Nessie

Nessie & Gubbens bryllup

1,851 indlæg i dette emne

Er i gang med at arrangere polterabend for en veninde, der er flyttet til Danmark for ikke så længe siden og ikke kender ret mange her - og slet ingen danskere. Hun har givet mig tre navne på piger hun vil have med. Den ene er entusiastisk, og kom hjem til mig den anden dag for at planlægge det hele, men hun er meget underlig og ustabil i sine tilbagemeldinger. Den anden har svaret på mine henvendelser en enkel gang for flere uger siden, men intet på senere spørgsmål. Den sidste har slet ikke svaret tilbage, heller ikke på budgetgrænser eller ideer, førend jeg i går sendte planen for dagen ud; 500kr var alt for dyrt, de"perverterede" indslag var uacceptable, danse ville hun ikke med til, Tivoli var hun ikke til og hun var i øvrigt meget ukomfortabel med at tilbringe en hel dag med mennesker hun ikke kendte.

Det er kraftedeme lidt opad bakke synes jeg. Og det skal holdes om to uger for at det skal passe. Hvad gør man?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øhm... hold da kæft. Fantastisk med sådan nogle positive mennesker :biggrin:

Men altså, hvis veninden mener at dagen skal strikkes sammen efter hvad hun kan li' (hvis det altså er sig selv, og ikke bruden hun taler om?), kan hun vel selv komme med nogle idéer? Jeg ville ringe til hende, det er så meget nemmere at kommunikere over telefonen.

Har de andre to meldt tilbage at de helt sikkert kommer? Hvis I bliver fem i alt, er det jo en fin lille flok.

At 500kr er ALT for dyrt synes jeg lyder lidt underligt, det er vel ret almindelig polterabend-pris. Men ok, hvis folk ikke har penge, så må man jo finde på noget billigt. Søg på 'billig polterabend', så dukker der masser af gode idéer op.

Og af ren nysgerrighed... Peverterede indslag? Do tell!

0

Del dette indlæg

Hehe ja lige præcis... Når jeg gentagne gange har bedt om budgetgrænser og ideer uden hun overhovedet har tilkendegivet sin eksistens, synes jeg det er underlig hun slagter det hele... Hun spurgte om vi kunne aflyse alt udover middag og bytur (dog minus bøsseklub, som ellers er brudens ønske - veninden synes det var forkert af os som hetropiger at gå der). Og selvsagt er det også en hyggelig aften, men altså... Argh. Det perverterede var ikke en gang slemt; skulle bare ind og finde noget godt bryllupsnats-undertøj, til hende, have en dildoparty-dame ud og aftenen også kommer der måske en underviser i mavedans. Det skal nævnes at for disse tre ting, eksklusiv hvad man nu måtte købe selvfølgelig, betaler vi tilsammen 200kr. Det eneste der egentlig koster noget på dagen er indgang til Tivoli (100kr), også mad og drikke.

Men. Hvis vi flytter alle måltider hjem, dropper Tivoli og får bruden til at købe sine egne ting (hvilken hun ville i udgangpsunktet), så kommer prisen sådan set kun an på hvor meget alkohol man drikker. Og så bliver jeg småprovokeret over, at folk synes 500kr er dyrt, for så at foreslå en cocktailbar hvor drinks koster fra 100kr og opad.

0

Del dette indlæg

You can't win them all...

Men det vigtigste er vel sådan set bare at bruden får en god dag og aften, og så er det jo mere afgørende at deltagerne har det godt med hinanden, end hvad I rent faktisk laver.

Sådan har jeg det ihvertfald selv. For min egen skyld kan min polterabend være noget med at sidde i en sofa og drikke vin med nogle gode venner hele dagen, bare folk er glade :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lige præcis. Og hvis ingen melder tilbage er det jo sådan noget det bliver. Helt i orden for mig, jeg synes bare det er lidt synd for bruden at hendes venner ikke går mere op i det. Men det kan sagtens være noget kulturelt, det virker ikke ligefrem som om nogen af dem har hørt om polterabend på den danske måde før. Og det havde jeg jo sjovt nok heller ikke :p

0

Del dette indlæg

... den sidste har nu meldt fra. Oooki. Så laver jeg altså noget alene med hende. Det kan simpelthen ikke passe.

ej altså sikke dog et påstyr... Men jeg er sikker på at du og din veninde så nok skal få en hyggelig aften, når nu de andre bliver ved med at melde fra.. Så kan du jo planlægge lige det du vil - og derved det som du mener bruden gerne vil.. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Tænker vi forenkler programmet en lille smule (jeg har ikke råd til hendes del af det hvis jeg skal betale alene). Også er jeg med hele dagen, og to andre dropper ind på forskellige steder. Det bliver hyggeligt uanset. Spørgsmålet er egentlig lidt om vi ikke bare skal slå det sammen afslutningsvis? Min H2B arrangerer mandens polterabend samme dag, så måske ku det blive hyggeligt hvis man mødtes/startede ud sammen. Og besparende selvsagt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tænker vi forenkler programmet en lille smule (jeg har ikke råd til hendes del af det hvis jeg skal betale alene). Også er jeg med hele dagen, og to andre dropper ind på forskellige steder. Det bliver hyggeligt uanset. Spørgsmålet er egentlig lidt om vi ikke bare skal slå det sammen afslutningsvis? Min H2B arrangerer mandens polterabend samme dag, så måske ku det blive hyggeligt hvis man mødtes/startede ud sammen. Og besparende selvsagt.

Det kunne man helt sikkert godt gøre.. det er der i hvert fald flere der gør... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Wuhu, så skal vi fået tid til at komme ud og kigge på Cirkel-Ordenens selskabslokaler på fredag! Det bliver godt at få det afgjort. Hvis det ikke falder i smag, er jeg ret sikker på det bliver Dragør... med mindre der sker noget drastisk. Igen-igen-igen.

Fredag bliver så Den Store Bryllupsplanlægningsdagen... min mor kommer fra Norge for at være med at prøve brudekjoler, men hun bliver så pænt hævet med til Cirkel-Ordenen også. Og så ind i Lilly bagefter. Sikke en dag!

Redigeret af Nessie
0

Del dette indlæg

Lige præcis. Og hvis ingen melder tilbage er det jo sådan noget det bliver. Helt i orden for mig, jeg synes bare det er lidt synd for bruden at hendes venner ikke går mere op i det. Men det kan sagtens være noget kulturelt, det virker ikke ligefrem som om nogen af dem har hørt om polterabend på den danske måde før. Og det havde jeg jo sjovt nok heller ikke :p

Er der forskel på den norske og den danske måde?? Jeg synes da, det går ud på det samme..?

0

Del dette indlæg

Hmm, jeg synes det virker som om det er en større ting her end derhjemme? Måske bare fordi jeg var ret ung da jeg flyttede ned -s- Jeg kender ingen der har fået heldags-overraskelsesdag til sin PA hjemme i Norge i hvertfald.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak tak Feliniy - det gør jeg sørme også! :) Jeg tror jeg kommer til at føle mig ti kilo lettere når lokalet er på plads. Og så måske tage lidt sommerferie fra hele planlægningen. Synes jeg bruger meget tid og mange kræfter på det for tiden, men det kan selvsagt skyldes at jeg egentlig skal læse til eksamen men er knap så motiveret for det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er det i morgen jeg skal prøve kjoler! Min mor er på vej til Danmark, pigerne er klare med champagnen og jeg glæder mig rigtig meget til at få prøvet nogen kjoler. Var dog inde og kigge såvidt på deres udsalgs-kjoler i går, og det var ikke så opløftende... Men, lave forventninger til at finde noget plus høje forventninger til en hyggelig tur må være opskriften!

0

Del dette indlæg

Hmm... jeg har en forestilling om en enkel stropløs a-line med noget blonde og snøreryg. Men altså... det kan jo hurtig ændre sig. Bare en kjole der får mig til at se lidt højere og lidt mere veldrejet ud? :blink: Og som man kan bevæge sig og danse i, uden den bliver for varm... men stadig fantastisk og strålende, og helst til en billig penge gratis selvsagt.

Det skal nok blive en udfordring for pigerne inde i Lilly! :c166:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Haha, arj, det tror jeg sagtens du kan finde. Stå fast på hvad du ønsker, du lyder til at have en god idé omkring det allerede :) De fleste kjoler kan gøre vidundere mht. høje, talje osv.! Og Lilly har altså kanon udsalg derinde for tiden, kjoler til under 2000,- - så held og lykke :)

0

Del dette indlæg

Jeg krydser fingre! Og billeder kommer selvfølgelig. En af pigerne har truet med at tage sit store spejlreflekskamera med, men det ved jeg nu ikke om de vil acceptere derinde. Også har jeg verdens verste PMS-hud... så I må love at fokusere på kjolerne når jeg lægger billeder ud, ik?

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer