HeidiBom

Smoking eller habit?

25 indlæg i dette emne

Annonce ♥

min H2B er meget i tvivl om hvad han vil have på, han går i jakkesæt til dagligt på arbejde så han synes måske der skal lidt mere til den dag...

han har så forelsket sig lidt i de lidt længere jakker med lidt officerssnit (tænk Master & Commander) men B2B er ikke helt lun på ideen, troede så jeg kunne få min mor på min side og viser hende billedet hvortil hun råber til H2B... Det skal du da ha Sune, det bliver såååå flot til dig... hmm... ja tak for den mor :shooter:

Så her ser vi absolut ikke på det praktiske...i sidste ende så er det 100 pct op til ham hvad han vil have på, så længe det ikke er en eller anden underlig farve...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I princippet hedder det sig, at man ikke må have smoking på i kirken. I gamle dage skiftede herrene nemlig til smoking-jakke efter middagen, når de skulle ind på herreværelset og ryge cigar og drikke alkohol. Så smoking er ikke velset i kirken - i princippet. Tror etiketten siger et morning suit/ Jacket ved vielser før kl 15 og så i "kjole og Hvidt" hvis det er efter 15. Og så må man skifte til smoking til festen, hvis man vil det...

Man bliver så klog af at læse Troelstrups bryllupsguide;) Her går vi nok "bare" efter et skræddersyet jakkesæt. H2B er 2m høj og meget smal om livet, så han ejer faktisk ikke et jakkesæt der passer. Selv slim fit poser på ham (suk, lige nu er jeg på kur, mens han er på fede-kur!! Ikke nemt!)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand skal have kjole og hvidt (svalehale) på.. Ligeså lidt som min brudekjole kan bruges bagefter, kan hans tøj det som sån heller ikke.. Men skal der være bryllup så lad der være bryllup 😊 så vi er heller ikke praktiske i vores valg 😊

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan dårligt nok se forskel på smoking, habit og jakkesæt... :rolleyes: Jeg går personligt slet ikke op i hvad traditioner og etiketter påbyder hvis jeg skal være ærlig. Bare Thomas selv synes han ser godt ud, og han føler sig tilpas, så kunne han komme i et brunorange joggingsæt hvis det var det han ville... Nu kender jeg ham så bare godt nok til at vide han bedst kan lide at se godt ud i mine øjne og lader derfor mig bestemme det meste, bare han har vetoret hvis han synes det er meget grimt eller ubehageligt at have på. Tænker han nok ender i et jakkesæt. Måske endda made-to-measure..

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bare min H2B ikke dukker op i pingvin, så er jeg næsten ligeglad... Ville gå baglæns grinende ud af kirken igen hvis han stod der i sådan et sæt... Hihi...

Vi er heldigvis enige om at han skal have jakkesæt, habit eller smoking på... (Bare rolig gybbel - jeg kan sku heller ikke se forskel..) Det vigtige for mig er også at han har det godt i sit tøj og at det er ham... Som sagt den der pingvin ville jeg have det rigtig skidt med at se ham i for det er slet ikke hans stil... Stakkels dreng.... Kan lige se ham for mig stå som de der hunde der får sko eller tøj på.... :griner:-

Redigeret af britsen914
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm, i virkeligheden handler det vel om hvad han føler sig bedst tilpas i. Hvad han har mest lyst til.

Personligt ville jeg nok undgå smokingen, men mest pga etiketten, hvis det ikke betyder så meget for en, så kan man jo fint tage smoking på. Hvad synes han selv?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne heller ikke se forskel på dem før jeg lærte H2B at kende, men efter at have været med til mange loge-møder hvor de har pingvin på eller smoking på, så er jeg så småt begyndt at se forskellene. Men jeg bryder mig ikke vildt om det. Men håber ikke jeg behøver at bekymre mig.

Min H2B har skotsk blod i årene og vi snakker meget om at holde et lidt Highland-agtigt bryllup, med ham i sin kilt og med en Piper som spiller... men vi har tid endnu til at beslutte det. Men det er 100% hans valg, hvad han vil have på. Jeg er glad bare han står der :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er i sidste ende hans valg, men valget er faldet på noget der passer til vores koncept.

Jakkesæt - og et skræddersyet et af slagsen for at der lige var lidt ekstra over det...

Vi tjekkede også op med vores bryllupskoordinator i Italien og spurgte hvad der var normalt til italienske borgerlige bryllupper - svaret: jakkesæt - sort, grå eller blå...

Min far skal så have et lysegråt/lysegrønt jakkesæt på, men det kommer til at matche så fint med mine sko - det er sgu lidt sjovt...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må indrømme at jeg faktisk forestiller mig at min H2B står ved "alteret" i en skjorte med opsmøgede ærmer samt en vest på. For så ved jeg at han føler sig godt tilpas og ikke har det alt for varmt (skal giftes udenfor i august). Han går normalt ikk i skjorte og aldrig i vest, så derfor ville det være lige så specielt som habit for mig, og så tænker jeg at han skal have en gråmeleret habitjakke til om aftenen, når det bliver kølig i teltet. Så her er der altså ingen smoking. Det er nemlig slet ikk ham. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efterhånden syntes jeg det er sjældent man ser folk i smoking til bryllupsfester. Sidst jeg så det var da jeg spillede til Round Table forrige lørdag. Problemet med smoking er at det er stramt siddende og dermed svært at røre sig i.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min skal i habit, og det er hans eget valg. Han har en smoking som han har haft på til to andre bryllupper, men den er han ikke så vild med. Så han ville gerne ud og have fat i en flot smoking til vores bryllup. Han er lækker i jakke og bukser, så om det er habit, jakkesæt eller smoking er underordnet for mig ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uha, det ved jeg ikke... Jeg gætter på sandfarvede bukser, lys skjorte og måske en vest. Vi skal vies udendørs og tæt på havet, så håber ikke han går all in... Jeg skal have en enkel men smuk selskabskjole på, altså hvis jeg kan overtale designeren fra Lucca til at lave den i elfenben :floejt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer