MamaTux

David & Gitte 14.07.07

704 indlæg i dette emne

Hvor er I bare de sødeste tøser!

Har haft et hårdt program i weekenden. Først 30 års føsdag hos Alexanders "svigermor" (lørdag) og idag konfirmation for min fætter. Er såååå brugt i hovedet lige nu og glad for vi ikke bliver 68 til bryllupsfest for så mange mennesker larmer altså bare når de snakker.

Min morfars onkel skal først obduceres før vi kan sige ham et sidste farvel, så det bliver nok først i løbet af ugen.

Tilgengæld har han (heldigvis) lavet testamente, så der er nu kommet helt styr på hvem der får hvad. Min mors lillebror er blevet husejer (men det vidste han godt) og min morfar og min mor har fået al indboet til fri deling. Det overraskende var at hvis nu min morfar, min onkel og min mor var gået bort, så skulle jeg arve det hele. Så tætte var vi vist ikke - og heldigvis blev det ikke en realitet.

Bryllupsmæssigt så sker der ikke det vilde. Vi har fået tjek på vores todo-liste. Og så har vi fået det første afbud til festen om aftnenen. Davids onkel og tante kommer ikke, da de er på Island (vidste ikke man bookede ferie et år i forvejen men ... ). Nå dem om det - vi skal feste!

- Gitte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Nå gode ting sker når man mindst venter det :denmarkflag:

Vi har en god fælles ven som vi ikke har snakket vildt meget med indtil for her et halvt års tid siden. Og nu snakker vi næsten hver dag og det svinger bare. Så vi udnyttede 2 ledige stole om bordet til at invitere ham med - en beslutning som bare føles helt rigtigt helt ind i hjertet. Og han sagde heldigvis ja! :ilovebryllupsklar:

Nå ja - min ene fætter, hans kone og deres datter kommer ikke til receptionen. De er ikke inviteret med om aftenen da vi aldrig snakker med dem og det derfor føltes underligt for os hvis de partout skulle inviteres alene fordi de er familie. Så vi følte at det mest rigtige var at invitere dem til receptionen. Men det kan man åbenbart blive fornærmet over. Eller - det føles sådan. De kommer i hvert fald ikke for de "har andre planer" (men da deres datter spurgte indgående til det idag, kunne de ikke lige fortælle om deres planer). Dem om det - vi har truffet vores valg der føltes mest rigtigt, og jeg tror på at de også valgte det der for dem virker som det mest rigtige.

Og nu er det put-sovetid for jeg skal aaaaalt for tdligt op (gaber allerede ved tanken).

- Gitte

0

Del dette indlæg

Hej Gitte

Læste om jeres rædselskonfirmation fra helvede :ilovebryllupsklar: gisp!

Vil lige høre mere konkret, hvordan I greb det an at spørge kammeraten pr. efterkrav? Vi skal jo lidt ud i den samme med en af Lasses venner, som han har fortrudt at han ikke har fået inviteret med - og nu har vi jo 15 pladser "til overs" :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Hehe hvis du kan passe str. 7 (39-40) så har jeg et par derhjemme i overskud :denmarkflag:

:ilovebryllupsklar:

Lækker som altid i sin smukke brudekjole og med lækre røde sko på fødderne!

Tuxiemama... Jeg vil sq da gerne se på de der sko der, med mindre du allerede har fået solgt dem... jeg bruger godt nok 38/39 men man ved jo aldrig om de liiiiige er min størrelse alligevel

- Mette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Gitte

Læste om jeres rædselskonfirmation fra helvede :ilovebryllupsklar: gisp!

Vil lige høre mere konkret, hvordan I greb det an at spørge kammeraten pr. efterkrav? Vi skal jo lidt ud i den samme med en af Lasses venner, som han har fortrudt at han ikke har fået inviteret med - og nu har vi jo 15 pladser "til overs" :denmarkflag:

Jeg ringede bare til ham og sagde at der var nogle familiemedlemmer der skulle til Island så om han kunne tænke sig at være med hele dagen i stedet for kun til receptionen. Nu er Michael (kammeraten) sårn RET meget nede på jorden, så sådan noget med at "det gør man ikke" rager ham en papfjer.

Jeg er stadig helt kvæstet idag ovenpå konfirmationen igår. Vildt hvor meget indtryk det kan gøre på den.

0

Del dette indlæg

Hehe hvis du kan passe str. 7 (39-40) så har jeg et par derhjemme i overskud :denmarkflag:

:ilovebryllupsklar:

Lækker som altid i sin smukke brudekjole og med lækre røde sko på fødderne!

Tuxiemama... Jeg vil sq da gerne se på de der sko der, med mindre du allerede har fået solgt dem... jeg bruger godt nok 38/39 men man ved jo aldrig om de liiiiige er min størrelse alligevel

- Mette

Næh de fine sko står stadig herhjemme. Jeg tager dem da bare med til brunch d. 20 :pokey:

- Gitte

0

Del dette indlæg

Øv altså, hvorfor må du se Davids tøj, og jeg ikke Bjørns???? :) Nå men han lyder da til at blive super lækker. Sikke et par mærke-dyr vi holder os hva? :denmarkflag:

Det gør mig ondt at høre mht din morfars onkel. Et dødsfald kommer sjældent på et godt tidspunkt, og kan godt følge dig i, at han liiiiiiiiiiiiige kunne have ventet lidt med det. Men hvor om end alting er, så har han det nok bedst, der hvor han er nu. Du skal i hvert fald lige have lidt :pokey::super:-HAHA-:)

Tilgengæld dejligt at høre, at jeres ven tog det så glot, at I inviterede ham med. Lækkert at han blev glad og sagde ja, når nu I svinger så godt sammen :ilovebryllupsklar:

Nå men kan også læse, at I har nogle familiemedlemmer, som lige synes, at de skal skabe sig lidt. Det er sg* bare for meget, når nu I ikke har noget med dem at gøre!!!! Men du lyder til at være kvinde for at tage sådan noget i stiv arm - ikke som os andre, som bliver pissesur og skuffet, og så surmuler i flere dage over, hvor dumme folk er :pokey:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha - morgengave skal man jo også hitte på. Og det er BARE svært kan jeg godt hilse at sige. David går ikke med ur eller smykker. Manchet knapper ville han gerne have, men ville selv med ud og kigge. Godt så - alle smykke/pynte ting er hermed udelukket.

Så er der helikopter turen som jeg snakkede med Louise79 om - det virker bare ikke rigtigt til en morgengave synes jeg.

Nå men jeg tænker lidt at jeg skal have fundet Star Wars samlede værker til ham - trods alt til den sidste premiere at vi mødtes.

Men hvad mere? For synes det er lidt tamt. Nogen gode idéer til manden der har alt (og ikke mindst en smuk snart-kone? :cheerleader3:)

- Gitte

0

Del dette indlæg

Puha - morgengave skal man jo også hitte på. Og det er BARE svært kan jeg godt hilse at sige. David går ikke med ur eller smykker. Manchet knapper ville han gerne have, men ville selv med ud og kigge. Godt så - alle smykke/pynte ting er hermed udelukket.

Så er der helikopter turen som jeg snakkede med Louise79 om - det virker bare ikke rigtigt til en morgengave synes jeg.

Nå men jeg tænker lidt at jeg skal have fundet Star Wars samlede værker til ham - trods alt til den sidste premiere at vi mødtes.

Men hvad mere? For synes det er lidt tamt. Nogen gode idéer til manden der har alt (og ikke mindst en smuk snart-kone? :cheerleader3:)

- Gitte

Jeg kender godt morgengave følelsen...

Jeg har købt de dersens manchetknapper, men dels koster de kun 300 kroner, og dels skal han have dem på bryllupsdagen, da han skal bruge dem der. Så det er ikke helt nok. Fik også skrædderen til at lave ham en lækker forårs/efterårsjakke til ham - og en lækker skjorte, men det er heller ikke rigtig morgengave materiale - altså han får det, men jeg synes også, jeg mangler the real thing!

Mine seneste tanker kredser omkring et par lækre solbriller, da W er typen, som altid køber et billigt par i stedet for at give lidt ekstra og få noget lækkert. HAn bruger dem til gengæld meget tit, så det er ikke en dum idé.

Jeg har givet ham et ur engang, og udover ringen går han ikke med smykker - og det synes jeg egentlig heller ikke, han skal... Hmmm... What to do?!?!

Har forresten også en plan om et dørskilt med vores nye navne på - hvis jeg kan finde det perfekte... Eller måske den der kalenderagtige ting, med 12 gaver/oplevelser til hver måned i det første år...

Redigeret af Louiseh79
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå men idag indledte jeg så (David er syg :)) jagten på bryllupsKAGEN! Vi er jo gået væk fra det der bage-selv noget da jeg sikkert dør af stress inden brylluppet alligevel - behøver ikke flere udfordringer :)

Så nu er der booket tid til prøvesmagning hos Konditori Arlington på søndag (tak Louise for din fine anbefaling). Problemet består lidt i at vi stadig gerne vil servere kagen til receptionen og så er vi bare ude i noget der ligner kage til 120 personer. Og så tæller man jo $$. Nå - vi har afsat 6000,- til kage og så må vi se hvor meget dét budget skrider.

Jeg har prøvet at finde ud af kage i Føtex/Bilka men uden noget rigtig held desværre.

Nogen andre steder man bør kigge?

Og jeg har bestilt toastmaster klokke hos Guldsmedegården. Vi har en god ven (faktisk vores "afbuds"-ven) som tit kommer forbi (han kender deres nabo??) så han drejer lige ind om dem når klokken er klar og tager den med herover til brylluppet. Håber godtnok han sender et par billeder af den inden :thumbsupsmileyanim:

Og så har vi også bestilt servietter hos Calligraphen. De bliver trykt med vores fine monogram og datoen. Dét er jeg godtnok spændt på! De sender heldigvis en prøve-serviet inden de sender det hele i trykken. Bare så vi lige kan verificere at det ser nogenlunde ordentligt ud.

Måske jeg burde opdatere vores todo-liste :thumbsupsmileyanim:

:) til alle jer skønne tøser!

0

Del dette indlæg

Nå men så var det jo jeg for nogle uger siden prøvede at hjælpe søde Louise med hendes foto-montage - og så fik jeg jo blod på tanden selv. Så nu er jeg ved at indsamle billeder af vores (relativt korte) liv sammen - og også lidt fra tiden før. (Manden er LIDT nysgerrig for hvorfor jeg sidder og glor hans iPhoto igennem igen og igen :)). Jeg lover selvfølgelig at I tøser bliver de første der får lov at nyde resultatet!

Nå men det jeg lige går og funderer over er baggrundsmusikken. Jeg har jo denneher skumle plan om at få ***IKKE TILLADT***(tror jeg det staves) til at komme og synge Your Song i kirken. Det er bare SÅ meget vores sang - men jeg kan ikke få fat på præstemanden så det er jo lidt svært at booke hende.

Samtidig så kunne jeg godt tænke mig at bruge Your Song som baggrunds-støj på foto-montagen, men vil det blive for meget?

Skal også have fundet ud af at lave rulletekster, for selvfølgelig skal fotomontagen starte i bedste Star Wars stil!

- Gitte

0

Del dette indlæg

Hej søde Gitte :griner:-

Uuuhhh det lyder super med endnu en fotomontage vi kan svælge i :):):) Jeg synes ikke, det bliver for meget med "Your song"....heller ikke selv om, den kommer i kirken....så kører du bare lidt tema dér og det bliver smukt!

Og må jeg så nok lige tilføje....... Hvor ser du bare smask hamrende dejlig ud i din kjole!!!!! Jeg blir´da nødt til, at komme forbi og se dig live på den store dag!!! :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim::loveboard:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg LOVER dig der kommer smukke billeder fra dagen - lige den dag må de godt tage billeder af mig :)

Men det kunne bare være så hyggeligt med lidt BK-tøser der kommer og siger hej!

Jeg har nu fået gravet billeder frem i hvert fald - så må jeg vente til manden er væk med at gøre noget ud af det :)

Ih det blir' da dejligt med en tur til England. Hvis jeg ikke lige havde andre planer den dag så var jeg da frisk! :)

- Gitte

0

Del dette indlæg

Nå - Sebastian har så fået sin første tand i nat (endda på sin 8. måneders fødselsdag :)) så - minus nattesøvn til moar her. Til gengæld er det lykkes mig at lave første udkast til en foto-montage til David. Vil I se? Nej .. ej det tror jeg slet ikke I gider :)

Nå men HVIS I skulle få lyst til filmen hentes her

Kvaliteten er ikke supergod, for den er optimeret til web (den endelige udgave bliver på DVD så den bliver noget mere lækker). Og så ved jeg ikke om der skal lidt forklarende tekst ind hist og her (f.eks. billedet med fårene er vist lidt indforstået men det er taget fra en tur til Norge vi var på hvor vi vågnede op middle out of nowhere til lyden af bjælder - det var så får der spankulerede rundt om bilen :))

Enjoy tøser, og kom endelig med idéer til at gøre den bedre!

- Gitte

0

Del dette indlæg

Ikke mindre en perfekt fotomantage!!!!!!!!!! :):) :carrot: Sidder sg* helt og får tårer i øjnene. Musikken i baggrunden passede bare så perfekt. Puha det ser svært ud at lave, men det er en super ide! :) Tuxie, skide godt gået! Der bliver ikke et øje tørt.

Bliver spændende med jeres kage. Jeg tror egentligt, at I har ramt meget godt mht budgettet på den, for det er jo så 50kr pr. person, og det tror jeg er meget almindeligt! Glæder mig i hvert fald til at høre, hvad I beslutter jer til.

Orv hvor spændende med den første tand - tillykke til Sebastian :thumbsupsmileyanim: (selvom mor ikke fik så meget søvn ud af det).

God bedring til manden derhjemme!

0

Del dette indlæg

Øv altså :)

Jeg får bare en blank side frem.. Havde ellers lige glædet mig til at se den lille foto-montage

Knuz Mia :)

Hmmm mystisk - den virker fint her?

Måske fordi du ikke har et program der kan afspille .mov filer? Har du Quicktime installeret?

- Gitte

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer