Sunspirit

Cecilie & Roberts middelalderbryllup: Bryllupsrejse

1,382 indlæg i dette emne

Hvad med dit bælte? Eller er du blevet færdig med det? :)

Nej er ikke blevet færdigt med bæltet, men har heller ikke modet til det lige nu :)

Øv, det glæder jeg mig ellers til at se billeder af! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Krealyst, men ingen projekter at starte på

Hmm, nu skal vi jo til at kigge på kjole og sådan men jeg ved af erfaring at ting-tar-tid med med min mor :) og jeg savner virkeligt at sidde og nørde med små brude detaljer og projekter, men lige nu har jeg bare ingen ideer til hvad jeg skal lave :) jeg har jo både favors, invitationer, programmer, risposer, bordkort, bordplan, toiletskilte, segl, monogram.. ja :)

Ville nu ønske jeg havde nogle små hygge projekter som kunne give endnu mere personlighed til middelaldertemaet :tunge: Nogle ideer?

Hihi

Det er vist et luksusprobem :tunge:

Du må da godt lave noget kreative projekter for mig? :lol::hug:

Hehe ja det har du vel ret i :tunge: hvis du har noget spændende jeg kan kaste mig over såå... :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Krealyst, men ingen projekter at starte på

Hmm, nu skal vi jo til at kigge på kjole og sådan men jeg ved af erfaring at ting-tar-tid med med min mor :) og jeg savner virkeligt at sidde og nørde med små brude detaljer og projekter, men lige nu har jeg bare ingen ideer til hvad jeg skal lave :) jeg har jo både favors, invitationer, programmer, risposer, bordkort, bordplan, toiletskilte, segl, monogram.. ja :)

Ville nu ønske jeg havde nogle små hygge projekter som kunne give endnu mere personlighed til middelaldertemaet :tunge: Nogle ideer?

Hihi

Det er vist et luksusprobem :tunge:

Du må da godt lave noget kreative projekter for mig? :lol::hug:

Hehe ja det har du vel ret i :tunge: hvis du har noget spændende jeg kan kaste mig over såå... :wink:

Jo men øhm.. Der venter da nogle bordhæfter forude... :badgirl:

:lol:

Tillykke med milepælen! :loveshower:

Hehe kunne faktisk være lidt sjovt at tegne noget, dansk indisk :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak alle sammen :) jeg synes det er skønt at vi er ved at være nået til dette punkt. Det meste er også ved at være på plads, musik, mad, og vi har forresten også lige booket en amatørfotograf fra lokalområdet. Han er vist en ung fyr, men var meget overbevist over de fotos der lå på hans hjemmeside: Emilrye.dk. Og selvom han ikke har fotograferet brylluper før, så er han god at snakke med og har visioner. Håber det er okay med ham at jeg lige viser et par billeder fra hans hjemmeside så I kan se kvaliteten :):

post-44861-0-77411700-1331238497.jpg

0

Del dette indlæg

Blander mig lige i tegne debatten - sådan en smuk indisk gudinde - hende med de mange arme? :) Eller er det den der er en elefant... Hmm... Den indiske kærligheds gudinde - indkorporeret med jeres forbogstaver - og så tegnet op på et flot grønt og pink banner (de har panel gardiner i IKEA til ingen penge) og så hængende omme bag jeres buffet eller gavebord.... :loveshower:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

A silver penny..

Mange har noget: "Something borrowed, something blue, something old and somthing new, ... and a silver penny in her shoe." :)

Jeg havde ikke tænkt mig at bruge penge og tid på at finde en sølv penny på nettet, så den lille tradition havde jeg egentligt droppet.. MEN... Så var jeg på arbejde i går og skulle med på rundvisning omkring middelalderen i Roskilde. Til sidst på rundvisningen fik børnene lov at slå deres egen mønt, en slags diy souvenir hvor man lægger et lille stykke upræget metal ind mellem to stempler og så slår på det øverste med en hammer, hvorefter man har sin egen mønt

post-44861-0-48655300-1331972984.jpg

Vi lavede Kong Valdemar og Biskop Absalons mønt fra 1159, og jeg fik også lavet en til mig selv :7himmel:

post-44861-0-81546100-1331973331.gif

Så her har vi min middelalderlige udgave af en silverpenny in her shoe:

post-44861-0-50304400-1331973756.jpg

post-44861-0-97755200-1331973825.jpg

På mønten står navnet Roskilde, som er min fødeby, og det er den første gang i historien vi har bynavnet Roskilde nævnt :) I love it :a1221:

Redigeret af Sunspirit
3

Del dette indlæg

A silver penny..

Mange har noget: "Something borrowed, something blue, something old and somthing new, ... and a silver penny in her shoe." :)

Jeg havde ikke tænkt mig at bruge penge og tid på at finde en sølv penny på nettet, så den lille tradition havde jeg egentligt droppet.. MEN... Så var jeg på arbejde i går og skulle med på rundvisning omkring middelalderen i Roskilde. Til sidst på rundvisningen fik børnene lov at slå deres egen mønt, en slags diy souvenir hvor man lægger et lille stykke upræget metal ind mellem to stempler og så slår på det øverste med en hammer, hvorefter man har sin egen mønt

post-44861-0-48655300-1331972984.jpg

Vi lavede Kong Valdemar og Biskop Absalons mønt fra 1159, og jeg fik også lavet en til mig selv :7himmel:

post-44861-0-81546100-1331973331.gif

Så her har vi min middelalderlige udgave af en silverpenny in her shoe:

post-44861-0-50304400-1331973756.jpg

post-44861-0-97755200-1331973825.jpg

På mønten står navnet Roskilde, som er min fødeby, og det er den første gang i historien vi har bynavnet Roskilde nævnt :) I love it :a1221:

Synes bare det er en vildt god detalje :-). SÅ gennemført

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Det er jo hundrede år siden jeg har kigger her! :) Hvor sker der meget! Jeg glæder mig sådan til din beretning - når den tid kommer ;)

Det er så hyggeligt at I gifte kvinder også kigger forbi stadigvæk :thumbsupsmileyanim: Ja der sker rigtig meget. Jeg glæder mig meget til jeg skal skrive beretning, håber at alt mit omhyggelige arbejde og histore-research gør at bryllupet bliver lige så romantisk og anerledes som jeg har drømt om, uden alt ligne en sammenkomst i den lokale rollespilsforening. :wink: Og nu har vi jo fået fotograf som jeg kan bombardere med inspiration og krav til at vi får nogle at dele med jer zillaer :tunge:

0

Del dette indlæg

Iiiihh :) Jeg er sikker på at du får det eventyr du drømmer om og håber på uden der går rollespilsklub i den :lol:

Har du billeder af de kjoler du skrev om igår? er nysgerrig om hvordan de ser ud.. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer