Sunspirit

Cecilie & Roberts middelalderbryllup: Bryllupsrejse

1,382 indlæg i dette emne

Super lækre billeder! :thumbsupsmileyanim:

Og så må jeg indrømme noget................................................... Jeg vidste slet ikke, at du havde en blog, før end du skrev det på Carinas side... :badgirl: Men nu ved jeg det! Og har allerede kort besøgt den! Den er virkelig gennemført, wow! :BKSTREET:

Hehe jeg regnede heller ikke med at der var nogen herinde der var så interesserede i den :) det er jo ikke klassiske romantiske bryllups tips jeg giver på den. :) Men er meget glad for den og er endda blevet spurgt om jeg vil være gæsteblogger nogle steder.Er glad for du synes den virker gennemført :hug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det dog vildt at de kan tage så smukke fotos.. det ligner jo altsammen noget der er trukket ud af det ene fantastiske eventyr efter det andet!!

Har altid haft en svaghed for alt med eventyr, ringenes herre og elvere/feer... og WAUW.. det er det jo næsten alt sammen..

:a1221::heart::loveboard::loveflag::biggrin::lol:

Ja også mig :) lapper alt med eventyr i mig. :) Måske også derfor jeg er så glad for mit tema, bliver et rigtigt eventyr, ridderen og hans mø bryllup :a1221:

0

Del dette indlæg

Hvor er det dog vildt at de kan tage så smukke fotos.. det ligner jo altsammen noget der er trukket ud af det ene fantastiske eventyr efter det andet!!

Har altid haft en svaghed for alt med eventyr, ringenes herre og elvere/feer... og WAUW.. det er det jo næsten alt sammen..

:a1221::heart::loveboard::loveflag::biggrin::lol:

Ja også mig :) lapper alt med eventyr i mig. :) Måske også derfor jeg er så glad for mit tema, bliver et rigtigt eventyr, ridderen og hans mø bryllup :a1221:

Hihi ja, har altid drømt om et eventyr og nu får jeg det i min disney strand kombi :lol:

0

Del dette indlæg

Og så må jeg indrømme noget................................................... Jeg vidste slet ikke, at du havde en blog, før end du skrev det på Carinas side... :badgirl: Men nu ved jeg det! Og har allerede kort besøgt den! Den er virkelig gennemført, wow! :BKSTREET:

Hehe jeg regnede heller ikke med at der var nogen herinde der var så interesserede i den :) det er jo ikke klassiske romantiske bryllups tips jeg giver på den. :) Men er meget glad for den og er endda blevet spurgt om jeg vil være gæsteblogger nogle steder.Er glad for du synes den virker gennemført :hug:

Det er godt nok sejt!!! :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er nogle utrolig flotte billeder. Synes de aller første er utrolig smukke - og hendes hårsmykke er da bare for lækkert :thumbsupsmileyanim: Og de billeder mad parret, der sidder under et træ og spiller guitar, hvor er det fint!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er nogle utrolig flotte billeder. Synes de aller første er utrolig smukke - og hendes hårsmykke er da bare for lækkert :thumbsupsmileyanim: Og de billeder mad parret, der sidder under et træ og spiller guitar, hvor er det fint!

Ja jeg kan også rigtigt godt lide det med parret og guitaren, synes ligesom at billedet bliver mere intimt, fordi de sidder lidt skjult af grene for fotografen og helt fokuseret på hinanden. Robert sagde der var lidt for meget scene over det, men det kan jeg godt lide. Synes nogen gange at de opstillede billeder er mere iscenesat og modelleret :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg synes de er fantastiske. Jeg hopper osse m på eventyr vognen :bunny_4::loveshower:

0

Del dette indlæg

Uhm hvis ikke vi havde middelalderbryllup, havde jeg lige fundet min velkomstdrink, champagne/ispinde - gys det ser goodie ud

post-44861-0-28918100-1328091845.jpg

NamNam.. hvis du laver dem må du godt sende en min vej :loveshower:

Årh det her kunne jeg godt finde på at gøre :) lade de vigtigeste personer i mit liv skrive en lille lykønskning under min sko

post-44861-0-36790700-1328092069.jpg

Er da også en vildt sød ide.. lidt ala brudens egen gæstebog :lol:

Redigeret af Alexandra Worm Danbo
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I middelalderen anså man ikke farven for at være et æstetisk element, som kunstneren kunne arbejde med, som han ville. Den var derimod en egenskab ved tingen selv, der fortalte noget om dens guddommelige karakter. Farven var det middel Gud brugte til at konkretisere verden med og gøre den attraktiv for vores øjne. Det var det opsplittede hvide lys, som udbredtes over alle sanselige genstande og gav dem en dybere mening. Middelalderens brug af klare mættede farver var derfor et fast og dengang alment kendt sprog. Gradvist er denne brug af fast farvesymbolik gået i opløsning. Da man omkr. 1300-tallet begyndte at arbejde med skyggelægning, begyndte lokalfarvens kraft at vige. Skyggen blev efterhånden så tæt, at farven næsten forsvandt (fx. barok). Farvesymbolikken blev anvendt stadigt mere subjektivt af maleren, som mere og mere lod farverne udtrykke det, han selv følte og i højere grad valgte ud fra sin egen fornemmelse af farvens almene betydning.

Eksempler på middelalderens farvesymbolik:

Guld: Symbol på det højeste lys, solen selv, himmelsk glans, hellighed. Brugtes i

middelalder og byzantinsk kunst som baggrund for hellige figurer og i glorier. Eksempel

Gul: Minder om guld. Symboliserer lys, åndelig kraft, visdom, højeste værdighed.

Uren gul: "Syg" og galdeagtig. Symbol på svig, forræderi, foragt, fare. Eksempel: Kvium

Grøn: Beroligende og positiv ladning. "Jordisk". Symbol på vækst, håb, indvielse.

(Derfor denne kulør på EKSAMENSBORDET!) + ”håbet er lysegrønt”

Blå: Høj status, "den mest fuldkomne af alle farver", himmelsk, åndelig. Symbol

på tro, tillid. (Madonnas kåbe er næsten altid blå.) Eksempel: Rafael

Purpur: Rød/blå blanding med overvægt af rød. Kølig, alvorlig. I oldtiden

kejserens farve, senere Kristus og Maria.

Violet Rød/blå blanding med overvægt af blå. Afkølet, fjern, alvorlig, udpræget

åndelig. Symbol på askese, sorg, passion.

Rød: Varm, dominerende, "primitiv", ophidsende, jordisk. Symbol på

lidenskaberne, kærlighed, seksualitet, aggressivitet, krig, passion, Eksempel: Ivanov

(fx skøgen Maria Magdalenas kappe)

Hvid: Symbol på det højeste lys, fornuftens lys, intellektet. Gud.

Symbol på renhed, kyskhed, uskyld, det seksuelt uberørte. Eksempel: Rossetti

(Marias kappe, liljen, dåbsvandet som hvid rose, englene

nonne og munkeordeners dragter). Også symbol på det døde

(det blodløse), det afsluttede og udslukte.

Sort: Symbol på død, synd, helvede. Djævelen, sort magi, sorg, melankoli.

Brun/grå: Jord, aske. Symbol på ydmyghed, askese. Eksempel: Munch

0

Del dette indlæg

Ej jeg havde slet ikke set dit lille historiske indslag :) jeg ELSKER symbolik, bruger det altid når jeg maler og tegner. Kan da være jeg skal lave et lille indlæg om det på bloggen - tak :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der foregår ikke meget bryllupsagtigt her :) Er startet på et nyt semester, og har tænkt mig at give den fuld skrue i år.

Midt i alt det her alvorlige og store så glæder jeg mig over at kunne være lidt barnlig, så vi holdt en kostume fest på det forhistoriske institut kun for kvinder :tunge: eller det vil sige kvindernes mandlige alterego, man skulle komme som en mand. Det er sgu så vigtigt at man kan tage lidt pis på sig selv, og lege lidt.

I får da lige et billede af min lækre kostume, den unge soldat Troy: (Mig til venstre, hvis i skulle være i tvivl :wink: )

post-44861-0-77632300-1329043148.jpg

Det var den hyggeligeste fest jeg længe har været til :lol:

1

Del dette indlæg

Uhm hvis ikke vi havde middelalderbryllup, havde jeg lige fundet min velkomstdrink, champagne/ispinde - gys det ser goodie ud

post-44861-0-28918100-1328091845.jpg

Sjov ide, som vil få gæsterne til at kigge en ekstra gang :thumbsupsmileyanim: Sidder og blev lidt hooked på ideen, specielt fordi det er så anderledes. Kunne være jeg lige skulle høre Kenneth hvad han synes :rolleyes:

Iiiih sødt hår, hmm mon min kusine kan greje den

post-44861-0-55596300-1328099883.jpg

Rigtig sødt hår. Med lidt øvelse tror jeg også sagtens hun kan klare den. Og det vil se så godt ud :loveshower: :loveshower:

Redigeret af zamm
0

Del dette indlæg

Hehe fedt, er altid sjovt at klæde sig ud, og hvis der oven i købet er fest er det jo kun fedt, ved ikke hvorfor men kostume fester er bare for fede er som om folk giver den mere gas :) Eeeeeeellsssskkeeeeeeerr det :loveshower::balloons::balloon:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer