Sign in to follow this  
Followers 0
KrisLysgaard

Med eller uden børn

22 posts in this topic

Hej brides.

Mig og H2B sad og snakkede om hvilke gæster vi skulle have med til festen, - mest snakkede vi om hvorvidt vi skulle have børn med eller ej.

Jeg syntes personligt ikke at vi skal tage børnene med, men på samme tid vil jeg rigtig gerne have min lille nevø(6år) med, men eftersom han så vil være den eneste barn ville jeg også have min H2Bs lille fætter (8år) med, - men H2B mener at enten hedder det med eller uden børn.

Hvis vi tager børn med bliver vi 83 mennesker oh hvis vi er uden børn bliver vi 72 mennekser, og +2 hvis vi tager min nevø og H2Bs fætter med.

Hvad syntes I at vi skal gøre?!? Og hvordan og hvor mange gæster har i inviteret med?!?

0

Annonce ♥

Jeg synes det er jeres beslutning! :)

Vi har valgt ikke at have andre børn end vores egen søn med, af den årsag at min H2B's fætter har 2, ja lorteunger, der simpelthen ikke ejer almindelig pli, og den dag vil jeg gerne kunne tage det med ro og ikke blive rasende over små unger :)

Vi har inviteret alle min H2B's fætre og kusiner da vi har et tæt forhold til dem, men kun 2 af mine kusiner da jeg ikke gider have dem med jeg alligevel ikke har noget med at gøre :)

SÅ har I ikke noget at gøre med de andre, jamen så lad vær at invitere dem og forklar jeres grunde til det, eller lad vær, det er JERES bryllup! :)

0

Vi har fravalgt børn til selve festen. Vores egne på 3 og 5år er dog med, men vil blive passet af H2B's kusiner på 13, der ellers ikke skulle have været med, men som netop kun kommer med for at agere babysittere.

Resten er velkomne i kirken og til receptionen, men ellers ikke. Vi har ikke pladsen til det, da vi har et maksimum på 50personer (personale, fotograf og musikere inklusiv) Skulle vi desuden invitere alle børnene med, ville det medføre et børnebord med mindst 16unger frem for de nuværende 4, og så bliver det nemt for meget for mig, da jeg ikke tåler store indtryk længere tid ad gangen, og vil ikke "give op" kl.16 på vores store dag.

0

Vi har valgt venners børn fra, men familiens børn skal med, specielt da jeg har et rigtig godt forhold til dem og ønsker at dele dagen med dem. Men der hvor vi skal holde festen er der er også god plads til ungerne kan rende for sig selv, samt er min familie rigtig god til, at få hentet ungerne senere på aftenen, så vi voksne kan feste uden, at skulle tænke på børn. =)

0

Annonce ♥

Vi har valgt at have 3 børn med. Den ene vil være konfirmeret, og hans 2 mindre søskende (10 og 12) kommer ogaå med da vi ikke vil splitte søskende par op. De er de eneste børn i lige linie til os, så derfor har vi valgt dem til.

0

Vi vælger at sige børn under 7 år er velkommen til reception, men "frabedes" til festen.

0

Vi har valgt at have 2 børn med,, nemlig min nevø og niece der på det tidspunkt er 8 og 6 år :) Resten er self velkommen til vielsen og receptionen :)

0

Her kommer alle børn med.. Vi har selv 5 stk. Vi er bare ikke indrettet til at skulle afskrive børn ved vores fest.

Vi har så en med kun til at tage sig af vores børn hele dagen og tage hjem med dem når kl blir mange..

Vores plan er at lave er børnehjørne med tv og dvd og andre lege ting. :) nogle sækkestole mm.

Men det er jo helt op til jer. Dog tror jeg at jeg ville sige, at enten er det med børn eller os helt uden.

0

Annonce ♥

Vi har valgt at sige ingen børn under 13. Men det er så fordi vi inviterer til fest fra 19.30 og vi vurderer, at de yngre børn ikke vil kunne holde sig vågne.

Børn over 13 er velkomne til at feste med os andre, bare forældrene selv tager stilling til alkohol :)

0

Jeg er enig med din h2b ville enten tage alle børn med eller ingen. Hvis jeg var tvunget til kun at tage nogle med f.eks. på grund af pladsmangel ville jeg dele ved familie og venners børn eller sige egne og søskendes børn var velkomment men fætter/kusine samt venners børn ikke var. Hvis jeg sagde ok for en fætters barn men ikke andre, ville der komme en masse drama i min familie. Men hvorfor er det du ikke vil have alle børnene med? Er det på grund af pladsmangel eller fordi du er bange for de løber for meget rundt og larmer? De koster jo stort set ikke noget, da de for det meste kan få en børnemenu. Hos os synes min h2b ikke at børn skal med, da han ikke mener de hører hjemme til et bryllup. Jeg ønsker derimod at de kommer med, da jeg mener at det vil være en stor oplevelse også for børnene.

0

Jeg er enig med din h2b ville enten tage alle børn med eller ingen. Hvis jeg var tvunget til kun at tage nogle med f.eks. på grund af pladsmangel ville jeg dele ved familie og venners børn eller sige egne og søskendes børn var velkomment men fætter/kusine samt venners børn ikke var. Hvis jeg sagde ok for en fætters barn men ikke andre, ville der komme en masse drama i min familie. Men hvorfor er det du ikke vil have alle børnene med? Er det på grund af pladsmangel eller fordi du er bange for de løber for meget rundt og larmer? De koster jo stort set ikke noget, da de for det meste kan få en børnemenu. Hos os synes min h2b ikke at børn skal med, da han ikke mener de hører hjemme til et bryllup. Jeg ønsker derimod at de kommer med, da jeg mener at det vil være en stor oplevelse også for børnene.

Nu ved jeg ikke om du har læst min planlægningstråd, men vi skal vies d. 2/2 2013, og regner med at holde festen et år efter, af økonomiske årsager, og pga. at jeg pt har stress og depration, så jeg kan ikke overskue så mange ting for tiden.

Eftersom vi holder festen et år senere tænker jeg at vi kun holder festen om aften, altså ingen reception, så festen vil starte "sent", så det er begrænset for hvor langtid børnene kan holde ud. En anden grund er at der vil være presset i lokalet hvis vi tager alle 11 børn med (de vil være i en alder fra 0-18 år)

0

Vi vil ikke have børn med til vores. De er meget velkommmen i kirken, men så skal de derefter hentes af enten familie eller barnepige.

Det har vi valgt at gøre fordi der er rigtig mange af vores venner og femilie der har små børn (i alderen 1,5 - 5 år)

Og vi syntes at forældrene skal have lov til at hygge sig uden at skulle tænke på deres børn. Dette er alle inforstået med, og de fleste syntes det er en super ide.

0

Annonce ♥

Børn er velkomne til vielse og reception, men ikke til de mange timer med formel middag og taler og fulde voksne... der er en enkel under 18, tror han er 15 til den tid, men har er også meget vandt til formelle anledninger. Øvrige børn... puha. Jeg vil have voksenfest! Til gengæld skal jeg gerne rende rundt og lege til receptionen. Der er en enkel vi er usikre på ifht. om hun overhovedet kan få passet sin til den tid toårige datter, men det finder vi en eller anden løsning på.

Har lige lavet invitationerne i dag. Der røg et par stykker da jeg sad og tænkte, at en halvtimes klippeklistre for deres invitation ikke var det værd. Så skal de altså heller ikke med. Og det gælder mange af familiens børn, som bor i udlandet og jeg intet forhold har til. Venners børn vil jeg meget heller have med, da det er dem vi ser i hverdagen. Hvis der altså skal deles op. Det er grænser for hvor hårdt man kan dele det op, men hvis der er børn I er tætte på, må de da komme med, uden at dem I aldrig ser sine forældre bliver sure?

0

Jeg er også enig med dem der siger at det er ingen børn eller alle. Det er ekstremt svært at "sortere" og forklare folk hvorfor nogle børn - udover evt. egne børn - godt må komme og andre ikke må. Men når det så er sagt så er det jeres valg og I er også de bedste til at kunne vurdere hvordan folk vil tage det hvis vi kun taler om 2 børn.

0

Vi har fravlgt at børn deltager. De er meget velkomne i kirken og receptionen, men festen er lukket for børn;)

0

Til vores bryllup har vi også fravalgt os børn til selve festen, men de er selvfølgelig velkommen i kirken. Det er noget brudeparret helt selv bestemmer. Men som nogen af de andre har skrevet, så mener vi, at forældrene kan være meget mere frie under festen hvis ikke de skal holde øje med deres børn. Men HUSK det er JERES valg - lad være med at lytte til hvad andre mener om det :)

0

Annonce ♥

Hos os er det kun min kusine på 3, da der ikke er mulighed for at passe hende, da de kommer fra Norge, også min søster på 10, hun skal selvfølgelig med :wink: . De er begge fra Norge, så de skal sove på kroen alligevel, så det bliver ikke noget problem at få dem i seng. Ellers har vi sgat INGEN børn, synes ikke de rigtig hører til ved et bryllup med alkohols, og til langt ud på natten.

0

Vi skal ingen børn have med til vores bryllup - heller ikke vores egne på 5 og 2. Børn er selvfølgelig velkomne i kirken.

vores næste problem er bare at finde babysitter til vores unger - for dem der normalt passer skal med til brylluppet

0

Vi havde ikke inviteret børn med udover min søsters børn og min mands søsters børn. Eller der var så en lille nyfødt og det kan man man jo ikke nægte... børnene de var 0 år, 7, 10, 13, 14 og 17. De opførte sig alle yderst pænt og deltog i middagen og dansen som var de små festbaroner og feinschmeckere.

Havde vi valgt et andet feststed og et anderledes bryllup havde vi inviteret vennernes børn med. Men vi synes ikke stedet eller festen i sig selv var ideel til alt for små børn. Men vores egne nevøer og niecer skulle med, og de havde glædet sig. Min mands nevø på 7 insisterede på at bære jakkesæt og slips... så fin han var..

Vores venner nød en aften med god mad og drikke uden unger.

Synes sagtens man kan vælge nogle børn til og nogle fra. Nogle er man sikkert tættere med en andre og det synes jeg sagtens man kan gå ud fra ligesom man måske kun invitere den moster eller onkel med man er tættest med fremfor at pligtinvitere den anden moster eller kusine man aldrig ser.

0

Alle børn eller ingen - dog er brudeparrets børn self specielle :)

0

Annonce ♥

Dog - synes også godt man kan sige familiens børn (som jo er en del af jeres familie!) uden man behøver venners børn :)

0

De her debatter er altid utrolig svære...

I bliver nødt til at mærke efter hvad der er rigtigt for jer... Evt. tal med nogle fornuftige familiemedlemmer om det - nogle der kender jer godt, og især jeres forhold til børnene...

Til vores bryllup er min fætter (11 år) og min kusine (9 år) inviteret... Som de eneste børn... Som udgangspunkt har jeg også den holdning at børn ikke "hører hjemme" til et bryllup, men jeg har et meget specielt forhold til de her børn, og det ville gøre så ondt i mit hjerte hvis de ikke var med på denne dag... Og jeg ved også at de ville blive enormt skuffede og kede af det hvis de ikke blev inviteret...

Min kæreste er helt enig i at de skal med, for det ligger bare naturligt i det bånd vi har... Og jeg kan virkelig ikke forestille mig at nogen bliver fornærmede over det - og hvis de gør, så er det ærlig talt deres problem...

0