roselein

F&M - 4-10-14 - Nu med gang i beretningen igen!

885 indlæg i dette emne

Kjolekøb

:cheerleader3: :c166: :cheerleader3: Nu er kjolen endelig købt!!! :cheerleader3: :c166: :cheerleader3:

Det blev Lasse Spangenberg kjolen, som jeg tidligere har beskrevet med billede her.

Efter at have prøvet noget forskelligt, og jeg stadig ikke kunne få kjolen ud af hovedet, så besluttede jeg mig for at det skulle være den. Dog ville jeg først vise den til min mor. Det var ikke den helt stor succes, kan man vist roligt sige. Hun er/var ikke vild med ideen om at kjolen skal skræddersyes, hun er bange for, at jeg ikke bliver tilfreds.

Tror dog hun er blevet omvendt, da vi var inde og købe kjolen i dag, så beskrev hun den i hvert fald som eksklusiv og elegant, og synes sleeet ikke, at der var nogen af de andre kjoler, der var ligeså flotte som min :lol: :wink: Hun er nu meget sød.

På vej ind til København overraskede min mor mig med at fortælle mig, at hun meget gerne ville betale for min kjole, hun havde tænkt over det og havde besluttet sig for at hun ville fortryde det, hvis hun ikke betalte. Det viste sig, da jeg spurgte ind til det, at hun altid har forestillet sig, at hun skulle betale for min brudekjole åbenbart.

Måske også derfor hun blev sådan på tværs da hun fik prisen at vide. Vi har jo hele tiden regnet med, at vi skulle betale alt selv, så det var fantastisk dejligt at få så stort et tilskud :7himmel: Nu har jeg det lige pludselig meget bedre med at vi har bestilt livemusik, for nu er der alt andet lige bedre plads til det i budgettet :rolleyes:

Jeg joker lidt med, at det var kjolen der valgte mig, og ikke mig der valgte kjolen, da jeg jo så den helt tilfældigt, da jeg gik forbi forretningen en dag. Var egentlig gået forbi, men stoppede op og vendte om, for at tage et billede af kjolen.

Efter at have gået en uge og kigget på billedet, besluttede jeg mig for at bestille en tid til prøvning, så jeg kunne få den ud af hovedet og komme videre.

Videre kom jeg vist aldrig rigtig... Synes den var helt perfekt da jeg fik den på.

Og nu er den min :heart: :a1221: :7himmel:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fine indkøb du har foretaget dig

wooouuu hvor er den kjole smuk, er sikker på du kommer til at ligne en drøm i den :loveshower: fantastisk at din mor ændrede syn på kjolen og fedt at få den bonus, at din mor også ville betale kjolen :cheerleader3::cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jay, hvor godt!! Har tænkt på, om du mon ikke snart havde besluttet dig - Men man havde vist godt lugtet lunten;) Hvor er det sødt af din mor, at hun vil betale den. Det er da meget muligt, det lige var chokket over prisen hun skulle sluge første gang;) Er det ikke helt en lettelse, at have taget den beslutning nu?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jay, hvor godt!! Har tænkt på, om du mon ikke snart havde besluttet dig - Men man havde vist godt lugtet lunten;) Hvor er det sødt af din mor, at hun vil betale den. Det er da meget muligt, det lige var chokket over prisen hun skulle sluge første gang;) Er det ikke helt en lettelse, at have taget den beslutning nu?

Jeg er SUPER lettet, og det var min mor vist i øvrigt også... Men den er altså også bare virkelig smuk! Jeg skulle bare vente på, at jeg fik lidt tilbage i SKAT, så jeg havde råd til den, havde jo ikke regnet med, at hun ville betale.

Men er så glad, grinede vist også flere gange spontant i bilen på vejen hjem :biggrin: Det hele føles bare lidt mere virkeligt, når man har valgt en kjole. Glæder mig så meget til at jeg kan vise ham det!

0

Del dette indlæg

Da jeg lagde links på trådens første indlæg i går aftes gik det op for mig, at jeg aldrig havde fået skrevet om hverken fotografen eller Restaurant Herthadalen, hvor vi skal holde festen, så det må jeg hellere få rettet op på :)

0

Del dette indlæg

Restaurant Hertadalen

IMG_3948.jpg

Er stedet, hvor vi skal holde både vores reception og vores fest. Det ligger, som man kan se på billedet, smukt ud til en skovsø. På billedet kan man se hovedhuset, hvor vi skal holde vores reception. Hovedhuset bliver dog for stort til vores fest, da vi ikke regner med, at vi bliver mere end ca. 40 mennesker.

Vi skal derfor holde festen i pavillonen.

Et billede af pavillonen:

7331_560_560_0_0_0_0_2.jpg

Og I skal heller ikke snydes for at se, hvordan der ser ud indenfor!

Et billede af pavillonen, med opdækning indefra:

IMG_0892.jpg

Til sidst lige et billede af hovedhuset indefra, det er godt nok med opdækning, og det skal der jo nok ikke være den dag. Jeg tænker umiddelbart, at der bliver sat nogle høje borde op, eller noget lignende.

_MG_5170.jpg

Synes selv vi har fundet det perfekte sted at holde det, glæder mig så meget til at se det hele på vores store dag!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fotograf Applepark

Fotografen var noget af det første vi bookede efter vi var blevet forlovede. Der gik ikke ret meget mere end 14 dage, så var det booket og på plads :thumbsupsmileyanim:

Det har nok mest været mig, der har presset på omkring fotografen. Jeg synes det er så super vigtigt, da en af de få hångribelige ting man har efter selve brylluppet til at minde en om dagen.

Da jeg var lille tog jeg ofte også mine forældres bryllupsbilleder frem, og kiggede på. Det er noget jeg gerne vil have mulighed for at mine børn også kan få mulighed for :7himmel:

Da jeg i starten begyndte at kigge, mest for sjov, så blev jeg ret hooked på idéen om at have to fotografer. Synes ofte at man kan få nogle rigtig fede billeder ud af gommens forberedelse også, plus at jeg gerne vil have billeder af mig der ankommer til kirken, samt stemningsbilleder indefra kirken.

Det første sted jeg fandt nogen der gjorde det, kostede det i omegnen af 30.000,-!!!! :pokey: :shooter:

Godt nok regner vi med at bruge mange penge på brylluppet, meeeen det er sgu for mange penge! Derfor gik jagten ind på et alternativ. Jeg havde så småt indstillet mig på, at vi ikke kunne få to fotografer til dagen på vores budget.

Herinde falder jeg så over Centenary's tråd, hvor der er nogle rigtig smukke billeder.

Det er Applepark der har taget dem. Tror også jeg falder over et par andre tråde, hvor han står på som fotograf.

Giver mig så til at undersøge priser, for jeg tænker, at vi nok har fundet vores fotograf. Her viser det sig så at vi kan få to fotografer indenfor vores budget! :toot:

Ovenikøbet til heldagsfotografering, hvilket virkelig har været et must have for mig.

Det var jo intet mindre end fantastisk, så jeg skynder mig at booke ham! Jeg elsker også den fotojournalistiske stil, der er på en del af hans billeder. Synes han mestrer at få det romantiske med i denne stil, hvilket jo ellers kan være lidt svært.

Han er annoncør her på bryllupsklar og har en tråd med hans billeder fra forskellige bryllupper.

Men jeg vil da alligevel lige lægge et par af mine favoritter op alligevel :rolleyes:

galleri_billede_5.jpg

galleri_billede_17.jpg

galleri_billede_7.jpg

galleri_billede_14.jpg

pic_0017.jpg

galleri_billede_4.jpggalleri_billede_10.jpg

galleri_billede_14.jpg

galleri_billede_21.jpg

0

Del dette indlæg

godt valg af fotograf !! Vi havde en session med ham og vi fik de aller bedste billeder nogensinde!! for eksempel..: I bliver kun glade for det, det er jeg sikker på. Oven i købet er han en dejlig person at omgås

post-14951-0-66679000-1397378949_thumb.j

0

Del dette indlæg

Vi har også booket Applepark, og har møde med ham senere på måneden. Vi har også valgt pakken med to fotografer. Jeg er HELT VILD med den stil han har, og jeg glæder mig virkelig til at se, hvad han kan få ud af vores bryllup :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

godt valg af fotograf !! Vi havde en session med ham og vi fik de aller bedste billeder nogensinde!! for eksempel..: I bliver kun glade for det, det er jeg sikker på. Oven i købet er han en dejlig person at omgås

attachicon.gifpic_0006.jpg

Uhh ja, kan godt huske jeres billeder også, de er super smukke! Det er jo dejligt at blive bekræftet i sit valg :)

Redigeret af roselein
0

Del dette indlæg

Vi har også booket Applepark, og har møde med ham senere på måneden. Vi har også valgt pakken med to fotografer. Jeg er HELT VILD med den stil han har, og jeg glæder mig virkelig til at se, hvad han kan få ud af vores bryllup :)

Håber du lægger billeder op bagefter, så jeg kan smugkigge :wink: Har det ellers helt på samme måde som dig :)

Og for resten, tillykke med kjolen. Den er utroligt smuk.

Mange tak! Jeg er også totalt oppe og køre over, at den endelig er blevet købt.

0

Del dette indlæg

Fine indkøb du har foretaget dig

wooouuu hvor er den kjole smuk, er sikker på du kommer til at ligne en drøm i den :loveshower: fantastisk at din mor ændrede syn på kjolen og fedt at få den bonus, at din mor også ville betale kjolen :cheerleader3::cheerleader3:

Hov, var da helt kommet til at overse to indlæg :oops:

Tak, jeg er også virkelig glad for den, det var virkelig lækkert at min mor betalte, så har vi jo lidt ekstra plads i budgettet :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Må vi så ikke få nogle billeder af den?

Der er et billede af den her. Er ikke så vild med at vise den på, da jeg tror den er omkring en str. 36, og jeg er et sted mellem str. 40-42, så det er ikke noget jeg er vildt interesseret i at vise frem desværre.

0

Del dette indlæg

Hjææææælp!

Jeg er ved at blive sindssyg! :shooter:

Håber der er nogen herinde, der kan hjælpe. På intet tidspunkt havde jeg forestillet mig, at det skulle være så svært at finde kuverter/konvolutter i guld i str. C5 og C7, der matchede, og ikke kostede en bondegård :pokey:

Det er så åbenbart mig, der er naiv :td:

Jeg troede ellers jeg havde fundet det perfekte sted at købe konvolutterne (www.cardsandpockets.com), hvor man kunne købe liners med, jeg har fået samples hjem i dag, de er SÅ flotte! Men nej, så nemt skulle det ikke være :blink: Jeg havde ikke lige regnet med, at de amerikanske invitationer afveg så meget fra de europæiske A- og C-standarder.

De konvolutter jeg har fået hjem i dag er lige nøjagtig 1 cm for lille på den ene led, og 2,5 cm på den anden led :pokey: Synes eller at jeg havde målt inden jeg bestilte samples, men åbenbart ikke godt nok, dumme mig.

Det bedste bud jeg har fundet på nogle er på www.amazon.co.uk, men for omkring 60 £ (hvoraf de 20 £ er fragt), så synes jeg det er lige lovlig pricey, hvis ikke det er de rigtige, når de kommer ind af døren.

Derfor ville jeg høre, om der ikke er nogen er jer, der ved hvor man kan få fat i C5 og C7 konvolutter i guld, hvor flappen går ned i en spids, så må I meget gerne sige til :help:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad med disse fra panduro hobby..

Det er i hvertfalde i den ene størrelse... Men måske også lidt dyre... :blink::)

Og Disse i c7...

Havde faktisk tænkt mig at købe dem i Panduro, men vil virkelig gerne have, at de matcher, og de har ikke den lille størrelse :(

0

Del dette indlæg

Nej og det andet sted hvor de har de små, der har de ikke de andre med flappen der går ned... øv... :shooter:

Jeg har brugt det meste af dagen på at google :( og har stadig ikke fundet noget. Overvejer lidt, om jeg skal bruge ivory i stedet for, bare fordi det er nemmere...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer