namibianbride

Bryllup II - Havefest i Danmark - invitationer

735 indlæg i dette emne

Apropos "søpølse", så har jeg engang læst i et dameblad (og de lyver jo aldrig), at underlige kælenavne mellem et kærestepar er tegn på, at der er meget kærlighed i forholdet :heart::a1221: Åååårhhhh :blush:

hmm, det kan da måske nok være rigtig! Det bringer vel på en måde parret tættere sammen at de har nogle kælenavne som de har givet til hinanden? Og du har ret, dameblade lyver jo aldrig! :fløjt:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Apropos "søpølse", så har jeg engang læst i et dameblad (og de lyver jo aldrig), at underlige kælenavne mellem et kærestepar er tegn på, at der er meget kærlighed i forholdet :heart::a1221: Åååårhhhh :blush:

hmm, det kan da måske nok være rigtig! Det bringer vel på en måde parret tættere sammen at de har nogle kælenavne som de har givet til hinanden? Og du har ret, dameblade lyver jo aldrig! :fløjt:

Man skal da i hvert fald være så tæt på hinanden, så man har smidt barrierne, hvis man skal kalde hinanden "grisling", "skinke", putte" og "søpølse" :griner:- Og man skal være så glade for hinanden, at man er ligeglad med, at andre hører de mærkelige kælenavne og laver sjov med én på den konto :lol: :fløjt: :blush:

0

Del dette indlæg

Elsker at jeg kan få jer til at grine højt!!! :thumbsupsmileyanim:

Åh, I skulle bare høre os derhjemme... der er så mange opfundne ord. Men der er altså en logik i det med søpølsene. Det startede med en leg, hvor man starter alle ord med p. Det er meget sjovt når man er træt. Så blev elskling til pelskling. Hvis man så siger søde pelskling lidt hurtig, dropper "ling" i lidt babysprog... så bliver det altså søpøls(e). Så det er blevet vores dyr. Der er intet seksuelt i det - men nu I siger det... ej. Har I set dem? De ligner altså bæ. Det er ikke så sexet. Men søpølsen ligger bare stille på havbunden, vugger lidt - uanset hvor meget der stormer. Så hvis man er lidt overvældet af noget, kan man imitere en søpølse. Det er jo logik, piger! :lol:

Er enig i at min onkels citat er ret klamt. Det er det meste der kommer fra ham - og det bliver bestemt ikke bedre på norsk. Jeg synes dog, der er lidt sandhed i det. Sex er altså en vigtig del af forholdet - søpølse eller ej!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Haha, søpølser er mega ulækre! (der ikke noget klamt ansigt her)

Meget vigtig del! Det er jo noget intimt mellem to mennesker som bringer dem tættere på hinanden. Tror mere det var ordvalget der gjorde det klamt :lol:

Vi er ikke nået til skinke og grisling endnu, men måske også fordi det bare ikke er særlig charmerende på engelsk. I love you so much my little ham? :rolleyes:

Redigeret af namibianbride
0

Del dette indlæg

Dameblade har altid ret! Man skal huske at lege, ikke tage ting så skide alvorligt. Så må man hellere overleve, at folk på visse netfora gør grin med det :happy:

Jepp Nessie, du har fuldstændig ret! :happy:

og det grin på netforas gør det jo bare endnu mere sandt!

0

Del dette indlæg

-HAHA-

Jeg sidder også og småklukker lidt over det - H2B sover dog, så der er ikke undrende blikke fra hans side (lige nu :fløjt: )

Selvom jeg ikke har den store tiltro til dameblade, så kan jeg da kun være enig i, at kælenavne er et tegn på ømhed og kærlighed. Vil næsten mene, at jo mere fjollede navne, jo bedre :wink:

0

Del dette indlæg

My little ham! Jess, det synes jeg du skal tage i brug! Omvendt synes jeg græskar bliver en smule underligt på dansk. Men har alle ikke sådan nogen navne? Synes alle mine veninder på et har fortalt at de altså er tossede hjemme ved dem, som bruger sådan nogen ord/lege/andet. Og det virker så tamt bare at kalde hinanden ved navn.

Hør nu - søpølse giver mega meget mening når man kender historien bag. Ikke?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Haha, søpølser er mega ulækre! (der ikke noget klamt ansigt her)

Meget vigtig del! Det er jo noget intimt mellem to mennesker som bringer dem tættere på hinanden. Tror mere det var ordvalget der gjorde det klamt :lol:

Vi er ikke nået til skinke og grisling endnu, men måske også fordi det bare ikke er særlig charmerende på engelsk. I love you so much my little ham? :rolleyes:

"I love you, my little ham" - det er da sexet! :rolleyes:

0

Del dette indlæg

(kan I så i øvrigt se, hvorfor det er lidt svært for os at give vores yndlingsdyr en plads i bryllupet? En hjort kan man ligesom have billede af, men en søpølsetopfigur vil jo i bogstavligste forstand ligne lort)

-HAHA-

Det ville ikke være den mest appetitlige bryllupskage... :metteholm

0

Del dette indlæg

Haha i kan da få fat i rigtige søpølser og have dem i en bowle på toppen af kagen :D

Vi har også kælenavne som liefie, skattebol, poepniers men ikke noget mærkeligt, jo Nicola kalder mig for George efter den engelske Peter pedal fordi jeg er så nysgerrig :D

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

George er da meget sødt! Hvad betyder de andre ord?

Man kan faktisk få købt søpølsefigurer. De sidste jeg så blev ovenikøbet markedsført som "party favours", så måske skulle vores gæster have en hver? -s- Fandt forresten dem her, og er meget usikker på hvad søpølsen består i. Nogen søpølser laver vidst perler, ligesom østers - det ku være sejt at have på så.

Men nu skal jeg hold eop med at være klam i din tråd, George!

0

Del dette indlæg

Herhjemme siger vi også de mærkeligste ting til hinanden, og det udvikler sig hele tiden: skat, skatson, putson, putte, pusling, grisling, grisse, musse, Mussi, ørne, ørn, ørne-John, osv osv. Helt uden mening for folk omkring os :)

Men sådan skal det bare være tror jeg ;) H2B har ikke kaldt mig ved mit navn i flere år og hvis han endelig gør får vi begge to et chok :)

Hehe, ved ikke hvorfor jeg altid skriver med jer, når jeg burde sove! Fy! Og godnat:)

0

Del dette indlæg

De er da flotte!! Kunne være rigtig fint syntes jeg :)

Ja tror også der er flere navne kan bare ikke lige huske dem når man skal. Liefie betyder elskede, skattebol betyder ikke rigtig noget er bare et kælenavn der kommer fra skat, poepniers direkte oversat er prutnæse, ved ikke hvor det kommer fra, men det er et navn der buges når vi driller hinanden :D

0

Del dette indlæg

Ja tror også der er flere navne kan bare ikke lige huske dem når man skal. Liefie betyder elskede, skattebol betyder ikke rigtig noget er bare et kælenavn der kommer fra skat, poepniers direkte oversat er prutnæse, ved ikke hvor det kommer fra, men det er et navn der buges når vi driller hinanden :D

Prutnæse, den er god! :griner:-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej heller ikke her. H2b bruger kun mit navn hvis vi er ude og handle og jeg ikke reagerer :D

Men det er sødt med alle de navne! Hvor kommer ørn fra? :)

Ja syntes også jeg burde sove men bliver også opslugt herinde?? Godnat sov godt!

0

Del dette indlæg

Prutnæse, den er god! :griner:-

Ja den er herlig! Så ved man at der nu laves sjov og det er et ord man kan bruge uden at være bange for nogen skal høre det, da det jo egentlig ikke rigtig er et grimt ord :D

0

Del dette indlæg

Sjovt hvordan BK ødelægger studier, søvn og alt muligt andet :lol: Men prutnæse og ørne-John ville jeg altså ikke have været foruden, det er da kvalitetsnavne!

Jeg bliver også helt chokeret hvis gubben bruger mit navn. Og ingen af os kan udtale den andens navn korrekt på hhv norsk eller dansk :blink:

0

Del dette indlæg

Haha hvor er det godt! Det tog mig omkring 8 måneder før jeg fandt ud af hvordan man korrekt udtalte H2B's efternavn :p jeg gik rundt og udtalte det "fan syl" hvis folk spurgte, indtil en dag hvor han selv udtalte det "fan sail" i telefonen :D

Redigeret af namibianbride
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Haha hvor er det godt! Det tog mig omkring 8 måneder før jeg fandt ud af hvordan man korrekt udtalte H2B's efternavn :p jeg gik rundt og udtalte det "fan syl" hvis folk spurgte, indtil en dag hvor han selv udtalte det "fan sail" i telefonen :D

:lol: Det er godt der er flere af os! Fik du nogen reaktioner så? Mit navn er åbenbart umuligt at uddtale på dansk - min danske bedstemor tudet da hun fandt ud af hvad jeg skulle hedde... og jeg kan altså ikke krølle min norske tunge rundt den danske "-dr-" lyd, i nogen ord - surt show at det lige er i mandens navn.

0

Del dette indlæg

:lol: Det er godt der er flere af os! Fik du nogen reaktioner så? Mit navn er åbenbart umuligt at uddtale på dansk - min danske bedstemor tudet da hun fandt ud af hvad jeg skulle hedde... og jeg kan altså ikke krølle min norske tunge rundt den danske "-dr-" lyd, i nogen ord - surt show at det lige er i mandens navn.

Tager du mandens efternavn efter brylluppet?? For så lyder det som om du får det ultimative uudtalelige navn, hvor hverken danskere eller nordmænd kan udtale dit fulde navn korrekt :thumbsupsmileyanim: Fedt mand :lol:

OG jeg havde klart skudt på "fan syl", hvis du bad mig udtale dit kommende navn - hvordan skulle man også vide, at dét ikke er rigtigt :blink::lol:

Redigeret af SoExited
0

Del dette indlæg

... det er altså fornavn der er tale om! :blink: Mit efternavn giver også problemer i DK, så det ville være praktisk at få mandens. Den diskussion er ikke konkluderet endnu.

Jeg ville også sagt fan syl! Men altså - godt du fandt ud af det inden du fik det! Lyder også sejere med fan sail.

0

Del dette indlæg

... det er altså fornavn der er tale om! :blink: Mit efternavn giver også problemer i DK, så det ville være praktisk at få mandens. Den diskussion er ikke konkluderet endnu.

Jeg ville også sagt fan syl! Men altså - godt du fandt ud af det inden du fik det! Lyder også sejere med fan sail.

Nååh, hehe, ups :lol: Men så er det da godt, at du kan udtale "søpølse" :griner:-

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer