Nessie

Nessie & Gubbens bryllup

1,851 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Ok, så er seks afbud jo en del - ærgerligt selvom det er forståeligt med så lang rejsevej!

Vi har sendt invitationer, og så nogen flere invitationer, og så endnu flere... nu sender vi ikke flere, uanset hvor mange afbud vi får. De fleste har meldt tilbage, tror vi har 10-12 af omkring 80 der mangler, og vi har frist 1. maj. Så det er bare i orden. Krydser lidt fingre for at ikke alle kommer... Jeg har ikke noget imod opmærksomhed på dagen, men føler det som om jeg skal til eksamen i at være voksen kvinde og have evnen til at arrangere en god fest og være god værtinde. Det er sgu lidt skræmmende.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lige præcis! De der tanter som er vildt gode til at arrangere ting, og de der venner der går meget op i vin, og den kusine der er designer... Pyha. Jeg har et lille galleri af indbildte ansigter vis ansigtsudtryk skal tolkes ved hver beslutning :lol:

Det er grunden til at jeg nogen gange tænker at jeg egentlig ikke ville have haft så meget imod at manden arrangerede det hele (ligesom i Hvad Bruden Ikke Ved). Så ville det være hans skyld hvis noget var underligt - og ingen forventer af en mand i tyverne at han kan arrangere bryllup, vel? :tunge:

0

Del dette indlæg

Hehe helt enig :) Men ville nu ikke overlade planlægningen til min kæreste alligevel :) Han har brugt et halvt år på at overveje vores navne! Nu har jeg givet ham en tidsfrist.. Men tænk hvis han skulle være så lang tid om det hele.

Så hellere tage skraldet selv og bede fejl-findende gæster om at stikke piben ind. :)

0

Del dette indlæg

Hehehe det er lige det! Han skulle jo have et ekstra år til det, ellers ville intet ske! Tror jeg vil fortælle kritiske gæster at jeg nyder at det for en gangs skyld er mig der bestemmer, når nu det er mit bryllup. Og forskellig smag ved vi jo at vi har. Et eksempel er, at da min kæreste friede, var ringen altfor stor. Det tog noget tid at få lavet det om, så jeg fik en uendelig grim, kæmpestor plastikring fra Søstrene Græne som erstatning i mellemtiden. Sølvfarvet med store sorte, hvide og gennemsigtige sten. Ordentlig bling-bling. Da familien spurgte til ringen, syntes tante den var sååååå smuk og sej, og blev ret fornærmet over at det var en joke.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm, hvad sker er egentlig med papirarbejde når man har sendt ind? Man får en prøveattest, som skal leveres til kirken, eller hvordan? Og hvad med navneændring?

Tror der gik en uge, så fik jeg prøveattest som er gyldig 4 måneder fra udstedelses dato. Jeg ved man på borger.dk kan søge navneændring online i forbindelse med bryllup, jeg er dog ikke helt sikker på hvordan det fungerer, for da jeg ansøgte ville de have jeg skulle vente til vi var gift fordi jeg blev gift udenfor Danmark, så de skulle bruge kopi af ægteskabserklæringen.

0

Del dette indlæg

Jamen dog - hej namibian :) Længe siden! Hvordan går det?

Alt er sendt afsted, så nu venter vi bare... papirer skal afleveres til kirken fire uger inden vielsen, og så skal jeg selv fortælle Norge om nyt navn og at jeg er blevet gift. Det må vi så kigge på senere. Jeg krydser fingre.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den store dessertjagt!

Tror vi har besluttet os for, at det bliver moules frites til forret, og enten dådyr eller kronhjort til hovedret. Og så røde pølser til natmad. Vildt er jo en "ting" både i Norge og Tyskland, men fordi der er så mange nordmænd, og meget få tyskere, tænker vi på, om vi ikke skulle have en tysk dessert. Kage har vi fået nok af tidligere på dagen, og dessert-klöse er klamt. Så kommer manden med forslag om Quarkkäulchen. Og, forudsat at de kan laves luftige, anrettes pænt og med frugtkompot (fx. æble og rabarber) til, er jeg overraskende positiv. De andre retter er jo alligevel ikke synderlig elegante, så hvorfor skulle desserten være det?

Så skal der bare være noget let til kaffen, som jeg så ikke aner hvad skulle være andet end praliner. Som ikke er let. Eller kransekage, som heller ikke er let. Hmm.

0

Del dette indlæg

Synes du?? På billedet ser de ret... ulækre ud. Desserten altså. Men hvis nu de blev lagt pænt, fik flormelis og chokoladesovs på sig, og nogen bær ved siden af, ku' det godt gå an.

Spørgsmålet er, om det overhovedet passer sammen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes du?? På billedet ser de ret... ulækre ud. Desserten altså. Men hvis nu de blev lagt pænt, fik flormelis og chokoladesovs på sig, og nogen bær ved siden af, ku' det godt gå an.

Spørgsmålet er, om det overhovedet passer sammen.

Jeg har set langt værre :) Jeg ville sætte tænderne i dem, jeg synes de ser lækre ud :)

0

Del dette indlæg

Jeg tror ikke Nessie mener at kransekage er svært at lave, men at det er en tung kage - tror jeg nok. Tilbehøret skal være let til kaffen. Hvad med nogle helt almindelige småkager? Når folk har siddet og hældt ind hele dagen...

0

Del dette indlæg

Jeg tror problemet både med kransekage og småkager er, at jeg skal stå for det. Og så bliver det enten fra Netto eller uspiseligt hjemmebag :lol: Men jeg må lige finde ud af det. Og ja - det var smag jeg tænkte at skulle være let, selv om anskaffelsen også helst skal være det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvilke småkager vil du bager? Jeg har en række opskrifter fra min farfar som var bager. Deler gerne ud, også ift. Kransekage opskrift;)

Men jeg er sikker på, at det nok skal gå.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer