Fr.Thomsen

Stadig Lykkelig gift og nu med ny ring :-)

263 indlæg i dette emne

Hvor er den bare fin, og den oser da af personlighed. ELSKER elsker elsker når noget ikke er som alt andet . Siger kvinden der pludselig bor total hipt, fordi en eller anden bestemte at pasteller og gamle mørke træmøbler pludselig skulle være moderne. Elskede ellers at bo total umoderne :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor fedt at han laver jeres ringe! Så er der virkelighed masser af sjæl og betydning i dem lige fra starten (ja, det er der vel i alle vielsesringe, men i særlig grad hvis de er hjemmelavede!) Det glæder jeg mig til at se :)

0

Del dette indlæg

Rikke

Hader også bare når det sker.. :shooter::pokey:

Her går man og syntes ens stil er så outdated og bare totalt anderledes og så er ens gamle skrammel pludselig hypermoderne.. :huh:

Jeg havde indtil for 1 år siden fyrretræs møbler overalt.. Den ældste skænk blev købt i 1982 og så blev folk pludselig helt syge for at købe hele mit indbo og så skulle de alle sammen males om ..

Så nu er det hele solgt og jeg er hoppet på de der mørke mexikanske møbler.. De var det store for nogle år siden så der går nok et stykke tid til de bliver moderne igen.. Fik dem rigtig billigt så fik det hele skiftet i løbet af få måneder.. :lol:

Svigerfar gik væk sidste år i en alder af 93 år.. Så vi stod med et hus på 130 kvm proppet med Teaktræs møbler og ting der var super velholdte og ikke var blevet skiftet ud de sidste 30- 40 år.. Det var en ren guldmine .. men overhovedet ikke noget for mig.. Traumer fra min barndom med brun og orange :o

Men det er heldigvis " Det de unge vil have" :floejt:

Så på den måde er det jo fedt det går i ring..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Rikke

Hader også bare når det sker.. :shooter::pokey:

Her går man og syntes ens stil er så outdated og bare totalt anderledes og så er ens gamle skrammel pludselig hypermoderne.. :huh:

Jeg havde indtil for 1 år siden fyrretræs møbler overalt.. Den ældste skænk blev købt i 1982 og så blev folk pludselig helt syge for at købe hele mit indbo og så skulle de alle sammen males om ..

Så nu er det hele solgt og jeg er hoppet på de der mørke mexikanske møbler.. De var det store for nogle år siden så der går nok et stykke tid til de bliver moderne igen.. Fik dem rigtig billigt så fik det hele skiftet i løbet af få måneder.. :lol:

Svigerfar gik væk sidste år i en alder af 93 år.. Så vi stod med et hus på 130 kvm proppet med Teaktræs møbler og ting der var super velholdte og ikke var blevet skiftet ud de sidste 30- 40 år.. Det var en ren guldmine .. men overhovedet ikke noget for mig.. Traumer fra min barndom med brun og orange :o

Men det er heldigvis " Det de unge vil have" :floejt:

Så på den måde er det jo fedt det går i ring..

Haha hvor sjovt du nævner fyrtræ og teak, for jeg har netop et fyrtræsbord der er malet , og en teak skænk og et teak sofabord -HAHA- Men som sagt så er det ikke bare pga moden jeg har det, jeg har siden jeg flyttede hjemmefra altid haft gamle træmøbler, og har især en kærlighed til de mørke af slagsen. Havde et super flot rundt spisebord med stole i nøddetræ før, men det var desværre for stort til vores nye stue, så det måtte sælges. Men så fandt jeg det i fyrtræ til billige penge, og det er så malet i mintgrøn , og benene er malet sort. Men det er jo fuldstændig vanvittigt hvordan ældre møbler er steget i pris, fordi det pludselig blev hipt, før fik man det nærmest smidt i nakken, tror desværre ikke det går af mode de næste år, men man har vel lov at håbe, så man igen kan gøre gode kup :tunge:

Det sjove er at folk altid sagde at jeg boede total mormor, og at hvis man gik ind i vores hjem, ville man ikke gætte at det var så unge menneskers hjem. Men så ændrede folk pludselig mening, fordi det blev total hip, ja det fniser jeg altså ofte af :lol:

0

Del dette indlæg

Hmm..

Nu har H2B så fået hans nye Mc hjem..

Og han mener at det IKKE er hensigtsmæssigt at vi kører på den ud til hytten i bryllupstøjet.. :boohoo:

Kan altså godt se hvad han mener men ØV ØV hvor er det bare totalt ØV..

Han er bange for at min kjole vil komme ind i bæltetrækket også har jeg pludselig ingen kjole på mere.. og i værste fald ryger der noget af mig med ind.. :blink:

Har sagt og mener stadig at jeg bare må krølle den så meget sammen oppe i skødet som jeg kan.. men som han siger så skal jeg jo holde ved ham ergo kan jeg ikke holde ved kjolen samtidigt.. og det giver meget god mening .. men altså.. :(

Det ville da også være meget mere praktisk at vi gør os klar ude i hytten.. der er 8 brusere osv.. så det er bare at tage det hele med derud.. så kan jeg også sætte hår uden at tænke på jeg skal have hjelm på bagefter..

Og så være der når gæsterne kommer..

Der er flere plusser end minusser ved at blive i hytten.. men alligevel...

Nå må nok bare sluge det .

Har købt mere "puller" .. Var i Netto og fandt nogle store knappenåle med en lime grøn perle som hoved ..de skal bruges til mine æblelys.. noget limegrønt smalt sizoweb bånd som sikkert kan bruges til blomster dekorationerne.. og nogle små sten til påklæbning .. har prøvet at pimpe mine sko lidt..

post-72117-0-09601100-1397317393_thumb.j

post-72117-0-09472500-1397317438_thumb.j

0

Del dette indlæg

Hmm..

Og han mener at det IKKE er hensigtsmæssigt at vi kører på den ud til hytten i bryllupstøjet.. :boohoo:

Han er bange for at min kjole vil komme ind i bæltetrækket også har jeg pludselig ingen kjole på mere.. og i værste fald ryger der noget af mig med ind.. :blink:

Har sagt og mener stadig at jeg bare må krølle den så meget sammen oppe i skødet som jeg kan.. men som han siger så skal jeg jo holde ved ham ergo kan jeg ikke holde ved kjolen samtidigt.. og det giver meget god mening .. men altså.. :(

Det ville da også være meget mere praktisk at vi gør os klar ude i hytten.. der er 8 brusere osv.. så det er bare at tage det hele med derud.. så kan jeg også sætte hår uden at tænke på jeg skal have hjelm på bagefter..

Har købt mere "puller" .. Var i Netto og fandt nogle store knappenåle med en lime grøn perle som hoved ..de skal bruges til mine æblelys.. noget limegrønt smalt sizoweb bånd som sikkert kan bruges til blomster dekorationerne.. og nogle små sten til påklæbning .. har prøvet at pimpe mine sko lidt..

Kan godt forstå din H2Bs bekymring men også godt forstå du ærger dig lidt :S

lækre ting du har fundet og godt gået med skoene ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm..

Det var da super øv! :td: Men måske meget godt han er realistisk så i ingen ulykker laver :lol:

De er blevet super fine dine sko :loveflag::loveflag:

0

Del dette indlæg

Jow Jow ved godt alt det der.. :blush:

Og er altid hende der præker sikkerhed- sikkerhed-sikkerhed så alle andre når kvalmegrænsen.. :lol:

Kører ( normalt ) ALDRIG nogen som helst steder uden HELE UDSTYRET.. når andre kører rundt på pladsen til træf osv uden hjelm er jeg hende der sidder og ryster på hovedet og højlydt giver udtryk for at de vist ikke kan tage skade af en røvtur.. :floejt:

Louise G :

Du skal unde dig selv det kørekort.. Det er simpelthen det bedste jeg har gjort FOR MIG SELV.. Til dato.. :thumbsupsmileyanim:

Men Vejen vi i så fald skulle køre er ca 3 km hvor de 2,5 km er en skovvej og den sidste 0,5 er en jordvej op til hytten.. så det ville kunne gøres med 30- 40 km/t og mindre det sidste stykke..

Havde forestillet mig : På med hjelm, jakke og støvler det første stykke vej og det sidste stykke op ad jordvejen skulle støvler og jakke så af og lægges i sidetasken og så kun hjelm på op til hytten..

Men det er alt det skørt H2B er nervøs for.. og ja er da super glad for han tænker på min sikkerhed ( Så kan han give lidt igen for når jeg punker ham for at kører i tennissko ind i mellem :lol:)

Så det er udelukket med Mc..

Gyppel :

Vi kender ikke lige nogen der har sådan en.. og gjorde vi var den lidt svær at greje med hvorfor vi skulle låne den når vi har 4 Mc'er og en bil stående selv.. :huh:

Tak for kommentarer til sko.. Tænker lidt om jeg skal prøve med noget bånd.. vil gerne have en sløjfe bagpå.. men kan nok ikke finde noget i helt samme farve..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu så jeg lige billeder af det sted i skoven du havde udset dig som lokation et andet sted (kan ikke huske hvor) og jeg fik også den tanke at det måske ikke lige var sagen med en hvid brudekjole hvis det bare er en smule fugtigt i vejret.

0

Del dette indlæg

Min bror ringede i går og gav en melding der i DEN GRAD fik mit p.z i kog.

Han ville lige høre om det godt nok var rigtigt jeg havde inviteret "X" og hendes mand Y med til vores fest.

X er sådan set en af mine bedste veninder så måtte sige " Ja det har jeg da"

Så ville han bare lige oplyse mig om at han helt sikkert ville give Y en kæmpe røvfuld hvis han så ham. og at hvis jeg havde tænkt mig om ville jeg ikke have inviteret dem.

Sagde at eftersom X er min veninde var jeg da ikke i tvivl om hun skulle med og at eftersom det er VORES fest invitere vi dem som vi gerne vil dele dagen med..

Han syntes jeg skulle ringe til X og foreligge hende "problemet" så hun kunne afgøre om hun ville have sin mand med..

OVERHOVEDET HELE HOVEDET IKKE sagde jeg.. :angry:

(Jeg ved godt de er på kant med hinanden p.g.a en masse fnidder der ligger nogle år tilbage)

Sagde at eftersom de er voksne mennesker forventede jeg de opførte sig sådan..

Og da han jo udmærket ved hvor X og Y bor .. har han jo haft så rigeligt mulighed for at få den sag ud af verden og ikke behøvede at bruge vores fest og så ødelægge dagen for os og de resterende 34 gæster.

Det var han sådan set ligeglad med.. og for ham betød det mere at Y havde generet ham personligt og det ville han ikke finde sig i..

Så han mente jeg havde 3 muligheder

1. ringe til X og advare hende

2. tage chancen og håbe på han ( min bror) var i festhumør den dag så der ikke skete noget

3. bede ham ( min bror) at blive væk

Jeg spurgte om han helt seriøst mente at vi betød lidt for ham at han ikke kunne lade det ligge den ene dag og hans "problem" med Y vejede så tungt at han var klar til at ødelægge vores fest som vi har brugt 6 måneder til at planlægge og lægge flere tusinde kroner til side for at holde.. og hvis han lavede ballade ville jeg love ham at jeg personligt ville smide ham ud på rø. og albuer.

Det svarede han ikke direkte på men sagde bare igen at han bare ville advare mig.. og desuden ville han slæbe ham med udenfor og så kører bagefter.

Jeg var så chokeret og sagde at det ville jeg så lige tænke over og lagde på.

Nej hvor er jeg bare gal.. ked af det og ENORMT skuffet.

Vil ikke have ham med nu.. Han kan sådan set bare forsvinde ud af mit liv.

Problemet er bare at jeg er vildt glad for min svigerinde. og vil jo gerne hun kommer.. Tror helt ærligt ikke hun ved han har haft ringet og sagt de ting.. så skulle jeg kende hende meget dårligt.

Og deres ældste datter bliver 20 år og bliver Student her i Juni hvor vi er inviteret til Fest .. lige nu gider jeg ikke deltage for vil ikke se på ham.. og næste år skal deres yngste konfirmeres og der gider jeg heller ikke komme..

Ved godt det er enormt urationelt at det skal gå ud over dem.. men min bror er og har altid været helt vildt egoistisk.. og måske er det det der skal til at åbne hans øjne for at den måde han opfører sig på har konsekvenser for andre..

GRR.. Skulle simpelthen bare have LUFT..

0

Del dette indlæg

Hold da kæft hvor er han dog bare latterlig , ja undskyld mit valg af ord, men hvad fanden bilder han sig ind. Som du selv siger, har han jo haft rigelig tid til at få det ud af verden, og vold læser desuden ikke noget som helst ( men det mener han jo nok selv at det gør). Øv hvor er det altså bare surt, det er simpelthen så trist at læse om alle de familiedramaer herinde, det gør sgu helt ondt på en.

Forstår dælme godt at du er skuffet, og jeg ved ikke hvad jeg skal råde dig til, for jeg ville nok sidde med samme tanker som dig, og ikke ane hvad pokker jeg skulle stille op. Men du har helt ret, din bror skal sgu ikke bestemme hvem I invitere til JERES fest :td:

0

Del dette indlæg

Jeg synes du fortælle din bror, at kan han ikke opfører sig ordentligt, så kan han holde sig væk, og så vil du nyde dagen med X, Y og din svigerinde UDEN HAM!

Jeg havde været kold! Der er ingen der skal sætte et ultimatum op for mig, for de kan være 120% sikre på at de selv taber på den hver eneste gang, fordi det bliver en ren principsag for mig!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak Rikke

Har siden i går bare gået og skummet .. :angry:

Mødte H2B igennem ham.. og han har sagt at lige meget hvad jeg gør så bakker han mig 200% op.. han mener min bror er en klaphat i den her situation.. og tit i andre situationer også...

Har skrevet en sms jeg godt nok ikke har sendt endnu.. og er faktisk sikker på det IKKE er det svar han forventer.. men et eller andet sted havde han faktisk tabt allerede da han bad mig vælge.. sådan er jeg..

Og selvom Y evt melder fra vil jeg ikke have min bror med nu.. vil bare gå og være sur på ham hele aftenen.. den melding han er kommet med har ødelagt vores forhold da jeg nu ved hvor lidt jeg og H2B betyder for ham..

0

Del dette indlæg

Hold da op! Sikke da en melding at få - og så fra sin egen bror... Det må da virkelig være noget af et drama der har foregået sådan, når han ligefrem lader det gå ud over dig og jeres store dag! :o

Plejer du at snakke godt med din bror? For så tænker jeg da umiddelbart du skal ringe og snakke med ham når han lige er kølet lidt af.. Det er hvertfald rigtig træls og pinefuldt at ende en samtale på den måde... :(

Jeg håber godt nok I får styr på det og at han lige hanker op i sig selv og tager sig sammen... Alt andet er da noget pjat! Han er vel et voksent menneske... :blink:

Held og lykke med det... :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg synes ikke du skal fravælge ham, for så risikerer du at stå med lorten lige pludselig, men fortæl ham at han på ingen måder skal dikterer hvem der skal med til jeres bryllup, og han har nu to valg

1) Kom og opfør dig som et voksent menneske, og bidrag til den GODE stemning til vores bryllup, og glem alt om tidligere stridigheder

2) Bliv væk, og vær barnlig i fred og ro!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fru Lauridsen

Ja min bror og jeg har altid været MEGET tæt.. Der er kun 1 1/2 år imellem os og vi har lavet alt sammen hele vores liv.. havde de samme legekammerater da vi var små.. gået til de samme ting som teenagere.. jeg stod fadder til begge hans piger.. arrangerede min svigerindes polter.. fik jagttegn sammen og tog på jagt sammen.. vi kører begge Mc og plejer altid at følges og ligge i lejr sammen til træf.. og måske det er en af grundene til det rammer så hårdt.. Troede jo at jeg faktisk betød mere for ham..

0

Del dette indlæg

Blomst

Jeg vil ikke tage chancen.. Han kommer ikke med.. vil ikke stole på han holder sig i skindet.. er af den overbevisning at var han normalt tænkende ville han ikke ringe og sige sådan.. så ville han komme og opfører sig ordentligt..

Ved at ringe tænker han at nu har han advaret mig.. og sker der noget vil han bagefter sige : Jeg havde advaret dig og så står jeg der med en ødelagt fest.

Vil ikke gå hele aftenen.. have ondt i maven og holde øje med signaler der gør jeg skal bryde ind..

0

Del dette indlæg

Jeg synes ikke du skal fravælge ham, for så risikerer du at stå med lorten lige pludselig, men fortæl ham at han på ingen måder skal dikterer hvem der skal med til jeres bryllup, og han har nu to valg

1) Kom og opfør dig som et voksent menneske, og bidrag til den GODE stemning til vores bryllup, og glem alt om tidligere stridigheder

2) Bliv væk, og vær barnlig i fred og ro!

Jeg er enig med blomst her - det skal være op til din bror at vælge om han vil opføre sig som et voksent menneske og eller om han vil undlade at deltage i festen. Og så skal han have at vide hvad de forskellige valgmuligheder har af konsekvenser. Vælger han at blive væk eller vælger han at komme og alligevel lave ballade, så er han (kun ham, ikke konen og børnene) ikke længere velkommen hos jer. Vælger han at komme og opføre sig civiliseret vil du tilgive og lade jeres forhold være (så vidt muligt) uændret.

0

Del dette indlæg

Fru Lauridsen

Ja min bror og jeg har altid været MEGET tæt.. Der er kun 1 1/2 år imellem os og vi har lavet alt sammen hele vores liv.. havde de samme legekammerater da vi var små.. gået til de samme ting som teenagere.. jeg stod fadder til begge hans piger.. arrangerede min svigerindes polter.. fik jagttegn sammen og tog på jagt sammen.. vi kører begge Mc og plejer altid at følges og ligge i lejr sammen til træf.. og måske det er en af grundene til det rammer så hårdt.. Troede jo at jeg faktisk betød mere for ham..

Tænker at han så har gået og grublet over det og lader frustrationerne gå ud over dig... Mon ikke du kan tale ham til fornuft og appelere til broderen i ham..

Er enig med de andre i at du ikke skal bede ham blive væk.. Så risikere du for alvor at jeres forhold ødelægges... Synes ikke det er fair af ham overhovedet at trække dig med ind i det.. Men man kan sige meget i frustration uden at tænke over følgerne af det...

Hvis jeg var dig ville jeg hvertfald prøve at snakke med ham stille og roligt igen når han har haft tid til at falde ned, og forklare ham dine tanker og følelser omkring det hele...

Jeg har selv en bror jeg er meget tæt med og som betyder utrolig meget for mig... Så jeg forstår dit dilemma.. Og det er absolut ikke fair at han stiller ultimatum op.. Men jeg ville aldrig lade en enkelt uoverensstemmelse ødelægge hele vores forhold uden at kæmpe min sag... :wink:

Hvis han har bare lidt fornuft, vil han forstå dig... Gør han ikke, ja så må du jo give ham de to valgmuligheder der før har været omtalt...

Håber det giver mening og jeg får min pointe ordenligt frem.. Hepper på dig og tror på det nok skal løse sig! Det skal det! :wink:

0

Del dette indlæg

Kan godt se meningen i det I siger..

Er bare så gal og skuffet i øjeblikket..

Måske jeg bare skal dampe af et par dage og vente med at give ham besked.. og så give ham de valgmuligheder kort og kontant.. og så stole på han holder det han evt lover..

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer