Theshe

Kan Lisette få mit efternavn???

23 indlæg i dette emne

Lisette vil så forfærdeligt gerne have mit navn, men jeg er bange for, at det måske ikke kan lade sig gøre.

Der er kun 29 mennesker i hele Danmark med det navn, og siger reglen ikke, at man der skal være minimum 2000 mennesker med det efternavnet, for at man må give det videre???

Er der evt. nogle huller i lovgivningen på det punkt?

-Sophie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Sophie!

Jeg tror ikke, den regel med 2.000 personer gælder ved ægteskab. Det med, at navnet skal bæres af over 2.000 personer er kun for at man skal kunne tage navnet frit. Altså, at man må tage et tilfældigt efternavn uden at have tilknytning til det, hvis over 2.000 personer bærer det efternavn.

:thumbsupsmileyanim:

Maja

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Jeg mener også godt, at hun kan få navnet, fordi I bliver gift. Det med de 2000 læser jeg som, at der skal være 2000 der har det, hvis du bare sådan uden videre synes, at det kunne være sjovt at ændre dit navn (i disse numerolog tider :cheerleader3: ). Men når I bliver gift, så har hun jo et tilhørsforhold til det navn igennem dig og det skriver I så bare på navneændringsformularen. :thumbsupsmileyanim:

Mvh Pernille.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan Lisette godt. Hun kan nemlig gifte sig til dit navn.

Boris fik mit efternavn, da vi blev gift og der er under 2.000 der hedder det i Danmark - bestemt én af årsagerne til at han ville have mit navn og slette begge sine efternavne :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ehm.. Jeg er ret så sikker på, at hun godt kan få dit efternavn når nu i bliver gift.

Jeg skal have min kærestes efternavn og det er der lige p.t. kun 3 der hedder i DK.. Han er så færing og vi laver navnet om til dansk inden vi bliver gift. Så vi starter vores helt eget efternavn og vi bliver kun 4 der hedder det.. Min kæreste, vores 2 børn og mig.. Så kommer der nok nogle til når vi enten får flere børn eller vores børn for børn..

Men det skal I slet ikke være bekymrede for.. Meget kan lade sig gøre i dagens Danmark..

0

Del dette indlæg

Da vi blev gift fik jeg også min mands efternavn, med under 26 der hed det i forvejen..

Så med alle de positive svar på jeres spørgsmål i nu har fået, kan I da vist godt ånde lettet op..

0

Del dette indlæg

Det kan man sagtens... også selvom man ikke bliver gift, man skal 'bare' tage boet sammen i 2 år. og du skal skrive på at hun må få det.

Det har en af mine veninder lige gjort, og de er ikke blevet gift. Bare boet sammen i over 2 år, så det er vist rimeligt nemt idag.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvordan finder man ud af, hvor mange der hedder det, man selv hedder?

Det gør du inde på Danmarks Statistik, her

Jeg bliver Johnsson nr. 192 i Danmark. :cheerleader3:

Det var et sjovt link - tusind tak for det!

Jeg bliver Hestkjær nr 23 - lidt sjovt at der ikke er flere!

Jeg glemte helt at spørge dig igår Pernille - er du i familien med en Klaus?

- Gitte

0

Del dette indlæg

Hvordan finder man ud af, hvor mange der hedder det, man selv hedder?

Det gør du inde på Danmarks Statistik, her

Jeg bliver Johnsson nr. 192 i Danmark. :bearhug:

Det var et sjovt link - tusind tak for det!

Jeg bliver Hestkjær nr 23 - lidt sjovt at der ikke er flere!

Jeg glemte helt at spørge dig igår Pernille - er du i familien med en Klaus?

- Gitte

Hej Gitte.

Jeg følger lidt rundt efter dig i forummet nu :cheerleader3:

Nu er det jo ikke mig, som hedder Hestkjær men derimod min kæreste. Men jeg ved han har en fætter, som hedder Klaus - så må ikke det er ham, når nu der kun er 22 som hedder Hestkjær her i Danmark? Hvor bor han, hvor gammel er han osv, for så kan jeg da tjekke, om det er ham.

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Som mange andre har skrevet her inde må hun gerne det når i gifter jer, jeg gør dte selv med min kærestes navn. Der ligger en tråd her jeg tror hedder "navneændring hjælp" eller "navne?" eller noget ligende og der ligger en stor del af navne loven. (Der var nemlig en der var sød at lægge den her ind til mig da jeg selv var i tvivl om vi kunne bringe vores navne sammen) men i hvert fald der man nok kunne finde svar på alle spørgsmål

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold nu godt fast tøser - her er en sjældenhed!!!! Jeg bliver nr 101154 med mit kommende efternavn RASMUSSEN!!!!! :thumbsupsmileyanim: Hedder i forvejen Jensen, så det kan da kun være bedre!!!!

Er dog den eneste i HELE DK der hedder Kirstine Wisbech... Vi er i alt 8 pers med wisbech.

Redigeret af wisbech
0

Del dette indlæg

Hej Tøser!

Det burde ikke blive noget problem!

Min kæreste er den eneste i hele dk der hedder Rachlau til efternavn. Og vi har på ingen måde haft nogen problemer med at jeg kunne tage det så fra på Lørdag Hedder jeg Fru. Rachlau!

Knus

0

Del dette indlæg

De damer - nu så jeg jo i jeres tråd, at der blev sået tvivl om hvorvidt I - som registrerede partnere - kan tage hinandens navne.

Jeg har lagt et længere juridisk indlæg og argumentation for, at I GODT KAN TAGE HINANDENS NAVNE! :( Har skrevet svaret på side 601.735 :cheerleader3: (#2069 på side 104)

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer