roselein

F&M - 4-10-14 - Nu med gang i beretningen igen!

885 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Tillykke med de 100 dage! Nu 99. Det er altså lidt spændende.

Vores planlægning står meget stille lige nu. Vi kan ikke rigtigt gøre så meget før vi kommer tættere på, så jeg synes at tiden er lidt pinefuld i øjeblikket.

0

Del dette indlæg

Tillykke med det store milepæl.

tillykke med milepælen!!!!!

Tillykke!

Tillykke med milepælen...

Tillykke med dagen:-)

Tillykke med de 100 dage! Nu 99. Det er altså lidt spændende.

Vores planlægning står meget stille lige nu. Vi kan ikke rigtigt gøre så meget før vi kommer tættere på, så jeg synes at tiden er lidt pinefuld i øjeblikket.

Jeg har også stået ret stille de sidste 14 dage, mens jeg har ventet på et eksamensresultat, som er kommet i dag (det var heldigvis godt). Jeg har bare ikke haft mentalt overskud til bryllupsplanlægning, mens jeg har ventet, men nu skal jeg op på hesten igen :biggrin:

et forsinket tillykke med milepælen

Tænk, jeg vidste ikke, at der var nogen herinde, der skulle giftes samme dag som os! Jubii!!!! 99 dage tilbage!

Og hvor er det en FANTASTISK forlovelsesring! Virkelig flot!

Og invitationerne er også kanonflotte!

måske missede jeg noget, men fik du valgt en kjole? Dem du prøvede var da alle super flotte til dig- jeg ville i hvert fald have svært ved at vælge, hvis det var mig.

Jeg glæder mg til at følges med dig gennem de næste måneder

Og STORT tillykke med forlovelsen og det kommende bryllup!

Tusind tak for alle komplimenterne :)

Jeg endte med at vælge kjolen fra Spangenberg, som du kan se her. Der er ikke billeder af kjolen på, da den er omkring en størrelse 36 (og det er jeg bestemt ikke), så jeg ville ikke lægge dem op.

Stort tillykke til dig også :):cheerleader3:

Tillykke med milepælen - selv om jeg er lidt sen på den....

- og tak for sidst - det var virkelig hyggeligt.... Vi må gentage successen igen en dag!

Selv tak! Ja, det må vi helt sikkert :loveflag:

Og ellers tusind tak til alle jer andre :loveflag::cheerleader3::loveshower:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Updates

Desværre har jeg ikke været så god til at få opdateret herinde i et stykke tid. Men der er bare sket rigtig mange ting i den virkelige verden. Jeg har været til reeksamen, og har ikke rigtig kunne slappe af, inden jeg fik min karakter. Den har jeg fået nu, og det er heldigvis gået godt :) Så nu er jeg helt officielt bachelor :cheerleader3: Hvilket jo betyder, at jeg kan starte min kandidat på Københavns Universitet til efteråret :) Det er jeg ret godt tilfreds med.

Som en noget dårligere nyhed, så døde H2B's farmor desværre i sidste uge :( Hun var en gammel og svært dement dame, så på mange måder var det rigtig godt at hun fik fred. Hun døde onsdag og H2B skulle rejse til Norge, så det var lidt presset at få arrangeret begravelsen inden han skulle rejse. Det lykkedes dog heldigvis, og vi var på Fyn til begravelse sidste lørdag.

Oveni i dette er min Bedstemor blevet opereret og har fået et nyt knæ, det gik desværre ikke så godt. Eller det vil sige knæet har det godt, men hun fik i forløbet både nyrepåvirkning og delir :( Hun er ellers en rigtig frisk dame til hverdag, hvor hun bor for sig selv på en gård, hvor hun efterhånden kun har høns tilbage at passe. Det er dog ikke mere end et år siden, at hun solgte sin sidste ko. Nu er hun heldigvis tilbage til sit gamle jeg, men det var lige lidt hårdt en overgang.

Som sagt, så fik jeg også sendt H2B til Norge i weekenden. Han er væk i tre uger, må indrømme at jeg synes det er lidt hårdt :blush: Men så er det jo heldigt, at man kan finde billige billetter på nettet :biggrin: Så jeg skal op og besøge ham i næste weekend :thumbsupsmileyanim:

Der kommer lige lidt flere updates i løbet af dagen, men ellers, så var det i går, at der var

:cheerleader3: ()() 3 måneder tilbage!!!! ()() :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Prøvelsesattest

Vi bor åbenbart i en effektiv kommune, der ikke kigger så meget på, hvornår man skal giftes. Vi fik i hvert fald prøvelsesattesten kun en uge efter, vi havde ansøgt om den på borger.dk :thumbsupsmileyanim:

De har også været så søde fra kommunens side, at skrive på at vi ønsker navneændring. Det synes jeg er super fint, for så ved vi jo, at de i hvert fald har modtaget vores ansøgning :)

Så nu ligger den bare herhjemme og venter på, at festivalen er overstået, så jeg orker at bevæge mig op i byen igen. Regner med at gå op på kirkekontoret med den på mandag :)

I skal selvfølgelig ikke snydes for et billede af den :wink:

post-69771-0-34672900-1404561404_thumb.j

Redigeret af roselein
0

Del dette indlæg

Nattøj til bryllupsnatten

Da min yndlings undertøjspusher havde udsalg, og jeg bestemt synes jeg trængte til nyt undertøj, så skulle jeg selvfølgelig et smut forbi :)

Jeg har meget længe haft et godt øje til et bestemt nattøjssæt, der er lavet i 100% silke, det er simpelthen så blødt og lækkert, og med de smukkeste blonder rundt i kanten. Det er har dog den ulempe, at det har været så dyrt, at jeg synes at det har været AAAAALT for mange penge at smide efter nattøj (som jeg forhåbentlig ikke skal have på ret meget :wink::a1093: ). De har fra butikken sagt, at det ikke ville komme på udsalg, fordi det er en del af en fast kollektion, og i de to år den har hængt derinde, har den heller ikke været på udsalg :td:

MEN! Man har jo lov til at være heldig :cheerleader3:

De var sørme på udsalg! Så jeg var slet ikke i tvivl om, at de skulle med hjem :oops: De var dog stadig ret dyre og jeg brugte en del mere end jeg havde tænkt mig på den konto :badgirl:

I skal selvfølgelig ikke snydes for billeder af den :wink: Først på modellen, og så det jeg har hængende herhjemme :)

VI40_DIVI_2.jpg

VI65_DIVI_2.jpg

post-69771-0-20100900-1404563422_thumb.j

post-69771-0-42522600-1404563429_thumb.j

0

Del dette indlæg

Undertøj til dagen

Da jeg var inde og kigge efter nyt undertøj kunne jeg naturligvis ikke dy mig for at kigge på undertøj til dagen også. Fandt da også noget, som jeg mener kan bruges, men da det ikke var på udsalg, så røg det ikke lige med i første omgang.

Da jeg skal have en stropløs kjole på, så regner jeg ikke med at kunne have en almindelig bh på. Er faktisk lidt i tvivl om, hvorvidt jeg skal have bh på overhovedet, eller om kjolen kan støtte nok.

Har dog besluttet mig for, at hvis det skal være en stropløs, så bliver det wonderbras, da den sidder fantastisk :thumbsupsmileyanim:

Men jeg skal jo stadig have noget på fra navlen og nedefter :wink: Planlægger også at købe bh'en, der passer til trusserne, så jeg kan bruge det en anden god gang :)

Regner med at jeg skal have både trusser hofteholder og strømper :) Til sættet findes der faktisk også et strømpebånd, som jeg dog er lidt i tvivl om jeg skal have... Jeg er også lidt i tvivl om hvilken type trusse det skal være, men hælder lidt til den, der dækker lidt mere af numsen, da jeg tror den bliver mere behagelig i længden...

Men i skal da ikke snydes for lidt billeder af det sæt jeg forestiller mig jeg skal have på :)

S915_NACR_2.jpgS970_NACR_3.jpgS920_NACR_3.jpg

S952_NACR_2.jpgS999_NACR_3.jpgS998_NACR_1.jpg

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

først og fremmest tillykke med at din reeksamen gik godt og du nu kan læse videre der udover er jeg super ked af at hører med dødsfaldet og kondolerer mange gange og håber din bedstemor snart er på højkant igen

Super service med prøvelsesattesten og Så til det fantastiske lækre nattøj du har fundet :loveshower: :loveshower: det er dælme fint

0

Del dette indlæg

først og fremmest tillykke med at din reeksamen gik godt og du nu kan læse videre der udover er jeg super ked af at hører med dødsfaldet og kondolerer mange gange og håber din bedstemor snart er på højkant igen

Super service med prøvelsesattesten og Så til det fantastiske lækre nattøj du har fundet :loveshower: :loveshower: det er dælme fint

Mange tak for det hele! Bedstemor er på højkant igen, heldigvis :) Ved ikke lige hvordan vi skal håndtere endnu en begravelse i hvert fald...

Åh wau altså til undertøj + nattøj! Og SUPER FEDT MED EKSAMEN!!!! Tillykke med det!! :D

Og rigtig god bedring til din bedstemor! Kram

Det er SÅ fedt med eksamen! Men også en lille smule antiklimaks, for nu har jeg jo bare ferie... Hvad laver man lige, når man har ferie? Tror ikke jeg har prøvet det siden jeg startede på studiet, der har altid været en eller anden reeksamen der har hængt over hovedet, men som jeg så ikke har synes jeg har været klar til og har meldt fra i sidste øjeblik... Så en lidt underlig fornemmelse rent faktisk at have fri.

Er også virkelig glad for nattøjet! Det hænger fremme, nu hvor Martin er i Norge, så jeg går og mærker på det hele tiden :blush: Det er bare så lækkert og blødt!

Mange tak :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Cool sæt lingeri, du overvejer! Hvilket mærke er det? Ligner lige præcis sådan en bh, der passer til mine :b223:

Personligt havde jeg valgt den mindste af trusserne, fordi min (y) får et løft med den type trusse. Men du har nok ret i, at den anden er mest behagelig hele dagen.

Men :thumbsupsmileyanim: til hele sættet!!! Hofteholderen er ogsp total sej!

Mega lækkert undertøj!!!! Det er jeg helt vild med :)

Ja meget flot, jeg er bestemt også interesseret i mærket:-)

Mange tak alle sammen :)

Mærket er Aubade, den bh jeg har vist er en 3/4-skål. Jeg må indrømme at jeg faktisk ikke har prøvet den endnu, men at stort set alt mit andet undertøj kommer fra det mærke, og ved at deres 3/4-skåle passer perfekt til mine :b223: (Jeg bruger i øvrigt en 75F).

Det kan være lidt svært at finde en forhandler udenfor Københavnsområdet. Men jeg ved lace førte mærket, da de havde filial i København. I København kan det købes i deres flagship store på Strøget, i Magasin og hos Anne Sax i hvert fald (muligvis også flere steder, mener jeg har set det i vinduet hos Rigby&Peller i hvert fald).

Louise G, du har ret med trussen, den anden giver helt sikkert mere løft, men jeg har en del af den type i andre variationer, og jeg jeg synes, at lidt ligesom en g-streng, så skal den løftes lidt ud engang imellem, for ikke at gnave. Her er det så, at jeg har en imaginativ brist, for jeg kan ikke lige forestille mig, hvordan jeg skal gøre det diskret en kæmpe tylkjole på :tunge:

0

Del dette indlæg

Cool sæt lingeri, du overvejer! Hvilket mærke er det? Ligner lige præcis sådan en bh, der passer til mine :b223:

Personligt havde jeg valgt den mindste af trusserne, fordi min (y) får et løft med den type trusse. Men du har nok ret i, at den anden er mest behagelig hele dagen.

Men :thumbsupsmileyanim: til hele sættet!!! Hofteholderen er ogsp total sej!

Mega lækkert undertøj!!!! Det er jeg helt vild med :)

Ja meget flot, jeg er bestemt også interesseret i mærket:-)

Mærket er Aubade, den bh jeg har vist er en 3/4-skål. Jeg må indrømme at jeg faktisk ikke har prøvet den endnu, men at stort set alt mit andet undertøj kommer fra det mærke, og ved at deres 3/4-skåle passer perfekt til mine :b223: (Jeg bruger i øvrigt en 75F).

Det kan være lidt svært at finde en forhandler udenfor Københavnsområdet. Men jeg ved lace førte mærket, da de havde filial i København. I København kan det købes i deres flagship store på Strøget, i Magasin og hos Anne Sax i hvert fald (muligvis også flere steder, mener jeg har set det i vinduet hos Rigby&Peller i hvert fald).

Louise G, du har ret med trussen, den anden giver helt sikkert mere løft, men jeg har en del af den type i andre variationer, og jeg jeg synes, at lidt ligesom en g-streng, så skal den løftes lidt ud engang imellem, for ikke at gnave. Her er det så, at jeg har en imaginativ brist, for jeg kan ikke lige forestille mig, hvordan jeg skal gøre det diskret en kæmpe tylkjole på :tunge:

Elsker din beskrivende måde at skulle have den streng ud igen når den kravler op. Men du har intet mindre end ret. Det er virkeligt flot undertøj.

Jeg skal snart på jagt, men i Kbh så der burde være en chance for jeg støder på det:-)

Tak for hjælpen:-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Elsker din beskrivende måde at skulle have den streng ud igen når den kravler op. Men du har intet mindre end ret. Det er virkeligt flot undertøj.

Jeg skal snart på jagt, men i Kbh så der burde være en chance for jeg støder på det:-)

Tak for hjælpen:-)

Velbekomme :) Er altid glad for at hjælpe :wink:

Butikken ligger på Strøget på det sidste stykke ned mod Kgs. Nytorv. Den er ikke ret stor, og kan derfor nemt overses, men den ligger lige overfor Hugo Boss (som er meget stor, og svær at overse :tunge: ). Når du kommer ind skal du ikke blive forskrækket, hvis der kun hænger A- og B-skåle fremme, det er en del af deres koncept. Alt det store gemmer de i skufferne, de fleste af deres kollektioner går op til en E-/F-skål.

I love it also :thumbsupsmileyanim: Super lækkert, smukt smukt smukt!

:loveshower:

Mange, mange tak :) Aner jeg en anelse Ole Henriksen inspiration hos dig? :wink:

0

Del dette indlæg

Mere undertøj...

Så fik jeg det første undertøj på plads, det er den stropløse BH, som muligvis skal syes ind i kjolen.

Det er en helt almindelig stropløs BH fra wonderbra, men den sidder rigtig fint, og jeg synes det er vigtigt at have lidt støtte til barmen, som ikke er en decideret del af kjolen.

Fik lidt et chok, da jeg prøvede den i foråret, jeg skal nemlig op i intet mindre end en G-skål (!) :blink: :b223:

Men I skal ikke snydes for et billede af vidunderet :)

r677028-p715439-front.jpg

0

Del dette indlæg

Jeg har ikke fået skrevet så meget herinde på det sidste, da jeg ikke rigtig har haft overskud til det. Jeg ved at august måned kommer til at stå ca. 90% i brylluppets tegn, oveni skal min kære H2B, så arbejde vildt meget, så har bare på fornemmelsen, at det bliver en virkelig stresset måned. Heldigvis har jeg ret meget fri i august, men jeg mangler også bare så mange DIY-ting.

Vi har endelig, tre uger efter vi mødtes med dem hos restauranten fået et menuforslag tilsendt.

Det ser sådan her ud:

"Vi serverer ved ankomst kl. 15.15 medbragt bryllupskage og Asti, samt kaffe/the

Herefter serveres der 3 x canapeer, sprøde snacks (til ca. 60 pers.) samt cava, øl, vand og øko. Safter

Herefter serveres der øl, vand og safter i pavillonen og først kl. 18.00 serveres

I skærer bryllupskagen for, hvor vi tager over derefter

Receptionen foregår i Pejsestuen/terrassen og slutter senest kl. 17.00

cava samt sprøde snacks til 40 pers. (ikke de samme som tidligere på dagen)

Vi præsentere maden før den serveres kl. ca. 18 30

* Grillet kammuslinger m/ variation af jordskokke samt pure og urter *

Hertil serveres nybagt landbrød og biodynamisk smør

Hovedret: 65,00

* Oksemørbrad * variation af løg * kantareller * kastanje * efterårsgrønt samt "svampesows" *

Serveres på bordet: Danske kartofler og karotter vendt i smør og urter fra baghaven

Tillæg

Hovedretten serveres 2 gange. Tillæg

* Chokolade crumble/knas * mørke skovbær * hjemmelavet vanilje is *

Årstidens naturblomster som i medbringer selv

Cognac, Grappa, Bailey mm. bydes til kaffen

Bydes fra buffet efter maden

* Øl, vand, vinmenu under hele arrangementet samt spiritus i baren efterfølgende *

Serveres kl. ca. 02 00 økologiske grillpølser med groft brød garniture og en cocio”bajer”
"

Og det ser jo sådan set meget godt ud... Bortset fra at prisen nu er steget fra 1000,-/kuvert til 1155,-/kuvert! Det synes jeg satme er mange penge, når man skal gange med 40!! Det er faktisk over 6000,- Derudover er jeg ret sikker på, at prisen pr gæst til receptionen, fik vi oplyst sidste år til at være 150,-, den er nu steget til 200,-. Desværre har jeg ikke på skrift, at vi fik oplyst at det var sådan, men må indrømme at jeg er ret skuffet.

Da vi var til mødet snakkede vi om, at vi gerne ville have nogle specielle ting, men jeg understregede, at hvis det havde større betydning for prisen, så kunne jeg godt undvære dem.

Fx. har de på restauranten en lækker hvidvin, der har den smukkeste blå flaske, som jeg egentlig godt kunne tænke mig vi skulle have. Da vi diskuterede det lød det på indehaveren, som om det sagtens kunne lade sig gøre, men nu hvor vi har fået prislisten, så kan jeg se, at han har sat den til at koste 40,- ekstra per kuvert :pokey:

Dertil kommer, at på trods af alt blev skrevet ned, så har han stadig glemt at få en af mine allergier med...

Er lidt træt af det...

Er også ret sikker på, at jeg sagde, at jeg bare ville have kartofler og ingen rodfrugter.... Det har ingen ende.

Men nu venter jeg til H2B kommer hjem i morgen, og så må vi lige snakke om det, og så få sendt en mail afsted, om alt det, der muligvis ikke er, som det skal være. Føler mig zilla-agtig, men kan samtidig ikke rigtig overskue, at maden ikke er fuldstændigt perfekt på dagen...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer