roselein

F&M - 4-10-14 - Nu med gang i beretningen igen!

885 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Billeder fra feststedet

Da vi var ude på på feststedet og snakke om menuen, havde jeg mit kamera med, så vi kunne få nogle stemningsbilleder med hjem :)

Dem skal I selvfølgelig ikke snydes for, selvom det ha taget mig et stykke tid at få lagt dem op :tunge:

post-69771-0-31200200-1406828687_thumb.j

post-69771-0-39514900-1406828770_thumb.j

post-69771-0-73711300-1406828795_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Scheizze et hyggeligt feststed... (Hvorfor er der ikke tilsvarende på Fyn?) Det er simpelthen så charmerende.

Med hensyn til kæder, så har jeg været ret heldig med at handle på nettet. En side der hedder guldsmykket. En kæde jeg købte var VÆSENTLIG billigere end i en butik - og servicen var i top :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da helt op hvor er det bare hyggeligt:-) Sikke et skønt og dejligt sted. Fede rammer for et bryllup :-)

Ja, synes også bare, at det er herlige rammer :)

Hvor ser det bare idyllisk ud. :loveflag: Super smukt. :biggrin::biggrin::biggrin:

Tusind tak :)

Scheizze et hyggeligt feststed... (Hvorfor er der ikke tilsvarende på Fyn?) Det er simpelthen så charmerende.

Med hensyn til kæder, så har jeg været ret heldig med at handle på nettet. En side der hedder guldsmykket. En kæde jeg købte var VÆSENTLIG billigere end i en butik - og servicen var i top :)

Tror egentlig mit helt store problem er, at jeg vil have kæden i rosaguld, der åbenbart er super besværligt at støbe til kæde, pga. kobberindholdet. Det viste sig i hvert fald, at leverandøren havde talt over sig, og at det største de havde var en 0,4 mm kæde i rosaguld :td:

Men tror lidt det ender med, at jeg køber en rødguldskæde i 0,6 mm, synes alligevel ikke der er så stor forskel i farven igen. Det vil i hvert fald ikke være noget man lægger mærke til i hverdagen. Nu skal jeg så bare finde ud af om kæden skal være 55 eller 60 cm lang.... Decisions, decisions...

0

Del dette indlæg

Mere PA drama

Denne gang er det dog ikke min PA, der er ramt, men H2B's. Han ved det dog heldigvis ikke.

Dramaet består i, at en af de weekender, hvor min H2B har fri og polter så kan ligge er min ene lillebrors fødselsdag. Det havde jeg egentlig tænkt nok ville være okay, meeen jeg havde selvfølgelig glemt at han fylder 25 :oops: Slem storesøster!

Nå, men det kan jo så være, hvad det være vil, det er jo lidt uheldigt.

Mine forældre er så kommet hjem fra ferie i dag, og det fører (naturligvis :wink: ) til at jeg har en længere samtale med min mor. Hun fortæller så, at min bror var blevet ret ked af at blive kontaktet, af nogen af dem der planlægger H2B's polter.

De havde spurgt min bror, om ikke han lige kunne holde sin fødselsdag i Roskilde eller Kbh, for så kunne de jo lige hente ham der...

Der er ikke nogen, der har spurgt, om det ville være okay med min bror. Åbenbart skal han så heller ikke med til polter, for kan ikke helt forestille mig, at min bror har lyst til at bruge sin 25 års fødselsdag på det.

Min bror er lige blevet færdig med sin uddannelse og er i den forbindelse lige flyttet til Midtfyn, hvor han har fået job, så det ville være lidt mærkeligt for ham at skulle holde sin fødselsdag på Sjælland. Kunne netop forestille mig, at han ville gribe chancen for at holde sin fødselsdag i sit nye hjem.

Men i følge min mor, så var det mere blevet udstukket, end min bror var blveet spurgt, og det var han blevet ret ked af. Jeg har svært ved at forestille mig, at min kæreste vil have, at det skal "gå ud over" nogen, at han skal have polter :(

Nu ved jeg så af gode grunde også datoen (det er jeg egentlig lidt lettet over), men har det altså lidt svært med, at der skal være så meget drama omkring polter *suk*

Har naturligvis ikke sagt noget til ham, det skal jo helst være en overraskelse med polter, men det er nu lidt hårdt ikke at kunne sige, hvorfor jeg er lidt trist :td:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Æv hvor er det bare trist med den polter.

Det er troligt at noget der skal være så godt, faktisk ofte ender med at blive noget rigtigt rod, og der er masser af udfordringer omkring.

Har du talt med din bror? Måske du selv kan høre hvad han siger om det. Det KAN jo være han er villig til at holde sin fødselsdag i en anden weekend.
Men jeg kan godt forstå som du skriver, at han vel vil holde den i hans nye hjem.

Det er bare ikke okay du skal gå med de bekymringer også - stakkels dig.

Håber de/i finder en løsning hvor alle bliver tilfredse.

0

Del dette indlæg

Lidt ærgerligt, men ind imellem må vi acceptere at man ikke kan det hele... Både polterarrangører og din bror vil jo det bedste, men er vist kommet lidt skævt på hinanden.... Det er ikke sjovt når nogen forventer noget af en, når man faktisk hellere vil noget andet. Kan du ikke sige til din bror at det er helt ok, hvis han vil fejre sig selv og måske endda et andet sted end i nærheden af KBH eller Roskilde? Også selv om polterarrangørerne måske ikke lige fik udtrykt det sådan...

Hvis de vil bruge fødselsdagen som skalke-skjul, må de bortføre ham inden afgang...

0

Del dette indlæg

Det er troligt at noget der skal være så godt, faktisk ofte ender med at blive noget rigtigt rod, og der er masser af udfordringer omkring.

Har du talt med din bror? Måske du selv kan høre hvad han siger om det. Det KAN jo være han er villig til at holde sin fødselsdag i en anden weekend.

Men jeg kan godt forstå som du skriver, at han vel vil holde den i hans nye hjem.

Tror det bliver i den weekend uanset. Synes det ville være lidt spøjst, hvis min bror skal flytte sin fødselsdag, når den nu engang ligger på en lørdag.

Har overvejet at hive fat i min bror, og sige, at det selvfølgelig er okay, hvis han ikke vil have, at de tager H2B fra hans fødselsdag.

Hvis det havde været en anden fødselsdag en lige en "rund" fødselsdag, så havde jeg måske også haft lidt mere forståelse for, hvad de har gang i, men manden fylder jo 25!

Synes ellers normalt at H2B's venner er super søde, og meget lidt grænseoverskridende, men har dog måske en mistanke om hvem af dem det er, der har haft fat i min lillebror. Vi skal være sammen med nogen af H2B's venner på tirsdag, overvejer lidt at smide en bemærkning om det, når H2B ikke hører det, men nu må vi se :)

0

Del dette indlæg

Tror det bliver i den weekend uanset. Synes det ville være lidt spøjst, hvis min bror skal flytte sin fødselsdag, når den nu engang ligger på en lørdag.

Har overvejet at hive fat i min bror, og sige, at det selvfølgelig er okay, hvis han ikke vil have, at de tager H2B fra hans fødselsdag.

Hvis det havde været en anden fødselsdag en lige en "rund" fødselsdag, så havde jeg måske også haft lidt mere forståelse for, hvad de har gang i, men manden fylder jo 25!

Synes ellers normalt at H2B's venner er super søde, og meget lidt grænseoverskridende, men har dog måske en mistanke om hvem af dem det er, der har haft fat i min lillebror. Vi skal være sammen med nogen af H2B's venner på tirsdag, overvejer lidt at smide en bemærkning om det, når H2B ikke hører det, men nu må vi se :)

Ja det er korrekt, det ville være lidt sært hvis han skulle flytte sin fødselsdag for det.

Men netop som både du og Signe skriver, så er det en god ide at sige til din bror at det er helt forståeligt hvis han ikke deltager for at afholde sin egen fødselsdag. Fair nok:-)

God idé med en bemærkning på tirsdag - hvis du vel at mærke kan fornemme at der lige er stemning for det:-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det er korrekt, det ville være lidt sært hvis han skulle flytte sin fødselsdag for det.

Men netop som både du og Signe skriver, så er det en god ide at sige til din bror at det er helt forståeligt hvis han ikke deltager for at afholde sin egen fødselsdag. Fair nok:-)

God idé med en bemærkning på tirsdag - hvis du vel at mærke kan fornemme at der lige er stemning for det:-)

Fik taget mig sammen til at ringe til ham, og han tager det egentlig ret cool. Det viser sig, at hans kæreste skal arbejde på dagen, og han derfor ikke havde regnet med at holde det hjemme alligevel. Dog gad han helt ærligt ikke holde det hjemme hos os, i vores 2-værelses. Har sgu egentlig også lidt svært ved at se, hvordan jeg lige skulle overbevise H2B om, at det da var en fantastisk idé at holde min lillebrors 25 års hjemme hos os 3 uger før brylluppet... Det er ikke rigtig den slags forhold jeg har til min bror.

Bemærkningen ville helt sikkert kun falde, hvis jeg kunne se mit snit til det. Men dem vi skal besøge er nogle andre end ham, der har skrevet til min bror, så lader det nok bare ligge. Fik dog at vide af min bror, hvem der havde skrevet til ham, og var en anelse overrasket over at få at vide, hvem det var, da det ellers er en, som jeg betragter, som havende en ret fornuftig idé om, hvor grænsen går.

Lidt ærgerligt, men ind imellem må vi acceptere at man ikke kan det hele... Både polterarrangører og din bror vil jo det bedste, men er vist kommet lidt skævt på hinanden.... Det er ikke sjovt når nogen forventer noget af en, når man faktisk hellere vil noget andet. Kan du ikke sige til din bror at det er helt ok, hvis han vil fejre sig selv og måske endda et andet sted end i nærheden af KBH eller Roskilde? Også selv om polterarrangørerne måske ikke lige fik udtrykt det sådan...

Hvis de vil bruge fødselsdagen som skalke-skjul, må de bortføre ham inden afgang...

Jeg tog mig faktisk sammen og ringede til ham, for at fortælle ham, at det netop var okay, hvis han ikke ville have nogen kidnappet fra sin fødselsdag, og han selvfølgelig ikke skulle føle sig presset til noget som helst. Det er jeg overbevist om at Martin ikke ville bryde sig om.

Han har dog valgt at tage sin stille hævn, ved at beslutte sig for at holde fødselsdag hos mine forældre. De bor pænt langt ude, nede af en lille grusvej. Det er i nærheden af Roskilde, men de skal alligevel have logistikken i orden, for at komme derud, da der ikke rigtig er nogen offentlig transport, der kører derud.

Men nu må vi se, hvad det ender med. Det ville nok have været nemmere for dem bare at kontakte mig, og så kunne jeg finde på en løgnehistorie (det er jeg overraskende god til). Kunne aldrig finde på at fortælle H2B, hvornår der er polter, da jeg ved han glæder sig enormt meget til overraskelsen.

0

Del dette indlæg

Mine svigerforældre lagde min svigerfars 50års fødselsdag på min 20 års fødselsdag - der ellers faldt på en lørdag -.-' Svigerfar har fødselsdag 2 måneder før mig... Og jeg blev skam ikke spurgt :rolleyes:

Ja det er mega træls lige når man står i situationen, men ... Det er jo lidt fjollet ... Man får jo hverken en bedre eller dårligere fest af at holde den på dagen :rolleyes: Men det lyder som om at det for din bror mere handler om tonen i det hele og det kan jeg godt forstå ..

Du er da også uheldig med alt det PA! :(

0

Del dette indlæg

Mine svigerforældre lagde min svigerfars 50års fødselsdag på min 20 års fødselsdag - der ellers faldt på en lørdag -.-' Svigerfar har fødselsdag 2 måneder før mig... Og jeg blev skam ikke spurgt :rolleyes:

Ja det er mega træls lige når man står i situationen, men ... Det er jo lidt fjollet ... Man får jo hverken en bedre eller dårligere fest af at holde den på dagen :rolleyes: Men det lyder som om at det for din bror mere handler om tonen i det hele og det kan jeg godt forstå ..

Du er da også uheldig med alt det PA! :(

Okay, det var da så også en virkelig sær beslutning!?! Havde de glemt det var din fødselsdag, eller?

Jeg tror du har helt ret i, at det var tonen han reagerede på. Han er bestemt ikke typen, der kan kommanderes med, og det var jo netop det de forsøgte. Må indrømme, at jeg også er en anelse chokeret over, at de ikke lige har spurgt ham først. Han er generelt ikke nærtagende, så det at han har kommenteret det overfor min mor, tyder lidt på, at de virkelig har fået trådt ham over tæerne.

Til gengæld har vi ikke haft ret meget drama omkring selve brylluppet! Og Martin er jo heldigvis lykkeligt uvidende omkring alt det her :) Så nu glæder jeg mig bare, til det er overstået. Okay, og så måske en anelse til at se hans ansigtsudtryk, når han opdager han skal afsted :biggrin:

0

Del dette indlæg

Okay, det var da så også en virkelig sær beslutning!?! Havde de glemt det var din fødselsdag, eller?

Jeg tror du har helt ret i, at det var tonen han reagerede på. Han er bestemt ikke typen, der kan kommanderes med, og det var jo netop det de forsøgte. Må indrømme, at jeg også er en anelse chokeret over, at de ikke lige har spurgt ham først. Han er generelt ikke nærtagende, så det at han har kommenteret det overfor min mor, tyder lidt på, at de virkelig har fået trådt ham over tæerne.

Til gengæld har vi ikke haft ret meget drama omkring selve brylluppet! Og Martin er jo heldigvis lykkeligt uvidende omkring alt det her :) Så nu glæder jeg mig bare, til det er overstået. Okay, og så måske en anelse til at se hans ansigtsudtryk, når han opdager han skal afsted :biggrin:

Haah ja se det er stadig et uopklaret mysterium - vi havde været kærester i over 2½ år der, så de kendte godt min fødselsdag jo ... Min mand frygtede at de lagde den der med vilje - bare for at være nederen, og en del af mig kan sagtens forestille mig det.. :td: Under alle omstændigheder så har de besluttet at den lørdag var den bedste og så har de tænkt at det var ligemeget med min fødselsdag :rolleyes: Jeg skal være ærlig at sige at vi begge blev skide sure da vi fik invitationen - men for fredens skyld sagde vi aldrig noget. Var jo også for sent der at de skulle kunne ændre noget, så vi ville ikke få noget ud af det.... En lektie vi burde have taget ved lære af ift. dem

Det jo altid noget at selve brylluppet er dramafrit :biggrin: Du må prøve at ryste det af dig - det er jo bare meningen at du skal slappe af og nyde at nogen gider gøre noget for jer :unsure: Bliver helt sikkert sjovt når han skal afsted!! :D Jeg ville ønske jeg havde set min mand, da hans venner kom ned på hans arbejde :tunge: Han havde stået og betjent en kunde da en af dem bare var kommet bagfra og løftede ham op i luften :lol::lol: Hahaha

Tillykke med milepæl :lol:

Redigeret af Rose90
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer