MamaTux

David & Gitte 14.07.07

704 indlæg i dette emne

Så fandt jeg en frisure jeg kan li! :(:cheerleader3:

Faktisk er det Mette (den glade brud) der har fundet den, men jeg har skamløst nappet billederne i hendes tråd og gemmer dem her så jeg kan tage dem med til frisør:

post_22120_1175026168.jpg post_22120_1175026216.jpg

Nå ja - og så fandt vi dælme VASERNE til bordet idag i IKEA - 8 gennemsigtige og 8 røde i rigtig god calla højde. (Jeg skal nok sørge for billeder men I må lige vente til imorgen, for de er nede i bilen og mor her er træææææt efter lang dag på arbejde :bearhug: )

- Gitte

post-24869-1175027944.jpg

post-24869-1175027957.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

I er bare verdens sødeste tøser :oops:

Jeg er helt ristet oveni knolder. Synes det er lidt hårdt at komme tilbage på arbejde. Nå ja og så en "mindre detalje" - vi har ikke noget sted at holde receptionen til vores bryllup lige p.t. Den skulle have været holdt på min venindes forældres restaurant men de ringede idag og beklagede at de måtte løbe fra vores aftale, men restauranten er blevet solgt :cheerleader3: Det er selvfølgelig møg-ærgerligt men altså - kan ikke være sur på nogen af verdens ellers rareste mennesker. Så - nu skal vi bare have fundet et sted at placere 130 mennesker i 4 timer en lørdag midt i juli - peace of cake :huh:

Jeg har fået fat i Espehus - restaurant 1.5 km fra kirken og den skal vi ud og kigge på imorgen. Og så er der et selskabslokale på Østerbro der er ledigt, men det kræver at vi holder hele festen der (og vi ville jo gerne dele reception og middag op over 2 steder). Nå - jeg håber da vi finder et sted.

Nåh ja - har fået de sandaler jeg shoppede på Ebay:

post-24869-1175195018.jpg

De er supersmukke men desværre føles de lidt for store :pokey: Så tror jeg vil prøve at sælge dem i stedet for at sende dem retur (aner ikke hvad Pest DK skal have for at sende en pakke til England). Nå ja detalje jeg ikke var klar over - der er 42 bling-bling sten på hver sko :thumbsupsmileyanim::cheerleader3: Det kan ikke andet end gøre denneher bridezilla rigtig glad ()()

- Gitte

0

Del dette indlæg

Hej Gitte

Dejligt at høre at du er ved at komme hel skindet igennem din første arbejdsuge :huh:

Det må bestemt være en anderledes hverdagsrytme i alle skal til at forholde jer til :thumbsupsmileyanim: ,- kan selv huske det. Det er lidt sejt i starten...hvis ikke meget sejt :pokey:

Super lækre sko,- hvad størrelse er de??? :cheerleader3: Jeg tror bestemt godt at min fod kan lide dem :cheerleader3:

Knus Silotte

0

Del dette indlæg

Skoene er en str 8 - hvilket svarer til 41-42 (ca). Ja jeg har store fusser - og er ikke sikker på de er for store. De sidder bare lidt spøjst på min fod.

Har bestilt dem her her til aften - så må vi se om de passer bedre (ja har prøvet med en str mindre) :cheerleader3:

post-24869-1175197217.jpg

Puh fik alligevel lidt ondt i maven over det med receptionen.

:thumbsupsmileyanim: Gitte

0

Del dette indlæg

vi har ikke noget sted at holde receptionen til vores bryllup lige p.t. Den skulle have været holdt på min venindes forældres restaurant men de ringede idag og beklagede at de måtte løbe fra vores aftale, men restauranten er blevet solgt :cheerleader3: Det er selvfølgelig møg-ærgerligt men altså - kan ikke være sur på nogen af verdens ellers rareste mennesker. Så - nu skal vi bare have fundet et sted at placere 130 mennesker i 4 timer en lørdag midt i juli - peace of cake :huh:

:pokey:

Altså, Gitte, hvor svært kan det være at finde et sted til reception midt i juli?! ;)

Mht. dine fødder, så er de altså ikke så store ... Tag bare mig, jeg bruger 43,5! :thumbsupsmileyanim:

:cheerleader3:

Maja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså, gid jeg havde din optimisme ang at I mangler et sted at holde reception! Tror nok at jeg personligt, ville være lige ved at gå i luften.

- nå men krydser i hvert fald fingre for, at I finder noget.

I kan jo altid låne vores lejlighed, vi er jo på bryllupsrejse - og hvem siger ikke at man snildt kan klemme 130 mennesker ind på 90kvm? Nå ikke! :cheerleader3:

Ellers skønne sko, du har fundet! Bruger lille spinkle dig størrelse 42 i sko? Nå ja sådan går det, hvis man ikke holder sig tilbage ved fødslen :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Søøøøøøøøøøøde... :thanks: Håber sådan at Espehus lige er det perfekte sted til både reception OG festen om aftenen... Krydser bare ALT hva' jeg kan, for at det viser sig at være jeres drømmested! :thumbsupsmileyanim:

:cheerleader3:

Arh - Espehus skal bare bruges til receptionen. Det er et andet selskabslokale der faktisk er ledigt - men som vi kun kan booke hvis det er til arrangement hele dagen (hvilket er fair nok da de intet tjener på en reception). Men Espehus ligger faktisk ret dejligt inde i sådan en grøn lille lund - jeg frygter bare at det er rasende dyrt. Nå bliver klogere imorgen -HAHA-:thanks:

Altså, gid jeg havde din optimisme ang at I mangler et sted at holde reception! Tror nok at jeg personligt, ville være lige ved at gå i luften.

- nå men krydser i hvert fald fingre for, at I finder noget.

I kan jo altid låne vores lejlighed, vi er jo på bryllupsrejse - og hvem siger ikke at man snildt kan klemme 130 mennesker ind på 90kvm? Nå ikke! -HAHA-

Ellers skønne sko, du har fundet! Bruger lille spinkle dig størrelse 42 i sko? Nå ja sådan går det, hvis man ikke holder sig tilbage ved fødslen :pokey:

Det nytter jo ikke noget at springe i luften over sådan en ting Pernille - jeg havde nok gjort det hvis det var en uge før -HAHA- Vi takker for tilbuddet om lån af lejlighed men tror vi lige prøver nogle andre muligheder af først :oops:

Jow jow det er en 42 der sidder for den anden ende af mine ben - David siger det er så jeg er sikker på ikke at blæse omkuld :cheerleader3: Synes nu ikke jeg er så spinkel men mange tak for de fine ord :huh: (man lapper den slags i sig efter 2 graviditeter).

Hmm det sjove er at David er panikket lidt over det med manglende sted - tror han er bridezillaen herhjemme ()()

:) Gitte

0

Del dette indlæg

Jeg bliver nød til at holde med Pernille. Jeg ville bestemt oss være oppe i det røde felt... Ved godt at det ikk er spor konstruktivt, men....

Hatten af for dig Gitte,- at du bevarer roen. :thumbsupsmileyanim: Du er bestemt en Quinde med ben i næsen og is i maven :huh:

Og gi så lige David-zilla et lille :cheerleader3: fra mig

Mange :cheerleader3: til jer begge

Silotte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sig lige til hvis du finder nogle gode rosenblade... og så må du en eller anden dag lære mig om ebays lyksaligheder... har bevidst endnu ikke sat mig ind i hverken ebay, qxl, trendsales eller andet... jeg ved det kommer til at kamme over for mig, for det hele er jo så nemt og billigt og need to have :thumbsupsmileyanim:

Krydser fingre for at stedet er lækkert og til at betale.

0

Del dette indlæg

Sig lige til hvis du finder nogle gode rosenblade... og så må du en eller anden dag lære mig om ebays lyksaligheder... har bevidst endnu ikke sat mig ind i hverken ebay, qxl, trendsales eller andet... jeg ved det kommer til at kamme over for mig, for det hele er jo så nemt og billigt og need to have :thumbsupsmileyanim:

Anja jeg har shoppet 2 pakker nu så kan jeg jo lige tage dem med hvis du kommer ned til negle-hygge hos Gitte eller bridezilla hygge efter påske (ved ikke lige hvad dag det blev?).

Aner ikke hvordan kvaliteten er, men jeg satser på prima :cheerleader3:

- Gitte

0

Del dette indlæg

Pt. render jeg jo til en masse korprøver - har generalprøve på lørdag og koncert søndag og onsdag, så jeg er ikke så sikker på, at det vækker stor begejstring, hvis jeg bliver ved med at lægge planer, der ikke involverer kæresten... men på den anden side, så skal vi i sommerhus med svigerfamilien (hhv. svigerforældre, svoger/svigerinde og nevø) i påsken, så måske han TRÆNGER til at jeg laver planer uden for hjemmet og uden ham :cheerleader3:

Men du må gerne tage dem med, hvis jeg kommer enten den ene eller den anden dag :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sig lige til hvis du finder nogle gode rosenblade... og så må du en eller anden dag lære mig om ebays lyksaligheder... har bevidst endnu ikke sat mig ind i hverken ebay, qxl, trendsales eller andet... jeg ved det kommer til at kamme over for mig, for det hele er jo så nemt og billigt og need to have :cheerleader3:

Anja jeg har shoppet 2 pakker nu så kan jeg jo lige tage dem med hvis du kommer ned til negle-hygge hos Gitte eller bridezilla hygge efter påske (ved ikke lige hvad dag det blev?).

Aner ikke hvordan kvaliteten er, men jeg satser på prima :huh:

- Gitte

Hvor ærgeligt med jeres reception :pokey:

Kan I ikke besætte en cafe eller lignende i nærheden af kirken, så kan de levere drikkevare og evt. noget spiseligt???

Vil du ikke tage rosenbladene med hos mig, for jeg vil meget gerne lige lure om livagtige de er, går selv og overvejer at investere i dem, men jeg gider ikke hvis det ikke er kvali-vare og lever op til min høje standard :cheerleader3:

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hej Gitte

Jeg har brainstormet MAX i din tråd om hjælp til receptionssted :thumbsupsmileyanim:

Håber det er gået godt med inspektionen på det nye sted.

....nå...har lige været inde og se, at det havde du set.....

Har blot én enkelt kommentar hertil...............

FCK RULES................. :cheerleader3:

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Hvor ærgeligt med jeres reception :)

Kan I ikke besætte en cafe eller lignende i nærheden af kirken, så kan de levere drikkevare og evt. noget spiseligt???

Der er desværre ingenting (andet end det dumme sognehus vi ikke må bruge) i nærheden så det er bare sur :thanks: - det er jo også vigtigt for dem bare at have det store hus stående ubrugt hen. Kan virkelig godt se det :bask: :cheerleader3:

Vil du ikke tage rosenbladene med hos mig, for jeg vil meget gerne lige lure om livagtige de er, går selv og overvejer at investere i dem, men jeg gider ikke hvis det ikke er kvali-vare og lever op til min høje standard :cheerleader3:

Jo jeg flår lige nogle stykker med så tøserne kan se på varerne :huh:

Hej Gitte

Jeg har brainstormet MAX i din tråd om hjælp til receptionssted :thumbsupsmileyanim:

Håber det er gået godt med inspektionen på det nye sted.

....nå...har lige været inde og se, at det havde du set.....

Har blot én enkelt kommentar hertil...............

FCK RULES................. :pokey:

:bask: til dig Anja!!! FCK regler ingen steder siger jeg dig! :oops:

Men endnu engang - tusind tusind tak for dine fantastiske idéer.

Desværre var restauranten idag ikke noget hit. Eller - der var megt hyggeligt. Men det ville blive mast med så mange mennesker (og det ville kræve at det var solskin da der ikke var plads til alle i teltet) og desuden ville det koste 305,- per næse med mad og drikkevarer og det er lige i overkanten af vores budget.

Så på den igen - imorgen allerede heldigvis :thanks:

()() til alle jer skønne tøser - Gitte

0

Del dette indlæg

Mange tak for din hilsen i min tråd! Nu blev jeg lige opdateret i din. Blev jo lidt nysgerrig, da du skrev noget om at ændre noget i jeres planlægning. Men hold da op, jeg håber bare, I finder et andet sted at holde reception.

Og så er jeg da bare VILD med dine røde sko! Dem gad jeg godt have!

Og undskyld, jeg havde ikke lige set, at din taske var rød :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:thumbsupsmileyanim: FCK..................

Hej søde mutti-tuxi :cheerleader3:

Håber der er sket noget nyt på receptionsfronten - har I fået set på nogle flere steder?

Kan se du heller ikke har noget bedre at tage dig til her knap 10 minutter i midnat natten til søndag :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Nå men intet er jo så skidt at det ikke er godt for noget siger det gamle ordsprog vist. Vi har nu fundet et sted at holde reception! Og fest ...

Jep vi rykker hele halløjet til København. Var ude og se på Ego idag og det bare det helt perfekte sted! De har et stort lokale med en bardisk på en 20-25 meter, køleskabsplads nok til at holde en mindre festival igang, et dejligt stort lokale man kan spise i ... det er bare super! At det så kun koster 3000,- at leje gør det jo absolut ikke mindre dårligt. Deres eneste klausul er at de leverer maden (da de egentlig er et catering firma) men de kan stort set trylle al slags mad frem til en ganske rimelig penge (vil tro vi ender på 300,- per couvert). Drikkevarer medbringer man selv og de har en liste af tjenere som man kan ringe til og hyre. Så ikke alene er stedet bare perfekt - det ser også ud til vores bryllup bliver en hel del billigere :cheerleader3::thumbsupsmileyanim:

Nu skal vi lige have lavet et budget og få styr på menuen. Og have købt ind og alt sådan noget. Men hvor er det bare dejligt at vi nu kan få en DJ til at komme og styre musikken (hvis de ikke allesammen er booket) og at folk ikke skal hjem på et bestemt tidspunkt. Eneste minus er at vi skal på en pæn måde be omkring 75 gæster om at gå deres vej - men det finder vi nok ud af.

Jeg er totalt op og ringe - glæder mig glæder mig glæder mig!!

(Jeg har billeder fra lokalerne men ligenu er min telefon ikke super samarbejdsvillig så de må komme)

- Gitte

0

Del dette indlæg

:thumbsupsmileyanim: FCK..................

Hej søde mutti-tuxi :cheerleader3:

Håber der er sket noget nyt på receptionsfronten - har I fået set på nogle flere steder?

Kan se du heller ikke har noget bedre at tage dig til her knap 10 minutter i midnat natten til søndag :cheerleader3:

Som du kan se, så sker der ganske vilde ting med vores fest. Vi har modtaget kontrakten via email her til aften så depositum indbetales imorgen og så skulle den gerne være hjemme.

Det er fabelagtigt! (Glæder mig så meget til at vise jer billeder af de smukke lokaler).

- Gitte

0

Del dette indlæg

Nå på tide at opdatere denne liste med de nye oplysninger:

Huskeliste

Har styr på det

Har næsten styr på det

Ikke nået til endnu

Vielse

Dato: 14. juli 2007

Tidspunkt: Vielse kl. 11.00

Kirke: Rødovre Kirke

Præst: Kai Ole Gustav

Samtale med præsten – ca. 1 måned før

Bestem salmer 3-4 stk.

Hent og udfyld ægteskabserklæring/prøveattest – og aflever den til kommunen.

Hent og udfyld navneændringspapir – og aflever

Ægteskabserklæring/prøveattest – aflever den til præsten.

Administrativt

Budget – skal tjekkes igennem igen.

Gæsteliste: 53 stk. inkl. brudepar. 137 til reception

Lave en liste over hvem kommer og hvem kommer ikke – er lavet, se intranet.

Ønskeseddel – løbende opgave

Lav et skema for hvad der skal sørges for på dagen, og hvem gør hvad.

Tidsplan for hele dagen

Indhente tilbud på bryllupskage - serveres til receptionen (120 personer)

Opdatér indkøbsliste

Reception og feststed

Sted: Restaurant Ego - er booket

Tidspunkt: 12.00 (reception slut 16.00)

Bestem menuen til middagen

Bestem receptionsmenu og aftal denne med Ego

Endelig verificering af menuen som helhed

Prøvespise menuen

Book serveringspersonale

Få skriftlig bekræftelse på serveringspersonale

Bestille servietter hos Calligraphen

Transport

Transport: David sørger for dette

Betal depositum

Resten betales senest 14/6

Aflevere den endelig rute når foto location er på plads

Musik

DJ booket (Diskobil)

Aftal om hvor DJ'en skal stå henne under middag og under festen

Fotograf

Fotograf: Amanda Thomsen tager billeder hele dagen. Er booket

Dobbelt-tjek at der er styr på location (senest 30/6)

Lav skriftlig plan over præcis hvad vi gerne vil have billeder af

Det kreative

Vælg farver: Råhvid og varm rød

Bestille blomster. Callaer til bordene (creme og røde) - David sørger for resten.

Pyntning af kirken – vi skal selv gøre det. 23 buketter af max 3-4 stilke - 18 cm høje. Afleveres kl 9 i kirken

Lave invitationer (er sendt ud)

Lave rettelses-invitationer (skal lige tjekkes igennem, printes og sendes)

Lave takkekort (vi overvejer en DVD)

Lave bordkort (er fundet ud af - produktion i gang)

Lave menukort (samme design som invitationer)

Lave kirkehæfter (vi overvejer nødvendigheden af dette)

Lave bordplan i stort format (er lavet - manger print samt ramme)

Risposer - min mor laver dem

Gæstebog

Vi finder på bordpynt - Vi laver prøve opstilling hjemme

Købe toastmaster klokke

Gittes kjole:

Bestil tid hos frisør: Er booket. Mødes 14/6 kl 17

Find negledame og bestil tid (har snakket med Vibeke(badutski) om det)

Kjole - er betalt.

Afhente kjole (6/7)

Strømper - overvejer stadig

Undertøj - bare trusser (det bliver mit gamle)

Skørt - er betalt. Venter på det kommer hjem

Slør - er betalt. Venter på det kommer hjem

Sko - Købt på Ebay i fantastisk rød farve

Smykker. Købt på Ebay - sølv med røde sten (også diadem) - overvejer stadig om det er det rigtige

Taske. Er købt

Indhold i taske: nål/tråd, panodil og plaster + make-up, parfume, neglefil, og klar neglelak til strømper

Det blå: Strømpebånd - er købt

Det lånte: Har ingen anelse

Det gamle: Mine trusser

Det nye: Min kjole

Tjek talen

Gå skoene til

Køb morgengave til David

Davids tøj:

Har ingen anelse om dette - manden styrer det selv. Men lige en tjekliste til ham:

Tøj

Sko

Sokker (et skiftepar også)

Frisør (skal jeg selv klippe dig?)

Forlover (er der styr på - husk at aftal nærmere med ham)

Tale til din brud

Gå skoene til!

Morgengave

Bryllupsrejsen

Ringe til Atlantis og høre om der er en brudesuite af en art på hotellet

Betale depositum

Betale resten af rejsen

Diverse

Forbered en velkomst tale, husk at præsentere toastmaster, og er der nogle regler som skal overholdes.

Lær brudevals

Pak taske til dagen ”derpå” – gider ikke brunch i brudekjole

Kontroller at bordkortene er placeret rigtig.

Husk paraply i tilfælde af regn

Husk penge til at betale feststederne.

Hjemmeside med info

Toastmaster – Anja og Jacob

Aftal aftens forløb med toastmaster

Gavekoordinator - Anja

Redigeret af MamaTux
0

Del dette indlæg

Halløj du - det er da for fedt at det er gået i orden. Hvad med det oprindelige sted - mister i depositum eller andet ved at afmelde?

Fedt med stor besparelse.

Mht. DJ er det jo midt i sommerferien og i bryllupsperioden, så det kan måske blive et problem... men der er ikke andet for end at rigne rundt og høre... Send mig en PM hvis du vil have nummeret på en super DJ, som ikke er anoncør herinde (de er jo sandsynligvis allerede booket af BK-tøserne -HAHA- ). Han kan om ikke andet måske videresende dig til en anden god DJ - der er jo mange DJ's som ikke er så gode, som de selv giver sig ud for, så det er ofte en tillidssag og noget, der skal anbefales af andre - lidt lige som en god frisør :lol:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer