FruE

Kan man det? Om "bryllupskage"...

40 indlæg i dette emne

Alle I kloge zillaer. Hånden på hjertet, - kan man dette?

Vi kom til at snakke om bryllupskage her til aften. Og jeg synes jo, det er vanvittigt, så dyrt det er. Og vi er ikke sådan "svimlende hooked" på at bruge en masse penge på den post. Så snakkede vi lidt i sjov om at få lavet 2kæmpe kagemænd, - en brud og en brudgom, i stedet. Selvfølgelig pyntet med glasur og slik, og så selv lave cupcakes og slikbuffet! Det passer ret godt til os, - da vi ér sådan nogle slikmunde, der eeelsker en god gang bland-selv slik. Og så er det tilpas uhøjtideligt.

Det var egenlig bare en tanke for sjov, - men nu tænker jeg lidt, at det faktisk kunne være lidt skægt! Men er det bare mig? Vil andre synes, det er totalt åndssvagt og barnligt? For det er ikke ønsket, at det skal fremstå som en børnefødselsdag. Bare som sjovt, skævt og festligt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis det er det i føler for, så er det da klart det i skal gøre.. Jeg syntes man skal gøre hvad man selv vil og har lyst til, og ikke hvad normen siger eller hvad andre tænker/mener.. Jeg skal nok selv lave vore kage, og bliver det sådan ja så bliver det bare en firkantet kage.. Vi har faktisk også snakket om bare at lave cupcakes..

0

Del dette indlæg

Det er heller ikke fordi "normen" foreskriver en alm. kage. For det giver jeg ikke meget for. Jeg ved heller ikke, om jeg føler for kagemænd. Det var bare en tanke, som jeg skrev.

Jeg gad godt, at jeg kunne finde ud af at lave en selv, - men det kan jeg ikke. Slet ikke til 75-80 mand! Øj, - jeg får tics ved tanken :lol: !

Cupcakes er jeg også sååå vild med. Men jeg aner ikke, hvornår jeg skulle pynte dem, og gøre dem fine! Vi skal med al sandsynlighed bruge fredagen på at dække op osv. Og unødvendig stress orker jeg ikke! Så hvis det skulle være kagemænd, skulle de suppleres med små cupcakes, - i ved, - sådan en lile lækker mundfuld, - som ikke kræver det vilde pynt!

Hmmm, - jeg er ikke engang sikker på, at jeg selv synes, de der kagemænd er en god ide :rolleyes::a1221: !

FruE, - der er over and out for i dag.

Redigeret af FruE
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi er til is istedet for "vamle" lagkager :metteholm UNDSKYLD TIL ALLE JER DER ELSKER BRYLLUPSKAGER, det er jo blot min oplevelse af dem.

Men vi elsker is, så vi skal have en 3 etages islagkage

Det jeg prøver at sige at, at hvis I er til kager med slik - jamen så er det jo det I skal :thumbsupsmileyanim:

okay - kan se nu at du har trukket lidt i land igen...

Redigeret af IloveU - jubii
0

Del dette indlæg

Ej, så liiige ét indlæg mere! Men altså, - jeg er ikke til kagemand, islagkage, lagkage osv. Jeg er til SLIK!!! Gerne i rå mængder og stort udvalg.

Jeg kan godt lide alt det der kagehalløj, - i små mængder! Min kæreste er sådan en "frelst" en, der ikke bryder sig synderligt om kage osv. Jo, - ølkage! Men dét nægter jeg altså :lol: ! Men jeg forstår måske ikke "hypen" omk. det der bryllupskage! Jeg vidste måske ikke engang rigtigt, at det er en tradition, der efterhånden har sneget sig ind i danske bryllupper :blink: ! Godt vi har laaang tid til at tænke alverdens tanker.

Og islagkage lyder lækkert og skønt :thumbsupsmileyanim: .

Redigeret af FruE
0

Del dette indlæg

Jeg vil da mene at I så skulle lave en enorm slikbuffet, tjek lige To Much Tulle, Mettes blok, har set at hun lige har lavet hjemmelavede bolcher, alt for fedt!!

Derudover vil jeg høre om du overhovedet har prøvet at google cupcakes med bryllupspynt? Prøv at billedgoogle cupcakes bride and gorom eller cupcakes wedding... Der kommer virkelig mange fine frem! Du kan sikkert blive inspireret. Slikbuffeten bliver virkelig delikat med små indbydende kager og man kan shoppe mellem slik og kage:-)

Kan måske godt følge dig lidt i det med børnefødselsdagen, men tror at hvis I satser på kagemænd, kan de sikkert laves så pænt og lækkert at man ikke tænker børnefødselsdag. Kommer nok også an på hvad kagen er lavet af. Vil nok sige at hvis den er lavet af enten vandbakkelse eller brunsviger, så er det svært at komme uden om børnefødselsdag.

Vi har selv droppet bryllupskagen. I stedet får vi serveret pandekager med is og rabarberkompot lavet på rabarber fra køkkenhaven på slottet:-) Det bliver rigtigt fedt, for de vil flambere pandekagerne på terrassen i store kobberpander (2 meter i diameter), noget vi håber at gæsterne synes er festligt.

Redigeret af Stjarna
0

Del dette indlæg

Man kan jo pynte cupcakes på alverdens måder, det behøves jo heller ikke være med bryllups tema, det kan jo bare være med frosting i forskellige farver evt, og så noget forskellig glimmer / krymmel eller fondantpynt..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg hepper på kagemand og kone -idéen :)

Det var faktisk min plan til at starte med, men min kæreste går af en eller anden grund, højt op i at vi skal have en rigtig bryllupskage.

Ikke et ondt ord om cupcakes - men dem kan man jo altid få og det ER da sjovere med et kage-brudepar :)

0

Del dette indlæg

Do it! Man kan tillade sig ALT på sin store dag, giv den gas! Jeg ville elske at sætte tænderne i en personlig kagemand (ville slås for noget med vingummi på, og lidt af snørehåret - damn, det er faktisk alt for længe siden jeg har fået kagemand!) Det er mega sejt at tage udgangspunkt i hvem man er, og hvad man selv synes er fedt, og så bare gøre det i stedet for at tænke på normerne..... husk billeder :biggrin:

0

Del dette indlæg

Ikke et ondt ord om cupcakes - men dem kan man jo altid få og det ER da sjovere med et kage-brudepar :)

Er både enig og uenig med dig.

Hvis det var kagemanden og konen hun følte for, skulle hun 100% gå efter den ide.. for den er rigtigt fed.

Men når slik-buffet og cup-cakes passer bedre til hvem de er, synes jeg helt sikkert de skal gå efter den... og man kan da sagtens lave cupcakes personlige. Tager nok bare ret lang tid at lave 80 cupcakes med glasur-monogram på.. eller lign... :tunge:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes kagemand-idéen er helt fantastisk, men ellers kan du jo bestille en upyntet kage og så dække den fuldstændig med slik.

Og så er jeg ret vild med denne 'kage', som også er en oplagt mulighed :biggrin:

Picture-4.png

0

Del dette indlæg

Som gæst ville jeg synes det var dødsjovt med en kagemand af en brud og gom :thumbsupsmileyanim: Og især hvis det er vandbakkelse. Mmmmm! Men hvis I er mest til slik, og faktisk ikke kage, så synes jeg da også I skal have en kæmpe slikbuffet? Det må da lige være i jeres ånd :biggrin: Eller sådan en bryllupskage msmountains har lagt et billede ind af - det er da også festligt :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes da helt klart det er det I skal gøre hvid det er det I føler er det rigtige for jeres bryllup. Bryllupskager er dyrer, og hvis den ikke betyder så meget, jamen såer det jo et fint sted at spare :) I say, Go for it

0

Del dette indlæg

Tak for jeres svar. Har sovet lidt på idéen, og synes egentlig, det er meget sjovt. Min kæreste er vist lidt solgt til idéen... Så den går vi og "tykker på"... Godt der er lang tid til :biggrin: !

Mht. cupcakes, - så er det sjovt og fint. Og jeg synes, at de ville være super som et supplement til kagemand og -kone i de der miniudgaver med meget lidt pynt. Skulle det være en decideret "bryllupskage-cupcakes-buffet", - så ville jeg får stresssss. Hvornår skulle jeg dog pynte alle de kager?!

Tak for inputs :thumbsupsmileyanim: .

0

Del dette indlæg

Enig med dem som siger kagemanden og kagekonen. Fordi det jo netop viser og vil blive opfattet som et sjovt alternativ til den klasisske bryllupsbryllupskage (der ofte står næsten urørt hen når den serveres efter middagen). Disse cupcakes må derimod siges at være gået hen og blevet et modefænomen og det er ikke noget folk vil tage særlig notits af. Det vil blive opfattet som tilbehør og det vil blive opfattet som at der ikke er nogen bryllupskage eller noget alternativ hertil. :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Jeg synes det er super ide med kage brudepar :) hvis det ikke var fordi min veninsde, som er bager skulle lave vores bryllupskage, kunne jeg godt ha fundet på at "stjæle" din ide :) Jeg synes godt at man kan lave det, det er jo rigtig dyrt at få lavet sådan en kage, og hvis det er det i føler for så skal i bare gøre det, tror osse jeres gæster vil synes det er sjov også med en masse slik mums mums :metteholm

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes kagebrud+gom lyder så fedt! :thumbsupsmileyanim: mht. cupcakes så var der en herinde som eksperimenterede med at komme frosting på og fryse dem. Jeg kan desværre ikke huske hvem, og har aldrig læst resultatet, men det er da et forsøg værd - det kan da tage lidt af stresset, hvis man lige får ordnet dem nogle uger i forvejen :lol:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer