skrubbeherta

Lene & Claus 8. maj 2010

576 posts in this topic

Så nåede jeg 300 besvarelser - måske er det en pæn hentydning til jeg bruger for meget tid på BK????? :)

Fnis....

<--------- 2533 besvarelser :cheerleader3: Måske jeg så burde overveje at begynde at strikke eller andet om aftenen, end at sidde foran fjerneren med vores bærbar på skøde. Og måske få mig et liv ved siden af igen :grin2: Hvad dælen skal jeg få tiden til at gå med når jeg er blevet gift om godt 1 måned... hmmmm :)

0

Annonce ♥

Så nåede jeg 300 besvarelser - måske er det en pæn hentydning til jeg bruger for meget tid på BK????? :)

Fnis....

<--------- 2533 besvarelser :cheerleader3: Måske jeg så burde overveje at begynde at strikke eller andet om aftenen, end at sidde foran fjerneren med vores bærbar på skøde. Og måske få mig et liv ved siden af igen :grin2: Hvad dælen skal jeg få tiden til at gå med når jeg er blevet gift om godt 1 måned... hmmmm :)

Så skal du da følge alle os, som du allerede "kender" og se, hvad vi finder på og komme med gode råd :D

0

FLERE RINGE....

NU har jeg fundet MIN ring..... Det bliver én af følgende.....

post-37717-1245912725.jpg

post-37717-1245912755.jpg post-37717-1245912785.jpg post-37717-1245912816.jpg

Jeg er dog nok mest til den øverste..... Havde overvejet om jeg skulle få sat en sten i......

Jeg måtte da lige ind og lure :c166: Hehe, sku lige se ringene... De er også rigtig flotte... Jeg er nok selv mest til den der er både alm. guld og hvidguld :bearhug:

0

Hej.

Nu har jeg lige læst din tråd igennem, hvor er den bare helt igennem fantastisk og sikke en stil....

Elsker især din kjole og din ring, og er misundelig - jeg vil også ud og prøve kjoler :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Fed ide med musikvideoen! Håber virkeligt I kan overtale præsten til det!!!

Og elsker din kjole, den er simpel og overdådig på samme tid... it's love!

0

Hvor er der mange flotte billeder i din tråd :thumbsupsmileyanim: Jeg er virkelig vild med kirken, hvor er den altså hyggelig. Det er lige sådan en jeg var gået efter, hvis vi bare havde skulle giftes i kirke (hvilket vi endnu ikke ved om vi skal... lidt kompliceret.)

Hvor ser du smuk ud i din drømmekjole... og kagen ser helt vild lækker ud - mums!! :fløjt:

Edited by Elizabeth
0

Hej.

Nu har jeg lige læst din tråd igennem, hvor er den bare helt igennem fantastisk og sikke en stil....

Elsker især din kjole og din ring, og er misundelig - jeg vil også ud og prøve kjoler :thumbsupsmileyanim:

Det er bare ALT for fedt at være ude at prøve kjoler!!! Glæd dig, glæd dig

Fed ide med musikvideoen! Håber virkeligt I kan overtale præsten til det!!!

Og elsker din kjole, den er simpel og overdådig på samme tid... it's love!

Lige mine ord! Jeg er bare SÅ pjattet med kjolen - og kan næsten ikke vente til at komme i den igen

Hvor er der mange flotte billeder i din tråd :fløjt: Jeg er virkelig vild med kirken, hvor er den altså hyggelig. Det er lige sådan en jeg var gået efter, hvis vi bare havde skulle giftes i kirke (hvilket vi endnu ikke ved om vi skal... lidt kompliceret.)

Hvor ser du smuk ud i din drømmekjole... og kagen ser helt vild lækker ud - mums!! :super:

Tak for de skønne ord - som du nok har kunne læse, så har jeg været liiiiiiiiiiidt betænkelig ved at kirken ikke er så stor, men nu glæder jeg mig bare - og tror det er den HELT rigtige for os

0

Annonce ♥

Så er det vist lige tid til en lille opdatering.... :) Det handler nu ikke så meget om bryllup, men alt det andet vi går og tumler med.

Har lige fået sat mig ned med et glas rødvin og lader hyggen sprede sig i det lille hjem - der har bare været drøn på de sidste mange dage.

Min ældste søn er allerede taget ud til sin far (det var meningen han først skulle derud i morgen, men han savnede ham bare sådan....). Det er for så vidt også godt nok, at det kan lade sig gøre, men alligevel sidder der en lille djævel og ærger sig over, at han gerne ville ud til sin far en dag før!!! :super:

Nå, men bare Emil er glad og tilfreds - så er jeg det også! :cheerleader3:

Ellers får vi jo tiden til at gå med læge-besøg, lus og børnesår.... :) og for det ikke skal være løgn, så var Alexander jo startet i dagpleje.....

:thumbsupsmileyanim: Men for at starte fra en ende.....

Emil - den ældste - startede med en omgang lus.... Ja ja, det har vi prøvet før, så det var jo bare afsted til apoteket for at købe luse-shampoo.... Da jeg så henter ham i fritteren dagen efter, er der kommet et opslag om, at der er tilfælde af influenza A på skolen!!!! :smash: OMG.... Dét har vi da heldigvis IKKE fået endnu!

Så er Alexander startet i dagpleje - og det har IKKE været nemt! Den første dag han skulle være der alene, var han der i ½ time, så var han bare SÅ ked af det - og jeg måtte hente ham igen. Dagen efter klarede han 1 time.... Det skal lige siges, at vores dagpleje-mor er SUPER FANTASTISK og vi er bare så glade for hende! :cheerleader3:

Nå, men så får Alexander børnesår og må ikke komme i dagpleje! :cheerleader3: For POKKER det er bare træls!!!! For det andet udløber min tabte arbejdsfortjeneste d. 31. august, så der SKULLE han bare kunne være væk en hel dag. Så måtte jeg så ringe til vores sagsbehandler (!!!!!) på handicap-afdelingen, for at få dem til at forlænge den tabte arbejdsfortjeneste..... MEN MEN MEN - det var bare ikke lige så nemt, som jeg havde regnet med! Børnesår har jo ikke noget at gøre med blære-ekstrofi, så hun mente IKKE jeg kunn få det forlænget!!! Hold da op, hvorvar jeg bare RASENDE!!!!!! :angry1: :angry1: :angry1: Mit barn har bare været SÅ meget igennem - 2 store operationer, en masse læger og syeplejersker, der piller og roder ved ham - han er bare ANGST for at mor og far skal gå - hvis der nu sker noget..... Og hvor kan jeg dog godt forstå ham! Så måtte jeg jo fortælle vores sagsbehandler (!!!! hader bare det ord!!!!!), at jeg under INGEN omstændigheder ville aflevere mit barn, så han kunne være rigtig ked af det en hel dag!!!! (Det skal så lige nævnes, at jeg skal meldes ledig - og ved at man kommer på de mest underlige kurser og alt mulig andet for at kunne få dagpenge, så hvad pokker skulle jeg så stille op med Alexander???!!!! Jeg overvejede at tage op på handicap-afdelingen og aflevere Alexander dér, så ville de nok have en idé om, hvor ked af det han kunne være..... Nå, spøg til side - eller er det galgen-humor????)

Nå, men nu har jeg så fået svar................. Jeg har fået det forlænget......

..... med 1 UGE!!!!!!!! Hvor latterligt er dét lige????? Men så må vi atter tage kampen op om 1 uge...... :cheerleader3:

Derudover så er Alexanders sår fra katheter ikke helet endnu!!!! På Skejby sagde de 1 uge, men nu er der så gået næsten 1 måned og vi har så valgt at tage ham til vores egen læge. Nu smører de så såret med et eller andet - eller man skulle el egentlig sige ætser.... Så det render vi også rundt og bruger en masse tid på!!!! Jeg håber snart at både lus,børnesår og katheter hul er et overstået kapitel!!!!!

Ellers har jeg brugt tid på den mest FANTASTISKE bog nogensinde...... "JORDENS SØJLER".

Min kommende svigermor mente jo at det lige var en bog for mig.... Så var det jeg liiiiiige ville høre, hvad den nu handlede om...... Og hvad siger kvinden så?????

Den handler om England i 11-hundrede og hvidkål!!!!!! Aaaaaaaaaj, tænkte jeg bare - så er det nok IKKE lige mig, der skal læse den! Men en dag jeg bare ikke lige havde en anden bog, syntes jeg måske nok lige jeg kunne ofre 5 min på den, for at aflevere den tilbage og sige, at det ikke lige var mig! :cheerleader3:

Sådan gik det så IKKE lige............ Jeg blev TOTAL hooked og nu er jeg så igennem de 780 sider - og GLÆDER mig til at låne efterfølgeren af min kære, kommende svigermor! -HAHA-

Det var vist alt for nu - tak fordi du læste med så langt! :fløjt:

Knus

0

Hej Lene

Dejligt med en opfølgning - men frygteligt at høre om alle Alexanders pinsler! Jeg håber inderligt, at han snart bliver frisk! Nu sidder jeg her som mor til en lille dreng og har tårer i øjnene :fløjt:

Men sikke dejligt og livsbekræftende det er at høre, at du også har haft tid til at fordybe dig i en god bog!

Knus :thumbsupsmileyanim:

0

Øv, Lene, hvor er det synd, at I skal kæmpe med flere ting på en gang, lige efter den store tur på sygehuset; KLART Alexander skal have en blid opstart i dagplejen, andet kan ingen jo være tjent med!!

Prøv om du kan tage den (sølle) uge som tegn på velvilje (- tror sgu´ heller ikke altid, det er nemt at være sagsbehandler med de vilkår de har, selvom jeg godt véd, I egentlig ikke kan bruge det til noget...) Men husker dig nu også som en gæv pige, der ikke lige er sådan at slå ud, og det synes jeg faktisk stadig skinner igennem!

:thumbsupsmileyanim:

- Kæresten min har også læst "Jordens søjler" og synes også den var god! ;)

0

Hej Lene

Dejligt med en opfølgning - men frygteligt at høre om alle Alexanders pinsler! Jeg håber inderligt, at han snart bliver frisk! Nu sidder jeg her som mor til en lille dreng og har tårer i øjnene :fløjt:

Men sikke dejligt og livsbekræftende det er at høre, at du også har haft tid til at fordybe dig i en god bog!

Knus :thumbsupsmileyanim:

Kære Line

Det ER bare træls med Alexander.... Jeg havde håbet på en "normal" hverdag snart, men det trækker åbenbart lidt i langdrag.... :super: På den anden side, så har jeg bare nydt at være hjemme sammen med Alexander og sørme om han ikke også er begyndt at gå!!!!! Puha det går stærkt med de unger...

Knus

0

Annonce ♥

Øv, Lene, hvor er det synd, at I skal kæmpe med flere ting på en gang, lige efter den store tur på sygehuset; KLART Alexander skal have en blid opstart i dagplejen, andet kan ingen jo være tjent med!!

Prøv om du kan tage den (sølle) uge som tegn på velvilje (- tror sgu´ heller ikke altid, det er nemt at være sagsbehandler med de vilkår de har, selvom jeg godt véd, I egentlig ikke kan bruge det til noget...) Men husker dig nu også som en gæv pige, der ikke lige er sådan at slå ud, og det synes jeg faktisk stadig skinner igennem!

- Kæresten min har også læst "Jordens søjler" og synes også den var god! ;)

Kære Britta

Jeg tænker også, at det ikke er nemt at være sagsbehandler, men samtidig så er jeg bare FAST BESLUTTET på, at der ikke er noget, der må stå i vejen for Alexanders videre trivsel! Så jo - selvom alderen trykker lidt en gang imellem, så fejler kamp-gejsten ingenting.... :super:

Eeeeeeeelsker bare "Jordens Søjler" og kan næsten ikke vente med at komme ud til sviger-mekanikken, så jeg kan låne den næste bog :fløjt:

Knus

0

Puha.....

Så er vi midt i at skulle ændre dato - nu til 8. maj 2010 :thumbsupsmileyanim: - altså næsten en måned mindre til alter-ræs :fløjt:

Grunden til vi ændrer dato er pga feststedet..... De trofaste læsere vil nok kunne huske at der har været lidt bøvl mht feststed, fordi mine forældre ikke var SÅ vilde med det skulle holdes ude i deres fælleshus. De havde jo så været ude at kigge på et forsamlingshus, som jeg bare slet ikke syntes var noget - og i øvrigt havde de nogle grimme stole! :cheerleader3:

I dag har vi så været ude at kigge på et andet sted - Fangel Forsamlingshus og HURRAAAAAAAAAAAAAAAAAA lige et sted, hvor jeg godt kunne holde en bryllupsfest! Ham der har det er forholdsvis ung og man kan stort set få det, som man vil have det.... Det vigtigste for mig var om vi selv måtte tage bryllupskage med - og det måtte vi..... :cheerleader3: Derudover må man også gerne selv tage drikkelse med, men så koster det så noget for betjening mv. Men der er UANEDE muligheder - og lokaler er bare SUPER!!!!

Problemet var så bare lige at der allerede var reserveret d. 5. juni.... :angry1: Så hvad gør man så???? Så ringer man til præsten og fotografen og hører om der ville være mulighed for at rykke det til 8. maj???? OG DE KAN BEGGE TO!!!!!!! Så nu afventer vi lige til i morgen for at se om det hele klapper.... Forsamlingshus-manden skulle lige dobbelt-tjekke, men han mente da absolut der var plads til bryllup d. 8. maj. Så hvis vi ikke hører fra ham i morgen inden middag, så er stedet vores!!!!! :super::):):cheerleader3::cheerleader3:

Knus

0

Hej Lene.

Du får lige 4000 gange dem her :) !!!!

Øv øv med Alexander - det skærer i mit moderhjerte og kan levende forstå dig. Men godt han har jer til at passe så godt på ham. Men hvor er det irriterende og frustrende når man skal agere advokat for sit barn når man bare gerne vil være mor! Kende det, kender det :kiss:

Der er da vist lige et par lighedstegn mellem vores planlægninger.... :) Velkommen i Jeg-barberer-lige-en-måned-af-min-bryllupstricker-med-et-snuptag-klubben. :thumbsupsmileyanim:

Nå men godt I har styr på det.

Vi snakkes og pøj pøj med guldklumpen.

Kram Christina

0

Annonce ♥

Det lyder da bare helt perfekt - og møg hamrende heldigt at både præsten og fotografen kan!! :thumbsupsmileyanim:

Hvornår kommer du med billeder derfra??!!! ;)

Det er bare SUPER heldigt at de kan!!! Nu krydser jeg så bare fingre for, at han ikke ringer i morgen og siger, at der liiiiige var en reservation alligevel....

Billeder kommer når jeg har været derude igen - har advaret ham om zilla-genet :)

Knus

0

Hej Lene.

Du får lige 4000 gange dem her :) !!!!

Øv øv med Alexander - det skærer i mit moderhjerte og kan levende forstå dig. Men godt han har jer til at passe så godt på ham. Men hvor er det irriterende og frustrende når man skal agere advokat for sit barn når man bare gerne vil være mor! Kende det, kender det :)

Der er da vist lige et par lighedstegn mellem vores planlægninger.... :) Velkommen i Jeg-barberer-lige-en-måned-af-min-bryllupstricker-med-et-snuptag-klubben. :thumbsupsmileyanim:

Nå men godt I har styr på det.

Vi snakkes og pøj pøj med guldklumpen.

Kram Christina

Ja, kedeligt er der aldrig i vores hjem :)

Og tak for optagelsen i Jeg-barberer-lige-en-måned-af-min-bryllupstricker-med-et-snuptag-klubben. :kiss: Lige pludselig skal jeg jo til at revidere alle listerne lidt.... :)

Knus

0

Hej Lene

Jeg vil lige komme med et input omkring din tabte arbejdsfortjeneste. Du skriver at du skal meldes ledig når den udløber. Hvis det er tilfældet har du krav på en 3 måneders overgangsperiode, med tabt arbejdsfortjeneste, efter han er startet i dagpleje, så du kan få fundet dig et job eller lignende. Denne regel gælder hvis man "ikke har et job at vende tilbage til ". Har selv lige fået den bevilget fordi kommunen mente at grundlaget for min tabte arbejdsfortjeneste på fuld tid udløber her d. 31/8 og da jeg ikke har et job at vende tilbage til (stoppede studie grundet søns sygdom) får eg så 3 måneder til at finde et andet indtægtsgrundlag.

De må heller ikke, i følge flere afgørelser fra ankestyrelsen, smide dig fra fuld TA til ingenting. De må heller ikke tidsbegrænse den. De skal lave en opfølgning og en vurdering og hvis du ikke har krav på 37 timer mere kan det være du har krav på 30. Men summa summarum er at du SKAL have den 3 måneders overgangsperiode, som vel og mærke først træder i kraft når grundlaget for TA er bortfaldet.

Har du spørgsmål er du velkommen til at skrive.

Knus

Henriette

0

Årh nej da, den lille stakkels dreng :) Det er godt nok meget han har været igennem, og ingen forståelse i systemet.

Håber alt hvad jeg kan at han bliver så tryg med dagplejemor at han kan være der alene efter en uge. Min den ældste var utrolig ked af at være afsted (og det var jo normal morsyg) men der sad dp simpelthen med hende i en stol hvor de andre børn legede ved siden af, det gjorde hun i 3 dage og så var hun klar til at være med.

Det gik selvfølgelig ikke ud over de andre børn for de måtte også komme op, og dp legede jo også med dem, men sådan blev hun glad for dp. Før hun startede der var hun i en anden dp i 23 dage hvor hun var ulykkelig konstant og hvor dp hele tiden ringede hende hjem.

0

Annonce ♥

Hej Lene

Jeg vil lige komme med et input omkring din tabte arbejdsfortjeneste. Du skriver at du skal meldes ledig når den udløber. Hvis det er tilfældet har du krav på en 3 måneders overgangsperiode, med tabt arbejdsfortjeneste, efter han er startet i dagpleje, så du kan få fundet dig et job eller lignende. Denne regel gælder hvis man "ikke har et job at vende tilbage til ". Har selv lige fået den bevilget fordi kommunen mente at grundlaget for min tabte arbejdsfortjeneste på fuld tid udløber her d. 31/8 og da jeg ikke har et job at vende tilbage til (stoppede studie grundet søns sygdom) får eg så 3 måneder til at finde et andet indtægtsgrundlag.

De må heller ikke, i følge flere afgørelser fra ankestyrelsen, smide dig fra fuld TA til ingenting. De må heller ikke tidsbegrænse den. De skal lave en opfølgning og en vurdering og hvis du ikke har krav på 37 timer mere kan det være du har krav på 30. Men summa summarum er at du SKAL have den 3 måneders overgangsperiode, som vel og mærke først træder i kraft når grundlaget for TA er bortfaldet.

Har du spørgsmål er du velkommen til at skrive.

Knus

Henriette

Kære Henriette

1000 tak for dit indlæg - nu har jeg virkelig fået blod på tanden!

Indtil jeg gik på barsel havde jeg jo et arbejde - det var godt nok tidsbegrænset og udløb i løbet af min barsel, så derfor skal jeg nu meldes ledig. Jeg er dog MEGET glad for at høre, at der alligevel er noget jeg kan gøre og skal da i hvert fald have skrevet til Handicap-afdelingen i morgen.

Ved du tilfældigvis, hvor det står i Serviceloven?

Endnu en gang 1000 gange tak! (Synes nu TAK er et fattigt ord i denne sammenhæng!)

Knus

0

Årh nej da, den lille stakkels dreng :) Det er godt nok meget han har været igennem, og ingen forståelse i systemet.

Håber alt hvad jeg kan at han bliver så tryg med dagplejemor at han kan være der alene efter en uge. Min den ældste var utrolig ked af at være afsted (og det var jo normal morsyg) men der sad dp simpelthen med hende i en stol hvor de andre børn legede ved siden af, det gjorde hun i 3 dage og så var hun klar til at være med.

Det gik selvfølgelig ikke ud over de andre børn for de måtte også komme op, og dp legede jo også med dem, men sådan blev hun glad for dp. Før hun startede der var hun i en anden dp i 23 dage hvor hun var ulykkelig konstant og hvor dp hele tiden ringede hende hjem.

Puha.... Det skærer altså bare i hjertet, når jeg at din datter har været SÅ ulykkelig i den første dp!

Jeg håber ikke der går så lang tid, før han er klar til at være der en hel dag, men på den anden side kan jeg jo godt forstå hans skepsis overfor andre mennesker, når der er så mange der har gjort ham ondt - sygeplejersker og læger.

Tak for krammeren - jeg bliver ved med at kæmpe :)

Knus

0

Nå den lille mand. Jeg er selv dp så ved hvordan det kan være.

Dejligt med den nye dato, hvis den altså er fast.....

Det er lidt træls ja..... Men endnu mere træls med minus forståelse fra Handicap-afdeling! Nu har jeg så lige fået besked om, at der nok er noget at gøre ved det alligevel!!!! HURRAAAAAAAAA

Vi ved i morgen om det er sikkert med den nye dato....... Puuuuuuuuuuuuuuuuuuuh det bliver spændende..... :thumbsupsmileyanim:

Knus

0