Nitzen1987

♥ Lidt royal har man vel lov at være ♥ Anita & Jesper ♥ 7. August 2010 ♥

334 indlæg i dette emne

Tid til hovedret....

IMG_0126.jpg

hovedretten bestod af oksemørbradtournedos med kartoffelrösti, nye gulerødder og (chili - som pynt)

IMG_0124.jpg

flere af gæsterne begyndte at smage på chilierne - også min far, som troede at det var peberfrugt, og derfor tog en ordentlig bid :grin2: ih hvor så det sjovt ud, da han hurtigt fik spyttet chilien ud og sad og kaldte efter vand :balloons:

IMG_0125.jpg

Flere fandt ud af at der var forskel på chilierne, idet nogle var søde (og smagte lidt som peberfrugt) og andre var STÆRKE, så flere steder rundt omkring ved bordet gik der lidt konkurrence i at smage på hinanden chilier ;)

Redigeret af Nitzen1987
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Pga. få festlige indslag havde vi rigtig god tid hele aftenen.... Efter rygepausen var det blevet tid til forloverens tale (mandens bror)

IMG_0131.jpg

IMG_0132.jpg

P8070591.jpg

P8070593.jpg

Forloveren talte lidt om at han beundrede den måde, hvorpå jeg havde taget min mands børn, fra et tidligere ægteskab, til mig på. Nævnte kort at han var lidt træt af at brylluppet blev holdt den anden weekend i august --> SMUK FEST! At han efter lidt research på nettet forstod, hvorfor brylluppet skulle holdes på DENNE dato, da Kong Frederik d. 7 i 1850 giftede sig med Louise Rasmussen (Grevinde Danner) (Henvisning til at jeg er stor royalist)

så fortalte han lidt om hvordan han og hans kone havde lært mig at kende :balloons: og til sidst havde han fundet et par citater:

Mange mænd drikker for at glemme deres kone. Og så kommer de hjem og ser hende dobbelt.

Vejen til en mands hjerte går gennem hans mave kompliment til min madlavning

Lykke er et spørgsmål om at have et godt helbred og en dårlig hukommelse

Brudeparret længe leve! Skål!

0

Del dette indlæg

Vi vil se dit strømpebånd. Vi vil se dit strømpebånd, strømpebånd. Vi vil se dit strømpebånd! sang gæsterne

IMG_0133.jpg

det var altså ikke helt let at få hevet op i alle de lag stof, som kjole og skørt var lavet af...

IMG_0135.jpg

P8070595.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mand blev noget overrasket over da de begyndte at synge Vi vil se din' boxershorts. Vi vil se din' boxershorts, boxershorts. Vi vil se din' boxershorts.

men han tog det nu med godt humør og hev ned i bukserne...

IMG_0136.jpg

P8070597.jpg

IMG_0137.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så var det blevet tid til et inslag fra mine svigerforældre....

Ind kom en sangskjuler....

IMG_0143.jpg

en pink pakke...

IMG_0144.jpg

IMG_0145.jpg

hvori der lå en pose bolsjer...

IMG_0146.jpg

IMG_0256.jpg

og et kort...

IMG_0261.jpg

... som vi skulle læse højt for gæsterne.

I kortet stod:

Kære Anita og Jesper

Værs'go her er en pose blandede bolsher. Nogle syrlige, nogle skrappe, enkelte hold kæft og mange søde; nogenlunde som et ægteskab.

Kærligst Birthe og Polle

IMG_0262.jpg

hvorefter vi skulle synge sangen sammen med gæsterne

IMG_0259.jpg

IMG_0260.jpg

Redigeret af Nitzen1987
0

Del dette indlæg

Herefter var der god tid til, at gæsterne kunne strække ben, ryg eller bare få lidt luft og slappe af.... :loveboard:

Lidt stemningsbilleder....

IMG_0154.jpg

der var virkelig pragtfuldt vejr udenfor :balloons: (børnene var lige kommet op i 10 minutter for at se hvad vi lavede)

nogle af vennerne...

IMG_0155.jpg

mandens søskende med ægtefælder + en fætter ;)

IMG_0156.jpg

rygepause...

IMG_0157.jpg

min mand sammen med min fætter (der ikke ville fotograferes med en danskvand i hånden ;) )

IMG_0158.jpg

IMG_0159.jpg

IMG_0161.jpg

Redigeret af Nitzen1987
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Efter en halvtimes "pause" var det blevet tid til desserten....

IMG_0164.jpg

som bestod af hjemmelavede nøddekurve med hjemmelavet is, friske jordbær og lidt melonpuré

Redigeret af Nitzen1987
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da jeg havde spist min dessert smuttede jeg lige en hurtig tur på toilettet, da det var ved at være tid til at jeg skulle holde tale.... Og dette resulterede selvfølgelig i en kyserunde for min mand...

her min mor, der kysser sin yndlings svigersøn ;)

IMG_0167.jpg

IMG_0167.jpg

IMG_0174.jpg

0

Del dette indlæg

Så blev det tid til at jeg skulle holde tale for min mand

IMG_0179.jpg

IMG_0180.jpg

P8070599.jpg

her takker jeg mine forældre for deres evige støtte og opmuntring....

IMG_0183.jpg

her fik min far igen... lidt våde øjne...

IMG_0184.jpg

Jeg sluttede af med at tale til min mand

IMG_0185.jpg

P8070603.jpg

der vist iøvrigt også var lidt rørt over min tale

P8070606.jpg

og selvfølgelig skulle han også have et leve og en skål...

P8070609.jpg

Min tale

Inden jeg begynder min tale vil jeg gerne takke jer alle for at ville dele denne dag med os.

Min tale vil selvfølgelig være rettet mod min mand, men først vil jeg gerne rette en stor tak til mine forældre;

Tak fordi I har gjort mig til den jeg er. I har og er en solid støtte som jeg altid kan regne med. Der er ingen tvivl om, at I mor og far, på hver jeres måde, er mine største rollemodeller her i livet. I repræsenterer dog nogle fællesværdier, som står meget klart for mig, heriblandt kan nævnes; næstekærlighed og solidaritet.

Kære Birthe og Polle – nu er I officielt blevet mine svigerforældre – ikke at det ændrer noget ved vores forhold, for jeg har fra dag 1 af følt mig velkommen i jeres familie.

Og nu.

Kære Jesper!

Endelig kom dagen hvor jeg blev din hustru. En dag som vi har set frem til i lang tid i spændt forventning. Vi har I dag sagt ja til at leve sammen i medgang og modgang. Vi mødtes første gang i Ålborg en kold vinteraften i januar 2006, en aften jeg aldrig vil glemme! En uge senere var vi på date i Århus. Og efterfølgende var vi sammen et par gange inden jeg præsenterede dig for mine forældre. Det var med en vis nervøsitet, at jeg skulle fortælle mine forældre, at jeg kom sammen med en mand der er næsten 14 år ældre end mig selv, men det tog de nu ganske pænt. Ret hurtigt i vores forhold blev du vandt til drillende kommentarer af forskellig art fra min familie, men i stedet for at lade dig gå på at det, gav og giver du igen af samme skuffe. Det er knap 4½ år siden at vi lærte hinanden at kende – den gang havde jeg ingen anelse om, at vi ville komme til at stå, hvor vi står i dag.

Jeg skal være den første til at indrømme, at jeg ikke er den letteste person at leve sammen med. Allerede inden vi lærte hinanden at kende havde jeg nogle krav til hvordan min kommende kæreste skulle være.

1. Han skal ikke være landmand!
  2. Han skal kunne lave mad
  3. Han skal deltage i den daglige rengøring og oprydning

Disse tre krav ville sikkert diskvalificere 90 % af mændene i Danmark, men heldigt for mig efterlevede du alle kravene 

Derudover har du i nu 4 år været tilskuer på sidelinjen når jeg hvert forår oplever et eksamenshelvede. Et forår hvor jeg presser mig selv til det yderste og gang på gang mister troen på mig selv. Men her udgør du for mig en uvurderlig støtte, på trods af snerren og vrissen fra min side i den tid eksaminerne står på, formår du at holde ud og bevare troen på mig og forsøger ihærdigt at få mig til at se tingene fra en lysere side. Du formår at vende modgang til medgang.

Vi har mange ting tilfælles. Vi har de samme politiske holdninger, vi har de samme holdninger omkring børneopdragelse, vi har meget ens musiksmag, vi har nogenlunde samme filmsmag.

Vi elsker begge dans, ja faktisk er vi så VILDE MED DANS at vi for knap 4 år siden tog til København på weekend for at deltage i VILD MED DANS afterparty, her lykkedes det dig at få Steen Lund og Thomas Evers Poulsen til at danse med mig. Og der er næppe noget, der er mere typisk dig end det! For dig er det ikke nok at have en drøm eller et ønske – det skal virkeliggøres, man skal udleve sine drømme! Piet Hein har skrevet et digt, der beskriver din levevis meget godt.

Husk at glemme bagateller

Husk at nemme hvad der gælder

Husk at elske mens du tør det

Husk at leve mens du gør det

Nå jeg har vist fået dig til at fremstå som en rigtig tøffelhelt :balloons: Dette er dog langt fra hvad du er! For lige så ens vi er lige så forskellige er vi også og diskuterer og skændes ofte. Inden jeg slutter min tale, vil jeg lige læse en strofe op fra ”Danser med drenges” sang, der hedder ”Aldrig undvære dig,” som jeg synes beskriver vores forhold rigtig godt.

For jeg har brug for en der er ligesom dig

en der vil så meget og du kan ophidse mig

en der ikke altid er så sød og flink

en der kræver af mig og kritiserer mig

en der hvisker mig i øret når jeg kommer for langt ud

en der sparker til mig når jeg bliver lidt for sløv

en der protesterer når jeg dominerer

det hører med i spillet i mellem dig og mig

og jeg ved du aldrig svigter mig

Jeg vil aldrig undvære dig.

Jesper. Min mand. Du er min første, største og eneste kærlighed.

Jeg vil nu bede jer alle sammen om at rejse jer op og hjælpe mig med at råbe et trefoldigt leve for min mand.

Jeg vil så lige tilføje at den skriftlige tale var mit udgangspunkt, og fik da også det med + det løse de jeg havde fået lidt indfald i løbet af dagen :loveboard:

Redigeret af Nitzen1987
0

Del dette indlæg

Kort efter min tale skulle det sidste indslag afvikles.... Og til min store overraskelse kom det indslag fra min afdøde fætterskone, som har kendt mig siden jeg var helt lille bitte... I sin tale refererede hun til hendes eget bryllup i 1992 (hvor jeg var 4 år gammel) hun havde en stor giftekjole (for nu at bruge mit barne-udtryk ;) ) og et LANGT slør, men hun havde ingen brudepige, men som det mest naturlige i verden begyndte jeg, uden opfordring at agere brudepige, da hende og hendes daværende mand kom ud af kirken. Efterfølgende skulle jeg så have sagt til min mor, at jeg ville have den giftekjole på når jeg skulle giftes....

Derudover talte hun lidt om den balance som hun fornemmer at vi har i vores forhold samt den gensidige respekt...

Som afslutning citerede hun

Gid I altid holder ved

Held og lykke og få kærlighed med

Tro, håb og kærlighed disse tre

men først når man får en anden kær

er livet fyldt til randen

IMG_0191.jpg

IMG_0193.jpg

IMG_0194.jpg

Redigeret af Nitzen1987
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Folk begyndte stille og roligt at gå fra bordet....

Min svoger (min mands søsters mand, som bor i England og som lørdagen inden brylluppet, blev slået ned på åben gade uden grund i Bristols natteliv) var lige oppe og give mig et knus og sige, at det var en rigtig dejlig fest og god mad - selvom at han havde været på flydende kost hele dagen/aftenen pga. at han havde brækket nogle knogler under det ene øje...

P8070611.jpg

rigtig sød og hyggelig fyr :balloons:

0

Del dette indlæg

Stort tillykke og tusind tak for en rigtig dejlig beretning!!! Skønne billeder og dejlig fortælling om det hele!!! :loveboard: Det ser ud til at have været en helt fantastisk dag, og du ligner jo virkelig en prinsesse! :ilovebryllupsklar:

Og ps. Du skriver på et tidspunkt noget med, at du ikke synes at din make-up så ud af meget, men jeg synes den ser helt perfekt ud! :balloons:

0

Del dette indlæg

Også gik det vist lidt op i hat og briller for nogle af vores veninder ;) og det skal I da ikke snydes for....

P8070615.jpg

P8070616.jpg

P8070617.jpg

P8070619.jpg

Neeeeeej det gjorde du ikke!! :ilovebryllupsklar: Altsåå skulle ikke ha sendt de billeder med :P Du ved jo det er en tradition!!! :loveboard:

Haha... synes de er ret humoristiske de billeder :balloons:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer