Meggers

Brian Og Mette - 9. juli 2011

3,332 indlæg i dette emne

Vægt-commitment!

Okay, da jeg prøvede brudekjoler tænkte jeg godt nok: Ej, så vigtigt er det heller ikke at tabe sig...

MEN min plan var jo sådan set, at jeg skulle veje MAX 65 kg til brylluppet og gerne omkring 60. Og jeg vejer altså 67,8 kg nu. Og det betyder iøvrigt, at jeg tager på, for da jeg kom hjem fra min rejse havde jeg tabt mig fra 71 kg til 67,4 kg.

Så selvom det ikke er meget, jeg skal smide, så skal jeg vist holdes i ørerne, så det ikke går den gale vej. Så nu skal der laves et vægt-commitment! Først delmål er 65 kg, næste er 62,5 kg og sidste er 60 kg. Og så ser jeg lige hen af vejen om jeg stopper ved et af delmålene (hvilket skulle være fordi, jeg synes det ville være grimt til mig at blive tyndere).

Planen er at opdatere hver mandag på "forsiden" og inde i tråden, og når jeg så når mit mål, så bare månedligt, så jeg bliver nødt til at indrømme det, hvis jeg ikke holder vægten. :rolleyes:

Og ryk mig meget gerne, hvis jeg "glemmer" at offentliggøre min vægt, det kunne snildt ske. :cheerleader3:

Men altså, vægt idag:

30/8: 67,8 kg.

Og så vil jeg ud og løbe! :carrot:

Hvor er du sej! :) Har kæmpet med de sidste 5kg efter min søns fødsel for 1½år siden, og kan bare ikke komme ned på de 65, men kan passe mindre bukser end før!?! Tror brysterne og musklerne vejer mere end før, men håber jeg når de 65 inden brylluppet.

Hehe, tak tak. Du må lave et commitment ligesom mig, måske kan det hjælpe dig med de sidste kg? Men det lyder da som om at du har ramt en idealvægt, siden din krop ikke vil af med flere kg, og ja, hvis du kan passe mindre bukser selvom du vejer mere, så er det nok muskler - og det er jo slet ikke skidt :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Mette :cheerleader3:

Marco (www.marcobjensen.dk) som var vores fotograf, var der hele dagen, men jeg kan ikke huske om du allerede har kontaktet ham...

Kram Mette

Hejsa Mette.

Det har jeg ikke, mest fordi han bor på Fyn, og så tænkte jeg "aaaarh, han gider sgu nok ikke komme hele vejen til Nordjylland". Men måske skulle man prøve, han tager i hvert fald flotte billeder. :) Vil du ud med hvor meget han har kostet jer? :loveflag:

Ellers så virker Brian faktisk heller ikke heeeeeelt afvisende overfor ham vi har kontaktet, selvom det er lidt dyrere. :cheerleader3::rolleyes: Det er vist åbenbart mest mig, der begynder at synes at fotografposten er lidt for vild. :super:

0

Del dette indlæg

Fotograf nr. 2 er booket!

Jubii!!! Har lige mailet frem og tilbage med den dygtige fotograf, ***Udelukket på grund af dårlige forretningsmetoder***, og har netop lagt billet ind på ham til vores store dag!!!

Så nu får vi BÅDE:

Portrætfotos i fiiiiine mapper fra Vesterbrofotograferne, som jeg bare altid har været SÅ glad for at bruge.

OG

Superflotte og spændende fotos fra hele dagen digitalt fra ***Udelukket på grund af dårlige forretningsmetoder***, som jeg har fået anbefalet fra mange, og som jeg synes virker rigtig dygtig.

Så er vi vist dækket ind! :thumbsupsmileyanim: Men billeder er også SUPER vigtige for mig, så er bare så glad! :)

0

Del dette indlæg

Jubii!!! Har lige mailet frem og tilbage med den dygtige fotograf, ***Udelukket på grund af dårlige forretningsmetoder***, og har netop lagt billet ind på ham til vores store dag!!!

Så nu får vi BÅDE:

Portrætfotos i fiiiiine mapper fra Vesterbrofotograferne, som jeg bare altid har været SÅ glad for at bruge.

OG

Superflotte og spændende fotos fra hele dagen digitalt fra ***Udelukket på grund af dårlige forretningsmetoder***, som jeg har fået anbefalet fra mange, og som jeg synes virker rigtig dygtig.

Så er vi vist dækket ind! :thumbsupsmileyanim: Men billeder er også SUPER vigtige for mig, så er bare så glad! :)

Lækkert.. :lol: Det er også bare så super at have prof billeder fra hele dagen :) Er han der fra kirke til brudevalsen?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så nu får vi BÅDE:

OG

Så er vi vist dækket ind! :thumbsupsmileyanim: Men billeder er også SUPER vigtige for mig, så er bare så glad! :lol:

Lækkert.. :) Det er også bare så super at have prof billeder fra hele dagen :) Er han der fra kirke til brudevalsen?

Ja han er nemlig så! :)

Eller: Der er liiiiiige det der med at kirken er lidt besværlige mht. billeder.... Men altså fotografen er klar fra når gæsterne kommer til kirken og til vi har danset brudevals. Og hvis det så ikke lykkes os at fedte for kirken, så må han jo bare være klar med kameraet når vi kommer ud. ;) Men ellers så har vi prof på hele dagen! Rigtig rigtig skønt!!!!!! :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kære Mette,

Tak for din søde besked i min tråd - nu lister jeg ind i din - og det er en dejlig oplevelse.

Julefrieri er da noget af det mest romantiske - endnu mere romantisk er det, at din tilkommende spørger din far om lov :thumbsupsmileyanim:

Ser ud til det er et drømmested, I skal holde festen -det kalder næsten på en pompøs kjole med et laaaaangt slæb :lol:

Nogle præster er bare firkantede, lad ikke det lægge en dæmper på din lykkelige forventning - som psykologistuderende kunne du jo anvende en del af din viden for at få præsten omvendt? Du ved, vi kvinder har nogle gange en ræv bag ørerne :)

Kort sagt: Tror jeres bryllup bliver en mindeværdig dag for såvel jer som jeres gæster, og jeg følger dig helt til dørs.

:) fra Rikke Marie

Redigeret af mrssicilia
0

Del dette indlæg

Hvor dejligt..!! Kan godt forstå I har valgt 2 stk - er kun lidt misundelig :lol: Og betyder osse vi får ekstra mange billeder at nyde herinde, YAY!

Er simpelthen også bare SÅ glad for beslutningen! Både Brian og jeg (måske overraskende nok mest mig... Måske har Brian opgivet holde budgettet nede? :)) var liiiiidt skeptiske overfor at hæve vores i forvejen lidt store - synes vi i hvert fald - fotografpost med et par tusind mere, men det føles rigtig, og jeg er SÅ glad for det. :thumbsupsmileyanim:

Ikke mindst fordi jeg desværre har en virkelig dårlig hukommelse når det kommer til hændelser og oplevelser, og jeg er lidt "bange" for at der sker så meget på dagen, og at jeg vil være så nervøs og spændt at jeg ikke "oplever" det hele. Sådan synes jeg nemlig før at jeg har oplevet store ting... Så billeder er EKSTREMT vigtige for mig. :)

Og ja, jeg satser på at kunne skrive en laaaaaaaaaaang beretning med MASSER af billeder! YAY! :)

0

Del dette indlæg

Kære Mette,

Tak for din søde besked i min tråd - nu lister jeg ind i din - og det er en dejlig oplevelse.

Julefrieri er da noget af det mest romantiske - endnu mere romantisk er det, at din tilkommende spørger din far om lov :thumbsupsmileyanim:

Ser ud til det er et drømmested, I skal holde festen -det kalder næsten på en pompøs kjole med et laaaaangt slæb :lol:

Nogle præster er bare firkantede, lad ikke det lægge en dæmper på din lykkelige forventning - som psykologistuderende kunne du jo anvende en del af din viden for at få præsten omvendt? Du ved, vi kvinder har nogle gange en ræv bag ørerne :)

Kort sagt: Tror jeres bryllup bliver en mindeværdig dag for såvel jer som jeres gæster, og jeg følger dig helt til dørs.

:) fra Rikke Marie

Hej Rikke Marie. :)

Sikke en hyggelig hilsen - mange tak for den :)

Og ja, vi må prøve et eller andet med præsten. Tror dog, det bliver en kvinde, så måske er det Brian, der skal afsted med hundeøjne og stramme jeans. :)

Men ja, jeg tror (og håber) at du har ret, og det bliver en dejlig dag. :)

Og en pompøs kjole ville ikke være af vejen, men nu må vi se. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Mette og tak for din velkomst - altid rart at blive bud velkommen :thumbsupsmileyanim:

Jeg er glad for at det ikke kun er mig der manglede "suset" følte mig egentlig lidt snydt (kan man det?) da jeg har snakket med flere der bare havde den der "DET ER KJOLEN" med tårer og sommerfugle og hele pivtøjet og jeg så ikke havde det.

Synes kjolen (både den første og den sidste :thumbsupsmileyanim: ) var fantastisk.

Var også et smut forbi hende i Kjellerup, fandt ingen kjole men til gengæld fine sko kostede jo næsten ingenting så måtte bare eje dem.

Glæder mig til at følge dig og se hvad kjole det ender med.

Læser jeg det rigtigt at i ikke må tage billeder i kirken?? Eller har jeg misset noget?

Kram Maja

0

Del dette indlæg

Hej Mette og tak for din velkomst - altid rart at blive bud velkommen :thumbsupsmileyanim:

Jeg er glad for at det ikke kun er mig der manglede "suset" følte mig egentlig lidt snydt (kan man det?) da jeg har snakket med flere der bare havde den der "DET ER KJOLEN" med tårer og sommerfugle og hele pivtøjet og jeg så ikke havde det.

Synes kjolen (både den første og den sidste :cheerleader3: ) var fantastisk.

Var også et smut forbi hende i Kjellerup, fandt ingen kjole men til gengæld fine sko kostede jo næsten ingenting så måtte bare eje dem.

Glæder mig til at følge dig og se hvad kjole det ender med.

Læser jeg det rigtigt at i ikke må tage billeder i kirken?? Eller har jeg misset noget?

Kram Maja

Selv tak for velkomsten. :loveflag:

Og ja, jeg kan sagtens følge dig med at du føler dig "snydt for suset". Det gjorde jeg også!!!! Men som flere trøstende har skrevet til mig, så er det bare ikke alle der får suset, og måske er der heller ikke én rigtig kjole, men mange flotte kjoler, der kunne være fantastiske til en... Men nu må vi se, jeg skal jo prøve lidt mere, så jeg kan da nå at få suset endnu. Men jeg tror måske, at jeg får suset når jeg har købt kjolen. Når jeg ved (har besluttet) at det er dén kjole, jeg skal sige ja til Brian i. :cheerleader3: Indtil da er de jo på en måde "bare" smukke kjoler...

Og ja, du læser desværre rigtigt med at vi ikke må tage billeder i kirken. :thumbsupsmileyanim: Altså vi må tage billeder når min far og jeg går op ad gulvet og når Brian og jeg går ned af det. Ellers ikke... Og jeg er faktisk rigtig sur og uforstående overfor det! :loveboard: Vi har så tænkt os at prøve at få lov af præsten alligevel (lokke med at love ikke at bruge blitz, kun at have én fotograf, gøre dem opmærksom på at det jo er vores bryllup og ikke deres, osv...) men jeg er lidt bange for, at der ikke er håb, for de var helt kolde og umulige, da Brians søster blev gift og da hendes søn blev døbt. Nu må vi se. Går det helt galt, så kunne jeg godt finde på at aftale med min mor, at hun tager et billede alligevel når "han må kysse bruden". Det er dét billede, jeg ville være mest ked af at undvære. Og hvad vil præsten lige gøre derefter? U-erklære os for rette ægtefolk at være? :cheerleader3:

Kram :heart:

0

Del dette indlæg

Hej Mette

Jeg synes det er fantastisk ide med at smide vægttabet på forsiden hver uge for at holde styr på sig selv!

Jeg vil følge dit eksempel! :thumbsupsmileyanim:

Sejt, så kan vi holde øje med hinanden! :thumbsupsmileyanim:

Og det er i hvert fald motiverende. :cheerleader3: Har godt nok kværnet en pose bolcher, men havde MEGET dårlig samvittighed. :cheerleader3: Og har tilgengæld spist ekstra godt af salaten, sagt nej til smørret og taget cyklen oftere. Og var til mave-balle-lår-træning igår i fitness-world. (Prøv LIGE og spørg, om jeg har ondt i bagdelen nu? :cheerleader3: Men det er jo godt, det må jo betyde at det virker. :carrot: )

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Mette

Jeg synes det er fantastisk ide med at smide vægttabet på forsiden hver uge for at holde styr på sig selv!

Det lyder bare super!

Og det er i hvert fald motiverende. :loveflag: Har godt nok kværnet en pose bolcher, men havde MEGET dårlig samvittighed. :cheerleader3: Og har tilgengæld spist ekstra godt af salaten, sagt nej til smørret og taget cyklen oftere. Og var til mave-balle-lår-træning igår i fitness-world. (Prøv LIGE og spørg, om jeg har ondt i bagdelen nu? :cheerleader3: Men det er jo godt, det må jo betyde at det virker. :carrot: )

Ej hvor godt.. Jeg pendler fra københavn til odense hver dag og har meget uregelsmæssigt skema, så kan ikk gå til holdtræning :loveboard: Men jeg svømmer hver uge og laver mave, lår, balle og bryst øvelser hver aften :cheerleader3: Og så cykler jeg i odense..

0

Del dette indlæg

Hej Mette

Det lyder bare super!

Og det er i hvert fald motiverende. :heart: Har godt nok kværnet en pose bolcher, men havde MEGET dårlig samvittighed. :cheerleader3: Og har tilgengæld spist ekstra godt af salaten, sagt nej til smørret og taget cyklen oftere. Og var til mave-balle-lår-træning igår i fitness-world. (Prøv LIGE og spørg, om jeg har ondt i bagdelen nu? :loveboard: Men det er jo godt, det må jo betyde at det virker. :carrot: )

Ej hvor godt.. Jeg pendler fra københavn til odense hver dag og har meget uregelsmæssigt skema, så kan ikk gå til holdtræning :loveflag: Men jeg svømmer hver uge og laver mave, lår, balle og bryst øvelser hver aften :cheerleader3: Og så cykler jeg i odense..

Ej hvor surt med det uregelmæssige skema og pendlen. :) Hvis du gerne vil have noget a la holdtræning alligevel vil jeg varmt anbefale (også til alle andre) Charlotte Bircows DVD'er. Ved godt at hun er lidt en kliché, men synes alligevel det har meget af de samme elementer fra holdtræning. Samme stemning, musik, humør og gode træning. Og så hjemme i stuen nårsomhelst. :cheerleader3: Men det lyder da ellers til at du holder dig godt aktiv :bed:

0

Del dette indlæg

Jubiiiii!!!!! :carrot:

Har lige været ude at spise til familie tam tam (buffet... Ups... Det er noget skidt for mit vægtcommitment :cheerleader3: ) og så spørger min storebror mig, om vi "har nogle hints til hvad vi gerne vil til vores polterabend?". Så det tegner på at vi FÅR en polterabend. :carrot: Havde ellers ikke helt turde håbe på det, men han ville vel ikke spørge, hvis han ikke havde tænkt sig at (være med til at) arrangere noget. :thumbsupsmileyanim: Blev så så paf, at jeg ikke fik sagt andet end "Bare ikke noget med strippere", meeeeeen... Min storebror er supersej til at arrangere fester, så tror faktisk han kunne stable en superfed polterabend på benene, helt uden at jeg/vi egentlig kommer med ønsker!! :thumbsupsmileyanim: Og tror faktisk heller ikke han kunne finde på at hyre en stripper. :cheerleader3:

Hmm... Skulle måske lige tage en lille bitte sludder med min brudepige om det... Tror nok at jeg kom til at sige til hende for et par måneder siden at jeg helst bare ville "have en stille og rolig hyggeaften uden noget hjemme ved en af os"... Og er måske egentlig nok med på noget lidt vildere end det, hvis de skulle finde på det. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ang. final fantasy har jeg fundet 7eren på DBA her, og 9eren her

Håber du kan bruge det til noget :cheerleader3:

Ej, tak, det var sødt af dig at finde det til mig :thumbsupsmileyanim:

Er lidt i tvivl, om det måske er lidt for tidligt at købe, der er jo trods alt ca. 10 mdr, hvor Brian jo i princippet kunne støde på spillene selv... Men omvendt gør han det sikkert ikke, det har han jo ikke gjort indtil nu. :thumbsupsmileyanim: Vil lige overveje det, men uanset hvad er det fedt at have linksne i hvert fald. Tak for det. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jubiiiii!!!!! :carrot:

Har lige været ude at spise til familie tam tam (buffet... Ups... Det er noget skidt for mit vægtcommitment :) ) og så spørger min storebror mig, om vi "har nogle hints til hvad vi gerne vil til vores polterabend?". Så det tegner på at vi FÅR en polterabend. :carrot: Havde ellers ikke helt turde håbe på det, men han ville vel ikke spørge, hvis han ikke havde tænkt sig at (være med til at) arrangere noget. :thumbsupsmileyanim: Blev så så paf, at jeg ikke fik sagt andet end "Bare ikke noget med strippere", meeeeeen... Min storebror er supersej til at arrangere fester, så tror faktisk han kunne stable en superfed polterabend på benene, helt uden at jeg/vi egentlig kommer med ønsker!! :cheerleader3: Og tror faktisk heller ikke han kunne finde på at hyre en stripper. :heart:

Hmm... Skulle måske lige tage en lille bitte sludder med min brudepige om det... Tror nok at jeg kom til at sige til hende for et par måneder siden at jeg helst bare ville "have en stille og rolig hyggeaften uden noget hjemme ved en af os"... Og er måske egentlig nok med på noget lidt vildere end det, hvis de skulle finde på det. :loveflag:

Ej hvor dejligt :bed:

Det er så rart når de siger sådan noget, og de tænker på hvad man selv gerne vil.

Min søster gjorder det samme med mig en dag jeg ringede til hende: ”Charlotte du er da ikke til sådan noget tøse noget på din polterabend vel?”. Så bliver man jo bare glad, for så ved man de har det i tankerne og de gerne vil lave noget godt :)

Så jeg kan godt forstå du er rigtig glad :cheerleader3: :cheerleader3: :loveboard:

Forresten læste jeg jo om dit projekt vægttab. Jeg synes det er en super god ide at skrive om det herinde – så får man en fornemme af forpligtelse :thumbsupsmileyanim:

Jeg kan anbefale, at du også skrivermålene op om fx maven, armene osv. for på et tidspunkt kan det være man ikke taber sig så meget i kg, fordi man i stedet danner muskler.

Jeg gør det selv, fordi jeg gerne vil have at mine muskler bliver mere synlige. Derfor er det jo rart at kunne følge med i hvorfor man tager på!

Kærlig Hilsen Charlotte

--------------------------------------------------

5178921e1d4fb9c9.gif

Redigeret af charlotte heidi
0

Del dette indlæg

Ej hvor dejligt :heart:

Det er så rart når de siger sådan noget, og de tænker på hvad man selv gerne vil.

Min søster gjorder det samme med mig en dag jeg ringede til hende: ”Charlotte du er da ikke til sådan noget tøse noget på din polterabend vel?”. Så bliver man jo bare glad, for så ved man de har det i tankerne og de gerne vil lave noget godt :bed:

Så jeg kan godt forstå du er rigtig glad :thumbsupsmileyanim::cheerleader3: :cheerleader3:

Forresten læste jeg jo om dit projekt vægttab. Jeg synes det er en super god ide at skrive om det herinde – så får man en fornemme af forpligtelse :thumbsupsmileyanim:

Jeg kan anbefale, at du også skrivermålene op om fx maven, armene osv. for på et tidspunkt kan det være man ikke taber sig så meget i kg, fordi man i stedet danner muskler.

Jeg gør det selv, fordi jeg gerne vil have at mine muskler bliver mere synlige. Derfor er det jo rart at kunne følge med i hvorfor man tager på!

Kærlig Hilsen Charlotte

5178921e1d4fb9c9.gif

Rigtig godt råd! :cheerleader3: Har faktisk overvejet det, og må indrømme at det eneste, der stopper mig, er at jeg ikke helt ved, hvor det er, det er meningen man skal måle omkring maven (og så måske lidt at jeg ikke er så stolt af mit taljemål...). :loveflag: Altså hvad er egentlig taljen, når man måler? Er det omkring navlen, der hvor man er tyndet, 2 cm over hoften eller...? Hvor måler du? :)

Og ja, SÅ dejligt at vide at ens søskende (og venner) gerne vil lave noget fedt for en! :loveboard:

0

Del dette indlæg

Rigtig godt råd! :thumbsupsmileyanim: Har faktisk overvejet det, og må indrømme at det eneste, der stopper mig, er at jeg ikke helt ved, hvor det er, det er meningen man skal måle omkring maven (og så måske lidt at jeg ikke er så stolt af mit taljemål...). :cheerleader3: Altså hvad er egentlig taljen, når man måler? Er det omkring navlen, der hvor man er tyndet, 2 cm over hoften eller...? Hvor måler du? :cheerleader3:

Og ja, SÅ dejligt at vide at ens søskende (og venner) gerne vil lave noget fedt for en! :cheerleader3:

Jeg er glad for du kunne bruge råddet :thumbsupsmileyanim:

Jeg plejer at måle der hvor jeg tyndest. Det var det de sagde til mig da jeg i sin tid startede i fitness centeret, så det har jeg holdt fast i :loveboard:

Men jeg måler også hofterne, brystet og numsen så jeg får det hele med ;)

5178921e1d4fb9c9.gif

0

Del dette indlæg

Okay, nu håber jeg ikke, at I bliver trætte af at se på mine bitte bitte små babyskridt hen mod den endelige invitation, men vil lige vise hvor langt jeg er nået so far. Er lidt stolt. :biggrin:

Først selve invitationen so far:

post-43333-1283720776.jpg

Planen er så at der skal et stykke karton ind af det lyse på midterstykket (er I med?) hvor selve invitationen så skal stå på. Og så noget lyst karton med info ned i "lommen". Og infokortet får så noget silkebånd også. Og så overvejer jeg stadig et lille sepiafarvet billede af os oppe i "spidsen".

Og så har jeg lavet en lille favourbox, som jeg tænker med tiden skal blive til et bordkort. Pt. står "bordkortet" dog bare som en kartonflap ved siden af:

post-43333-1283720783.jpg

Jeg ved så ikke helt om navnet skal direkte på kassen (og i givet fald hvor så båndet ikke er i vejen) eller om det skal på som et "gavekort" eller noget helt andet. Forslag modtages gerne. Synes måske også at æsken er lidt kedelig. Overvejer at stemple den med et lille monogram i bunden og "fore" den indvendigt med rosenpapiret fra invitationen (bliver dog en DYR og SVÆR affære!!!). Overvejer også en smule at bruge helt mørkebrundt silkebånd istedet for lysebrunt, tænker at det måske passer bedre til indretningen på feststedet...

Og her er de samlet:

post-43333-1283720788.jpg

Kan man se, at det er to forskellige typer karton? Det til æsken er betydeligt billigere, så kunne godt være fristet til at bruge det, istedet for det dyrere til invitationen... Man ser dem jo alligevel ikke ved siden af hinanden. Overvejer dog også at købe "færdige" æsker der bare skal samles...

Og så er det måske at jeg kammer lidt over med at farvestemme det hele... For bekymrer mig faktisk en smule for om det bliver noget rod at have papirgejl i brune varme toner når Brian fra start har meldt ud at han IKKE vil have brunt tøj på, og da jeg med god sandsynlighed kunne ende i en "kølig" farve?

Ærlige meninger modtages gerne - og I må gerne sige, at jeg er tosset, at jeg overvejer om tøjet og papiret matcher, for vil helst have at det ikke betyder noget. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer