a-dream

Hvilke salmer i kirken?

24 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi skal synge:

Det dufter lysegrønt af græs

Hvad er det, min Marie (den er fra Højskolesangbogen - en meget smuk sang af Grundtvig til hans kone nr 2 - heldigvis var vores præst helt med på at lade erstatte en af salmerne)

I blev skabt som mand og kvinde

Kh

Karina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal synge:

Det dufter lysegrønt af græs

Hvad er det, min Marie (den er fra Højskolesangbogen - en meget smuk sang af Grundtvig til hans kone nr 2 - heldigvis var vores præst helt med på at lade erstatte en af salmerne)

Absolut blandt mine favoritter alle 3!!

I blev skabt som mand og kvinde

Kh

Karina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

O Kristelighed

Lysets Engel går med glans

Nu titte til hinanden

Den signede dag

Jeg ville helst have 10 salmer. Men 4 er vist ret meget maximum :D Tihaaa! Jeg ville dog nok gerne have koret (som jeg har selv har været med i i 15 år af mit liv) sang "I blev skabt som mand og kvinde" 4-stemmigt.

0

Del dette indlæg

Ved ikk om den er så velegnet til bryllup, men hørte den her til min fætters konfirmation og synes den er rigtig sød og dejligt men noget mere moderne.

Linedanser

Den skal vi synge :thumbsupsmileyanim:

Tror nok at min familie har analyseret sig frem til at de godt kunne finde noget bryllupsbetydning i den, for mig er det bare vigtigt at det er en sang både h2b og jeg elsker, så kunne jeg ikke være mere ligeglad med om den passer til en vielse eller ej :wink:

Vi skal generelt synge nyere salmer:

Spænd over os dit himmelsegl

Du kom til vor runde jord

Linedanser (som jo så ikke er en salme)

Det er så yndigt (ikke så ny, men den var vigtig for h2b)

Det er min moster og onkel der hhv. skal være organist og præst til vores vielse, de så meget trætte ud i hovedet da jeg fortalte dem om salmevalget, de er nok mere til Grundtvig :fløjt:

0

Del dette indlæg

Ved ikk om den er så velegnet til bryllup, men hørte den her til min fætters konfirmation og synes den er rigtig sød og dejligt men noget mere moderne.

Linedanser

Den skal vi synge :thumbsupsmileyanim:

Tror nok at min familie har analyseret sig frem til at de godt kunne finde noget bryllupsbetydning i den, for mig er det bare vigtigt at det er en sang både h2b og jeg elsker, så kunne jeg ikke være mere ligeglad med om den passer til en vielse eller ej :wink:

Vi skal generelt synge nyere salmer:

Spænd over os dit himmelsegl

Du kom til vor runde jord

Linedanser (som jo så ikke er en salme)

Det er så yndigt (ikke så ny, men den var vigtig for h2b)

Det er min moster og onkel der hhv. skal være organist og præst til vores vielse, de så meget trætte ud i hovedet da jeg fortalte dem om salmevalget, de er nok mere til Grundtvig :fløjt:

Hahaha :thumbsupsmileyanim: Ja, hvis man er til Grundtvig kan jeg godt se, at man måske ikke HELT ville have valgt de samme :) Men fint, at de "lader" jer få den alligevel. Min organist og private ven er RET konservativ, så han ville nægte at spille den på orglet. Det er jo et temperamentsspørgsmål, tror jeg :) Men nu er jeg heldigvis også lidt konservativ selv, så jeg får ikke det problem :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har valgt:

Du som gir os liv og gør os glade (har sådan en sød melodi)

Den signede dag

Det er så yndigt at følges ad

Og hvis der skal være 4, så også:

En yndig og frydefuld sommertid (vist ikke en salme, men elsker den)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror det bliver:

703 Det er så yndigt at følges ad for to

706 I blev skabt som mand og kvinde

15 Op, al den ting, som Gud har gjort

121 Dejlig er jorden

Overvejer stadig dejlig er jorden, da jeg sang den sidst ved min mors begravelse. Så måske vil jeg gerne synge den for at mindes hende, men ved heller ikke om det kommer til at gøre for ondt på mig :boohoo:

0

Del dette indlæg

121 Dejlig er jorden

Overvejer stadig dejlig er jorden, da jeg sang den sidst ved min mors begravelse. Så måske vil jeg gerne synge den for at mindes hende, men ved heller ikke om det kommer til at gøre for ondt på mig :boohoo:

Jeg har det på samme måde med Dejlig er jorden - vi sang den til min fars begravelse, og selvom det er mange år siden tror jeg det bliver hårdt at synge den igen på så vigtig en dag. På den anden side vil jeg også gerne have at han er en del af dagen, så jeg regner altså med at vi synger den, eller evt. får koret til at synge den.

Så, jeg synes klart du skal vælge den for at mindes din mor :loveboard: Selvom jeg nu nok tror at du vil tænke meget på hende den dag slligevel...

0

Del dette indlæg

Vi skal synge

Spænd over os dit himmelsegl. Den har vi også sunget til børnenes barnedåb så derfor synes jeg også vi skal synge den til brylluppet.

I blev skabt som mand og kvinde.

Det er så yndigt at følges ad.

Det er tre salmer som jeg synes er rigtig smukke og de to sidste kender alle stort set. Jeg kan godt lide hvis folk kan synge med. det giver sådan en dejlig stemning :biggrin:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer