mizz-lind

S.U. i invitationer?

29 posts in this topic

Hej I skønne zilla'er :)

Vi er igang med at færdiggøre invitationer herhjemme, og nu er vi kommet til S.U. datoen. Umiddelbart har vi sat en S.U. den 15. august - vi skal giftes 6. september. Nu er jeg så kommet i tvivl om S.U. ligger for tæt på brylluppet.

Hvad gør I? / har I gjort? med hensyn til S.U.

0

Annonce ♥

Vi har faktisk sat den i ret god tid.... vi ved godt at der så kan komme ændringer undervejs, men fordi jeg havde brug for at kende et ca. antal på mine gæster til festen.

Vi skal giftes 9. august og har SU. 1.maj

0

Vi har også snakket om at sætte S.U- datoen omkring 2-3 måneder før. Også selvom der kan komme ændringer, så synes jeg det er rart at man kan have god tid til at lave bordplan og vide hvor mange man skal regne med mht maden... Og da vi i vores tilfælde overvejer personlige favors så ville det være rart med god svartid :wink:

0

Annonce ♥

Det er for sent - du ender med at gå til af irritation fordi der helt sikkert vil være nogen, der ikke svarer før i sidste øjeblik.

Og man vil gerne i god tid vide, hvor mange der kommer, så du kan komme i gang med bordplan. Uforudsete afbud kan der altid risikere at komme uanset hvilken svardato du sætter.

Jeg ville sætte den til omkring 2 måneder før brylluppet, hvis jeg skulle holde bryllup i dag :)

0

Jeg skal giftes 9. august og havde tænkt at SU skulle være 1. juli, tænkte at det måtte være i god tid. Havde mødet med kokken tidligere på ugen og han ville allerede vide antallet af gæster i juni måned (han er ude at rejse hele juli og skal derfor bestille varer m.m allerede inden han rejser. Heldigvis har vi ikke sendt invitationer ud.

h2b' s bror blev gift sidste sommer og de havde SU over 3 måneder inden. De fik alligevel over 10 afbud (som tidligere havde sagt ja) måneden op til selve brylluppet.

0

Annonce ♥

TAK for denne tråd, den bekræfter mig bare i, at det ikke er mig der er komplet åndsvag. Min svigermor mente at SU skulle være 14 dage før, og jeg mente det var alt for sent. Netop fordi at når man er 14 dage før brylluppet, så er det at der begynder at komme rigtig mange ting der skal ordnes. Dernæst har vi et meget stramt budget, og det ville være rart for os at vide hvor mange gæster vi bliver, så vi kan se hvor mange penge der er i overskud, og så evt. vælge at bruge lidt flere penge på et eller andet, hvor vi ellers har sparet.

0

Vi holder det d. 24 Maj , sendte invitationer ud sidst i januar.. og har S.U d. 17 april.. Næsten alle gav besked indenfor 14 dage.. nu venter vi bare på besked fra 2 par. og tror inderst inde de 2 par allerede nu ved om de kommer eller ej. Så ville ønske jeg havde rykket den frem.

Hvis jeg havde skrevet d. 1. marts kunne jeg blive færdig med bordplan, bordkort, give besked ang mad osv.

0

Vi sendte STD-kort ud i juli sidste år.

Sendte invitationerne i efterårsferien.

Havde seneste SU i starten af februar.

Og på trods af det, måtte vi rykke et hold gæster for svar.

Vi valgte at have su-dato ca 3½ måned før dagen, for at have god tid til at planlægge det sidste.

Og så har vi jo også i godt tid fundet ud af, om der kunne spares penge på f.eks mad og drikkevarer, som så kunne overføres til andre poster. Hvilket de sandelig også er. Synes hele tiden der kommer noget snigende, som man ikke havde taget højde for.

0

Annonce ♥

Vi har også sat su til 2 måneder før brylluppet. Sendte ud i januar og har svarfrist d. 4.4.14 og skal giftes d. 14.6.14 :) Så har folk også haft ca. 4 måneder til at finde ud af, om de kan komme eller ej, så det må da kunne lade sig gøre! :biggrin: Er glad for at vi ikke satte en kortere svarfrist tættere på brylluppet!

0

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar :thanks:

Synes virkelig det er svært - men vi er blevet enig med os selv om at have S.U. sidst i juli i stedet for. Vi snakkede også om at lave S.U. 2-3 mdr. før, som mange af jer skriver - men jeg kunne ligesom mærke på H2B, at han syntes det var en dårlig ide, så den kamp tabte jeg :td:

Kompromisset er blevet at vi sætter S.U. sidst i juli - og så har vi allerede nu sat kryds i kalenderen på en dag, hvor vi tager en hyggetur til Tyskland og henter de sidste drikkevarer.

Med hensyn til maden, så har vi snakket med dem, der skal levere vores mad, og de skal heldigvis ikke have endeligt antal før 6 dage før brylluppet, så det bliver ikke noget problem :) og bordplanen, den er jeg ikke så bekymret for - den skal vi nok få til at gå op :)

Endnu engang tak for jeres input - dejligt at få sat tingene lidt i perspektiv :happy:

0

Tusind tak for jeres svar :thanks:

Synes virkelig det er svært - men vi er blevet enig med os selv om at have S.U. sidst i juli i stedet for. Vi snakkede også om at lave S.U. 2-3 mdr. før, som mange af jer skriver - men jeg kunne ligesom mærke på H2B, at han syntes det var en dårlig ide, så den kamp tabte jeg :td:

Kompromisset er blevet at vi sætter S.U. sidst i juli - og så har vi allerede nu sat kryds i kalenderen på en dag, hvor vi tager en hyggetur til Tyskland og henter de sidste drikkevarer.

Med hensyn til maden, så har vi snakket med dem, der skal levere vores mad, og de skal heldigvis ikke have endeligt antal før 6 dage før brylluppet, så det bliver ikke noget problem :) og bordplanen, den er jeg ikke så bekymret for - den skal vi nok få til at gå op :)

Endnu engang tak for jeres input - dejligt at få sat tingene lidt i perspektiv :happy:

Så har I jo også SU 2 måneder før jeres store dag. Jeg regner med at sætte SU datoen til d. 15 august, så har jeg 1½ måned til at lave bordkort, bordplan osv, og skal ikke stresse over det.

0

Jeg regner med at sende invitationer ud ca. 6 måneder i forvejen med SU 2-3 måneder før. Hvis det bliver under 2 måneder før, så tror jeg at jeg går hen og bliver lidt presset!

0

Vi skal vies den 17. maj og folk fik allerede invitationerne i julen, da vores fest ligger i bededagsferien. Vi har valgt at have SU de 1/4. Pt mangler vi svar fra 2 par og 3 gamle bedsteforældre, men jeg regner da med at alle kommer.

0

Annonce ♥

Vi har SU en måned før. Men helt ærligt synes jeg, at det er mærkeligt, at folk venter med at svare. Når man modtager invitationen, så burde man vide allerede der om man kan komme eller ej medmindre der sker noget meget pludseligt som dødsfald eller lignende. Som min kærestes kammerat sagde: Hvis folk venter med at svare på om de kan komme eller ej, så er det i virkeligheden som om, at de venter på, at der kommer et bedre arrangement. :huh:

0

Vi har SU en måned før. Men helt ærligt synes jeg, at det er mærkeligt, at folk venter med at svare. Når man modtager invitationen, så burde man vide allerede der om man kan komme eller ej medmindre der sker noget meget pludseligt som dødsfald eller lignende. Som min kærestes kammerat sagde: Hvis folk venter med at svare på om de kan komme eller ej, så er det i virkeligheden som om, at de venter på, at der kommer et bedre arrangement. :huh:

Jeg har faktisk tænkt det samme mange gange. Får jeg en invitation, så svare jeg altså indenfor ganske kort tid. For som sagt ved man jo godt om man har planer eller ej. Forstå heller ikke helt det der med at vente til sidste øjeblik :huh:

0

Jeg har faktisk tænkt det samme mange gange. Får jeg en invitation, så svare jeg altså indenfor ganske kort tid. For som sagt ved man jo godt om man har planer eller ej. Forstå heller ikke helt det der med at vente til sidste øjeblik :huh:

Nej vel?? Jeg svarer nemlig også altid ret hurtigt, og har egentlig aldrig tænkt sådan før. Men efter han sagde det, så er jeg faktisk enig. :-)

0

Jeg tror at mange glemmer at svare med det samme, fordi de har så lang tid inden de skal tage stilling til det. Selvom de egentlig godt kan og vil komme, så får de bare ikke lige meldt tilbage med det samme. Jeg kan godt selv glemme at svare før kort inden fristen, og min H2B er på samme måde. Det handler bare om glemsomhed og er ikke fordi vi venter på bedre.

Men jeg kan godt forstå at man tænker sådan, og jeg kommer nok selv til at føle det sådan når det bliver min tur til at sidde og vente på svar :)

0