aanonymoss

Lidt hjælp

22 posts in this topic

Hej.

Er ny herinde.

Har været sammen med kæresten i 8 år til efteråret. Hun vil gerne giftes og have børn osv.

Ang. børn har vi meget svært ved at få men er tilmeldt en klinik. Vi holder 2 måneders pause pt. efter at have prøvet 1 års tid på klinik.

Ang. det med at blive gift, hvordan gjorde jeres mand det? Med eller uden ring? Jeg tænker min kæreste vil blive glad for en ring, men måske også vil vælge en selv. Pengene er små pt. så måske den skal spares væk? og så man kun har en vielses ring?

Hvad skal man regne med det koster at blive gift, så man får en god dag? Kan nogen ridse nogle tal op evt?

Mange tak, for hjælpen på forhånd!

0

Annonce ♥

Ok, det er mere det pengene er lidt små i øjeblikket. Så pengene til ringen kunne gå til meget andet.

Ikke så romantisk, men efter søgen på nettet er der mange der gør det sådan?

Spurgte manden om lov først:-)?

0

Vi blev også bare enige om at vi ville giftes, så ingen ring eller romantik her :tunge: Men det er nu helt fint for mig, det at kæresten vil giftes med mig, er jo i sig selv drøn romantisk, så jeg har ikkenoget behov for et frieri eller en ring før brylluppet :)

Vi kommer til at bruge ca. 25.000 inkl. ALT, dog uden bryllupsrejsen ( som vi så ønsker os tilskud til i gave) . Men f.eks har vi fået ringene af mine svigerforældre ( en del af gaven fra dem) , min mor og stedfar betaler drikkevarer og blomster til bordene ( også som en del af vores gave) , og min far betaler for min brudebuket og brystbuketter ( også en del af gaven) . Altså de tinger med i de 25.000 .

Et bryllup er jo hvad man gør det til, for nogle er det perfekt at gå på rådhuset, og så ud og spise med forældre efterfølgende, for nogle er det perfekt bare med en reception, for nogle er det et slotsbryllup, for andre i et forsamlingshus osv osv. Det jeg jeg prøver at sige er, at der er ligeså mange priser og ønsker, som der er mennesker , og intet er mere rigtigt end andet :)

0

Annonce ♥

Min kæreste var på knæ, vi havde slet ikke snakket om det med at blive gift endnu da han friede.

Jeg synes det var dejligt at blive friet til på den måde.

Han havde købt ringe til os, men vi skulle alligevel over og prøve størrelse og bestille nogle nye hjem bagefter. Han havde købt ringe i sølv og tror de lå omkring 1000 kr for sættet (er ikke helt sikker).

Vi prioriterer ikke at købe nye ringe til brylluppet.

Hvad angår budget så tror jeg vi kommer til at ligge på omkring 50.000 kr med ca 70 inviterede. Men det kunne sagtens gøres billigere. VI lejer et sted en hel weekend og bruger mange penge på skræddersyet tøj til manden, det er poster hvor der sagtens kunne spares. Plus vi har inviteret alle til hele aftenen.

Edited by MissTigger
0

Min forlovede friede på en lille fortovscafé i Paris med en ring han selv havde fundet efter at have været i mine smykker og fundet en ring jeg fik for et par år siden uden jeg vidste det....

Vi havde kun løst talt om at vi en skønne dag skulle gifte os for flere år siden, så det kom som en stor overraskelse da han gik på knæ....

Mht pris så kommer det rigtig meget an på hvilken dag man vil have, hvor kreative løsninger man vælger og hvor mange kontakter man kan trække på..... Vi har et forholdsvis dyrt bryllup da vi har valgt en løsning med betalt overnatning for alle vores gæster fordi det betød rigtig meget for min forlovede...

0

Tak for mange gode svar.

Ser ud til det kan gøres forskelligt.

Tænker det måske kan gøres på årets sommerferie, er dog usikker om hun vil blive lidt trist over ingen ring at få på.

Tænker de penge kan bruges på festen el noget andet! Men selvfølgelig kan det bare være en "billig" ring, det er nok tanken der tæller et eller andet sted!

Og sikkert lige gyldigt hvad, så vil hun blive glad!

Er ik sikkert jeg selv skal have ring, er håndværker!

Behøver manden ring?

0

Min mand skal ikke have ring, han bryder sig SLET IKKE om smykker :)

0

Annonce ♥

Manden behøver selvfølgelig ikke ring. Min H2B har også et erhverv, hvor han ikke kan have sin ring på (det kan jeg heller ikke for den sags skyld), Men han er helt vild med tanken om at få en ring, så vi køber en kæde han kan have den i rundt om halsen.

Personligt synes jeg, at det er ret fint, at han får en ring, da jeg føler, at det symboliserer overfor omverdenen at han "er taget" og er min :) Han er jo så heldigvis enig :)

Mht. forlovelsesring, så friede min H2B med en ring med sten i. Han ville oprindeligt have friet med vielsesringene, men den idé er/var jeg ikke ret vild med, da jeg så ikke ville få lov til at vælge den ring, jeg skulle have på resten af livet. Der var også det, at jeg gerne ville have noget spinkelt og enkelt, mens min H2B gerne vil have noget der er lidt mere "chunky", da han har en meget stor hånd (vi snakker str. 67 i ringstr.).

Hvis du gerne vi have en forlovelsesring, så vil jeg anbefale pandora, hvis det skal være billigt. Her et lille udsnit af, hvad man kan få til under 1000,- De er alle sammen snupset fra pandoras hjemmeside...

190904PCZ.jpg190906CZ.jpg190890CZ.jpg190861CZ.jpg190869BTP.jpg190865P.jpg190616.jpg190607GP.jpg190833LCZ.jpg190379CZ.jpg

0

Hvis du vælger en sølvring er den jo betydelig billigere end en guldring, alternativt kan I jo vælge at bruge forlovelsesringene som vielsesringe og bare flytte dem over på den anden hånd...

Min H2B har ikke forlovelsesring, han venter til vi får vores vielsesringe

0

du kan evt prøve http://www.chanti.dk/#/ her kan du finde ringe til næsten ingen penge

vi har lige købt vielsesringe der og med gravering kom vi af med 1175 :loveshower: og det er sølvringe

post-58278-0-44651600-1403021569_thumb.j

post-58278-0-29954500-1403021579_thumb.j

0

Min kæreste var på knæ med ring, og uden jeg vidste det havde jeg selv valgt ringen :) Han havde lavet en aftale med sin søster om at hun skulle tage mig med ind for at se på ringe og forhøre mig om hvad jeg kunne tænke mig, jeg troede at aftalen var omvendt at hun var på min side og skulle prikke lidt til min kæreste og fortælle ham hvad jeg var til, men snydt blev jeg.. Hun havde også sagt at der går altså nok nogle år endnu, så jeg skulle ikke forvente noget, og der blev jeg så snydt igen.. Han havde planagt et rigtig flot og simpelt frieri..

Vores budget er på ca. 75.000kr..

0

Annonce ♥

Min forlovede, havde uden at jeg vidste det, forhørt sig ved både sin og min familie, efter en gammel familiering, som han kunne fri med. Han fik fat i min afdøde mormors ring, som jeg ikke vidste eksisterede, og friede med den. Hvis jeg selv skulle have været med ude og vælge ringen, tror jeg, at jeg havde valgt en helt anden ring, end den som H2B friede med. Og det er jeg så glad for at jeg ikke skulle! Jeg ville ikke bytte den ring jeg har fået for noget i verden. Hele historien i ringen, og det at han har skaffet den, gør at en - i mine øjne - er helt perfekt!

1

Min kæreste var på knæ, da han friede. Vi havde ikke snakket om at skulle giftes endnu, så det kom spontant fra han side.

Han havde på forhånd været ude og købe 2 guldringe, som vi bruger til forlovelsesringe, og når vi så skal giftes ryger de bare over på den anden hånd, så det er også vores vielsesringe. Min ring har 3 brillianter i, mens hans er helt glat. Synes at han havde lavet et godt valg, så ringen skulle ikke byttes.

Min H2B har også et arbejde, hvor han ikke rigtig vil have ring på. Så i hverdagen ligger ringen der hjemme, og i weekenden når vi har fri tager han den på.. Selvom han synes det er lidt besværligt at huske på, insisterede han på, at han skulle have en ring - og jeg kan egentlig godt lide, at vi begge har en..

0

Man behøver jo ikke give en ring, Personligt behøver ikke ikke selv en men , men min kæreste vagte alligevel at give mig en simpel guldring med stjerner på (det en sølv ring der er guld belagt). Vi giver så lidt mere for Vielses ringene og der får jeg en lille diamant i.

Men spøger du mig går det nogen gange over gevind med store diamant ringe. Elsker hun dig skal hun nok sige ja hvad enten der er en ring eller ej

0

Vores bryllup kommer til at koste omkring 60000kr.

Mht ringe, gik han på knæ og gav mig en ring, da han friede.

Vi skal ikke have vielsesringe, h2b har ikke synderligt lyst til det (meget sarte fingre) og det er ikke et behov jeg har, så vi har valgt ikke at få vielsesringe. Det er fjollet for os at bruge penge på dem, når det ikke er noget vi egentlig ønsker os. Så er der så meget andet at bruge pengene på. Skulle vi ombestemme os, kan vi jo bare få en på en bryllupsdag engang. Ja eller en anden helt almindelig dag :)

0

Annonce ♥

Nu er jeg nok lidt anderledes end de fleste zillaer herinde. Jeg er uddannet i smykkebutik og elsker dyre smykker og masser af diamanter, men er altså ikke snobbet omkring det. Og har mange sølvsmykker, men tåler dog ikke sølv så godt.

Min h2b friede på vores 6 års dag, hvor han havde fået to venner til at pynte stuen herhjemme med blomster mens vi var ude og spise. Og da vi kom hjem faldt han så på knæ og friede til mig. På det tidspunkt havde hele familien på begge sider prikket til ham i et par år, og han havde selv gået og planlagt det i et års tid.

Ja han friede med en meget dyr ring (20.000kr) på trods af at vi stortset ikke havde nogen penge, da jeg havde været alvorligt syg i en længere periode.

Ringen var egentlig alt det jeg ikke ville have, men fordi han har brugt tid på den og synes det var den flotteste, så elsker jeg den alligevel.

Havde det været en enkelt sølvring havde jeg elsket den ligeså meget, fordi det var det han synes var pænest. Skal lige siges han havde i al hemmelighed gået og sparet op til den i lang tid, samt brugt sine feriepenge på den.

Min h2b er også håndværker og ville heller ikke have vielsesring til at starte med, men efter han friede har han skiftet mening. Nu vil og skal han bare have ring på, ellers kan man jo ikke se han er gift, som han selv siger :-)

Så om du finder en sød enkel sølvring til 200kr, så vil hun sikkert elske den alligevel, netop fordi det er den du har valgt til hende. Og så kan i altid skeje lidt mere ud med vielsesringene til den tid.

0

Min H2B friede uden ring. Det blev mere spontant end han egentlig selv havde tænkt det skulle være, m en alt var helt perfekt. Det største var at han ville gifte sig med MIG!

Ringen fik jeg selv lov til at vælge og den bliver genbrugt som vielsesring. Dermed kunne jeg få en der var lidt "større" i stedet for to "små".

0

Hej

Min kæreste har selv lavet vores forlovelsesringe i stål, han friede da vi holdt fødselsdag for familien.

For mig betyder guld/sølv og diamanter ingenting, jeg blev bare så glad da han friede. At han så selv lavede dem, ja det gør mig bare endnu mere glad.

Vores budget for brylluppet kommer til at ligge på ca 60.000kr for ca 65 gæster.

Det er forsamlingshus, mad, drikke, band, personale og pynt. Vi betaler selv tøj, min kæreste mener at vi skal have en ny vielsesring, men det behøves vi ikke i mine øjne. Vi tager heller ikke på bryllupsrejse, det må vente. Tror bare vi gerne vil gå og hygge der hjemme og lade det hele synke ind.

0

Nu får du lige min lidt anderledes historie:

Da vi skulle købe hus ville vi gerne giftes, men pengene var meget små, så vi valgte (i fællesskab - intet frieri) at gå på rådhuset - bare os 2. Planen var så at holde bryllup engang når alting var lidt mere overkommeligt.

Det tog os så 9 år, men sidste år gik han på knæ foran familie og venner (alle vidste at vi var gift). Vi havde talt om det på forhånd at vores 10 års bryllupsdag ville være en god anledning til bryllup, så det blev sådan og om 30 dage fejrer vi så bryllup på vores 10 års bryllupsdag.

Vi er meget enige om at det er en fantastisk måde at gøre det på. Jeg kunne remse måske 10-15 gode grunde op til at gøre det på den måde, men ultimativt er det jo op til det enkelte par og det er altså langt den gængse måde at gøre det på :wink:

0

Annonce ♥

Hej - du skal da også have vores historie mht. ringe. Da vi havde kendt hinanden i et par mdr.: 30.12.12, blev vi enige om at blive kærester. Året efter blev vi enige om, at vi gerne ville vise omverden, at vi elskede hinanden og vi tænkte over det i flere mdr. og var på nettet for at se på smykker - fx halskæder, ringe m.v. Og det vi begge havde lyst til at få, var ringe - så vi købte et par relativt billige guldringe fra Aveny (ligger bl.a. på Nørrebrogade), hvori vi indgraverede datoen for vores kærestedag: 30.12.12. Vi holdt stædigt fast i, at det var kæresteringe og ikke forlovelsesringe på det tidspunkt.

Vi mødte hinanden 05.11.10 på Oslobåden til Singlecruise og den dag i 2013 faldt min H2B endelig på knæ og friede til mig. Vi havde jo ringene, så vi har valgt at få indgraveret vores bryllupsdato i dem også: 30.08.14.

H2B har aldrig haft ring på før, men er utrolig glad for at gå med den.

Mit råd til dig er, at du mærker efter, hvad der virker mest rigtig for dig og din kæreste - og så stol på, at det er i orden. Hvis hun elsker dig, vil hun bare blive lykkelig :iloveyou:

Edited by SRHansen
0

Her var ikke noget frieri, men jeg ville ønske min mand havde været på knæ. Men sådan blev det ikke. Vi blev enige om bryllup i fællesskab. Vi købte nogle billige ringe på nettet for symbolikkens skyld, da ingen af os går med ringe til hverdag. Festen blev holdt hjemme og lavede rigtig meget selv - der blev brugt en del penge på udsmykning, service osv. Vi landede på 35.000kr

0