FrkHelle

FrkHelle 05.06.2010

1,285 indlæg i dette emne

Hvor er det bare super skønt for jer :( Selvom du har ret i, at det er mange penge, så tror jeg også at det kan gie en helt anden stemning til jeres bryllup - især når i nu har booket én, som i ved er god! Dejligt for jer!

Det kan godt tænkes, at jukeboksen kunne levere, hvad vi forventede, men nu er jeg sikker på, at der er en til at give lidt mere liv i evt indkomne sange, når gæsterne skal danse og ikke mindst: brudevalsen! Så denne ikke bare bliver en flad fornemmelse fra en cd.

Og nu slipper jeg for at skulle gå og spekulere og undgår, at jeg bagefter skal tænke "hvad nu.. hvis vi havde haft en musiker.. det skulle vi ha haft.. "

Musik

Ja, så er der altså sket det, at vi har booket musikken.

Vi har jo haft planen, at dette var punktet, hvor vi ville spare, og derfor valgte vi en jukeboks, selvom jeg hele tiden helst har ville have levende musik. Ikke bare levende musik, men ham, som "underholdt" til min søsters bryllup sidste år, fordi han var SÅ fantastisk, som han var.

Min mor har så, som nogen har læst, hældt vand i åen og snakket om, at jukeboks ikke ville kunne holde stemningen i top, når vi ikke var flere mennesker og trods det var vores beslutning, så kunne jeg godt se, hvad hun mente og jeg har selv, uafhængigt af hendes kommentarer (som til tider pisser mig af) selv tænkt tanken.

Efter vi så var ude og se feststedet har jeg haft billeder i hovedet af, at det var musiker og ikke jukeboks, der var i lokalet.

Senere på dagen kom min bror og svigerinde forbi og jeg spurgte dem, hvis de skulle sammenligne med min søsters bryllup, om festen havde været lige så god, hvis der "bare" havde været en jukeboks. Min bror mente, at festen havde været fin, men ikke den samme uden musikeren. Blandt andet fordi han var så god til at lytte efter, hvad der blev snakket om, fx under taler eller ved "indmarch" af sange, og dermed spille en melodi der passede til dette "emne". Han spillede meget varieret musik og spillede kun en del af en sang, så det passede med, at man hørte den men samtidigt ikke nåede at blive træt af den. Og så var han bare god og underholdende og med på lidt af hvert, uden at være den styrende og være for meget. Han var hele tiden lige under grænsen for det tilladte - bare perfekt.

L og jeg tog så alle tankerne med hjem. Vi syntes stadig det var mange penge, men nu havde min mor direkte tilbudt at give halvdelen til musikeren.

Og i en af vores snakke sagde L "jeg kan mærke, at du meget gerne vil have den musiker, så jeg synes vi skal indhente et tilbud".

Helle blev glad men også lidt nervøs, for var sikker på, at musikeren ikke ville kunne denne dag, men jeg sendte en mail til ham - efter lige at have luret hans hjemmeside. Dette var søndag aften.

I går aftes kom der så pludselig en mail.. og så sad hjertet i halsen. Mailen startede "Hej Helle og L. Tak for henvendelsen. Jeg kan godt spille for jer den pågældende dato". ()():bearhug::boohoo::boohoo: så var der en der lige var glad!

Jeg for ind i stuen til L og fortalte ham om mailen og om prisen - han skal have 7.000 inkl transport for kl 18-01. L var på.

Derefter skrev jeg tilbage til musikeren, så han kunne få lidt flere detaljer.

Og ringede til min mor og hørte, om hendes "halv pris" tilbud stadig gjaldt, hvilket det naturligvis gjorde.

Vi skal så selv af med 3.500, hvilket er 2.000 over det budgetterede, men jeg synes ikke det gør så ondt, som hvis det havde været 5.500 over budgettet. Jeg er bare glaaaaad for, at vi har fået booket musik og vi har fået booket ham, som jeg ville ha. Og jeg tror også, at L har det godt med vores beslutning.

Så lige nu.. venter jeg "blot" på den kontrakt han ville sende. Den kommer nok sidst på ugen.. :(

Super godt :cheerleader3: det gir en helt anden stemning når der er levende musik og det er der ikke dyrt, dejligt at din mor træder lidt til :boohoo:

Jah! Bare hun gider holde hendes negative kommentarer og indblandinger for sig selv, så er det vildt dejligt :-)

Ja de skal sku blande sig uden om, det er vores bryllup, har samme problem med min svigermor, hun vil ha en finger med i det hele..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det bare super skønt for jer :( Selvom du har ret i, at det er mange penge, så tror jeg også at det kan gie en helt anden stemning til jeres bryllup - især når i nu har booket én, som i ved er god! Dejligt for jer!

Det kan godt tænkes, at jukeboksen kunne levere, hvad vi forventede, men nu er jeg sikker på, at der er en til at give lidt mere liv i evt indkomne sange, når gæsterne skal danse og ikke mindst: brudevalsen! Så denne ikke bare bliver en flad fornemmelse fra en cd.

Og nu slipper jeg for at skulle gå og spekulere og undgår, at jeg bagefter skal tænke "hvad nu.. hvis vi havde haft en musiker.. det skulle vi ha haft.. "

Musik

Vi har jo haft planen, at dette var punktet, hvor vi ville spare, og derfor valgte vi en jukeboks, selvom jeg hele tiden helst har ville have levende musik. Ikke bare levende musik, men ham, som "underholdt" til min søsters bryllup sidste år, fordi han var SÅ fantastisk, som han var.

Min mor har så, som nogen har læst, hældt vand i åen og snakket om, at jukeboks ikke ville kunne holde stemningen i top, når vi ikke var flere mennesker og trods det var vores beslutning, så kunne jeg godt se, hvad hun mente og jeg har selv, uafhængigt af hendes kommentarer (som til tider pisser mig af) selv tænkt tanken.

Efter vi så var ude og se feststedet har jeg haft billeder i hovedet af, at det var musiker og ikke jukeboks, der var i lokalet.

Senere på dagen kom min bror og svigerinde forbi og jeg spurgte dem, hvis de skulle sammenligne med min søsters bryllup, om festen havde været lige så god, hvis der "bare" havde været en jukeboks. Min bror mente, at festen havde været fin, men ikke den samme uden musikeren. Blandt andet fordi han var så god til at lytte efter, hvad der blev snakket om, fx under taler eller ved "indmarch" af sange, og dermed spille en melodi der passede til dette "emne". Han spillede meget varieret musik og spillede kun en del af en sang, så det passede med, at man hørte den men samtidigt ikke nåede at blive træt af den. Og så var han bare god og underholdende og med på lidt af hvert, uden at være den styrende og være for meget. Han var hele tiden lige under grænsen for det tilladte - bare perfekt.

L og jeg tog så alle tankerne med hjem. Vi syntes stadig det var mange penge, men nu havde min mor direkte tilbudt at give halvdelen til musikeren.

Og i en af vores snakke sagde L "jeg kan mærke, at du meget gerne vil have den musiker, så jeg synes vi skal indhente et tilbud".

Helle blev glad men også lidt nervøs, for var sikker på, at musikeren ikke ville kunne denne dag, men jeg sendte en mail til ham - efter lige at have luret hans hjemmeside. Dette var søndag aften.

I går aftes kom der så pludselig en mail.. og så sad hjertet i halsen. Mailen startede "Hej Helle og L. Tak for henvendelsen. Jeg kan godt spille for jer den pågældende dato". ()():bearhug::boohoo::boohoo: så var der en der lige var glad!

Jeg for ind i stuen til L og fortalte ham om mailen og om prisen - han skal have 7.000 inkl transport for kl 18-01. L var på.

Og ringede til min mor og hørte, om hendes "halv pris" tilbud stadig gjaldt, hvilket det naturligvis gjorde.

Vi skal så selv af med 3.500, hvilket er 2.000 over det budgetterede, men jeg synes ikke det gør så ondt, som hvis det havde været 5.500 over budgettet. Jeg er bare glaaaaad for, at vi har fået booket musik og vi har fået booket ham, som jeg ville ha. Og jeg tror også, at L har det godt med vores beslutning.

Så lige nu.. venter jeg "blot" på den kontrakt han ville sende. Den kommer nok sidst på ugen.. :(

Super godt :cheerleader3: det gir en helt anden stemning når der er levende musik og det er der ikke dyrt, dejligt at din mor træder lidt til :boohoo:

Jah! Bare hun gider holde hendes negative kommentarer og indblandinger for sig selv, så er det vildt dejligt :-)

Ja de skal sku blande sig uden om, det er vores bryllup, har samme problem med min svigermor, hun vil ha en finger med i det hele..

:(:( Vi må til at skyde med skarpt!

0

Del dette indlæg

Hvor er det bare super skønt for jer :cheerleader3: Selvom du har ret i, at det er mange penge, så tror jeg også at det kan gie en helt anden stemning til jeres bryllup - især når i nu har booket én, som i ved er god! Dejligt for jer!

Musik

I går aftes kom der så pludselig en mail.. og så sad hjertet i halsen. Mailen startede "Hej Helle og L. Tak for henvendelsen. Jeg kan godt spille for jer den pågældende dato". :cheerleader3::cheerleader3::cowsleep::balloons: så var der en der lige var glad!

Så lige nu.. venter jeg "blot" på den kontrakt han ville sende. Den kommer nok sidst på ugen.. :fløjt:

Super godt :thumbsupsmileyanim: det gir en helt anden stemning når der er levende musik og det er der ikke dyrt, dejligt at din mor træder lidt til :thumbsupsmileyanim:

:cheerleader3::( Vi må til at skyde med skarpt!

:( du har ret :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Parkeringsbøde

Nej nej, det er ikke mig, der har fået en. Men det får vores gæster! *gnæk*

I lørdags var L og jeg en tur nede i byen og inde i "Papirlageret" - navnet siger vel næsten sig selv? - men en hobbyforretning vi har her i Kolding, hvor de har alverdens ting til de krea fingre. Men også sjove ting!

Så mens jeg stod og kiggede papir og var seriøs, var L hoppet hen i den useriøse afdeling - den med spøg og skæmt. Typisk ham! :thumbsupsmileyanim:

Her finder han en parkeringsbøde! Altså naturligvis en "for sjov en" - nærmere betegnet denne:

parkeringsboede.jpg

Egentlig er den tiltænkt min bror, da vi senere på dagen skal låne hans bil, for at komme ud og se feststedet (beskrevet tidligere i min tråd). At vi så glemte dette/ikke kunne komme til det, da vi skulle ha den kopieret først, det er en anden ting.

Men da vi så har købt den får undertegnede en knaldhamrende god ide: Vores gæster får en parkeringsbøde!!

På parkeringsbøden står mange sjove ting, men ved første øjekast ligner den en ganske almindelig parkeringsbøde.

En del af vores gæster forventer vi bliver og sover på hotellet, hvorfor de naturligvis også efterlader deres bil der.

Dagen derpå, står vi tidligt op (vi kan sikkert heller ikke sove længere) og går ud og sætter parkeringsbøderne (vi kopierer den lige) fast i forruden på de biler, vi ved tilhører vores gæster.

Så kan de lige få en overraskelse, først på den trælse måde og derpå på den sjove måde, som en lille afskedssalut fra brudeparret.

Vi har nemlig planer om at lave lidt fis og ballade i løbet af arrangementet - bare lige lidt.. og synes det her er en god afslutning.

(L var straks med på ideen). Hvad synes I om vores skøre påfund??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Parkeringsbøde

I lørdags var L og jeg en tur nede i byen og inde i "Papirlageret" - navnet siger vel næsten sig selv? - men en hobbyforretning vi har her i Kolding, hvor de har alverdens ting til de krea fingre. Men også sjove ting!

Så mens jeg stod og kiggede papir og var seriøs, var L hoppet hen i den useriøse afdeling - den med spøg og skæmt. Typisk ham! :thumbsupsmileyanim:

Her finder han en parkeringsbøde! Altså naturligvis en "for sjov en" - nærmere betegnet denne:

parkeringsboede.jpg

Egentlig er den tiltænkt min bror, da vi senere på dagen skal låne hans bil, for at komme ud og se feststedet (beskrevet tidligere i min tråd). At vi så glemte dette/ikke kunne komme til det, da vi skulle ha den kopieret først, det er en anden ting.

Men da vi så har købt den får undertegnede en knaldhamrende god ide: Vores gæster får en parkeringsbøde!!

På parkeringsbøden står mange sjove ting, men ved første øjekast ligner den en ganske almindelig parkeringsbøde.

En del af vores gæster forventer vi bliver og sover på hotellet, hvorfor de naturligvis også efterlader deres bil der.

Dagen derpå, står vi tidligt op (vi kan sikkert heller ikke sove længere) og går ud og sætter parkeringsbøderne (vi kopierer den lige) fast i forruden på de biler, vi ved tilhører vores gæster.

Så kan de lige få en overraskelse, først på den trælse måde og derpå på den sjove måde, som en lille afskedssalut fra brudeparret.

Vi har nemlig planer om at lave lidt fis og ballade i løbet af arrangementet - bare lige lidt.. og synes det her er en god afslutning.

Nej, hvor er det bare en god ide.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Side 4 Helle ? Helt ærligt :)

sjov ide med parkerings bøde :balloons:

Side 4? Ej Julle.. snak lige dansk.. mig ik fosto!

Super ond men bestemt god idé med parkeringsbøden :):)

Jaah synes også det er genialt. Så håber jeg bare, at vi rammer de rigtige biler når vi skal ud og sætte dem i forruden.. ellers bliver det pinligt..

0

Del dette indlæg

Parkeringsbøde

Så mens jeg stod og kiggede papir og var seriøs, var L hoppet hen i den useriøse afdeling - den med spøg og skæmt. Typisk ham! :balloons:

parkeringsboede.jpg

LOL!!!! Jeg synes det er SÅÅÅÅÅ fed en ide. Har lige prøvet på at overtale min kommende til den samme joke, men han virker ikke helt til at være med på ideen.

Jeg synes ellers det kunne være sååååå fedt!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Parkeringsbøde

Så mens jeg stod og kiggede papir og var seriøs, var L hoppet hen i den useriøse afdeling - den med spøg og skæmt. Typisk ham! :)

parkeringsboede.jpg

LOL!!!! Jeg synes det er SÅÅÅÅÅ fed en ide. Har lige prøvet på at overtale min kommende til den samme joke, men han virker ikke helt til at være med på ideen.

Jeg synes ellers det kunne være sååååå fedt!!!

AI!! Hils ham fra mig og sig, at han skal tage sig sammen! :) Hvis du nu får ham overtalt alligevel, så kan 15 kr i Papirlageret frembringe dig et eksemplar af en parkeringsbøde. Jeg er liiiiiige lidt for nærig til at give 15 kr for alle dem vi skal bruge, så jeg forventer, at jeg bare kopierer den og håber, at det bliver med et godt resultat :)

Glæder mig så sindssygt meget til denne sidste finish. :balloons:

0

Del dette indlæg

Hihihi, hvorfor kommer det ikke bag på mig, at lige præcis du finder på sådan noget :balloons:

...og Papirlageret er bare STEDET for alt den slags - de har alt det, andre ikke har i Kolding. :)

Jaaa. Hvis man lige giver sig tid til at snuse lidt rundt, så har de faktisk mange sjove ting dernede. De har mange af de ting, som Ærlige Bent havde. Tænkte mit da L kom stormende med den parkeringsbøde, men da jeg fik min glimrende ide med at overrække gæsterne bøder, så syns jeg pludselig at hans fund var indbringende. :)

0

Del dette indlæg

:balloons: 1 år :)

Puuuuh har for en time siden lige siddet med sommerfugle i maven. Totalt gak, men forestillede mig lige, at jeg var et år længere fremme. Dog er der ro på igen, for om et år skulle vi gerne lige være kommet ud af kirken, som:

:) Hr og Fru :)

Vi har bestilt bord på en nærliggende kro, hvor vi i aften skal hen og "fejre" vores minus-første bryllupsdag. Glæder mig viiildt til lidt hygge og god mad :)

Redigeret af FrkHelle
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

1år 1 år 1 år.. hurra... det blever sikkert en super dag for jer,det håber jeg...

Taaaaak og i lige måde ! :td: I har jo haft samme dag! :loveflag:

:balloons::):)Tillykke med jeres store milepæl :):):td:

Jeg ønsker jer en dejlig aften på kroen..

Kh

Anette

Det blev SÅ fantastisk!

Lokalet.. gulve.. "indrammet tapet på de hvide vægge", gardinerne, dugene og kanten på tallerknerne var PRÆCIS den grønne farve vi har valgt.. nåh ja.. også stolene! Det er så i restauranten..

Maden..... var til UG...

Og det endte med vi blev så betaget, hvilket blev opdaget af en tjener, så vi endte med at se lokalerne (det ene dog med selskab) og stå og snakke praktisk.. Og nu er vi solgt og overvejer at flytte feststed....... GP UPS!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ejjjj øøøøøøvvvvv, jeg missede din 1-års milepæl :cheerleader3:

Men idag er der så

:) 364 DAGE :cheerleader3:

Deeeeet er jo hvad der kan ske ;) Men tak. Puh så er der pludselig under et år..

:) Forsinket tillykke med mærkedagen i går, Helle :)

:) Taaaaak søde Anja :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

JAAAA 1 år tilbage.

Og hvor er det spændende med muligheden for at flytte lokaler!

Kram Heidi

:) Det bliver ret spændende. Sidder og overvejer, om jeg skal prøve ringe, selvom de vist først officielt åbner kl 12..

Men har godt nok tænkt og tænkt.. og lige nu kan jeg slet ikke finde ud af, om vi overhovedet skal flytte, selvom vi fik det lækreste mad og betjening i går. Men.. vi er blevet enige om, at hvis de kan have os den dag, så vil vi ud og se det i næste uge. Hende vi talte med sagde, at fredag eller lørdag formiddag er bedst, da der så er dækket op. Og således kan vi danne os et indtryk af, hvordan lokalet vil danne rammerne plus vi har fred og ro til at se det hele.

Og.. så skal vi lige have udtænkt, om vi vil betale det.. for der hvor vi HAR booket, der har vi en fastpris - derude er der kun vin med i maden (dem der ønsker, kan dog få øl eller sodavand til samme pris) og kaffe/the - herefter er drikkevarer på egen regning.. men spørgsmålet er, om det alligevel godt kan svare sig i forhold til, at vi normalt skulle til at købe ekstra timer.

Der skal i hvert fald regnes på det.

Fordelene er, at der må vi selv have bryllupskage med og vi sparer eget ophold, da vi får værelset gratis. Og så kan man jo sige, at vi på den måde sparer lidt penge, som vi så evt kan bruge på drikkevarer - plus det bliver mere bekvemt og nemt for vores gæster.

Åh.. tror da jeg har lidt bryllups (lokale) krise lige nu...

0

Del dette indlæg

Ej hvad er nu det... hvor er det nye sted i har fundet???

lyder bare som om det var stedet, og som du skriver det virker det ikke meget dyere, det ender nok med ca det samme.

Glæder mig da til at hører hvor i ender henne??

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer