Centenary

Holder I tale til jeres mand..?

30 indlæg i dette emne

Traditionen tro er bruden jo ikke "tvunget" til at holde tale ved brylluppet... Men det virker som om det er blevet mere normalt med tiden, så hvor mange af jer holder egentlig tale til jeres mand?

- Jeg gik og følte mig rimelig sikker indtil kæresten ytrede, at han ligefrem ville blive skuffet hvis jeg ikke holder tale... Og jeg HADER tanken om det!!!!!!!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej, for i modsætning til din vil manden min helst være fri for at jeg holder tale. Han er rystende nervøs ved tanken om selv at skulle op at stå - selvom der er over seks måneder endnu - og det ville ikke hjælpe på hans nerver, hvis han vidste at jeg også planlagde en tale: Jeg er nemlig vant til at tale foran mennesker qua mit arbejde og det er han absolut ikke. Så nej, det gør jeg ikke, for det har han frabedt sig :happy:

Redigeret af Maria17.08.2013
0

Del dette indlæg

Jeg ved det ikke endnu. Jeg ved at vil ryste og tude mig igennem en evt tale - men som brud kan man tillade sig hvad som helst, så jeg kunne godt finde pp at gøre det alligevel. Min kæreste forventer ikke noget, og netop derfor kunne det være fedt at gøre det. Om ikke andet så bare en kort skål til ham :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi holder ikke tale for hinanden, da igen af os bryder os om det. Vi gør meget ud af i hverdagen, at fortælle hvad vi betyder for hinanden og hvor meget vi elsker hinanden. Og det at vi gifter os siger vel meget om vores kærlighed til hinanden :heart:

Jeg får en til at komme og synge en sang.

0

Del dette indlæg

JA selvfølgelig! I disse moderne tider synes jeg at det er oldnordisk hvis det kun var min H2B der skulle holde tale.

Jeg synes i hvert fald det er dobbeltmoralsk hvis man forventer at ens mand holder tale og man ikke selv vil! Det er noget andet hvis begge beslutter sig for ikke at holde tale...

Redigeret af SoExited
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg starter med at holde en lille kort tale som afsluttes med at jeg synger en sang til ham :heart: Vi har simpelthen været SÅ meget igennem, at det er helt uvirkeligt at vi rent faktisk skal giftes, hvilket også er hemmeligt for alle indtil 5mdr. før, når invitationerne sendes ud.

1

Del dette indlæg

Jeg tror det er fifty fifty målt i forhold til de bryllupsfester jeg var ude til sidste år uden at have egentlig statistik på det men ofte taler vi ikke om egentlige taler men indslag som det også bliver nævnt. Man skal gøre præcist hvad man føler for.

0

Del dette indlæg

Jeg synes også det er møghamrende skræmmende , bare tanken om at skulle rejse sig op og skulle stå og dele ud af sine følelser, måske blive rørt selv og måske er der folk der råber "tal højere" eller sådan noget og det kan jeg bare slet ikke klare tanken om. Og samtidig MAGTER jeg ikke at skulle gå og være nervøs hele dagen for at holde en åndsvag lille tale. Det skal bare ikke ødelægge min dag!

MEN...... Når det så er sagt, så fortjener min kæreste gennem 8,5 år en tale eller noget andet hyggeligt, og jeg kender mig selv, jeg kunne ikke finde på at lade være, så jeg må finde et alternativ, enten holde en lille hyggelig en, bare for at sige noget eller finde på noget film halløj eller andet anderledes... Men synes det er svært at finde på hvad det skal være...!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg holder nok en lille tale.

Jeg vil helst være fri, men jeg synes at det er for billigt sluppet også især fordi, at han heller ikke har lyst til at holde tale men han jo skal!

Jeg vil ihvertfald gerne have en tale fra ham. Jeg tænker også at min tale ikke kun er til ham men også til familie og venner for at fortælle dem, hvor meget de betyder for mig.

0

Del dette indlæg

Jeg har været til to bryllupper i 2012, hvor jeg var ude at synge en sang fra bruden til gommen. Så jeg vil faktisk mene at de fleste brude "slipper" med et indslag. Ved begge bryllupper, var det toastmasteren som præsenterede mig, så bruden skulle nøjedes med at sige jeg elsker dig skat og kysse ham :)

0

Del dette indlæg

Jeg skal helt bestemt holde en tale - nok den eneste gang i mit liv hvor jeg sådan rigtig foran alle vores venner og familie kan fortælle ham hvad jeg føler for ham, og så er jeg nok også lidt skør på det på, for allerede da vi havde været sammen i 2 måneder (nu 9 år) har jeg skrevet en tale til ham og der er der helt sikkert mange ting i den jeg skal bruge :) Så jeg glæder mig til det, men ved at jeg selvfølgelig bliver spændt på det :)

Tror man virkelig skal følge sin mavefornemmelse :)

1

Del dette indlæg

Jeg holder også en tale for min h2b.

Jeg glæder mig til det, selvom jeg er sikker på at jeg bliver nervøs, og rørt, og måske græder... Men, for mig, er der en eneste gang hvor jeg får muligheden for at holde den tale, og jeg ved med mig selv at jeg vil fortryde det hvis jeg ikke holder en.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den mest almindelige forbi er at tale i oftenlighed. Så kan da godt forstå at mange af jer er utroligt nervøse for det, og hvis den frustration og angst overskygger glæden ved brylluppet, så skal i selvfølgelig ikke gøre det.

Jeg gør det fordi jeg gerne vil, men hvis jeg vidste at jeg ville græde (ikke af glæde), og gå og frygte det hele dagen så ødelægger det jo lidt pointen i at have et dejligt bryllup man har planlagt i over et år.

0

Del dette indlæg

Skal helt sikkert holde tale for min H2b :) Har ingen problemer med at tale foran mange mennesker og han så helst, at jeg holder talen så han kan slippe :wink:

Det eneste jeg ikke bryder mig om er når man skal slutte talen, for jeg synes personligt det lyder plat når man skal skåle og råbe han/hun længe leve..Ved ikke hvorfor har bare altid hadet det :biggrin: Så til vores bryllup finder jeg nok på noget andet...

0

Del dette indlæg

Skal helt sikkert holde tale for min H2b :) Har ingen problemer med at tale foran mange mennesker og han så helst, at jeg holder talen så han kan slippe :wink:

Det eneste jeg ikke bryder mig om er når man skal slutte talen, for jeg synes personligt det lyder plat når man skal skåle og råbe han/hun længe leve..Ved ikke hvorfor har bare altid hadet det :biggrin: Så til vores bryllup finder jeg nok på noget andet...

Det der "hun/han skal leve" osv. det hader jeg også. Det er så mormor! Så det har jeg frabedt mig.

Jeg ved stadig ikke om jeg gør det. Jeg er god til at stå og tale foran en hel forsamling, men jeg vræler over ingenting. Så jeg ved ikke om jeg kan.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tjae, selvom man er gift med en kvinde, kan vedkommende godt have så mange maskuline træk,

at det hun sommetider godt kan kaldes en MAND :wink:

Så jeg tillader mig at være en del af jeres dilemma... Jeg synes det er fantastisk når kvinden stiller sig op og holder en tale. At det ikke kun er manden som skal ''udstilles'', på denne fælles store dag, men at kvinden også tager initiativ er efter min mening det eneste rigtige.

Og der kan sagtens findes alternativer til den traditionelle festtale, som gør at det bliver nemmere at stå i rampe lyset...

F.eks er mange af dem, som vælger en af de anderledes taler jeg skriver, netop personer som ikke bryder sig om at stå og holde en tale

Og alligevel får de sagt alt det de ønsker :loveshower:

0

Del dette indlæg

JA selvfølgelig! I disse moderne tider synes jeg at det er oldnordisk hvis det kun var min H2B der skulle holde tale.

Jeg synes i hvert fald det er dobbeltmoralsk hvis man forventer at ens mand holder tale og man ikke selv vil! Det er noget andet hvis begge beslutter sig for ikke at holde tale...

Enig :)

0

Del dette indlæg

Jeg holder ikke tale for min kommende mand, men jeg forventer heller ikke han holder tale for mig.

Jeg spurgte ham om han gerne ville have det/forventede det, og det sagde han nej til, lige som han spurgte om det betød meget for mig, fordi han ikke er meget for det.

Jeg har ikke behov for at han står med koldsved og ryster og hakker sig igennem en tale fordi traditionen siger han skal. Vi har aftalt vi bare tager den med hinanden efter brylluppet.

0

Del dette indlæg

Jeg gør ikke - og min mand (forventer jeg) gør heller ikke. Vi ville egentlig have frabedt alle taler, men min mor og svigerfar, vil begge rigtig gerne holde tale, så det skal de da få lov til. Min far bryder sig ikke om det, så han behøver ikke. Vi har skrevet i indbydelsen, at der ikke skal være "tvangstaler".. Bare så de er forberedt på at min mand ikke holder en... Han var nemlig lidt bange for hvad de andre ville tænke. Men det er jeg ligeglad med. Jeg VED at hvis han skulle holde tale, ville han fra nu af, og indtil han sætter sig ned efter talen, frygte den fest, og det ville da bare være drønærgeligt. Så ingen taler hos os.

0

Del dette indlæg

Jeg var slet ikke i tvivl om, at der var mange meninger om dette emne... :wink: Og det er dejligt at høre hvad I andre gør og tænker...

Jeg forventer ikke at min mand holder tale, men jeg ved at han gør det... Han har ikke noget problem med at stille sig op foran mange mennesker, og i hans verden hører det med til bryllup...

Jeg, derimod, har ekstremt svært ved at tale om mine følelser... Meget ofte dropper jeg diskussioner osv, fordi jeg ikke har lyst til at snakke om hvorfor jeg føler meget for et emne... Jeg er et klassisk eksempel på dét at have en facade!

Min kærestes bror skal være forlover, og han KAN ikke holde en tale... Efter noget tid har min kæreste accepteret dette... Det samme gælder hans mor, som græder bare ved tanken om at skulle holde tale, og hun er nu også blevet fritaget...

Jeg ved endnu ikke hvad jeg gør, men der er jo også lidt tid til at finde ud af det... :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer