1,432 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Min tanke var, at Anders og jeg danser brudevals hvorefter jeg skifter til min dansekjole, som så får sin afsløring i vores alternative Far/datter dans. Det er i øvrigt KUN min og min far der ved noget om det, og synes det er så dejligt at der er noget der bare er helt vores, som gæsterne forhåbentligt synes er underholdende.

Nu ved jeg det så også :lol: Men jeg siger det ikke til nogen og er 100% med på den :biggrin: Normalt ville jeg jo spørge jer om der var et bestemt nummer I godt ville have efter brudevalsen, og sætte effektlys på dansegulvet lige efter brudevalsen (gør jeg aldrig under brudevalsen). Det ved Anders jo formentlig ikke, så det kan man bare lade være med. Et forslag kunne være: at man i stedet introducerer at bruden har bedt om at danse en stille dans med sin far. Der er helt mørkt på gulvet (ligesom ved brudevalsen) og inden har jeg så lige checket tiden på "knækket" og sætter fuldt discolys på i det øjeblik hvor den hurtige del går i gang.

Din far skal dog være opmærksom på at der nok kan være en risiko for at de også klipper hans strømper m.v. Det kunne man godt forestille sig. Men er han frisk på det her så er han nok også frisk på det andet. En anden ting vi skal være opmærksomme på er at "drengenes angreb på Anders" lige skal lægge sig først. Ellers risikerer man at miste effekten ved starten. Det passer måske meget godt med at du lige skal skifte kjole undervejs. Men kjoleskift er jo noget som kan tage tid eller hvad ?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Årh lyder fantastisk!

Ville ønske jeg kunne være med på den ide, men har desværre ikke den mulighed.

Har ellers også prøvet at overtale H2B til noget alternativ vals, men stod det til ham slap han 100% for at danse!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:super: Jeg tror ikke det tager særlig lang tid at skifte kjole, den korte kjole er jo uden skørt så det er bare snøren i ryggen der lige skal bindes, men hvis der lige kommer en sang eller to imellem brudevalsen og surpricen vil det heller ikke gøre noget.

Det er rigtigt men jeg tror at effekten vil være størst hvis det kommer som en dans lige efter brudevalsen. Det handler også om at der nok vil være nogle som går tilbage til kaffen umiddelbart efter brudevalsen ligesom der er nogle (traditionelt "drengene") som lige skal have noget indenbords inden de giver den gas på dansegulvet. :lol: Og jeg har jo set hvordan nogle har en hård kamp med deres brudekjoler undervejs men om din er nem at få af må Anders jo afgøre men han skal jo netop ikke vide noget det og kan også først afgøre det senere (øh det kommer han vel så netop ikke til).

0

Del dette indlæg

Ihhh sikke en god idé! Er sikker på, at det bliver en succes :thumbsupsmileyanim:

Jeg er bare så glad for at i synes det er en god idé, var lidt bange for at det ville falde til jorden fordi det er ret amerikansk, men når i er vilde med det er jeg sikker på gæsterne også bliver det :bunny_4:

Det der "Far-datter-dans"; hvad i alverden er det?

Det er en amerikansk tradition hvor faderen og datter har deres egen dans sammen. Så vidst jeg kan forstå bruges den både til bryllupper og sweet 16's og ligende.

:super: Jeg tror ikke det tager særlig lang tid at skifte kjole, den korte kjole er jo uden skørt så det er bare snøren i ryggen der lige skal bindes, men hvis der lige kommer en sang eller to imellem brudevalsen og surpricen vil det heller ikke gøre noget.

Det er rigtigt men jeg tror at effekten vil være størst hvis det kommer som en dans lige efter brudevalsen. Det handler også om at der nok vil være nogle som går tilbage til kaffen umiddelbart efter brudevalsen ligesom der er nogle (traditionelt "drengene") som lige skal have noget indenbords inden de giver den gas på dansegulvet. :lol: Og jeg har jo set hvordan nogle har en hård kamp med deres brudekjoler undervejs men om din er nem at få af må Anders jo afgøre men han skal jo netop ikke vide noget det og kan også først afgøre det senere (øh det kommer han vel så netop ikke til).

Bum bum, det kan selvfølgelig godt være der ikke skal gå alt for lang tid, men jeg tror det bliver svært at lave dansen i selve brudekjolen, og så er jeg ret hooked på at det er der jeg skifter så kjole 2 får en ordentlig præsentation :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fedt at du kunne få Jesper med på den, den gik desværre ikke herhjemme. Men så skejer jeg jo bare ud på min egen måde (y)

Haha... Jep, derfor er han også MEGET seriøs til vores danseundervisning (i alm standard) :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Se der kan jeg måske også være med. Jeg prøvede nemlig for sjov skyld sidste weekend at optage noget på video ved det store Hal Bal jeg lavede i Ledøje Smørum via min Iphone som jeg havde sat på en CD kasse bag mig. Resultatet blev derefter men alligevel bedre end forventet og så har jeg jo erfaret at digitale videokameraer er rimeligt billige så jeg har en ide om at jeg vil anskaffe et + et stativ som kan stå ude i et hjørne og pege op imod pulten og mig (vil ikke lave videoer hvor gæster er letgenkendelige da det strider mod vores principper at udstille folk ved private fester) men her kan man jo bare vende kameraet så det peger mod dansen.

0

Del dette indlæg

Fedt at du kunne få Jesper med på den, den gik desværre ikke herhjemme. Men så skejer jeg jo bare ud på min egen måde (y)

Haha... Jep, derfor er han også MEGET seriøs til vores danseundervisning (i alm standard) :lol:

Det tror jeg også ville være hvis det var, for han danser normalt aldrig. Tror jeg har danset med ham én gang i løbet af de 6 år vi har været sammen, og der var det sådan noget hygge noget hvor vi lige holder lidt om hinanden drejer lidt rundt..

Det var dog en bragende god ide! Jeg håber vi ser en video af det i din beretning :wink:

Se der kan jeg måske også være med. Jeg prøvede nemlig for sjov skyld sidste weekend at optage noget på video ved det store Hal Bal jeg lavede i Ledøje Smørum via min Iphone som jeg havde sat på en CD kasse bag mig. Resultatet blev derefter men alligevel bedre end forventet og så har jeg jo erfaret at digitale videokameraer er rimeligt billige så jeg har en ide om at jeg vil anskaffe et + et stativ som kan stå ude i et hjørne og pege op imod pulten og mig (vil ikke lave videoer hvor gæster er letgenkendelige da det strider mod vores principper at udstille folk ved private fester) men her kan man jo bare vende kameraet så det peger mod dansen.

Jeg har selv et digitalt kamera, jeg bruger det rigtig meget i forbindelse med hestesporten når vi er til stævner eller når der skal laves salgsvideoer og lignende. Jeg regner med at jeg kan lokke min lillebror til at filme indslagene i løbet af dagen, og så har jeg selv et redigeringsprogram så jeg kan sætte en lille film sammen.

Så i er sikret et video af vores sjove dans (y)

Redigeret af Andemone
0

Del dette indlæg

Det er så nok lige over the top for os - det med en "far-datter-dans". Jeg vil selvfølgelig ikke udelukke, at farmand og jeg snupper en dans, men at planlægge det så nøje, det er ikke mig/os. Dertil kommer jo, at det ikke engang er sikkert, at vi kommer til at danse brudevals.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åhhh en masse fine sko!!! :D Man har jo næsten brug for hagesmæk engang imellem med opsamlings-halløj til alt savlet, haha. Ellers .... syns ideen med dansen er super morsom! :) Har haft introduceret den til ham herhjemme for en måneds tid siden, men han syns overhovedet ik det var sjovt! BASTA! Så den må vist droppes, haha .... og min far .... well .... tror ik rigtig mit forhold til ham er godt nok til den slags :)

Men håber I optager det med video til brylluppet og du smider ind bagefter! :lol:

0

Del dette indlæg

Hvad er det for et program man bruger

Jeg bruger noget der hedder Pinnacle Videospin - det er meget begyndervenligt. Man kunne få en gratis prøve i 14 dage mener jeg det var, og så derefter skal man betale for at få en sofware der gør det muligt at arbejde med de mest gængse filmformater :pokey: men altså jeg tror ikke jeg har betalt mere end 150 kr hvis det var så meget og jeg synes pengene er givet godt ud. Jeg har forgæves forsøgt mig flere gange med Windows movie maker, men jeg synes ikke det er godt nok og det går tit helt død midt i en redigering.

0

Del dette indlæg

Det er så nok lige over the top for os - det med en "far-datter-dans". Jeg vil selvfølgelig ikke udelukke, at farmand og jeg snupper en dans, men at planlægge det så nøje, det er ikke mig/os. Dertil kommer jo, at det ikke engang er sikkert, at vi kommer til at danse brudevals.

Jeg tror bestemt heller ikke at det er noget der er mange der gør - hverken den "udvidede" eller den amlindelige version - for det er som sagt et amerikansk fænomen.

Åhhh en masse fine sko!!! :D Man har jo næsten brug for hagesmæk engang imellem med opsamlings-halløj til alt savlet, haha. Ellers .... syns ideen med dansen er super morsom! :) Har haft introduceret den til ham herhjemme for en måneds tid siden, men han syns overhovedet ik det var sjovt! BASTA! Så den må vist droppes, haha .... og min far .... well .... tror ik rigtig mit forhold til ham er godt nok til den slags :)

Men håber I optager det med video til brylluppet og du smider ind bagefter! :lol:

Hehe det vil jeg love dig at vi gør, jeg håber virkelig at det bliver et hit :bunny_4: Anders var overhovedet heller ikke med på den, men så er det dejligt at min far er lige så skør som jeg er :7himmel:

0

Del dette indlæg

Så har min far snakket med danselæreren og det var intet problem :cheerleader3: Hun mente at det var tidsnok at starte træningen i januar 2012 og det tror jeg også er rigelig fint. Glæder mig til at se hvad hun finder på, har danset ved hende før og hun er bare så dygtig.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer