portene så må vi lige få taget et par billeder.

4. Man må ikke kaste med ris på kirkens område, det må kun gøres nede på parkeringspladsen, så der må alle jo samles, men så skal vi igen huske det næste bryllup, der jo også skal bruge parkeringspladsen.

Der er lidt at tænke over, der er ikke noget af det der kommer til at ødelægge noget overhovedet, men vi skal da lige have det i baghovedet :)

0

Del dette indlæg

Hej Gitte.

Umiddelbart er det nok pladsmanglen, som bliver det største problem. Men så må dem, som er inviteret jo have første ret, og vi andre må vente og se om der bliver plads til os globryllups-gæster. Men det lyder ikke som en stor kirke så, jeg troede vores var lille, men kan godt høre at jeres er noget mindre.

Mht tidsplanen, så tror jeg præsten har styr på det. Men du har da ret, at der bliver ikke meget tid foran kirken, før næste ryk-ind ankommer. Der hvor Anja, Anette og jeg skal giftes er der kun 1 time mellem hvert bryllup - det vil sige, der er ca. 15 min fra slut til start på næste bryllup. Så vi er indstillet på, at der ikke bliver den helt store fotosession foran kirken. Det må vi klare på feststedet. Hvis bare man ved det i forvejen, så er det jo ikke noget problem.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Gitte.

Umiddelbart er det nok pladsmanglen, som bliver det største problem. Men så må dem, som er inviteret jo have første ret, og vi andre må vente og se om der bliver plads til os globryllups-gæster. Men det lyder ikke som en stor kirke så, jeg troede vores var lille, men kan godt høre at jeres er noget mindre.

Mht tidsplanen, så tror jeg præsten har styr på det. Men du har da ret, at der bliver ikke meget tid foran kirken, før næste ryk-ind ankommer. Der hvor Anja, Anette og jeg skal giftes er der kun 1 time mellem hvert bryllup - det vil sige, der er ca. 15 min fra slut til start på næste bryllup. Så vi er indstillet på, at der ikke bliver den helt store fotosession foran kirken. Det må vi klare på feststedet. Hvis bare man ved det i forvejen, så er det jo ikke noget problem.

Pladsmanglen skal der nok komme styr på, de har jo prøvet det før, men det var meget godt at vi lige fik det set med egne øjne, så nu bliver vi da ikke overraskede på dagen :)

Alt i alt er der ikke krise over noget, bare lige lidt at skrive sig bag øret :balloon:

0

Del dette indlæg

Så har jeg været til tilretning af mit skørt, som jo desværre ikke helt passede som jeg ville have det til -HAHA-

Men Mormor har klaret det, og er nu næsten klart, vi mistede lidt dagalys til sidst, så hun ville fortsætte i morgen, altså ingen billeder foreløbigt :loveboard:

Men men men tilgengæld har jeg valgt mine sko, og det blev mit første valg, de andre passede slet ikke til kjolen, så med det på plads, så skal jeg bare gå dem til :loveflag:

Mine sko:

post-21950-1177957722.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Supergodt at du allerede nu har tingene i baghovedet omkring vielsen - :cheerleader3:

Det kan man kalde forberedelse http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/thumbsupsmileyanim.gif

Men det må også være rart, at det så ikke kommer bag på jer.

I øvrigt søde sko :rolleyes:

Størrelsen af kirken er virkelig kommet bag på os, selvom jeg har været i den før, så er det mange år siden nu, og puha den er lille ;)

Men det skal nok gå alt sammen, der er ca 200 mennesker i den til jul, men så er midtergangen selvfølgelig også fyldt, men der er vist nogle ståpladser som folk kan få hvis alle kommer :cheerleader3:

Jeg er blevet rigtig glad for de sko, men jeg leder stadig efter nogle der er åbne, hvis det skulle blive meget varmt :cheerleader3:

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Men men men tilgengæld har jeg valgt mine sko, og det blev mit første valg, de andre passede slet ikke til kjolen, så med det på plads, så skal jeg bare gå dem til :rolleyes:

Mine sko:

post-21950-1177957722.jpg

De er altså også :cheerleader3: flotte de sko - dem kan jeg godt forstå du endte med at vælge http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/thumbsupsmileyanim.gif

:cheerleader3:

Hilsen Solsikken :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hvor er de bare superflotte og lækre dine sko....jeg kunne også godt tænke mig sådan nogle:)

tager du billede af hele kjolen med det tilrettede skørt under? Så skal du også lige have skoene og sløret og smykkerne på og det hele:) Det glææder jeg mig til at se, søde Gitte:)!

0

Del dette indlæg

Jeg har et "gammelt" billede med skørtet under, men der sad det for højt.

Desværre tager min mormor og morfar til jylland i en tre ugers tid, så der går et stykke tid inden jeg kommer i kjolen igen :rolleyes:

Men skørtet er ret stort men helt perfekt, mit eneste problem er at kjolen bliver lidt kort i det, fordi skørtet er så stort, men det kan jeg da heldigvis lave om på http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Gitte

Det er nogle superflotte sko! Rigtigt godt valgt :cheerleader3:

Lidt trælst med kirken men jeg er sikker på at det hele nok skal gå :super:

Søren lagde mærke til at der kunne være 150 mennersker i kirken, eller at det er tilladt, men det er med folk i mellemgangen, og der skal jeg jo ligesom gå min diva gang ;)

Men jeg er ret sikker på at der kan stå folk nede ved orglet og den ene kirkesanger der er, så det skal nok gå. Men jeg må hellere droppe alle planer om 4-mands orkester :heart:

Men der skal nok være plads til alle, kender jeg folk ret så finder de jo en løsning, og så længe kirken ikke står øde hen så går det nok, og om ikke andet så byder vi på lidt drikkevarer bagefter hjemme hos os, så det burde ikke være noget problem, desuden er det jo kun en halv time :cheerleader3:

Jeg er begyndt at glæde mig så meget mere efter jeg har set kirken indvendigt, nu kan jeg rigtig forestille mig det hele :cheerleader3:

:rolleyes:

Redigeret af marina29
0

Del dette indlæg

Kirkehæfter

Jeg er begyndt at overveje krikehæfter, men er de virkelig nødvendige???

Altså der bliver jo udleveret salmebøger, så er det bare lidt ekstra lir eller hva :cheerleader3:

Det kommer vel an på, hvad man skal synge. En af vores sange står ikke i salmebogen og en anden skal synges på engelsk, så vi er tvunget til det (og så oversætter vi også lige vielsesritualet til engelsk og italiensk for alle vores udenlandske gæster), men hvis alle sange står i salmebogen synes jeg da ikke I behøves gøre det

0

Del dette indlæg

Kirkehæfter

Jeg er begyndt at overveje krikehæfter, men er de virkelig nødvendige???

Altså der bliver jo udleveret salmebøger, så er det bare lidt ekstra lir eller hva :cheerleader3:

I princippet har du jo ret! Det er jo bare noget ekstra lir. Min søster vil så gerne lave sådan nogen, så det får hun bare lov til, men det er jo overflødigt. Der ligger jo allerede samlebøger klar, men nogle vil bare gerne sætte deres eget personlige præg, tror jeg :cheerleader3:

Redigeret af anita80
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer