1,432 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Vild med de knap-buketter :thumbsupsmileyanim:

Heldagsfotograf, kan du ikke manipulerer lidt med ham. Bruge ting som "tænk nu hvis....-at kun få gæster har kamera med? - og at man ikke kan byde en af gæsterne lege fotograf hele dagen? -SÅ er man sikker på at der bliver taget ordentlig billeder? -Ogder ikke er en "halv finger" med¨på samtlige billeder!

Eller du kunne give ham hans vilje med noget andet?? Spiller han PS3 el. anen form for computer hvor han er virkelig koncenterer sig og ikke høre rigtig efter hvad du siger men bare svarer for at få fred :lol:

0

Del dette indlæg

Det bedste argument herhjemme - som har betydet at jeg har "fået lov" til at få 2 heldagsfotografer fra 13-02 - har været at det er noget af det jeg har kunnet se allerflest har fortrudt hvis IKKE de har haft (altså - prof fotograf) Når festen er slut, brylluppet er ovre, gaverne taget i brug - og det i det hele taget bliver "hver dag igen" - og det gør det jo, så ER det bare billederne man har at kigge tilbage på og mindes.. Selvfølgelig har man også minderne gemt i :heart: men som vi alle ved så kan hukommelsen godt svigte lidt om fx 40 år - og vupti - et fotoalbum med smukke billeder fra hele ens kæmpe kærlighedsfest! :loveshower:

Og nu kan jeg ikke huske hvad jeres budget er - men når man bruger 50-70-100.000kr på en fest - så er det da egentlig gak gak at spare på den ene ting der kan forevige festen til evig tid? :wink: (Hvis nu ikke ovenstående virker - kan du altid prøve med "alt andet er gak gak" metoden :lol: )

Når det er sagt, så skal man selvfølgelig være enige om at bruge 10.000kr - og hvis ikke din kommende mand mener det er pengene værd, så er han måske bare ikke billedetypen, og det er jo også fair nok.. :) Men jeg tror nu nok jeg ville presse NOGET KUN på for at få min H2B overbevist - jeg ville ikke undvære fotografen - så hellere køre i vires gamle golf pyntet med tyl, drikke tyske dåsebajere til receptionen, have en buket bundet af kristtjørn og roser fra Købmanden, undvære morgengave osv... Sådan prioriteter vi jo allesammen forskelligt... :) Og 10.000kr finder jo ikke sig selv - så hvis ikke man har dem, så har man dem ikke! :) Men de kan måske findes...

Ps. Hvis alt andet glipper - så tud! "Det er også bare fordi... *snøft* Jeg har jo altid drømt om denne dag.. *mere snøft* Og jeg vil bare elske at have et billede af... *HULK* Ja.. Af os to.. *snøft hulk OG tør en tåre væk fra kinden* Vores kærlighed foreviget... Kan man sætte en pris på det - og i så fald - er prisen ikke altid værd at betale? *hulke ekstra*"

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vild med de knap-buketter :thumbsupsmileyanim:

Heldagsfotograf, kan du ikke manipulerer lidt med ham. Bruge ting som "tænk nu hvis....-at kun få gæster har kamera med? - og at man ikke kan byde en af gæsterne lege fotograf hele dagen? -SÅ er man sikker på at der bliver taget ordentlig billeder? -Ogder ikke er en "halv finger" med¨på samtlige billeder!

Eller du kunne give ham hans vilje med noget andet?? Spiller han PS3 el. anen form for computer hvor han er virkelig koncenterer sig og ikke høre rigtig efter hvad du siger men bare svarer for at få fred :lol:

Måske skulle jeg finde et sted at lave endnu en deal. Hm, tænke tænke :rolleyes:

(Ja, endnu en. Pt. har vi indgået følgende aftaler:

Jeg får en bil der kan trække en hestetrailer med 1 stk. hest i - og Anders' får sit efternavn sidst så vi hedder det samme.

Vi bliver gift i kirken, det vil Anders' gerne - jeg vinder i diskussionen om dåb vs. ikke dåb af vores børn, som nu slipper for den omgang pjat.)

Det bedste argument herhjemme - som har betydet at jeg har "fået lov" til at få 2 heldagsfotografer fra 13-02 - har været at det er noget af det jeg har kunnet se allerflest har fortrudt hvis IKKE de har haft (altså - prof fotograf) Når festen er slut, brylluppet er ovre, gaverne taget i brug - og det i det hele taget bliver "hver dag igen" - og det gør det jo, så ER det bare billederne man har at kigge tilbage på og mindes.. Selvfølgelig har man også minderne gemt i :heart: men som vi alle ved så kan hukommelsen godt svigte lidt om fx 40 år - og vupti - et fotoalbum med smukke billeder fra hele ens kæmpe kærlighedsfest! :loveshower:

Og nu kan jeg ikke huske hvad jeres budget er - men når man bruger 50-70-100.000kr på en fest - så er det da egentlig gak gak at spare på den ene ting der kan forevige festen til evig tid? :wink: (Hvis nu ikke ovenstående virker - kan du altid prøve med "alt andet er gak gak" metoden :lol: )

Når det er sagt, så skal man selvfølgelig være enige om at bruge 10.000kr - og hvis ikke din kommende mand mener det er pengene værd, så er han måske bare ikke billedetypen, og det er jo også fair nok.. :) Men jeg tror nu nok jeg ville presse NOGET KUN på for at få min H2B overbevist - jeg ville ikke undvære fotografen - så hellere køre i vires gamle golf pyntet med tyl, drikke tyske dåsebajere til receptionen, have en buket bundet af kristtjørn og roser fra Købmanden, undvære morgengave osv... Sådan prioriteter vi jo allesammen forskelligt... :) Og 10.000kr finder jo ikke sig selv - så hvis ikke man har dem, så har man dem ikke! :) Men de kan måske findes...

Ps. Hvis alt andet glipper - så tud! "Det er også bare fordi... *snøft* Jeg har jo altid drømt om denne dag.. *mere snøft* Og jeg vil bare elske at have et billede af... *HULK* Ja.. Af os to.. *snøft hulk OG tør en tåre væk fra kinden* Vores kærlighed foreviget... Kan man sætte en pris på det - og i så fald - er prisen ikke altid værd at betale? *hulke ekstra*"

Åh jeg er bare ikke god til at fake-tude. Jeg må overbevise ham om hvor fantastisk det er ("Men skaat, Kirstine har to fotografer, TO. Jeg vil bare gerne have en lillebitte fotograf....) :fløjt:

Det ser da fornuftigt ud med den tidsplan. Mon vi også skulle lave en engang hæhæ.

Mht fotografen, jamen du må bare igang med små slet skjulte hentydninger etc. Ellers må du jo følge SheDevils plan hæhæ snøft snøft, I like sneaky

Vi har kun haft gang i det allerede nu fordi kirken ringede igår, og spurgte til vielsestidspunktet fordi der er et andet par der gerne vil giftes samme dag :)

0

Del dette indlæg

Jeg lagde tidsplan som noget af det første.

Mht fotograf, så støtter jeg punkterne med forevigelse af den store dag til evig tid.

Vi skal selv ha videograf så vi får levende billeder og lyd.

og så er min kommende svigerfar også en habil fotograf (han bruger hvertfald sit kamera så ofte han kan komme til det)

Så ham regner vi også lidt med.

0

Del dette indlæg

Det er jo også Anders begrundelse for at vi ikke skal have det: der er både min mor og hans lillebror med spejlrefleks. Men min mor får bare aldrig rigtig taget så mange særlige billeder som jeg gerne vil have, og jeg synes også at de skal have lov til bare at være gæster. (og så kan de hjælpe med andre praktiske ting :fløjt: )

Jeg må finde på noget..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er jo også Anders begrundelse for at vi ikke skal have det: der er både min mor og hans lillebror med spejlrefleks. Men min mor får bare aldrig rigtig taget så mange særlige billeder som jeg gerne vil have, og jeg synes også at de skal have lov til bare at være gæster. (og så kan de hjælpe med andre praktiske ting :fløjt: )

Jeg må finde på noget..

Synes det med at give dine gæster "fri" til at nyde brylluppet er et godt argument. Og så synes jeg også idéen med kompromis/forhandling kunne være god. Måske kunne du også overveje, om du kan finde en heldagsfotograf, der er lidt billigere? Jeg har fundet en, der fotograferer fra reception til brudevalsen, men kæresten synes de 5500, han vil have, er for dyre. WHAT? Jeg har nu besluttet at trodse ham og har bestilt ham, og så får han sgu en fotograf i kalendergave betalt af min opsparing. BUM. :badgirl: Så får jeg min vilje. :fløjt:

Og hvis han bliver sur, så bliver det argumenterne med dårlige amatørfotografer og gæsternes behov for at feste og ikke være på arbejde - og det vigtigste: Varige minder skal man ikke gå på kompromis med, OG det er vigtigt for MIG... *smigre smigre og evt. lidt :b223: til at få hans tanker andre steder hen* :wink:

Redigeret af sommer2012
0

Del dette indlæg

For bare et par år siden var det faktisk mere undtagelsen at der var heldagsfotograf på. I dag oplever man det mere og mere. Jeg kan godt se argumenterne for at have en heldagsfotograf men omvendt vil det at der er en fotograf næppe afholde gæster fra at tage billeder alligevel. De gode bryllupsfotografer har en evne til at gøre sig usynlige så man ikke bemærker dem men der kan alligevel være gæster som ikke bryder sig om at sidde og spise mens de bliver fotograferet. Dvs. uanset hvilken løsning man vælger så er det med fotografering en balancegang. Derudover er det jo farligt at vælge fotograf alene på grundlag af pris (hvad jeg heller ikke tror nogle gør).

0

Del dette indlæg

For bare et par år siden var det faktisk mere undtagelsen at der var heldagsfotograf på. I dag oplever man det mere og mere. Jeg kan godt se argumenterne for at have en heldagsfotograf men omvendt vil det at der er en fotograf næppe afholde gæster fra at tage billeder alligevel. De gode bryllupsfotografer har en evne til at gøre sig usynlige så man ikke bemærker dem men der kan alligevel være gæster som ikke bryder sig om at sidde og spise mens de bliver fotograferet. Dvs. uanset hvilken løsning man vælger så er det med fotografering en balancegang. Derudover er det jo farligt at vælge fotograf alene på grundlag af pris (hvad jeg heller ikke tror nogle gør).

Altså min mor ville jo helt sikkert gerne have kameraet med, men jeg vil gerne have en finger med i alting og instruere hende i hvornår og hvad hun skal skyde. Gæsterne må hellere end gerne tage de billeder de har lyst til, men jeg vil gerne have en prof at koste rundt med :sm:

Vores fotograf, Torben Thorhauge, er valgt ud fra hans stil og ikke på prisen, selvom den da også er taget med i overvejelserne.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores fotograf, Torben Thorhauge, er valgt ud fra hans stil og ikke på prisen, selvom den da også er taget med i overvejelserne.

Okey I har Torben på - Han har også et rigtig godt ry - Jeg har ihvertfald kun hørt ham meget rosende omtalt. :biggrin:

0

Del dette indlæg

Min tidligere chefs kone er en dygtig amatørfotograf, og hende kunne vi jo godt spørge. Hun sagde nej da jeg spurgte til de oficielle billeder fordi hun ikke har noget lysudstyr, men hvis vi er heldige vil hun gerne fotografere alt det andet :rolleyes:

Det lyder som en fin løsning. Som sagt før så er der mange som slet ikke har fotograf på om aftenen og jeg har faktisk også hørt flere fotografer sige at de ikke er så meget til heldagsfotografering. Måske fordi nogle syntes de "går i vejen under middagen".

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi gjorde det stik modsate. Blev gift hjemme i haven hvorimod disco-ungerne blev døbt så de senere selv kan foretage et valg. Men et valg kan jo både være et fravalg eller et tilvalg så der er ikke noget der er mere rigtigt end andet. I virkelighedens verden er størstedelen af dem der bliver gift i dag vel heller ikke specielt troende. De vedkender sig den kristne tro som en del af deres kultur men er ikke faste kirkegængere.

0

Del dette indlæg

Jeg kan godt genkende det du skriver mht. tro.

Et sted læste jeg, at danskerne mere og mere hælder til en spirituel opfattelse af at der er "noget større" i stedet for til en konventionel religion. Jeg tror mange har fået nok af kirke, dogmer, fundamentalisme osv.

Og på den anden side, så HAR kirken et dejligt rum og der er en herlig højtidelighed over en juleaften og - som du skriver - et bryllup.. Så fair kompromis I har lavet :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer