1,433 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Åhhh det er nu jeg har det super dejligt med, at jeg kun indtil videre måske har brugt omkring 500 kr på bryllupsting :7himmel: .... jeg har lært af Kirstines monster-indkøbsadfærd lol ..... VENT .... FOR SATAN.... VENT til du er sikker på, at det er LIIIGE dét, du vil ha! haha.

Men det er rigtigt .... der kommer pludselig mange uforudsete udgifter og alle de der små dumme ting, som man liiige syns man mangler. Niøøjj jeg har også meget liggende i inspirationsmappen, hvor jeg tænker: Aj, men det kunne da også være sødt. Ja, det kunne det ... meeeennnn..... hehe.

Jeg syns også 16-1700 kr er meget på STD og indbydelser .... jeg har sat 1000 kr af til både STD, indbydelser og takkekort - INKL. porto :lol: haha .... totalt urealistisk :P Heldigvis blir det taget af det normale budget, tror jeg .... :P haha .... Men alt ting er bare så latterlig dyrt .... men bare man tænker, når det hele er overstået: Om jeg så havde fyret 5.000 kr mere af, så havde jeg gladeligt gjort det, for det har været den bedste oplevelse ever :):heart:

1

Del dette indlæg

Har slettet smileys - der var lige 10 for mange :tunge:

Vi troede vi kunne holde vores drømmebryllup for 50.000kr.. Så lavede vi budget og blev klogere.. Det kostede nærmere 85.000kr.. Så fandt jeg ud af jeg kunne købe ting billigt på Ebay - og sparede ca. 15.000kr i forhold til danske priser - men til gengæld kom der flere "uforudsete" ting til - ting der blev dyrere end forventet - ting vi alligevel ikke ville "spare" på - osv. - og endte med et regnskab der sagde 105.000kr på bundlinjen...

Så ja - tingene kan HURTIGT "løbe løbsk" - men der er også bare mange ting man ikke lige tager højde for.. Jeg havde fx. slet ikke skrædderen med i budgettet.. Og mange bække små...........

Men det var alle 105.000kr værd!

Ja alle de lidt større poster som man måske ikke lige har tænkt over kommer hurtigt til at fylde, men de små ting kommer alligevel hurtigt snigende og samler sig til større udgifter. (Som f.eks. invitationer :blush: )

Vi troede vi kunne holde vores drømmebryllup for 50.000kr.. Så lavede vi budget og blev klogere.. Det kostede nærmere 85.000kr.. Så fandt jeg ud af jeg kunne købe ting billigt på Ebay - og sparede ca. 15.000kr i forhold til danske priser - men til gengæld kom der flere "uforudsete" ting til - ting der blev dyrere end forventet - ting vi alligevel ikke ville "spare" på - osv. - og endte med et regnskab der sagde 105.000kr på bundlinjen...

Så ja - tingene kan HURTIGT "løbe løbsk" - men der er også bare mange ting man ikke lige tager højde for.. Jeg havde fx. slet ikke skrædderen med i budgettet.. Og mange bække små...........

Men det var alle 105.000kr værd!

Synes ikke det er de ting der "løber løbsk" - altså fx skrædder, og ting som man finder ud af man ikke vil spare på - eller bare viser sig at være dyrere end man regnede med, altså fx mad eller fotograf (som jo kan være så sindssygt dyrt) ... Det der løber løbsk er de småting (forbandede småting) man køber, ISÆR i starten af planlægningen, hvor man ikke har lagt en helt fast retning, eller man kan bare når at ændre mening mange gange.. eller overflødige ting og fejlkøb man finder på, i sin brylluprus - fx favours, for mange tasker eller skør DIY ...

Eksempler på uforudsete udgifter hos os - helium til balloner, leje af duge (vanvittigt ), hvor dyrt lækker herretøj er, morgengaver, frisør til manden, borddekorationer, tvungne velkomstdrinks, prisen på bryllupskage når feststedet laver den ( ) .....

Eller når man fx køber en ny (Kina) brudekjole, og pluselig har to.. sådan nogle, øh, normale ting der sker..

Vores gik fra 15.000 til 55.000 (dette er uden herrens tøj, morgengaver og bryllupsrejse!), ja man finder ud af der er meget man mangler og ønsker sig, når man lander her inde

Altså i mit regnestykke over invitationer ligger også alt det indledende, og hvis man ikke her lagt stilen og farverne på plads fra starten koster det helt sikkert også i prototyper.

Det der løber løbsk er de småting (forbandede småting) man køber, ISÆR i starten af planlægningen, hvor man ikke har lagt en helt fast retning, eller man kan bare når at ændre mening mange gange.. eller overflødige ting og fejlkøb man finder på, i sin brylluprus - fx favours, for mange tasker eller skør DIY ...

Hvad snakker du om!???? Bare fordi jeg har haft købt 4 tasker, 7 brudeslør, 10 par øreringe (jeg har ikke huller i ørene), 3 halskæder, 3 armbånd, et ukendt (H2B kunne jo læse med ) antal fejlkøbte stykker bordpynt af den ene eller anden art - og så liiige et par andre småting (hint - jeg har en meterlang salgstråd ) Jeg ved SLET ikke hvad du snakker om!!!!

Hahahah..

Any need to comment that one? :tunge:

Tror vi har brugt maks 5-600,- på indbydelser og dem til reception inkl. porto.. Regner kun halvdelen af printerpatroner med for bruger også ret meget af det til mine opgaver.

Åh nej, printerpatroner.... Dem havde jeg så ikke lige med :pokey: men de tæller heller ikke. Der er nærmest ingenting brugt efter jeg skiftede dem, så det må gå på "hverdags-kontoen" :lol:

Åhhh det er nu jeg har det super dejligt med, at jeg kun indtil videre måske har brugt omkring 500 kr på bryllupsting .... jeg har lært af Kirstines monster-indkøbsadfærd lol ..... VENT .... FOR SATAN.... VENT til du er sikker på, at det er LIIIGE dét, du vil ha! haha.

Men det er rigtigt .... der kommer pludselig mange uforudsete udgifter og alle de der små dumme ting, som man liiige syns man mangler. Niøøjj jeg har også meget liggende i inspirationsmappen, hvor jeg tænker: Aj, men det kunne da også være sødt. Ja, det kunne det ... meeeennnn..... hehe.

Jeg syns også 16-1700 kr er meget på STD og indbydelser .... jeg har sat 1000 kr af til både STD, indbydelser og takkekort - INKL. porto haha .... totalt urealistisk :P Heldigvis blir det taget af det normale budget, tror jeg .... :P haha .... Men alt ting er bare så latterlig dyrt .... men bare man tænker, når det hele er overstået: Om jeg så havde fyret 5.000 kr mere af, så havde jeg gladeligt gjort det, for det har været den bedste oplevelse ever.

Det er også meget mere end hvad jeg regnede med, men som sagt så ville jeg gøre det igen for det har klart været pengene værd. :rolleyes::loveshower:

Tror du har ret i at man et eller andet sted er lidt "ligeglad" med hvad det koster, når bare man ved det bliver fantastisk og man holder sig inden for rimelighedens grænser. (Og når man ikke køber noget for lånte penge - bryllup for lånte penge er absolut no-go)

0

Del dette indlæg

Som jeg hele tiden har sagt: "Om jeg bruger 100.000 eller om jeg bruger 105.000" :wink::heart:

Selvfølgelig kan man ikke købe i ét væk - og man er NØDT til at prioritere - medmindre man har uanede mængder af penge! :)

Jeg fik den mest fantastiske brudebuket jeg kunne forestille mig - men den kostede altså også 4500kr.. Der var sat 500kr af til blomster...

Jeg købte en Kina kjole som bare SLET ikke fungerede - der var sat 1000kr af til kjolen - endte med en til 5.500kr.. Og sådan løber tingene jo bare op - uden at det er fordi det er ekstravagante ting som bladguld som lokumspapir osv...

Men jeg har det stadig sådan - jeg ville INTET lave om - selvfølgelig ville jeg måske ikke købe 10 par øreringe nu når jeg et eller andet sted godt vidste at jeg nok ikke fik lavet hul i ørene inden - og i den dur - men processen og hyggen og udvælgensen - de mange nætter med prototyper og forskellige beslutninger om det nu skulle være den ene farve bånd og den anden - det er i min verden ALLE pengene værd.. :heart:

Men ja - hvis jeg skulle tælle print med havde det nok kostet 1000kr oveni.. -HAHA- Vi har heldigvis haft forbindelser!! :wink: Det kan jo også hurtigt købe op med print! :o

Sådan noget bryllups halløj det koster sq!! :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

haha .... processen med at udvælge ting er måske bare een, du kom lidt sent igennem Kirstine lol .... din købemani overtrumfede konsekvent hele tiden :lol: lol

men ellers ja .... er enig .... jeg er heller ikke til at holde bryllup for lånte penge - så syns jeg hellere man skal vente til man får råd så. altså vi er typerne herhjemme, der er super dårlige til at spare penge op .... 10.000 når vi altid max op på, og så blir de fyret af på et el andet, haha. Nyt tv, en rejse osv .... jaja :rolleyes:

men er heldigvis lykkedes her til brylluppet .... phew :P hehe .... det er godt nok lidt knebent, da min cand.merc. er selvbetalt, da jeg ikke har mere SU tilbage og vi så kun lever for Kenneths penge .... og skal spare op af det .... men det går nok :) Kan få hevet 50k i hus i år inden august og så burde der være meget end rigeligt, hehe. Den gamle kyler 20k i og mutti betaler for kjolen .... og så blir der simpelthen heller ik brugt mere! Så har jeg nået mit max :P hehe.

0

Del dette indlæg

Det kan hurtig løbe op. Jeg synes dog selv at jeg var ret god til at holde budgettet, der var et spare et af slagsen. Og købte jeg noget der ikke var helt rigtigt, måtte jeg ikke udskifte det før det var solgt. Og så var vores diy hvidt, hvilket nok gør det 300% billigere og en del nemmere.

0

Del dette indlæg

Uha ja, det løber sgu op. Men nu har jeg det helt godt, med de ca. 600 kr. der er gået på STD og invitationer + omkring 100 kr. i porto (de fleste er afleveret personligt). Man ja, jeg erkender blankt at jeg har shoppet meget til pynt osv, og det bliver ikke alt, jeg får brugt. Men det meste har jeg taget fra min egen opsparing, og det er stadigvæk realistisk, at vi kan få penge til de penge, vi mangler at betale, så jeg har det altså ikke skidt med det, men jeg er blevet meget mere bevidst nu om hvad jeg køber. Jeg fravalgte fx. lommeinvitationer, fordi jeg godt kunne se, at de ville blive meget dyre i materialer og kræve mere tid end jeg gad bruge på at klippe-klistre, og jeg har også fravalgt favour bokse, fordi jeg er sikker på at h2b og flertallet af gæsterne ikke fatter konceptet, og der tror jeg lidt, at der kommer til at ryge rigtigt mange penge på noget, som der ikke bliver sat pris nok på - så der nøjes jeg med små organzaposer med hjerte-mintpastiller - men så er der til gengæld andre ting, hvor jeg bruger lidt ekstra. Pynteting holder jeg ikke så meget regnskab med (ahem, har det helt fint med, at h2b ikke ved, hvad jeg har brugt), men alle store poster er der helt styr på :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Spændende debat om priser der løber løbsk... :) ... dog sidder jeg tilbage og tænker...hmmmm hvad mon jeg selv har brugt indtil videre?? :blink: ... Måske man lige skulle lave et lille regnstykke, så man når at "stoppe" beløbet inden det løber der op ad... :unsure:

(et hurtigt overslag på STD (og kun dem) små 450kr - det er jo ingenting.... men ups, skal vist også lave nogle til receptionen?!.. .. Og så mangler vi også invitationerne!?! .. :huh:.. hmm. det kommer vist til at løbe op alligevel.. :oops: )

Men ud over det, syntes jeg at det er nogle rigtig fine DIY ting du har lavet.. Meget meget søde cupcakesflag :wink:

Redigeret af JanneHoe
0

Del dette indlæg

Holy moly?! Det er godt nok mange penge!!! Godt vi bare mailede vores STDs ud :)

Jeg er nemlig en af de diy-spirer, som overvejer: skal skal-ikke.. Men gider bare heller ikke en totalt upersonlig indbydelse.... Men kan jeg hitte ud af det? Tænke tænke..

Men jeres indbydelser er til gengæld pengene værd! Du er jo hammer dygtig :BKSTREET:

0

Del dette indlæg

Altså man kan uden tvivl gøre det billigere, bare på porto brugte vi 450 kr., men det var noget af det jeg bare ville gøre. Og mange har faktisk sagt at det var rart at få noget "rigtig" post, så det var klart et godt valg.

Og tak for de søde ord om mit DIY, altid dejligt med lidt ros. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er der kjoleprøvning igen imorgen. Det bliver min 4. og sidste kjoleprøvning, og det sker hos Lilly. :denmarkflag:

Har indtil videre været ved Sofie-Louise i Horsens, Mette DK i Holstebro og Brud og Festgården i Kjellerup

Der har været MANGE flotte kjoler, og en 3-4 stykker der har været meget i mine tanker. Desværre huserer budgettet også i tankerne, og selvom min søde mor giver 10.000 til kjoledrømmen, så er jeg ikke sikker på jeg har lyst til at bruge SÅ mange penge på én kjole.

Så nu må vi se hvad Lilly (som nu også har udsalg :thumbsupsmileyanim:) kan tilbyde, og ellers har jeg kig på et par brugt kjoler også.

Held og lykke med kjoleprøvningen :) glæder mig til at høre om den :cheerleader3:

Din ring er gudesmuk :7himmel::loveshower: sådan en kunne jeg godt tænke mig ved siden af min vielsesring en dag :fløjt:

0

Del dette indlæg

Så er der kjoleprøvning igen imorgen. Det bliver min 4. og sidste kjoleprøvning, og det sker hos Lilly. :denmarkflag:

Har indtil videre været ved Sofie-Louise i Horsens, Mette DK i Holstebro og Brud og Festgården i Kjellerup

Der har været MANGE flotte kjoler, og en 3-4 stykker der har været meget i mine tanker. Desværre huserer budgettet også i tankerne, og selvom min søde mor giver 10.000 til kjoledrømmen, så er jeg ikke sikker på jeg har lyst til at bruge SÅ mange penge på én kjole.

Så nu må vi se hvad Lilly (som nu også har udsalg :thumbsupsmileyanim:) kan tilbyde, og ellers har jeg kig på et par brugt kjoler også.

Held og lykke med kjoleprøvningen :) glæder mig til at høre om den :cheerleader3:

Din ring er gudesmuk :7himmel::loveshower: sådan en kunne jeg godt tænke mig ved siden af min vielsesring en dag :fløjt:

Hvad? Hehe du har quotet et indlæg fra juni sidste år, så jeg har for længst været i Lilly, og endte med en Miss-Lena.

Elsker også min ring, tidsløs og enkel :7himmel:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Ihh, det gættede i jo alt for hurtigt. :wink:

Jeg er færdig med hælen på den ene sko, da jeg løb tør for sten :td: brugte en rest jeg havde liggende, og tror faktisk der blev brugt næsten 230 sten til én hæl! :huh: Nå men jeg synes det ser super fedt ud, det var meget nemmere at sætte det lige på end jeg havde regnet med. Lægger lidt billeder op af det færdige resultat i eftermiddag.

0

Del dette indlæg

hvad limede du med?

Superlim købt i Tiger. Fungerer upåklageligt, det binder vildt godt på det plastmateriale hælen er lavet af. Har brugt det før når jeg har lavet noget bling udstyr til hesten hvor jeg har sat sten på læder, og det holder stadig efter at have brugt det i et par år.

Måske jeg skulle lave en DIY vejledning, det er noget alle kan kaste sig ud i, virkelig nemt omend en smule tidskrævende med mindre man bruger meget store sten selvfølgelig.

1

Del dette indlæg

Ih det er simpelthen sådan en herlig kultur vi har herinde på bryllupsklar, med at lave alle mulige små diy projekter, :) sko må være det næste vi alle sammen kaster os over :) -glæder mig til at se resultatet

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer