LEAntropisk

Bar eller ikke bar?

35 indlæg i dette emne

Hej søde BK'er

Hvad gør i med bar? Er det noget i skal have, eller dropper i det? Og i så fald, er det sådan kæmpe bar eller bare et par udvalgte flasker?

Vi har tænkt os at have rød- og hvidvin, øl, sodavand og forskellige ciders. Så skal der være noget likør-fis til desserten/kaffen.

Men drikker folk cocktails mv. efter middagen? Eller er overstående rigeligt?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil sige, at ovenstående er rigeligt.. Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvor stor en del af jeres gæster der er unge mennesker, men jeg tror primært, at det er dem, der drikker drinks. Nogle enkelte ældre vil måske tage en hvis det er der, men tror bestemt ikke det er noget, som folk vil savne. En mellem ting kunne være 2-3 forskellige drinks, men synes ikke det er nødvendigt, at købe ind til 10 slags. :)

0

Del dette indlæg

Jeg ved godt, at man ikke kan sammenligne et bryllup og en rund fødselsdag - og så alligevel... Når jeg fylder rundt om et par år, så vil jeg hyre Frigo Bar til at komme og lave drinks og sådan noget efter middagen :)

Så skal man ikke selv ud at købe ind og de kommer med ALT, hvad der skal bruges til cocktails og tager også selv opvasken :)

0

Del dette indlæg

Vi har valgt ligesom jer, at købe vin (hvid & rød, måske dessertvin også), to slags øl (classic og pilsner), sodavand, to slags cider, likør til kaffen, og så tænker jeg at vi køber et par flasker shots. Vi har mange unge mennesker med til brylluppet, men når folk ikke ænser sprutten "mangler", savner folk det nok heller ikke.

Vi har også et SU-budget, og derfor mener vi at ovenstående fint kan få folk ud at danse ;-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis i har budget til det vil vi klart anbefale http://bargruppen.dk/ De er ikke de dyreste i verden og ej heller de billigeste men de levere varen hver gang, og deres cocktails er rigtig gode.

Vi har selv booket dem til vores eget bryllup og Søren som ejer det er et fantastisk mennesker som gør alt for at du får det som du vil.

Mvh Martin.

0

Del dette indlæg

En proffesionel bar vil helt klart være lækkert, men det er budgettet slet ikke til.

Irish coffee er ikke nogen dårlig ide. Vi har også talt om at lave to signatur cocktails, en for gommen og en for bruden, men ved ikke om det bliver for fesent?

0

Del dette indlæg

Min kære har været i Tyskland og fylde bilen med div flasker, shorts, øl vand og vin...

Har købt ind til min og min kommende mands favorit drinks. Vi lejer udover det en sluchice maskine.Og er sikker på vi har sprut til de næste mange år efter vores bryllup..;-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi "nøjes" med rød- og hvidvin, øl (måske to slags), sodavand, evt. lidt ciderdrik og så likør/bailey til kaffen. Jeg tror ikke, gæsterne kommer til at savne en masse sprut. Kan godt se, det er et hyggeligt indslag, men synes godt det kan undværes.

0

Del dette indlæg

Hvad med at finde ud af, hvad man kan blande med for eksempel: Coca Cola, Fanta, æble/appelsinjuice og grøn/rød sodavand? Og så køre til Tyskland og købe ind til det?

Man kan også gå den anden vej og sige, hvilken sprut vil vi gerne have?

Jeg lavede engang et bord med CUBA med diverse forskellige smage: Blåbær, karamel, ananas og jordbær. Derfra fandt jeg så ud af, hvad der kunne blandes i miminum 3 af dem og så købte jeg ind til det og lavede drinkskort efter det :)

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg

Vi havde købt ind ril cocktails i Tyskland. Der blev lavet en bar hvor folk kunne forsyne sig. For os var det perfekt på denne måde. Jeg er klart en cocktail-pige (er ikke vildt glad for øl eller vin). Men det er klart folk bliver mere fulde når der også er spiritus;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan bestemt også godt se det sjove i en bar. Halvdelen af vores selskab er mellem 18 og 35, så det kan da godt ske, at en mini-bar vil falde i god jord.

Tænkte bare, om det var en unødvendig udgift, nu der er øl, vin, vand, cider og likør :)

Vi har desværre ikke nogle gode tråde at kunne trække i.

0

Del dette indlæg

Vi betaler for en bar. Jeg syntes selv det er evigt trist at sidde og sippe i vin en hel aften, så på den baggrund får vi en bartender stillet til rådighed der hvor vi skal holde det, og i samråd med dem bestiller de det sprut som der skal indgå i vores ønskede drinks.

0

Del dette indlæg

Det kommer jo meget an på hvilken form for fest man skal holde og om folk skal kører.

Vores gæster skal overnatte så vi har valgt at ha bar, da vi også kender vores gæster ved vi, at de er til en god sjus efter al den vin til maden.

0

Del dette indlæg

En proffesionel bar vil helt klart være lækkert, men det er budgettet slet ikke til.

Irish coffee er ikke nogen dårlig ide. Vi har også talt om at lave to signatur cocktails, en for gommen og en for bruden, men ved ikke om det bliver for fesent?

Det lyder da som en virkelig god ide med signatur cocktails :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Personligt orker jeg ikke mere vin, når middagen er overstået. Ved mange andre i vores omgangskreds har det ligeså. Jeg kan godt drikke et par øller, men jeg må indrømme at en kold drink ville være min foretrukne drikkevarer det er mere forfriskende end øl ovenpå en stor middag. Det behøver ikke være noget vildt fancy, hvis det skal være nemt så ville jeg købe ind til gin/tonic, gin/lemon, vodka/æblejuice, vodka/russian (den rødlige fra Schweppes), rom/cola.

:)

0

Del dette indlæg

Vi skal have en lille bar med 6-7 drinks men ingen shots, da langt størstedelen af gæsterne er 20-35 år.. Vi tager til Tyskland og køber al sodavand og sprut der skal bruges og så har vi fået et par venner til at bemande baren. Når det "bare" drejer sig om rom/cola, gin/tonic agtige drinks, så synes vi ikke at det er nødvendigt med rigtige bartendere...

Jeg ved også, at jeg selv bliver træt af vin og øl ret hurtigt, men min kæreste kan drikke øl en hel aften. Så han har fået lov til at få nogle specielle øl også, så der er noget spændende til øldrikkerne :)

0

Del dette indlæg

Ja, jeg vil sige at det kommer an på hvilken fest i gerne vil have og hvilke drikkevarer i selv sætter pris på.

Hvis det skal være hyggeligt og festligt kan man sagtens nøjes med vin, cider og øl.

Vil man have "danse på bordene" fest bør man overveje lidt "hårdere" varer.

Men som Ki skriver, efter vin til maden er det rart med en frisk drink, uden at det behøver være fancy.

Vi har hyret cocktail-bartendere til vores fest og har heller ikke været i tvivl om vi ville det - Hvis nogen danser på bordene til vores bryllup synes vi bare det er fedt.

Men igen, det kommer an på hvilken fest i vil skabe og hvad i selv synes er fedt - bryllupsgæster er så vidt jeg kan fornemme et taknemmeligt folkefærd og sætter pris på de rammer brudeparret sætter for festen :)

0

Del dette indlæg

Hel klart JAAAAA til en bar. Efter middagen er det så fedt at kunne gå i baren og lave sig en sjus. Baren behøver ikke være bemandet.. Og man kommer langt med et par flasker neutral vodka og et par flasker gin og rom. Det er efterhånden ikke særlig dyrt at købe sprut - 70-80 kr for en flaske i fakta.

Så kan I lave lidt drinkskort hvor I kan foreslå nogle måde at mixe på.. Det giver en skøn stemning "at gå i baren". Og det er de færreste der synes at øl og vin smager godt i mange timer.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis der er bar og mulighed for drinks så drikker og bruger folk det også :) Men der holdes masser af bryllupsfester hvor der måske kun er øl og vand + cognac og bailey. Man kender jo sine gæster og hvad der er nødvendigt afhænger helt af gæsterne og hvad de er til. Men en betjent bar med prof. betjening er altid et hit og et frisk pust.

0

Del dette indlæg

LAD VÆRE MED AT SKABE ENDNU FLERE MÅ-HAVE BEHOV. Jeg havde jo slet ikke overvejet en bar - men elsker selv rigtige cocktails. Det kan man sikkert få på hotellet hvor vi skal holde det men det indgår altså ikke i vores hastigt voksende budget. Som i overhovedet ikke! (Jeg synes det lyder skønt. Ville selv allerhelst drikke champagne hele aftenen men det er jo endnu dyrere. Hvis man har mulighed for det synes jeg det lyder som en super ide).

Josephine

0

Del dette indlæg

Vi laver en "tag selv bar".

Vi ville ellers gerne have haft et par bartenders til at svinge nogle cocktails... men budgettet kunne ikke holde til det.

Til receptionen er der:

fadølsanlæg med to forskellige slags øl

Slush ice maskine med 3 rum - efter receptionen smækker vi sprit i :fløjt: (jeg tør ikke risikere at en af ungerne ryger i et forkert "kammer", og derved får alkohol)

Asti, asti, asti :)

lemonade og en god øko jordbærsaft.

måske sodavand - egentlig kan jeg godt lide ideen om, at det først kommer på om aftenen - jeg synes alternativerne til non alkohol er fine om eftermiddagen :)

Efter receptionen kommer der yderligere:

Forskellige ciders, alkopops og sådan

sodavand

- 3 forskellige rødvine og 3 forskellige hvidvine - alt i overskud vil mine svigerforældre gerne købe, så det er jo fint :)

efter middagen kommer der yderligere:

Bailey

cognac

whisky

Ellers synes jeg, at ideen med to særlige drinks for parret er virkelig sød :)

men når der er alkopops og ciders, så tror jeg måske ikke det er nødvendigt :)

0

Del dette indlæg

Som mange af de andre skriver, kommer det jo an på hvad i og jeres gæster er til.

Her i familien, vil jeg dog ikke argumentere med, at det er de unge der drikker sprut, de fleste af vores gæster er 35+ og det er dem, som jeg regner mest med, vil "gå i sprutten".

Men jeg har fundet 5 drinks, og så har vi købt ind til det. Så vil opskrifterne komme til, at ligge på bordet, oppe ved sprutten så folk selv kan lave dem. =)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer