CBV

Spædbørn til bryllupsfesten

134 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg vil godt lige indskyde her, at der er en verden til forskel på børn på 3 og 5, som kan blive passet af andre, og så spædbørn. Større børn er man selvfølgelig i sin gode ret til ikke at invitere (det kunne jeg også selv have fundet på), men at skille et spædbarn fra sin mor er altså en lidt mere kompliceret og ømtålelig affære. Bare min mening :-)

0

Del dette indlæg

Jeg vil godt lige indskyde her, at der er en verden til forskel på børn på 3 og 5, som kan blive passet af andre, og så spædbørn. Større børn er man selvfølgelig i sin gode ret til ikke at invitere (det kunne jeg også selv have fundet på), men at skille et spædbarn fra sin mor er altså en lidt mere kompliceret og ømtålelig affære. Bare min mening :-)

Helt enig -. jeg synes endda også der er stor forskel på en 4 mdr. gl spædbarn og en etårig (sidstnævnte hører efter min mening under den kategori,der ikke skal med, hvis man har børnefri fest). Vi har også inviteret uden børn, ingen har taget det ilde op, men ingen har heller stillet spørgsmålstegn ved at de nybagte mødre bringer deres små med.

kh Louise

0

Del dette indlæg

Det er indlysende at man ikke bare råt for usødet skiller et spædbarn fra sin mor - man må så finde en alternativ mulighed for at løse problemet hvis man insisterer på at deltage. Som andre har både foreslået og ovenikøbet gennemført: der kunne evt. være en person tilstede i et andet lokale som tager sig af babyen, hvor moderen så har mulighed for at amme etc etc... Det er bare ikke omdrejningspunketet for denne problematik - hvis babyer/børn ikke er inviteret, og man ikke kan forlade sine babyer/børn, ja så er den vel ikke meget længere end at man ikke kan deltage - og så må det vel bare være sådan. Jeg synes faktisk det er urimeligt at brudeparret skal gå SÅ meget på kompromis omkring deres egen fest!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Jeg kan for så vidt godt se sagen fra begge sider.... men på den anden side, så kan jeg ikke helt se, hvorfor det skal gøres til så stort et problem... :toot: Der er virkelig mange andre ting man i forbindelse med bryllupsplanlægningen kan bekymre sig, hvorfor så føje det her til listen? :cheerleader3:

Min kærestes bror og svigerinde fik barn lige før jul og de må da selv bestemme om de synes babyen skal med -jeg havde slet ikke tænkt, at det kunne "forstyrre" vores fest på nogen måde. Det er vores store dag, ja men al opmærksomheden forsvinder jo ikke fra os fordi ungen skriger lidt, eller fordi gæsterne synes hun er nuttet og gerne vil "dikke-dikke" lidt. Hvis hun bliver hysterisk regner jeg da med, at en af forælrende tager sig af det og går ud med hende... Det kan også være at, når vi kommer lidt tættere på brylluppet, så beslutter de, at få hende passet, men det er helt op til dem -vi har slet ikke diskuteret det.

Jeg kan selvfølgelig godt se problemet, hvis det er 47 babyer, der pludselig skal med, for så vil der nok blive en del uro. Men fordi der er et enkelt par, der er blevet forældre?

Det er jeres fest og jer der bestemmer, Ja! helt klart, men lad være med at gå for meget op i sådan noget, som i sidste ende bare vil dele jeres gæster i to lejre, hvor den ene side er smækfornærmede på den anden -for det kan ødelægge mere til festen, end blot lidt babyskrål :lol:

Min holdning er, lad jeres mening sive ud, men lad være med at lade det ødelægge jeres store fantastiske dag. I skal se, i vil garanteret ikke engang ænse andet end hinanden den dag alligevel :thumbsupsmileyanim:

-Håber i finder en god løsning

Mange knus Anja/Fru P. :bearhug::super:

0

Del dette indlæg

Jeg er simpelthen nødt til at få Jeres besyv med i denne sag -

min kommende mand´s kusine skal føde her om en måneds tid. Dvs. at barnet jo ikke er mere end et par måneder til vores bryllup d.4 august. Vi har ingen børn - endnu.. :thumbsupsmileyanim: Har derfor inviteret uden børn til festen. Det har der været helt forståelse for i begge familer, men nu kommer så den lille ny og hvad jeg kan forstå, så har forældrene tænkt sig at tage babyen med.

Se, det har de ikke sagt til os, men gennem andre i familien har vi fået det afvide.

Nu er jeg sådan lidt i et dilemma - er det ok!?

På den egoistiske side er jeg lidt bange for at opmærksomheden vil vende sig meget mod den lille i og med det er den første baby i familien. På den anden siden kan man vel ikke skille en baby fra sin mor?! Jeg har spurgt om de måske ville have en barnepige siddende oppe på værelset med den lille og så kunne moderen komme op og amme imellem retterne - svaret var at de ikke ville bruge penge på et værelse.

Jeg kan jo kun håbe at hvis det bliver en baby som græder meget, så vælger de kun at komme til receptionen..

Er jeg tosset?! :cheerleader3:

KH. Charlotte

Først og fremmest, jeg synes absolut ikke det er ok at gå bag jeres ryg. De kunne i det mindste tage tyren ved hornene og fortælle jer det selv!

Det er en meget svær problematik, som nemt kan bringe sindene i kog i familierne...

Vi står i den samme situation, og kan godt følge jer. Vi har et vennepar (eller dvs mest kærestens) som har fået en søn her først i marts, dvs ungen er omkring 5 mdr til vores bryllup. Jeg har i forvejen lidt blandede følelser mht at de skal med. Det er en af min kærestes gode venner og hans kæreste. Vennen er ok, men bryder mig ikke så meget om kæresten, da hun kan være lidt anstrengene, og meget opmærksomhedskrævende. Men gik på kompromis for min kærestes skyld, da han gerne vil have sin ven med. Nu har de jo så fået en søn, og er lidt spændt på hvad vi gør til brylluppet. Har ikke snakket med dem endnu. Frygter lidt, at hun vil tage meget opmærksomhed hvis de kommer med og har sønnen med, men samtidig kan jeg heller ikke få mig selv til at nægte dem at ta ungen med! Da det jo som tidligere nævnt er meget forskelligt hvordan folk ser på sagen, det skal de selv have lov til at finde ud af.

Da det som sagt drejer sig om et vennepar, kender de kun få fra kærestens familie, og ingen fra min. Derfor tror jeg ikke at det vil skabe så meget hurlumhej at de har deres barn med. Regner med at de kan finde ud af at gå udenfor, hvis ungen skriger, så de ikke forstyrrer vores fest. Og som tidligere nævnt, ja så sover sådan en baby jo meget, så mon ikke det nok skal blive en god fest alligevel, uden sure miner.

Vi har ikke ellers inviteret børn med. Vi har et andet vennepar, som har to drenge på 2 og 7 år. Dem har vi haft en del med, og snakkede derfor med forældrene. men de syntes ikke selv at de skulle med, særligt ikke når der ellers skulle børn med. Så det var så nemt.

Ja det løste ikke dit problem, men var min mening om sagen. I må gøre op med jer selv hvad i vægter tungest, om i kan leve med at have babyen med eller ej. Det er jo jeres bryllup, og jer der holder festen. Men synes dog i skal overveje om det vil være så slemt at de tager deres baby med, især hvis i risikerer sure miner hvis i nægter,Som tidliger nævnt, er det det værd, at gøre familien sure og fornærmede?

0

Del dette indlæg

Vi har sagt ingen børn til vores fest, da der i så fald ville deltage 27 børn i alderen 2 måneder til 10 år, hvor alene 2 af børnene ville være over 5 år. DOG.... har ammende mødre fået lov at tage deres børn med i barnevogn under forudsætning af, at barnevognen står i rummet ved siden af og at babyalarmen er lydløs. Det skal lige i den forbindelse siges, at kroen ikke tillader barnevogne i gildesalen, så det er ikke os, der er de "onde" mennesker, der ikke selv har børn og derfor ikke ved hvordan det er!!!!!

Der er 3 potentielle babyer ved vores fest. Det ene par har spurgt... et andet par meldt fra... og et tredie par dikteret at der kommer en ekstragæst med i form af en barnepige, som så kan rende frem og tilbage mellem gildesalen og værelserne, når der skal ammes. Vedkommende føler vi, at vi så bliver nødt til at bespise (til en høj kuvertpris), da der ikke er mulighed for at købe mad i løssalg fra stedet, og der er ingen nærliggende bespisninger - og man kan selvsagt ikke medbringe madpakke på kroen. Det der er det rigtig irriterende ved denne dikterede løsning er at vi ikke er blevet spurgt, og at vi primært har hørt det på "rygtebasis".

Så ja, det handler måske om at finde et kompromis, men det handler sandelig også om gensidig respekt, og jeg finder det temmelig respektløst ikke at fortælle værtsparret at man påtænker at medbringe sit barn, ekstra mandskab etc, som faktisk kan få stor betydning for festen og øvrige foranstaltninger samt om der skal betales for ekstra kuverter!!!! Som minimum kan man sg* spørge om det er en løsning, der kan accepteres af værterne - så er værterne måske også lidt mere large med hensyn til at slække på deres drømme om babyfri fest!!!!

Blot et lille pip herfra, hvor vi selv er i tænkeboks omkring hvordan vi skal takle "rygterne" som ganske givet er sande.

Og lige til sidst.... jeg synes ikke det alene er et spørgsmål om at diktere hvem der skal lade deres små børn passe - for den diskusion er vel også gældende for børn på 10 år - det er jo ikke alle forældre, der har lyst til at lade børnene uanset alder passe - skal man så også tage dem med?

Måske man skal begynde at kræve gebyr fra dem, der dikterer hvordan festen skal være... hvis de vil have medbestemmelsesret, så må de dælme også betale en del af gildet :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej..

Vi har også valgt fest uden børn, dog har vi sagt at vores egne nevø på 1½ år, vores niece på 3 mdr. og så har vi to andre par som lige er blevet forældre 1 mdr før brylluppet, og alle de børn skal selvfølgelig med.. ville aldrig forlænge andet når børnene ikke er ældre..

tror at hvis du siger noget, riskerere du bare at de melder afbud, og det ville da være en skam..

håber I finder en løsning..

knus

0

Del dette indlæg

Netop hjemvendt fra HELVEDES konfirmationen over dem alle.

68 mennesker (børn og voksne) i stor gildesal på kro.

Jeg var placeret sammen med min søn på 5 i børne-enden for "sådan en kan jo nok ikke klare sig selv" (nej modsat hvad konfirmanden kunne da han var 5, kan min søn betjene kniv og gaffel).

Jeg sad ved siden af iøvrigt meget sød dame, men meget sød babypige på 3 måneder. Men altså - en baby er nu engang en baby og de skriger altså når de er sultne eller der er prut i bleen. Og selvom hun var en meget eksemplarisk baby så er det bare enormt forstyrrende at sidde ved siden af dame der flyver i pendul-fart mellem barnevogn udenfor, og sin stol. Eller baby der lige bliver utilfreds under konfirmandens mors tale ...

Resultatet (for mit og min mors vedkommende) var at vi kl 18 sagde tak for idag for vi var temmelig mørbankede i hovedet af al den uro der var under festen. Og jeg er nu 1000% sikker på at min kæreste og jeg har valgt de rette rammer for vores fest: INGEN BØRN!

Jeg tror simpelthen ikke der findes en gylden løsning på problemet. Det handler om et kompromis - og nogle aftaler man bare bliver nødt til at lave med spædbørns-forældrene direkte (og ikke gennem rygter, svigerforældre eller noget som helst andet). Og har man ikke lyst til at gå på kompromis (sådan som min kæreste og jeg har valgt det), så synes jeg altså ikke man kan tillade sig at klandre nogen for det.

- Gitte

0

Del dette indlæg

Nu var alle de 3 konfirmationer jeg spillede her i weekenden børnefri. Dvs. ved en af festerne var der 2 børn og et spædbarn, hvor de to børn blev hentet efter middagen. Derimod har jeg oplevet andre konfirmationer hvor der har været flere børn. Typisk konfirmationer der er blevet holdt hjemme eller i nogle selskabslokaler. Dvs. steder hvor der har været forskellige lokaler til rådighed og nogle udenomsarealer børnene kunne lege på, og spædbørnene har kunnet stå udenfor og sove. Det er noget andet på et feststed hvor man typisk kun har 1 rum til rådighed og hvor der ofte også er flere selskaber.

Men er man i en familie/vennekreds hvor folk har spædbørn vil et nej til spædbørn ofte være det samme som et afbud fra forældrene, og så meget larmer de heller ikke, hvis faciliteterne er der til at man kan sætte dem ud (og vi ikke taler kolik). Man får ikke en mor til at overlade et spædbarn til andre i forbindelse med deltagelse i en fest hvor spædbarnet ikke skal med.

Derimod bør det være muligt at "sortere egentlige børn fra" til en fest uden at forældrene følger trop.

0

Del dette indlæg

Jeg synes helt sikkert at de skal tage babyen med. Babyen vil højest sandsynligt sove det meste af tiden. Man kunne jo evt. gøre opmærksom på hvor barnevognen står og bede folk om at tage hensyn hvis de er i nærheden. Jeg har selv to små drenge hvor den yngste er 7 måneder og jeg ville ikke tage til bryllup hvis jeg ikke kunne have haft ham med da han var et par måneder. Jeg har ammet ham (som der anbefales) og det er altså nu en gang den måde han har fået mad på. Han ville heller ikke tage en sutteflaske det første stykke tid så det var ganske enkelt ikke en mulighed. Der er en grund til at man har barsel. At det ikke er blevet nævnt at de tager babyen med kan jeg ikke se det store problem i for en mor og hendes spædbarn hænger sammen. Inviterer man den ene så inviterer man også automatisk den anden.

Hvis de ikke kan tage deres barn med så vil I i stedet risikere at moren sidder og har det dårligt over ikke at være hjemme ved babyen.

Jeg håber I finder en løsning.

Redigeret af minimums
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Jeg håber I finder den rigtige løsning for jer :denmarkflag:

At det her er et ømtåleligt emne vidner flere tråde om ... der er mange meninger for og imod børn til festen

Vi vælger børn med ... vi kunne ikke forestille os at de ikke skulle deltage ... det gør de i stort set alt hvad der rør sig i familien og de er en naturlig del af det ... forældrene flyver og farer måske men vi ved at hvis de synes det er for meget så vælger de selv om de vil have de kære unger med til festen eller ej ... det ødelægger ikke vores bordplan eller forstyrrer de andre gæster ... de fleste har jo selv haft børn og har forståelse for det

Dernæst vil jeg sige ... jeg tvivler seriøst på at et spædbarn kan stjæle opmærksomheden fra bruden ... det er jo bare et lille barn ... ja vel er de søde og dejlige ... men tror nu nok folk kan have opmærksomhed nok til både brud og barn ... men de burde nu sige det til jer så I havde mulighed for at sige om det var ok den lille kom med

Jeg er så ikke den der er mest begejstret for opmærksomhed så måske er mit svar lidt farvet af det ... jeg skal kun giftes fordi jeg elsker min tilkommende ... vil gerne undgå opmærksomheden omkring min person :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg

Hejsa

Jeg synes at det ofte er sådan, at det er brudeparret som næsten bliver gjort til skurken i disse børnedilemmaer. Det er som om at det er brudeparrets opgave at finde præcis den løsning som passer forældrene - for ellers så hænger der sådan en trussel over hovedet på brudeparret om, at så kommer parret ikke. Og fint med det. Det er jo op til den og de enkelte inviterede om de vil komme eller ikke. Men lad det dog ikke blive brudeparrets skyld. For det er det ikke. Det er vel fordi man selv har en holdning til pasning/manglende pasning af børn og derfor evt. beslutter ikke at deltage. Til gengæld så må vi brudepar også acceptere (uden muggen) de inviteredes nej-tak, uanset hvilke gode og dårlige begrundelser der følger med.

Xzenia

0

Del dette indlæg

Jeg er selv mor, min søn er nu 5 år og han skal selvfølgelig med til festen.

Det skal mine nevøer også ( 8 år - 12 år)

Min kærestes niece har en søn på 3 mdr. og han vil kun tage brystet, ikke engang en sut vil han have.

Jeg ved hvor hårdt det er at være nybagt mor. Man er virkelig mor med stort M.

Og engang imellem trænger man altså også til at være andet end mor. Sig selv, kæreste, datter, og selvfølglig gæst ved en begivenhed som jeg ved at hun glæder sig meget til.

At der så er nogen der mener at et spædbarn vil tage alt opmærksomhen fra brudeparret syntes jeg er noget pjat.

Det er da kun en lettelse hvis der en en onkel, tante eller kusine der vil gå en tur med barnevogne, så vi også får lov til at hilse på forældrene i ro og mag.

Ja, jeg er godt klar over at de nok ikke bliver til natmaden, men bare det at de har lyst til at være med til at fejre os, og vi glæder os meget til at se dem, det er nok for os.

Ja, et spædbarn græder, men er det værre en hvis "onkel Lurt" fik lidt for meget inden for vesten, og begynder at synge sine vedmodige fædrelandes sange.

Det syntes jeg ikke.

Men hvis I ikke har lyst til at de må komme med deres barn, hvad så med at sige det lige ud, og lave en hyggeaften sammen med dem senere. Hvis de da ikke takker nej, da de er bange for at barnet "forstyrre" formeget.

Det jeg vil sige, er kort og godt, gør som I har lyst, men så skal I også være forberedt på at der vil komme negative reaktioner.

Men når I tager et valg er i også nød til at tage konsekvensen af jeres beslutning.

VH Heto

0

Del dette indlæg

min kommende mand´s kusine skal føde her om en måneds tid. Dvs. at barnet jo ikke er mere end et par måneder til vores bryllup d.4 august. Vi har ingen børn - endnu.. :denmarkflag: Har derfor inviteret uden børn til festen. Det har der været helt forståelse for i begge familer, men nu kommer så den lille ny og hvad jeg kan forstå, så har forældrene tænkt sig at tage babyen med.

Se, det har de ikke sagt til os, men gennem andre i familien har vi fået det afvide.

På den egoistiske side er jeg lidt bange for at opmærksomheden vil vende sig meget mod den lille i og med det er den første baby i familien. På den anden siden kan man vel ikke skille en baby fra sin mor?! Jeg har spurgt om de måske ville have en barnepige siddende oppe på værelset med den lille og så kunne moderen komme op og amme imellem retterne - svaret var at de ikke ville bruge penge på et værelse.

Jeg kan jo kun håbe at hvis det bliver en baby som græder meget, så vælger de kun at komme til receptionen..

Er jeg tosset?! :pokey:

KH. Charlotte

helt ærligt, du skal da ikke føle dig truet af en lille uskyldig baby :pokey: selvfølgelig får det lille pus da ikke alt opmærksomheden du skal nok blive set også...Nej undskyld ikke for at fornærme dig men jeg blev sgu lidt harm da jeg læste din bekymring..selvfølgelig skal de nybragte forældre da have lov til at have baby med og du skal se, de blir nok ikke så længe og baby sover nok det meste af tiden og imens kan du nyde din uforglemmelige dag :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Charlotte.

Til vores bryllup havde en af min mands venner og dennes kone et barn på 3 måneder. Hende tog de med (vi var godt nok ikke klar over det), men det var på ingen måde noget problem. Hørte hende slet ikke i kirken og under middagen og til hele festen sagde hun ikke et kny. Hendes mor gik ud og ammede hende et par enkelte gange, men ikke noget der generede festen. Barnet tog heller ikke nogen opmærksomhed fra festen.

0

Del dette indlæg

For det første: Dårlig stil, at hun ikke spørger om det er ok og taler direkte med dig om det. Det kan man så undre sig lidt over....

Den bedste løsning, synes jeg, er at moderen må have barnet på værelse sammen med barnepige, for uanset hvordan man vender og drejer det så er det JERES bryllup. Det er JER der bruger tusindvis af kroner på det, der er JER der skal være i centrum, og hvis I helst ser, at det er uden børn så er det jer der bestemmer det.

Jeg er for eksempel helt uenig i at, som en anden skriver i kommentarerne, brudeparret også må tage hensyn. Det er jeres fest.

I kan jo eksempelvis slå halv skade om barnepige-rummet, jeg synes i hvert fald ikke det bare er jer der står med problemet.

Samtidig er det også meget med forældrenes indstilling. De har allerede vist sig fra en ikke særlig heldig side ved t gå bag din ryg. Men hvordan reagerer de, hvis ungen er helt umulig? Går de hjem? eller mener de bare 'det er naturligt?' For selv om mange her i kommentarerne har fortalt om deres erfaringer med en helt stille baby, så kan det ligeså godt være en skrigeunge - undskyld udtrykket :ilovebryllupsklar: Overvej det.

Jeg kan godt forstå dit dilemma - det er jo familien, men i sidste ende må du spørge dig selv om du på bryllupsdagen vil være irriteret eller ærgre dig over at du ikke sagde nej til bebsen. Hvis du er det, så er svaret jo lige for.

Hilsen mette, som holder børnefrit bryllup.

0

Del dette indlæg

Jeg synes helt klart, at I har lov til at holde et børnefrit bryllup! Og jeg forstår slet ikke at nogen foreslår, at I skal betale for et evt værelse til en barnepige, I har jo nok udgifter i forvejen. Det lille barn har jo ikke noget ud af at være med, så det vil være bedst for alle parter, hvis blev passet sammen med et par sutteflasker.

0

Del dette indlæg

Jeg synes helt klart, at I har lov til at holde et børnefrit bryllup! Og jeg forstår slet ikke at nogen foreslår, at I skal betale for et evt værelse til en barnepige, I har jo nok udgifter i forvejen. Det lille barn har jo ikke noget ud af at være med, så det vil være bedst for alle parter, hvis blev passet sammen med et par sutteflasker.

Mon ikke der er en grund til at samtlige sundhedsplejesker siger at man skal amme sit barn fuldt ud de første 4 mdr.

Der er også de børn der kun vil have mors babs, og skal barnet så sulte.

VH Heto

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vidste ikke dette her var blevet til et amme-forum? Der findes også mødre (faktisk flere end man åbenbart lige skulle tro) der ikke ammer deres børn. Ligesom det ikke er alle børn der vil have flaske, er det heller ikke alle børn der vil have mors babs.

Tråden her handler jo ikke om hvorvidt små børn kan passes af andre eller ej - det må da være HELT op til forældrene at bestemme det. Men det er vel også op til brudeparret selv at bestemme om de vil have babyer med til deres bryllup eller ej?

- Gitte

0

Del dette indlæg

Hej Charlotte,

Ja som det eneste de fleste herinde nok kan blive enige om, synes jeg heller ikke det er i orden at gå bag jeres ryg med det, i stedet for bare at spørge direkte. Det er da lidt sært!

Når det er sagt synes jeg helt ærligt der er mange ( jeg ved ikke om I er iblandt) der gør det med børn/ ikke børn til et lidt for stort problem. Det virker som om mange er meget angste for at miste kontrollen over deres fest, og for at risikere ikke at være centrum HELE dagen, uafbrudt! Jeg har det nok mere sådan at ja, man vil selvfølgelig gerne have den bedst mulige dag, men man kan alligevel ikke styre alting, så hvorfor prøve??? Forstår godt man ikke vil have fx 36 unger med, hvis man helst vil have en "voksenfest", men ét spædbarn? Helt ærligt, det bliver ikke noget problem, slet hvis I har talt med forældrene om jeres bekymringer på forhånd, og de selvfølgelig er indstillet på at gå ud med barnet, hvis det skriger osv.

Desuden er jeg så en af dem, hvis søn absolut IKKE ville tage flaske i de første 4-5 mdr. Og mht til at vi i den vestlige verden er skulle være meget "pylrede", ja så mener jeg faktisk det er lige omvendt! Vi har så travlt med at retfærdiggøre det komplet unaturlige, som fx at "børn skal lære at klare sig selv fra de kommer ud af maven" og lignende. I de fleste andre kulturer sender man altså ikke sine småbørn i vuggestue dagen lang, eller forsøger at få sit nyfødte barn til at sove alene! :pokey:

Nå det var et komplet irrelevant sidespring - beklager :denmarkflag: Jeg bliver bare lidt ...undrende, når jeg hører nogen, der mener det lige pludselig er ok at køre hetz mod ammende mødre og andre forældre der drager helt alm. omsorg for deres poder.

Men det jeg ville sige var: Jeg ville lige snakke med dem hvis jeg var jer, og så prøve at være lidt åben overfor, at ikke alt behøver at være nøjagtigt som man så det for sig på tegnebordet...og at I nok må give jer, hvis I altså vil have dem med.

Held og lykke med det, og med festen selvfølgelig :ilovebryllupsklar:

Mvh Ditte.

0

Del dette indlæg

Hej igen - sikke en tråd jeg har fået lavet her.. :ilovebryllupsklar:

Jeg er ked af at jeg "støder" nogen med min mening m.h.t at spædbørn med til bryllupsfest, men som mange andre giver mig ret i, så er det vores fest og derfor føler jeg at jeg er lidt en lus mellem to negle i denne sag.

Vi har som nævnt ingen børn selv og derfor kan det måske være lidt nemmere at være egoistisk - men igen ønsker vi jo ikke at ødelægge stemingen allerede FØR festen! :denmarkflag:

Nå, men vi må jo se hvad det bliver til når min kommende mand får talt med sin kusine..

Kh. Charlotte

0

Del dette indlæg

min kommende mand´s kusine skal føde her om en måneds tid. Dvs. at barnet jo ikke er mere end et par måneder til vores bryllup d.4 august. Vi har ingen børn - endnu.. :ilovebryllupsklar: Har derfor inviteret uden børn til festen. Det har der været helt forståelse for i begge familer, men nu kommer så den lille ny og hvad jeg kan forstå, så har forældrene tænkt sig at tage babyen med.

Er jeg tosset?! :denmarkflag:

KH. Charlotte

Hej Charlotte

Jeg kan godt følge dig. Jeg står nemlg i samme situation. Min bedste veninde (Hende som også skal hjælpe mig i kjolen) skal føde 14 dage -3 uger inden vores bryllup. Indeste inden har jeg ikke lyst til at have børn med, og vores egen datter kommer nok også kun med i kirken og søskenes børn kommer heller ikke med til festen. Men så kommer der lige sådan en lille en. Jeg er måske lidt træt af det, for jeg har ikke lyst til at have en lille omkring mig, når jeg skal gøres klar, og så skal jeg tage hensyn med hvornår jeg skal have kjolen på, og ikke når jeg gerne vil. Derfor har jeg spurgt en anden veninde om hun ikke også vil hjælpe mig den dag (Som baghånd), for jeg kan ikke stå med en som ikke kan hjælpe mig alligevel. Det er stressende nok den dag. Jeg synes måske godt at de kunne planlægge graviditeten lidt bedre, nu når det var planlagt, og de begge vidste at den ene skulle stå som forlover og den anden som bedste brudepige.

Jeg har også sagt til min kæreste, at forældrene til denne kommende ny har bare at gå ud af lokalet under spisningen, hvis det sker at barnet græder mv. Jeg vil ikke have at man ikke kan høre talene og hvad der end kommer til at ske den dag.

Det er bare sådan at andre kan ikke forstå hvorfor nogle børn må komme med og ikke andre. Til vores barnedåb sagde vi også at det kun var familiens børn som skulle med, men tror du så ikke at dem som venter sig, de spurgte om det var meningen at mille ikke skulle med (Deres første) for de troede at hun var en del af det. Så står man der.... jamen så tag hende med :-(. Så blev man nød til også at inviterer alle de andre venners børn med. Men jeg har også sagt at det er sidste gange jeg gør det.

0

Del dette indlæg

Ja, det her indlæg er jo et man har lyst til at svare på. Selvom jeg har siddet sådan her :ilovebryllupsklar: ved en del af tråden. Tænk at nogen - og så så mange - kan være imod små babyer til et bryllup. Jeg kan forstå når de er fra 6 måneder og op efter, at man synes at det kan blive passet, men de helt små? Nej, det forstår jeg altså ikke.

- Måske har forældrene slet ikke tænkt, at de gik bag jeres ryg? Måske havde de bare taget som en selvfølge at barnet selvfølgelig skulle med. Det havde jeg gjort.

Vores datter var med til bryllup da hun var 5 uger - og jeg havde på ingen måde drømt om, at lade hende blive hjemme og brudeparret tog som en selvfølge at hun var med. Desuden nægtede hun at tage en flaske og jeg ville ikke lige lade min baby sulte i et døgn fordi mor skal ud og fornøje sig selv...

Og så må jeg sige, at jeg er en af dem der slet ikke forstår dig. Sorry. Men du er bruden - du skal nok få en masse opmærksomhed. En baby sover ret meget, så det går nok.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer