KBS

2. november 2013 - Update på Eyelash

256 indlæg i dette emne

Jeg er selv lidt gammeldags og vil have min mands navn. Eneste jeg syntes er lidt underligt er at jeg kommer til at hedder det samme som min svigerinde. Altså både i fornavn og efternavn ;) Men det er til at leve med =)

Haha, hvor sjovt, så bliver forvirringen da total ved fremtidig familie selskaber når der skal skrives bordkort :lol:

Jeg synes ikke, at Grunnet egner sig som mellemnavn..... det virker ikke. Det lyder lidt som "fordi", så man kommer til at hedde X "fordi" Bisgaard. For om Grunnet er stavet med to n'er eller nd kan man jo ikke høre på udtalen. Så Grunnet egner sig bare bedst som punktum :)

Det er lidt hyggeligt, på en smule komisk måde. :)

Jeg har også altid troet, at jeg bare skulle have H2Bs efternavn, Birch. Men pludselig har jeg meget svært ved at skille mig af med mit efternavn (Viesmose), da der er så få, der hedder det. - og det selvom jeg i daglig tale faktisk aldrig bruger det.

Så nu er vi ude i Viesmose Birch, men det synes manden lyder tåbeligt - så langt et mellemnavn til så kort et efternavn, så han er lige ved at begynde at overveje at hedde Birch Viesmose. Så det endelige navn er faktisk slet ikke besluttet endnu.

Jeg synes både Staal Skeem og Skeem Staal er fine. Personligt vil jeg hellere kunne beholde mit eget efternavn som mellemnavn end helt at opgive det. Så vil jeg også give mine fremtidige børn muligheden for at bruge det af de navne, som de selv bedst kan lide af dem, hvis de ikke vil bruge dem begge to.

Tror faktisk jeg vil give din mand ret, med kort mellemnavn og langt efternavn lyder bedst :)

Beholder også Skeem, netop for at kunne give det videre til mine børn.. Selvom det ikke er som efternavn, desværre. Men som min veninde sagde idag "Hey, det er bare et navn. Gør det nu ikke større problem, end det reelt set er" Jaja, ok så - men man bliver pludselig sentimental når man skal "opgive" det :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også altid troet, at jeg bare skulle have H2Bs efternavn, Birch. Men pludselig har jeg meget svært ved at skille mig af med mit efternavn (Viesmose), da der er så få, der hedder det. - og det selvom jeg i daglig tale faktisk aldrig bruger det.

Så nu er vi ude i Viesmose Birch, men det synes manden lyder tåbeligt - så langt et mellemnavn til så kort et efternavn, så han er lige ved at begynde at overveje at hedde Birch Viesmose. Så det endelige navn er faktisk slet ikke besluttet endnu.

I vores nye fælles navn er vores mellemnavn længere end vores efternavn. Det kan man da sagtens :)

Det skal dog siges at netop spørgsmålet om, hvilket navn der skulle være før det andet også herhjemme har været til diskussion. Min argumentation var netop, at jeg ville have det længste bagerst. Men han vil absolut beholde sit efternavn (det korte) som efternavn, så jeg gav mig.

Og nu har jeg det sådan, at det kan man da sagtens!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bryllups græskarlygter

Vi har fået den ide at ude foran selskabs lokalet skal der været pyntet med græskarlygter, i andledning af vi er så tæt på halloween.

Min tante har været så sød og tilbyde at lave dem, da jeg er meget i tidspres. Igår sendte hun et billede af den første :happy:

post-66515-0-59362600-1382552284_thumb.j

Også lige et billede, af inspirationen til det. Spændende og se hvilke mønstre min tante får lavet.

post-66515-0-87631400-1382552342_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke, at Grunnet egner sig som mellemnavn..... det virker ikke. Det lyder lidt som "fordi", så man kommer til at hedde X "fordi" Bisgaard. For om Grunnet er stavet med to n'er eller nd kan man jo ikke høre på udtalen. Så Grunnet egner sig bare bedst som punktum :)

Det er lidt hyggeligt, på en smule komisk måde. :)

Jeg har også altid troet, at jeg bare skulle have H2Bs efternavn, Birch. Men pludselig har jeg meget svært ved at skille mig af med mit efternavn (Viesmose), da der er så få, der hedder det. - og det selvom jeg i daglig tale faktisk aldrig bruger det.

Så nu er vi ude i Viesmose Birch, men det synes manden lyder tåbeligt - så langt et mellemnavn til så kort et efternavn, så han er lige ved at begynde at overveje at hedde Birch Viesmose. Så det endelige navn er faktisk slet ikke besluttet endnu.

Jeg synes både Staal Skeem og Skeem Staal er fine. Personligt vil jeg hellere kunne beholde mit eget efternavn som mellemnavn end helt at opgive det. Så vil jeg også give mine fremtidige børn muligheden for at bruge det af de navne, som de selv bedst kan lide af dem, hvis de ikke vil bruge dem begge to.

Jeres børn kan frit vælge dit efternavn fra før du blev gift, skulle de så ønske, når de bliver gamle nok til at have en mening om det - også selvom de ikke modtager navnet ved navngivning. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes ikke, at Grunnet egner sig som mellemnavn..... det virker ikke. Det lyder lidt som "fordi", så man kommer til at hedde X "fordi" Bisgaard. For om Grunnet er stavet med to n'er eller nd kan man jo ikke høre på udtalen. Så Grunnet egner sig bare bedst som punktum :)

Det er lidt hyggeligt, på en smule komisk måde. :)

Jeg har også altid troet, at jeg bare skulle have H2Bs efternavn, Birch. Men pludselig har jeg meget svært ved at skille mig af med mit efternavn (Viesmose), da der er så få, der hedder det. - og det selvom jeg i daglig tale faktisk aldrig bruger det.

Så nu er vi ude i Viesmose Birch, men det synes manden lyder tåbeligt - så langt et mellemnavn til så kort et efternavn, så han er lige ved at begynde at overveje at hedde Birch Viesmose. Så det endelige navn er faktisk slet ikke besluttet endnu.

Jeg synes både Staal Skeem og Skeem Staal er fine. Personligt vil jeg hellere kunne beholde mit eget efternavn som mellemnavn end helt at opgive det. Så vil jeg også give mine fremtidige børn muligheden for at bruge det af de navne, som de selv bedst kan lide af dem, hvis de ikke vil bruge dem begge to.

Jeres børn kan frit vælge dit efternavn fra før du blev gift, skulle de så ønske, når de bliver gamle nok til at have en mening om det - også selvom de ikke modtager navnet ved navngivning. :)

Ja, det ved jeg godt, men tvivler på, at de så vil gøre det :) Jeg selv har altid bare brugt den nemme løsning og præsentere mig med mit mellemnavn - jeg hedder det trods alt stadigvæk. :)

Og tak for inputtene!

Wow. Nu hvor årstiden rent faktisk er til det, synes jeg det er en awesome idé!! :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Polterabend imorgen?

Jeg har hele tiden regnet med der var arrangeret polterabend for mig.. For jeg så på et tidspunkt en sms på H2B omkring det, som jeg ikke skulle ha' set (og siden da været nægtet adgang til den :tunge: )

Da det så ikke skete sidste weekend, brød jeg grædende sammen og meddelte H2B at jeg ikke ville på polterabend. Siden vi sendte indbydelser ud har jeg flere gang sagt jeg ville være træt af det, hvis det blev sidste weekend. Nu har jeg så oveni, fået 4 eksamens projekter og jeg er meget bagud med disse, og det sammen med bryllup stresser mig abnormt meget.. Så at hive 1-2 dage ud af kalenderen (for man ligger jo med tømmermænd dagen efter) væltede bare min verden. Han fortæller så, han flere gange har prøvet og få det flyttet, men det er den eneste weekend de alle kunne og han vidste der var blevet dep. til noget, men han ville advare arrangøren om at jeg nok ikke var frisk på vild bytur.

Jeg er spændt på at se hvad de har fundet på.. Hvornår henter de mig, hvad skal vi lave og hvem er med? H2B sagde her til aften at han hele ugen havde forsøgt at få fat i arrangøren, for at høre om det kunne flyttes til efter brylluppet, da han kan mærke jeg er ved at køre helt ved siden af mig selv pga de opgaver - men at hun hverken svare på opkald eller sms. Om det er for at vildlede mig eller sandt, ved jeg ikke.. Men mistænkelig er jeg ihvertfald!

Håber dagen byder på noget godt! :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også dybt uenige om det herhjemme.

Jeg har et noget mere specielt efternavn end h2b der hedder Nielsen, og det er da tæt på at være det mest dødsyge efternavn i dk (sorry til jer der hedder det og elsker det!)

Jeg har ingen mellemnavn og h2b har en specielt et af slagsen. Dels fordi der ikke er mange der hedder det, og dels har det for mig sentimental værdi, da det var det navn jeg lærte ham at kende under dengang, da der var en del af hans venner der har/havde samme fornavn som ham.

Så i mine øjne ville et drømmescenarium være hans mellemnavn og mit efternavn til os begge, og så er vi de eneste to i dk der hedder det :heart:

Men ak, han vil hellere beholde Nielsen og smide sit mellemnavn ud :/ så ender måske med ikke at kunne få samme navn som h2b, og det er jeg enormt ked af, for det har altid betydet meget for mig, hvorimod han aldrig har tænkt over det :(

Ak ja, det er ikke let med de efternavne.. Her er det også rigtig vigtig for mig at vi hedder det sammen, heldigvis har H2B det også sådan. Hvorfor vil han ikke af med Nielsen?

Fordi det hedder hans børn (ja og begge hans eks' er, hvilket er endnu en grund til jeg ikke vil hedde det - og hele hans familie, som slår det fast at det skal jeg IKKE hedde!)

Har så forsøgt at forklare ham at han jo ikke bliver mindre far af at han ikke hedder Nielsen som hans unger - og at hans søn iøvrigt snart får det slettet for at få samme efternavn som hans mor og stedfar :P

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Polterabend

Ja, som gættet kom jeg på polterabend igår, og i skal da ikke snydes for en lille beretning af dagen :lol:

Jeg vågner omkring kl 8 og vi ligger og snakker lidt og stener på vores mobiler. Min kæreste begår så den fejl at spørger om han skal hente morgenbrød mens jeg går med hunden (han plejer altid at gå med hunden og hente morgenbrød sammen tid) hvilket han også får besked på, han da godt kan gøre idag. Dog gør det at jeg tænker mine veninder nok kommer tidligt og jeg heller må få linser i, og tøj på. Min kæreste er stået op og er ved at give hunden snor på ude i gangen, døren er gået i og da jeg kommer ud - spiltternøgen - når jeg lige at åbne døren, for at opdage der står 7 piger i min gang og er ved at tage jakkerne af. SLAM blev den dør lukket igen :rolleyes: De undgik heldigvis for synet af mit nøgne korpus og jeg fik hurtigt noget tøj på.

Så fik vi morgenmad og hyggede.

post-66515-0-02961000-1382908140_thumb.j

(så vend dog rigtigt dumme billede!)

Derefter gik vi ned til bilerne og kørte ud til Event Hall, og jeg blev glad, for det var lige sådan noget jeg havde håbet på. Vi startede ud med en omgang twister i et twisterrum med prikker overalt også på væggene. Tænk noget så simpelt kan være så hylende morsomt! Så blev det tid til en tur på rodeo tyren.. i mit 3. forsøg nåede jeg op på 36 sekunder :griner:-

Og selvfølgelig skulle vi også lege sumobryder.. Min modstander var stærk (en pæn måde at sige at jeg er slap) og jeg røg i gulvet - og kan man komme op og stå igen når man har sådan en dragt på? Nej! Så lå jeg ellers der og viftede med arme og ben, og kunne hverken vende eller dreje mig som en anden skildpadde der er endt på skjoldet :lol:

post-66515-0-82091900-1382908567_thumb.j

Vi fik sørme også lov at indspille fire sange sammen. Af de fire sange vi valgte var vi - skræmmende nok - bedst på en MGP sang :huh: Dén kunne vi udenad og man kan virkelig høre vi synger igennem, men de andre kokser vi rundt og griner.

Efter den oplevelse kørte vi ind til byen og fik frokost. Og så gik turen på til Byens Wellness hvor vi skulle ha bløde fødder - jeps, vores fødder skulle ned til de dér fisk. Hold nu OP, hvor det kilder!

Aften foregik hjemme i min venindes lejlighed, hvor vi fik sushi og masser af alkohol. De havde arrangeret nogle sjove lege undervejs og vi hyggede simpelthen så meget. I løbet af aften fik jeg også gaver.. Først en grim grøn hat, glimmer leggins og til sidst en neonpink trøje........... Som jeg selvfølgelig blev proppet i efter maden sammen med et slør, og placeret på en stol midt på gulvet - og ind kommer min veninde i "nude kostume" og agere striptease for mig! Min stakkels mave, jeg grinte og grinte mens tre af pigerne optog seancen på mobil, var min anden veninde kollapset i et hjørne med tårene trillende ned af kinder af grin.

Det skal i selvfølgelig ikke snydes for :thumbsupsmileyanim:

post-66515-0-56679200-1382909088_thumb.j

Vi fik rettet makeuppen tilbage på plads og drog ned i byen - dog uden den grimme grønne hat, men i neonpink, glimmer og slør - for at få drinks. Sjovt nok var alle mænd henne og lykønske, eller råbe det i forbifarte eller smile stort til mig, mens kun én pige sagde tillykke - alle andre kiggede ondt på mig, som om jeg var en idiot. To piger var endda henne og spørger hvorfor jeg havde tyl på hovedet - jeg skal giftes næste weekend - "nå okay" også gik de igen :rolleyes:

Idag skulle jeg skrive engelsk stil, som jeg ikke er begyndt på og skal afleveres tirsdag - men kunne først komme igang kl 19, jeg har simpelthen været så træt, svimmel og kvalme :happy:

Alt i alt en fantastisk uforglemmelig skøn dag, med dejlige mennesker.. og NU glæder jeg mig til næste weekend, kom glad! :a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

IH hvor fedt at det blev til noget, selvom det ikke just virkede som om, at du rigtigt orkede det:) Jeg er glad for dine søde veninder alligevel havde arrangeret din polter, og det lyder også bare til at I havde en helt vildt hyggelig dag! Godt at komme lidt ud af eksamens- og bridezillamood. NU glæder jeg mig bare til at se billeder og høre beretninger fra jeres bryllup!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

IH hvor fedt at det blev til noget, selvom det ikke just virkede som om, at du rigtigt orkede det:) Jeg er glad for dine søde veninder alligevel havde arrangeret din polter, og det lyder også bare til at I havde en helt vildt hyggelig dag! Godt at komme lidt ud af eksamens- og bridezillamood. NU glæder jeg mig bare til at se billeder og høre beretninger fra jeres bryllup!

Det gjorde jeg heller ikke, og den første time eller to var jeg måske heller ikke helt tilstede, mit hoved var fyldt med bordkort og tyske gloser, men som dagen skred frem blev jeg enige med mig selv om det jo hjalp jo ikke noget :wink:

Og jeg glæder mig til at fortælle!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eyelash extensions

Så har jeg fået sat eyelash extensions på. Havde først tænkt jeg ville nøjes med kunstige vipper på selve dagen, men efter at have øvet lidt med disse fandt jeg hurtigt ud af - det skulle jeg bare overhovedet ikke. Det holdte min tålmodighed ikke til :tunge:

Synes selv de er blevet super flotte, og det kommer garanteret til at se mega godt ud når jeg får makeup mm på :) Men man skal godt nok lige vende sig til dem!

post-66515-0-38045200-1383076809_thumb.p

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Smukt :-)

Hvad er det for nogle servietter der fjerner det der shinny look?

Tak :)

Det er dem her. Jeg har også glæde af dem i hverdagen, f.eks. efter en lang dag i skolen inden jeg skal på job. Der er 100 i pakken.

attachicon.gifSkærmbillede 2013-10-04 kl. 21.11.22.png

Tak, dem må jeg prøve!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

uhh hvor ser det altså bare godt ud... Er sikker på det lige giver det lidt ekstra på billederne med sådan nogle flotte bambi vipper... :-)

Må man spørger hvor du har fået det lavet og hvor meget du har givet??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak!

uhh hvor ser det altså bare godt ud... Er sikker på det lige giver det lidt ekstra på billederne med sådan nogle flotte bambi vipper... :-)

Må man spørger hvor du har fået det lavet og hvor meget du har givet??

Tror også det kommer til at se rigtig godt ud på billederne :happy:

Har fået det lavet ved en privatdame lidt uden for århus, til 300 kr!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer