klarparatstart

Datoen

36 posts in this topic

Den er jo rimlig vigtig :biggrin:

Hvordan besluttede i jer??

Jeg ved jeg gerne vil giftes om sommeren, men valgte i bare en dato, eller havde i en speciel grund??

Har selvfølgelig god tid endnu, da vi er enig om 2014, enten 6-7 eller 8 måned, men jeg føler bare det er stort at vælge en dato, vil ha den helt rigtige dato, men ved man nogensinde det??

Åhh det er sikker crazy talk det her, burde nok bare sætte min finger et tilfældigt sted i kalenderen :lol:

0

Annonce ♥

JA du ved når du har fundet den rigtige dato....!

Det er lidt ligesom med kjolen... :thumbsupsmileyanim:

Vores dato er fordi........

For 5 år siden da vi var nyforelskede (og lige flyttet sammen og havde den store fremtidssnak med årstal mm.) kiggede vi i en kalender og fandt en bryllupsdato som passede godt med hvornår vi ville have børn. Det blev så d. 24 maj 2014 - for det var da en pæn dato, og så regnede vi med at vi havde fået nummer 2 nogle måneder inden så jeg kunne nå at tabe mig og være tynd på dagen.

Virkeligheden blev så at vi for et år siden skulle til 2 bryllupper, og vi blev enige om at samle lidt inspiration og danne os en mening om et evt kommende bryllup - og så ville vi tage en lang god snak i løbet af vinteren om hvorvidt vi skulle giftes eller ej.

I december blev vi enige om at holde fast i datoen, for så havde vi 2½ år til at spare op og så behøvet vi ikke at stresse med økonomien.

I foråret snakkede vi så igen om børn, og her blev vi enige om at fremskynde brylluppet med knap 1 år, da vores økonomi var rigtig god. Jeg vil ikke være gravid til mit bryllup, og af praktiske årsager er det nu engang bare nemmest at blive gift inden man får nogle unger som stjæler alle end penge.

Vi kiggede i kalenderen og faldt straks over en lørdag som lå d. 24.

Så nu bliver det d. 24 august 2013 - og jeg kan ikke forstille mig at skulle giftes nogle andre dage.

Vores dato startede altså som en joke, men har sidenhen fået en stor betydning :)

Edited by Du og Jeg
0

Da vires største priotet var at holde brylluppet på efterskolen hvor vi mødtes i 1998 - var datoerne ikke så afgørende

Vi fik tre muligheder - og valgte 20.10.12 fordi det passede os bedst :-)

Edited by Acacia
0

Annonce ♥

Nu planlægger du jo i meget god tid, så det måske derfor der lige pludselig er "for mange" muligheder :lol:

For os (og mange andre tror jeg) var det første jo: Hvornår passer det ind i forhold til alle andre begivenheder i vores liv.

1. Vi bliver begge færdige med studiet til sommer, så det ville være stressende at holde bryllup i foråret oveni alle mine sidste eksaminer og H2B's speciale.

2. Vi havde ikke lyst til at holde det i Juli grundet folks sommerferie.

3.Mine forældre har sølvbryllup i starten af August.

4. Vi vidste at vi ikke ville vente til 2014.

SÅ hvis det skulle være sommmerbryllup (min kæreste er ikke meget for ideen om vinterbryllup), så skulle det slut aaugust/start setptember 2013.

5. Frem med kalenderen. Så datoen 7-9-13, MEN der var feststedet optaget.

6. Så valgte vi 31-8-13.

Vi synes også det er en fin palindromdato og "årets sidste sommerbryllup", men det var helt helt praktiske grunde vi valgte den :wink:

Edited by SoExited
0

Vi valgte den 3. august fordi det er dagen før jeg bliver 30 år og så kan vi holde to fester på en gang selvom det selvfølgelig mest bliver bryllup

Jeg har et eller andet med tal så havde det ikke været fordi jeg fylder år om søndagen hvor brylluppet er om lørdagen så havde vi sikkert fundet en anden dato... og muligvis også et andet år :blink:

Det er nok mest at sætte sig ned med en kalender og kigge på hvornår det vil passe bedst... tænke lidt over hvordan man kan få det hele til at passe sammen... og så skal man nok huske at netop i sommer månederne er jo der hvor alle holder ferie og måske tager ud og rejse... kan være praktisk nok lige at tænke på det også :)

0

Jeg ved jeg gerne vil giftes om sommeren, men valgte i bare en dato, eller havde i en speciel grund??

Har selvfølgelig god tid endnu, da vi er enig om 2014, enten 6-7 eller 8 måned, men jeg føler bare det er stort at vælge en dato, vil ha den helt rigtige dato, men ved man nogensinde det??

Åhh det er sikker crazy talk det her, burde nok bare sætte min finger et tilfældigt sted i kalenderen :lol:

Jeg synes ikke det er crazy - er i præcis samme situation!!! Vi skal også giftes i sommeren 2014, men dato???? I dont know! Jeg regner med vi dropper juli af hensyn til andre folks ferie - og så har jeg en naiv tanke om, at der er bedre chance for sommer og sol i august end juni. Tror derfor det bliver august for vores vedkommende. Men hvilken dato! I have no idea :huh:

2/8 2014

9/8 2014

16/8 2014

23/8 2014

30/8 2014

Hmm.... lige nu hælder jeg til 30/8 2014, men er bestemt ikke sikker!

Så nej, jeg synes heller ikke det er nemt at vælge dato :blush:

0

Annonce ♥

Vi skulle også vælge dato ca. 2 år ude i fremtiden. Vi bestemte os for august pga. vejret, sommerferieperiode i juli og der har jeg ferie fra universitetet. SÅ skrev jeg alle mulige datoer ned på et papir på forskellige måder fx 3.august 2013, 3/8-13, 03.08.13 osv. for at se om der var nogle datoer der sådan "poppede ud" :) Havde et par favoritter, men valget faldt egentligt fordi min søster pludselig ville giftes i september og så måtte vi jo skubbe vores så tidligt som muligt...

0

Vi har altid haft noget med datoer, men vi er også rigtig 'ungdomskærester' (har kendt hinanden i 10 år på onsdag) fra dengang hvor man f.eks skrev '3 måneder' omkranset af store hjerter i sin kalender :) Min kæreste friede også på denne helt særlige dato, så da vi skulle finde en bryllupsdato var det lidt en udfordring at få det til at gå op med de andre. At vi så i mellemtiden har fået en lille dreng og derfor ikke synes vi skal trække det bryllup længere (det er 2 et halvt år siden han friede, men vi har ikke haft så travlt) begrænsede det lidt udvalget af 'gode' datoer (dvs der harmonerede med 'vores') så derfor blev det en helt almindelig lørdag i maj. Og jeg synes faktisk der er noget helt rart over det er en anden dato, det var ved at blive lige neurotisk nok med den gamle :griner:- Har dog måtte love min kæreste at den 'gamle' altid vil være vores, som vores 'kærestedag' og at den nye så bare bliver bryllupsdagen :)

0

Jeg kan sagtens forstå dilemmaet - men hos os endte det sådan set at være det praktiske, der besluttede det for os... :rolleyes:

Jeg har altid haft en ide om, at skulle giftes om foråret eller begyndende sommer, så altså maj eller juni:

• Først faldt valget på 01.06.2013, som jo er en nem dato at huske, og er starten på noget nyt, rent symbolsk (start på ny måned og ny årstid). Det var vi lidt vilde med og begyndte at rykke lidt på den, ved først og fremmest at tage kontakt til min amerikanske "familie" ... de får desværre først ferie den dag og da de begge er lærere og vil sidde med eksaminer, kan de desværre ikke rykke deres ferie, så de ville derfor ikke kunne komme med den dag...
  • Derfor kiggede vi i stedet for på 22.06.2013. 22 er mit lykketal, så det synes jeg var rigtig fint. MEN jeg er gymnasielærer og datoen falder ind i vores eksamensperiode - og hvis jeg ikke selv skal have folk til eksamen i den periode, så kan jeg risikere at være censor... Jeg er derudover årsvikar og kan ikke rigtig bede om fritagelse i den periode (jeg kan prøve, men vil ikke sætte min lid til at jeg ville få det!)...
  • Derfor valgte vi at flytte datoen til juli (hvilket jeg ellers ikke var fan af), da jeg så kan være sikker på at have fri både før og efter brylluppet og min "familie" vil have mulighed for at kunne komme med. Hvorfor vi lige valgte den 27.07.2013 i stedet for en anden dato i juli var lidt en tilfældighed...

Men nu er det sådan; kirke og feststed er booket, datoen er meldt ud til folk, invitationerne er vi så småt igang med og kjolen er købt :happy:

0

Synes ærlig talt at datoen er ligegyldig. Det der med at det skal være på ens 5,5 års dag eller sådan noget spillede for os ingen rolle. Vi valgte 26. maj 12, aner ikke hvorfor, men det blev vi bare enige om. At vi så senere fandt ud af, at det var i pinsen var bare win, tror nogle af vores gæster var ret glade for en ekstra fridag efter vores bryllup ;)

0

Annonce ♥

Vi har ikke noget særligt med vores dato. Det skulle være om sommeren, hvor jeg som studerende har fri, og alle vores udenlandske gæster også havde fri, men samtidig udenfor juli, som for vores familier er den store feriemåned - vi havde ellers tænkt vores årsdag d. 11.7., men der er folk simpelthen ikke ledige normalt. Det skulle være i skoleferien, da mange af vores gæster enten har skolebørn eller selv arbejder i skolen, og de fleste er nødt til at tage en hel weekend ud af kalenderen for at komme til os i København. Så... når alle landes og gæsters kalendere var opsummeret, var det ligesom første halvdel af august tilbage. I kirken kunne de fortælle at hvis vi ville vies kl. 13, skulle det være den 17. august, d. 10. havde de allerede vielser booket der, og d. 3. havde vores præst sommerferie - så det blev den 17. august. Som så alligevel viser sig at være udenfor skoleferien for en enkel gæst, men det skal nok gå.

0

Jeg har altid haft en forkærlighed for sensommeren - altså august og september - og så synes jeg hvert år, at det føles som en ny start.

En "arbejdsskade" fra skolen ;)

Så jeg skrev alle datoerne på lørdage ned. Kunne egentlig bedst selv lide 14/9-13, men gik på kompromis med min kæreste, så jeg bestemte kirken og han bestemte datoen. Og han ville gerne have den 21/9-13 :) Så det blev det.

Edited by Pernille pjuske
0

Det er da også en vigtig dato og når nu I er ude i så god tid skulle der være gode muligheder for at finde den helt rigtige :) Det kan til gengæld nogle gange problematisere processen at have for mange valgmuligeder (ihvertfald for sådan en som mig der har svært ved at beslutte ting :fløjt: )

Jeg synes der er noget dejligt over foråret hvor alt springer ud og er lysegrønt, det er også lidt symbolsk på starten på et ægteskab. Det var det der blev vores udgangspunkt da vi skulle vælge (og gik bort fra det store 'match-datoen-show') Men jeg synes også der er noget utrolig smukt over efteråret med alle farverne - og vinter og sne.. Og sommer og sol :biggrin: Jeg kan godt forstå du synes det er svært! I må ned og se om I kan finde mavefornemmelsen :a1221:

0

Annonce ♥

Ved mit første bryllup tog vi meget hensyn til folks fødselsdage osv, men denne gang har det været lidt mere spontant.. H2B ville gerne giftes i maj, min første bryllupsdag og min søns fødselsdag ligger i første halvdel af maj, så det blev automatisk sidst i maj.. Så d. 24.05.14 er vores dato..

0

Vi valgte den 1 juni 2013 fordi.... det gjorde vi bare. :biggrin: :biggrin:

Vi er ikke typerne der synes at en dato er vigtig. hverken ift. symbolik eller 7 3/4 årsdag eller sådan noget :)

men det er måske fordi vi ikke er så romantiske at vi kan de romantik i tal og måneder :a1221:

0

6. Så valgte vi 31-8-13.

Vi synes også det er en fin palindromdato og "årets sidste sommerbryllup", men det var helt helt praktiske grunde vi valgte den :wink:

Hmm.... lige nu hælder jeg til 30/8 2014, men er bestemt ikke sikker!

Så nej, jeg synes heller ikke det er nemt at vælge dato :blush:

^^I er sikkert klar over det, men så "slipper" i jo for at have kobberbryllup ?

Vi har valgt at blive gift på vores forlovelsesdato, da det lige præcis passede med at det var en lørdag. :D

0

Vi har valgt dato ud fra lidt forskellige kriterier:

1) Året er 2014, da vi skal kunne nå at spare penge sammen og jeg gerne vil fokusere på min uddannelse, som jeg er færdig med sommeren 2013.

2) Måneden blev valgt ud fra at vi gerne ville have et sommer bryllup. Juni måned er der i forvejen en masse familie arrangementer. Juli er sommerferie for mange. Og de fleste vi kender er gift i august. Derfor faldt valget på maj måned.

3) Dagen kom lidt af sig selv ved at kigge i kalenderen hvad der passede os bedst. 24. Mit ynglingstal er 4. Min kæreste/forlovede er min 4. kæreste. Han friede på vores 4 års dag. Så en dato med 4 i var lidt selvsagt.

Vores dato er derfor 24. maj 2014 :)

Jeg er sikker på du nok skal finde en dato som passer jer også :)

0

Annonce ♥

Vi har, som så mange andre, også valgt vores dato ud fra nogle forskellige kriterier.

1. Vi skulle lige spare op først..

2. Vi ville gerne have et sommerbryllup.

3. Jeg bliver færdiguddannet til sommer, så jeg synes det passede godt, hvis jeg blev færdig og først derefter holdt vi bryllup. Så ligger det heller ikke oveni eksamensstess...

4. Vi får gæster fra Canada, så de skal have sommerferie for at kunne komme..

Så jeg tænkte på juli. Kan også godt lide tanken om at vi, til fremtidige bryllupsdage sandsynligvis har ferie.

Sidst men ikke mindst: h2b's yndlings tal er 13, og så passede det bare perfekt at der var en dato i juli der hed lørdag d 13. :-)

Og så kan jeg altså ikke helt se problemet ved at vælge juli måned. Hvis folk et år i forvejen ved at de skal til bryllup i juli, så tænkte jeg at de da godt kan planlægge udenom den ene dag! Jeg ser det mere som noget positivt. Der er da en chance for at de har fri og kan komme. :-) jeg kan selvfølgelig godt se problemet, hvis man har familie eller venner der altid rejser i HELE ferien.. Men det har vi ikke. Så vi glæder os til vores sommerbryllup. :-)

0

Vi var egentlig bare enige om, at vi ikke ville bruge lang tid på bryllupsplanlægning, og så bad jeg min kæreste om at finde en dato han godt kunne tænke sig, så mente vi begge der er mulighed for at han kan huske den ;)

Jeg tror at uanset hvilken dato man vælger, så er den speciel og den helt rigtige. Bryllupsdagen er jo altid speciel.

0

Jeg opdagede datoen 10/11-12 og den synes jeg jo er meget fin og virkelig nem at huske! Derudover var vi enige om at slå to fluer med et smæk. Vi fik en søn i august og kan derfor holde barnedåb samtidig med bryllup. Så vi valgte datoen lidt for sjov og lidt fordi det var praktisk :)

0

Vores valg af dato var ret tilfældigt.

Rasmus sagde, at han gerne ville giftes den første lørdag i september, fordi han gerne ville have et septemberbryllup, men at vi så skulle gør det den første lørdag i måneden, så vi måske kan være så heldige (7-9-13) at vejret er bare lidt godt.

At det blev i 2013 er fordi, at vi skulle nå at spare op og jeg gerne lige vil krybe et par størrelser ned, så jeg kan se ud, som jeg drømmer om.

Så det blev den 7. september 2013. At det er 7-9-13, havde vi ikke rigtig tænkt på. før vi blev gjort opmærksompå det.

Skal jeg være helt ærlig, så kan jeg godt synes, at det er sådan lidt en bunkebryllupsdato, og det er ikke lige det, vi drømmer mest om.

Men nu er hele molevitten bestilt, så nu må vi hellere holde fast :)

0