roselein

F&M - 4-10-14 - Nu med gang i beretningen igen!

885 indlæg i dette emne

Sådan har jeg det også! Vi har flere gange aftalt, at når nu han har fået lov at bestemme essentielle ting som hvad vi skal hedde til efternavn (som var en kæmpe battle, varede omkring 1 md.) samt at vi skal have gris til hovedret :blink: - SÅ måtte JEG bestemme mere eller mindre resten........ Men hvor var jeg naiv!

Hver gang der er et eller andet jeg synes om, gerne vil have eller lign. så skal jeg "stå til ansvar" og forklare og gøre ved! Arhmen gud!

Hvorfor kan jeg ikke bare få lov til at ordne og købe og hygge med bryllupsfis uden at han kommer og siger "hvorfor skal toastmasteren have en klokke? Det forstår jeg ikke! Det gør man da ikke! Han kan da bare råbe op...." hvortil jeg sidder og får gråt hår ved tanken om at min venindes mand skal råbe vores 80-90 festglade gæster der danser på stolene (serbere :rolleyes: !) op .... Det er altså ikke fair overfor søde dejlige Dan der har sagt ja til opgaven....

Hvad der for mig var en lille bitte ting, ender så med at blive en ½ times snak og forklaren (WTF!)

Brok brok brok! :tunge:

Jo jo, dejligt de gider være med, men helt ærligt?! :sm:

Haha, det lyder altså også som lidt af et kulturclash I er ude i der. Tænker ikke, at det gør tingene nemmere.

Vi er så heldige, at vi er enige om stort set alt (jeg ved det, det er luksus), det eneste sted han har kigget på mig som om jeg var sindssyg, var da jeg nævnte toiletkurve... Men det kan han alligevel godt se det fornuftige i til kvinderne, når vi snakker om det. Hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg nu også at konceptet var lidt sært, da jeg hørte om det første gang :oops:

Egentlig, så havde jeg troet, at det der bryllup, det var da bare noget jeg skulle tulle rundt og hygge med, men der blev jeg så grundigt skuffet. Han er ligeså opslugt af det som jeg er (og en gang imellem mere), hvilket jeg synes er lidt sært :pokey:

Synes også du har givet dig meget, hvis I skal have gris til hovedret (er jeg ikke sikker på, at jeg kunne overtales til), og selvfølgelig skal toastmasteren da have en klokke, når der er så mange mennesker i selskabet, ellers kommer han da aldrig til at kunne komme til orde. Hvis han slår på glassene eller tallerkenerne, så tror folk jo bare, at han er ved at starte en kysse under bordet/på stolene ting, og det duer jo heller ikke (tænker det er argumenter, som du kan bruge mod din H2B). Kan virkelig godt forstå, hvis du vælger at kæmpe for klokken. Et trick kan også være at du sætter H2B til at finde en klokke, så går han sikkert op idet med liv og sjæl og ender med at sige det var hans ide :wink:

Jeg har heller ikke bragt toiletkurve op som emne endnu.. Ikke engang sæbedispensere, som jeg ved jeg vil have.. Jeg ved bare hvad han vil sige til det :floejt:

Og forstår det da også godt, men hallooo?? Burde han ikke bare smile og nikke og sige ja?! :tunge:

J

o det er et kæmpe kulturclash og det kan være rigtig svært at samarbejde, men det meste er vi nu egentlig enige om :) Det er bare mig som lige skal brokke lidt hehehe

Det er en god ide med det med at losse opgaven over på ham, med klokken - det gør jeg, hvis min mor ikke finder en i gemmerne (hun er sat på opgaven)

Men alt i alt, så er det bare rigtig rigtig dejligt at høre, at jeg ikke er ene og alene om at have en Hubby som synes han skal blande sig i alt - og vi skal jo egentlig i bund og grund være glæde for at de interesserer sig for det. Det er jo ren kærlighed Hellere det end en som hellere ville ud og spille fodbold den dag og som synes alt det der bryllupshalløj bare er i vejen...

Kender godt det der med lige at skulle brokke mig :wink: Det er rart at have et sted at gøre det :)

Tænker tricket med at sætte ham til at finde ting kan være brugbart i andre situationer også.

Vil til en hver tid også hellere have at han blander sig, end at han var helt ligeglad (selvom det aldrig kunne falde mig ind at fortælle ham det :tunge:

hehehehe lige præcis!

Det er bare bedst at de ikke ved at vi egentlig foretrækker at det sådan :bunny_4:

og et forsinket Tillykke med milepælen!

Redigeret af RikkeMy
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke med milepælen ❤️

Tillykke med milepælen!

Den store dag nærmer sig jo med hastige skridt...

Jeg kan se at det vist er en god del siden jeg har fuldt grundigt med herinde, så sikke en masse spændende at vende tilbage til.

Jeg er vild med "din" kjole - ved godt den vist ikke er din endnu, men den er vildt flot og med H2B's outfit kommer det da til at være et super fedt match!

Tillykke med milepælen!!! :)

hehehehe lige præcis!

Det er bare bedst at de ikke ved at vi egentlig foretrækker at det sådan :bunny_4:

og et forsinket Tillykke med milepælen!

Mange tak alle sammen!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg melder mig da også lige på listen med gratulanter. Stort Tillykke med milepælen. :cheerleader3:

:loveshower: tillykke med milepælen :loveshower:

Mange tak skal i have :cheerleader3: Nu varer det ikke så længe inden, der kun 200 dage til :a1221::bunny_4: Det kommer tættere og tættere på :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

London, baby!

På fredag sætter vi kursen mod London til en forlænget weekend. Ihhh, jeg glæder mig super meget :cheerleader3: Det er efterhånden et nogle år siden jeg har været der sidst, så det bliver super fedt at komme derover igen.

Det bliver lidt en blanding af afslapning og praktiske gøremål. Vi håber lidt på, at få købt en del bryllupsrelaterede ting, bla. hat til H2B og mine Benjamin Adams sko. Jeg ville også rigtig gerne, hvis vi evt. kunne finde skjorte, skjorteknapper, vest og butterfly.

Vi har også overvejet at købe H2B's kjole og hvidt derovre, men er løbet ind i det problem, at vi ikke kan finde hjemmesider på, hvor man kan købe det henne i London. Eller det vil sige, vi kan godt finde et par hjemmesider, men det er skræddersyede sæt, der prismæssigt ligger på den forkerte side af 20.000 (20.000 er det billigste jeg har set).

Derfor vil jeg gerne spørge de alvidende brugere på bryllupsklar, om der er nogen der kender nogle steder i London man kan gå hen? Ved godt der er Savile Row, og der tænker vi også at gå hen, men tænker, at der også må være lidt mere budgetvenlige steder.

01_london.jpg

0

Del dette indlæg

Min kære groomzilla

Min dejlige H2B har en tendens til at tale i søvne, lige inden han falder rigtigt i søvn, til stor morskab for mig. Vi kan have næsten hele samtaler, inden han sover videre og ikke kan huske det dagen efter, alternativt til jeg vækker ham med min latter :biggrin:

I går aftes faldt han (som altid) i søvn før mig, da jeg er ved at være klar til at sove, putter jeg mig ind til ham (business as usual), han udbryder så: "Jeg synes Martin skal overtage den overordnede planlægning af brylluppet" (ja, han har en tendens til at omtale sig selv i 3. person). Naturligvis er jeg herefter ved at sø af grin :lol: men jeg får da taget mig sammen til at spørge om, hvorfor han synes, at han skal overtage bryllupsplanlægningen, hvortil han svarer: "Jeg får jo bare uddelegeret opgaver, så som at finde kjole og hvidt". Det var han tydeligvis ikke tilfreds med.... :blink: :tunge:

Da han vågner i morges spørger jeg, om han kan huske noget, hvilket han naturligvis ikke kan. Men han bidrager med at han har drømt at han skulle til London og at han i lufthavnen har mødt sin (mandlige) specialemakker, der var iklædt en brudekjole (!) :c166:fordi han skulle til bryllup på Island. I lufthavnen møder han også sin ex, der også er i brudekjole og skal giftes med en i øvrigt ukendt mand.

Tror vist roligt man kan sige, at det ikke er mig der har mest bryllupskuller her i huset... Men min morgen startede da også med et godt grin :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fladafgrin.dk

:thumbsupsmileyanim: Elsker mænd som taler i søvne på den måde... Det er simpelthen for sjovt!

Ha ha, hvor er det sjovt! :D Sidder til forelæsning og måtte lige undertrykke en latter!

Tænkte jeg ville dele, jeg var nemlig også flad af grin :griner:- da han sagde det. Synes det er et ret godt eksempel på at han faktisk tænker mere bryllup end jeg gør i øjeblikket, hvilket er ret sjovt.

Jagten på hans tøj gik jo også i gang efter han havde haft mareridt om ikke at have noget tøj en time inden vielsen gik i gang :rolleyes: Havde ellers tænkt, at vi kunne vente til maj.

Som noget helt andet, så var jeg lige forbi mine forældre i dag og tjekke om deres printer kan printe på det karton, jeg har valgt til invitationerne. Det kan den heldigvis godt :thumbsupsmileyanim: Så nu er der ingen undskyldning for ikke snart at komme i gang med invitationerne, det er vist for sent at sende save the date kort ud nu alligevel...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ha ha...

Fantastisk at snakke sådan i søvne.

Her hjemme er det mig der lider af det "syndrom" om end det oftest er noget volapyk der sjældent er til at finde hoved og hale i, når det vækker min H2B midt om natten...

Der har dog ikke rigtig været noget bryllupsrelateret endnu, selv om han siger jeg fablede om at jeg skulle have mega langt hår til brylluppet inden jeg faldt i søvn fredag nat.... Jeg mindes det ikke, men ok - jeg havde faktisk kigget lidt på ekstensions dagene op til :wink: .

0

Del dette indlæg

London, baby!!!

Så kom vi afsted, og hjem igen :) Det er nu alligevel lidt rart at være hjemme igen, selvom vi havde en absolut fantastisk tur :cheerleader3:

Vi tog afsted (MEGET) tidligt fredag morgen, tror klokken var 4.15 da vækkeuret ringede, og jeg er på ingen måde et morgenmenneske, så det var virkelig hårdt at komme op. Men op kom jeg da. Desværre havde jeg ikke fået pakket så meget aftenen forinden, da jeg var super træt efter at have været på arbejde, så det skulle jeg også lige have gjort.

Det hele kører heldigvis som på skinner, og vi glemmer ikke noget vigtigt og kommer ud af døren til tiden, så vi ikke behøver stresse. Vi har bestilt parkering i lufthavnen ret tæt på terminalen, så det er bare at parkere og gå ind, tror ikke det tog os et kvarter fra vi parkerede til vi var igennem security :thumbsupsmileyanim: Det kan vi lide. Så vi havde god tid til at sætte os og nyde lidt brunch.

Lidt uheldigt var vores fly desværre forsinket pga. tåge i London (der er jo ellers aldrig tåget :tunge: ). Heldigvis skulle vi jo ikke nå andet end at shoppe i London, så der var ikke så meget stress. Ventetiden blev fordrevet med at kigge på potentiel morgengave hos Georg Jensen :wink:

Da vi nåede frem til hotellet havde vi oprindeligt bare tænkt, at vi skulle stille taskerne og så afsted igen, da der var ca. 4 timer til officiel check-in tid. Vi blev dog glædeligt overraskede, ikke alene kunne vi checke ind med det samme, vi fik også en complimentary upgrade :cheerleader3: Der er nu ikke noget bedre end at få noget der normalt koster mere end man har råd til! Det var så lækkert!

I skal da heller ikke snydes for lidt billeder af værelset. Ved godt det er lidt off-topic bryllupsmæssigt, men har bare lyst til at dele :biggrin: Ved jo også, at I plejer at elske billeder :wink:

post-69771-0-75951500-1395162556_thumb.j

post-69771-0-93327600-1395162651_thumb.j

post-69771-0-11952900-1395162720_thumb.j

post-69771-0-07253400-1395162810_thumb.j

post-69771-0-59732700-1395162817_thumb.j

post-69771-0-98864500-1395162823_thumb.j

Redigeret af roselein
0

Del dette indlæg

Ha ha...

Fantastisk at snakke sådan i søvne.

Her hjemme er det mig der lider af det "syndrom" om end det oftest er noget volapyk der sjældent er til at finde hoved og hale i, når det vækker min H2B midt om natten...

Der har dog ikke rigtig været noget bryllupsrelateret endnu, selv om han siger jeg fablede om at jeg skulle have mega langt hår til brylluppet inden jeg faldt i søvn fredag nat.... Jeg mindes det ikke, men ok - jeg havde faktisk kigget lidt på ekstensions dagene op til :wink: .

Det er nu virkelig morsomt at være vidne til nogen der snakker i søvne på den måde :) Min H2B kan man føre samtaler med, og det er altså ret sjovt, når han intet kan huske dagen efter, og derudover siger nogen virkeligt mærkelige/morsomme ting.

Apropos bryllupsrelatede drømme, så drømte jeg på tidspunkt under min kjolejagt, at min absolut VILLE have, at jeg skulle have hendes gamle kjole på. Det skal lige tilføjes, at den er ødelagt med store mørke pletter, fordi den ikke har været opbevaret korrekt. Så jeg gik grædende op af kirkegulvet og ville slet ikke giftes... Ved slet ikke hvorfor jeg drømte det, da det slet ikke har været på tale, at jeg skulle have hendes kjole på... Må have set for meget TLC.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

H2B's hat!

Min kære H2B skal jo have kjole og hvidt på, og da han elsker at gå med hat, så var vi ret tidligt i forløbet sikre på, at han skulle have en høj hat. Han var selv helt syg med tanken, og når vi har været ude og prøve kjole og hvidt, så er smilet først rigtigt kommet frem, når han har fået hatten på. Derfor var det et absolut must at finde en høj hat.

I København er der ikke ret mange steder, der sælger (ordentlige) høje hatte, eller det vil sige, der er faktisk kun et sted. Det hedder Petitgas og ligger overfor Illum, hvis der er nogen der skulle være interesserede i at tjekke det ud.

En af grundene til at vi tog til London var for at få et større udvalg, end der er herhjemme, og det lykkedes os også at finde en hat, der er rigtig fin :)

Hatten er købt hos Lock&Co. Hatters, der er intet mindre end verdens ældste, stadigt eksisterende hattemagere.

De var super flinke i butikken og Martin fik også indgraveret (eller trykt hedder det vel egentlig) sine initialer i hatten.

I skal naturligvis ikke snydes for et billede :wink:

post-69771-0-17041100-1395174801_thumb.j

post-69771-0-12519300-1395174883_thumb.j

0

Del dette indlæg

Jeg kan ikke dy mig for at tage den på engelsk: It sounds like a fantastic trip!! Der er intet som en lille ferie der spicer forholdet op.

Og fedt med hatten. Min kæreste har også en høj hat! Det er så fedt at din H2B går all in.. :-)

Redigeret af Wetlesen
0

Del dette indlæg

Jeg kan ikke dy mig for at tage den på engelsk: It sounds like a fantastic trip!! Der er intet som en lille ferie der spicer forholdet op.

Og fedt med hatten. Min kæreste har også en høj hat! Det er så fedt at din H2B går all in.. :-)

Cool at høre at der også er andre der kører hattestilen :thumbsupsmileyanim: Det har været en "amazing" tur! Vi har bare nået og fået set så meget, det har været så godt. Har besluttet mig for at lave en lille "mini-beretning", fordi vi nåede så meget bryllupsrelateret derovre. Det var helt vildt, tror vi har nået ligeså meget i weekenden, som vi ellers har nået indtil videre!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej, virkelig sej hat!! Det bliver så godt:) Købte i andet? Vi tager til Stockholm på fredag til vores photoshoot, glæder mig helt vildt!! Og håber vi kan finde sko til os begge.

Ja, vi købte andet :biggrin: Skal nok skrive og lægge billeder op :wink:

0

Del dette indlæg

H2B's sæt

Da vi ret hurtigt havde fundet hatten, så tænkte vi, at vi da lige kunne kigge på, hvad de havde at tilbyde udi kjole og hvidt, når nu vi alligevel var derovre.

Det første sted vi havde kigget på hatte, spurgte vi, om de vidste hvor vi skulle lede efter kjole og hvidt. Ekspedienten, der var meget venlig og omgængelig henviste os til en herretøjsforretning, der hed Favourbrook på den anden side af gaden, hvor vi skulle spørge efter en ekspedient der hed Tim.

Vi gik naturligvis derind, men der var kun en ekspedient, og hun var travlt optaget (og lignede altså ikke en der hed Tim), så vi gik videre til den næste hattebutik, hvor vi i øvrigt købte hatten.

Da vi havde købt hatten, og stadig havde masser af tid, så tænkte vi, at vi ville gå tilbage og se om der ikke skulle være en ledig ekspedient. Vi havde nemlig spottet, at de havde et ret flot og detaljerigt sæt kjole og hvidt.

Det var en rigtig god beslutning!

Tim var der nu, og han er en venlig mand på ca. vores alder. Han er meget entusiastisk, og Martin får prøvet sættet på. Det skal lige siges, at jeg allerede her er faldet pladask for sættet :oops:

Det har de smukkeste detaljer :a1221: Det er den eneste kjole og hvidt jakke, jeg har set, hvor foret er med mønster og ikke bare sort og kedeligt, og efterhånden har jeg faktisk set virkeligt mange sæt! Selv det sæt vi kiggede på hos Golman i samme prisklasse var ikke ligeså flot (det var dog tilgengæld med en silke/uld blend og meget blødt).

Jakken er ikke i den rigtige str. (derfor er der ikke nogen billeder af den), men vi fik en ret god idé om, hvordan det vil se ud i den rigtige str.

Den detalje, jeg er vildest med, sidder på bukserne. I stedet for to satinsilke strimler ned langs siden af bukserne sidder der noget brokade hæklet noget (jag aner simpelthen ikke hvad det hedder, hvis der er nogen der ved det, så må de meget gerne sige til).

Det er så fedt! Kjole og hvidt sæt ligner efter min mening meget hinanden, og jeg ved at Martin godt kan lide, at det er en lille smule anderledes end det klassiske.

Nå ja, jeg er også helt ved at glemme, at sætte har det der hedder "fishtails" på engelsk (et bestemt "cut" på bukserne) hvilket gør, at de bare sidder super fantastisk på Martin :thumbsupsmileyanim:

Efter min mening er det et perfekt sæt. Martin var lidt tvivlende, jeg tror egentlig ikke det er fordi, at han ikke var vild med sættet, men det betyder, at vi skal en ekstra tur til London i august, da sættet bliver syet efter mål (det bliver syet i London).

Straks øjner jeg chancen for en ekstra Londontur :badgirl: og et virkelig flot sæt.

Vi bliver dog enige om at tænke over det weekenden over og komme tilbage mandag og få taget mål, hvis vi er interesserede.

Vi snakkede rigtig meget om det over weekenden, men det endte med, at vi blev enige om, at det var det flotteste sæt vi havde set endnu, så nu er det bestilt!

Så skal jeg bare finde billetter til august, så skal der fejres fødselsdag i London! :cheerleader3:

Lige et par billeder af detaljerne, ellers ligner det meget et "almindeligt" kjole og hvidt sæt.

post-69771-0-97282100-1395179596_thumb.j

post-69771-0-85342200-1395179605_thumb.j

0

Del dette indlæg

Forår og shopping

Vi var sindssygt heldige med vejret! Tror det var ca. 20 grader og sol fra en stort set skyfri himmel fredag, lørdag og søndag. Mandag var det nok "kun" en 12-15 grader, så det føltes ret koldt :tunge:

Vi fik shoppet lidt forskelligt :shopping: (mest til mig), har dog ikke rigtig fået købt noget tøj :o hvordan det så end lige er sket.

Londonere har åbenbart samme tendens som københavnere til at søge udenfor, når det er varmt, så der var sindssygt mange mennesker i parkerne.

Den ene dag gik vi virkelig meget, startede i Harrods og endte ved den underground, der hedder Vauxhall, hvis det siger nogen noget.

I skal da selvfølgelig ikke snydes for stemningsbilleder, der er lidt forskelligt fra bla. Hyde Park og Green Park, samt et billede af vores afternoon tea i Harrods (det var virkeligt sjovt og anbefalelsesværdigt i øvrigt).

post-69771-0-14332900-1395181041_thumb.j

post-69771-0-71596000-1395181195_thumb.j

post-69771-0-14415900-1395181207_thumb.j

post-69771-0-10332300-1395181221_thumb.j

post-69771-0-62251100-1395181229_thumb.j

post-69771-0-07129900-1395181240_thumb.j

post-69771-0-15560800-1395181271_thumb.j

post-69771-0-04411700-1395181316_thumb.j

Redigeret af roselein
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer