Guest Tina+Daniel

Tina og Daniel

657 indlæg i dette emne

Ikke nok med at de frådser med postkasserne i Aalborg (og andre større byer), de er sgu også blevet luddovne!!

Vores postmand Perline kører sgu rundt på en scooter - hvad giver i mig??? Altså da jeg var postbud i ca. 1½ måned efter jeg gik ud af gymnasiet, da kunne jeg fandme da få lov at cykle hele den midtjyske hede rundt. Og lortet væltede ind af en kant, og man så stakkels lille mig storme rundt i de omgivende hække og lede efter breve der fløj om ørerne på folk! Nej dengang var der dælme arbejde i at levere post - fnyyys!! *Ehem-så-var-der-måske-også-en-grund.til-at-jeg-kun-holdte-1½-måned*Ehem*host

Men, men, men :thumbsupsmileyanim: Jeg ELSKER at få rigtig post! Det er da bare smadder hyggeligt... Jeg sender hvert evigt eneste år ca. 20 håndskrevne individualiserede julekort ud til famillie og venner, og får ca. 5 retur. Total antiklimaks - og hvert år tænker jeg, at i år må det da blive bedre! Snak om at være naiv!..

Nå, men jeg vil glæde mig til at poste min invitationer, og jeg er ligeglad med at det koster en halv arm i porto - det skal sendes med den kongelige danske post! Og så må vi håbe, at folk er søde og opfindsomme med deres svar.. Men hvis det går som det plejer, får man sikkert en sms 4 dage efter SU-fristen er udløbet ;)

Men sagde bitter?? naaarjh......... :)

Hej Tina

Jeg synes at du har fat i noget rigtig omkring det med at sende håndskrevne breve og så det med post danmark, som åbenbart kalder sig eller skal kalde sig post norden nu..

Heldigvis kører min kære far på cykel og ikke på scooter, når han er ude med posten medmindre han skal køre med pakker, så er det de post-gule biler... Min kære svigerfar er såmænd også inde hos PostDK - kører de store lastbiler om natten, så posten kan komme rundt i det ganske land.

Men der er kommer nu også ind i mellem brok fra dem omkring PostDK... sådan er det... vi har trygt være enige om at breve og postDk er ikke hvad det har været...

Men vores invitationer røg med posten - synes ikke at man sender invitationer via mail... nææ det er med postmand per.

Ungdommen nu til dags med deres skype og mesenger og hvad det hedder alt sammen (kan I se, at jeg sidder i min gyngestol med knold i nakken, et tæppe over benene, et håndhæklet sjal om skuldrene og så selvfølgelig min kat i skødet) ;) Næ nej, vores invitationer skal bæres ud af de kongelige i de røde jakker og gerne på cykel. Ellers er det ikke rigtigt jo ;)

Min far var brevbærer i mange år (nu hedder det jo postbud), han har altid sagt brevbærer, aldrig postbud. Han har mange gode historier om hunde der gik til angreb, men han var vokset op med temmelig store schæferhunde, så han var ikke sådan at kyse (igen er jeg i stolen med kat og knold). Han nåede at være næsten 40 år i Det kongelige Danske Post- & Telegrafvæsen ;) Min mor var også ansat i mange år og det var faktisk der de mødte hinanden ;) Min mor har flere gange fået et selskab til at live heeeeeeelt stille på den pinlige måde og forfærde folk ved at sige "opsten er far til mine børn". Hvordan hun dog kunne sige sådan noget? "Søren er jo i postvæsnet..." -og så var det jo vældig morsomt, synes de andre damer. Min mor har cool humor ;)

Og jeg har altid været helt tryg ved de røde postbude. Eneste minus jeg kan komme på er, at de har forlist et af mine kort til min veninde. Hun skrev speciale og det er jo en hård omgang -så hun fik et "fuld af peps"-kort hver dag. Dog missede de et enkelt, men ellers fik hun troligt ét hver dag. Og de gjorde lykke ;) Så det er bare med at få sendt noget post rundt, det er SÅ hyggeligt :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ahhh - de gode gamle dage i Postvæsnet. Jeg kan skam også prale med en karriere indenfor Posten... Jojo, da jeg blev student arbejdede jeg på Rustenborg (det kaldtes Nordjyllands Postcenter - det var før sorteringen flyttede til Århus). Det var fuldtid og natarbejde. Derefter fortsatte jeg som studiejob i ca. 3 år: hver fredag nat fra 23.30 - 6.00.

Mødte også en kæreste der, men det er heldigvis ikke ham, der er far til mit barn... :)

Men der er i hvert fald ikke nogen, der skal sige, at stribet skjorte og rød jakke ikke er klædeligt, for jeg så brandgodt ud! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Frådser med postkasserne! Hvilket godt udtryk! Jeg kan lige se Per Post springe ud af sin gule Renault og knalde postkasser i jorden, her og der, "midt i Gaden skal vi da også ha en... Nej vi skal ha TO! Det er dét de unge vil ha!"... Helt sikkert! :)

:thumbsupsmileyanim:

Og hov hov du dér *g* Der er kun plads til én gamling hér :)

0

Del dette indlæg

Ahhh - de gode gamle dage i Postvæsnet. Jeg kan skam også prale med en karriere indenfor Posten... Jojo, da jeg blev student arbejdede jeg på Rustenborg (det kaldtes Nordjyllands Postcenter - det var før sorteringen flyttede til Århus). Det var fuldtid og natarbejde. Derefter fortsatte jeg som studiejob i ca. 3 år: hver fredag nat fra 23.30 - 6.00.

Mødte også en kæreste der, men det er heldigvis ikke ham, der er far til mit barn... :sm:

Men der er i hvert fald ikke nogen, der skal sige, at stribet skjorte og rød jakke ikke er klædeligt, for jeg så brandgodt ud! :sm:

Du har da garanteret været stang lækker! No doubt! :tunge: Man er altså cool, når man kan score i postuniform! :thumbsupsmileyanim: Men flot at bruge hver fredag nat på job og ikke i byen. Jeg har til gengæld scoret i både SuperBrugsen OG Kvickly uniform. Ja ja, det var dengang... :)

Frådser med postkasserne! Hvilket godt udtryk! Jeg kan lige se Per Post springe ud af sin gule Renault og knalde postkasser i jorden, her og der, "midt i Gaden skal vi da også ha en... Nej vi skal ha TO! Det er dét de unge vil ha!"... Helt sikkert! :)

:)

Og hov hov du dér *g* Der er kun plads til én gamling hér :)

Jeg bøjer mig ydmygt i støvet... Og rejser mig i bussen... ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dagens sjove... :thumbsupsmileyanim: Er ved at blive LIDT anstrengt nu, men har stadig godt humør overfor det. De er jo søde nok :) Altså... Guldsmeden har lige ringet. Hun har ikke målt min finger... Jeg havde godt tænkt, at det burde hun da ha' gjort, men jeg har prøvet SÅ mange ringe derude, så jeg tænkte bare, at det havde hun jo styr på. Men nej -så hvis jeg lige havde mulighed for at komme ud forbi, hvis jeg lige var på de kanter... Jamen jeg er jo tit og ofte i Rødovre, da jeg bor i Frederikssund. Hele tiden nærmest, det tager kun en lille time at kære derud og nu er jeg jo heldig med myldretid... Så nu venter jeg på min prins kommer hjem fra job og så hopper vi i den lille sorte (bilen altså) og så afsted :) Heldigvis er vi begge altid klar på en roadtrip, så det skal nok blive hyggeligt ;)

I dag har jeg til gengæld nået en masse -jeg elsker jo, som de fleste har bemærket- gamle kort og breve, så jeg har nu fået samlet dem alle i én kasse i stedet for i 8 forskellige skuffer :tunge: Så dagen i dag er en total feel good dag :)

0

Del dette indlæg

I dag har jeg til gengæld nået en masse -jeg elsker jo, som de fleste har bemærket- gamle kort og breve, så jeg har nu fået samlet dem alle i én kasse i stedet for i 8 forskellige skuffer :) Så dagen i dag er en total feel good dag :)

Det lyder bare enormt konstruktivt! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

I dag har jeg til gengæld nået en masse -jeg elsker jo, som de fleste har bemærket- gamle kort og breve, så jeg har nu fået samlet dem alle i én kasse i stedet for i 8 forskellige skuffer :) Så dagen i dag er en total feel good dag :)

Det lyder bare enormt konstruktivt! :thumbsupsmileyanim:

Hva ka jeg sige? Jeg har FERIE! :):):tunge: Men kan oplyse at min ring skal være str. 52 og at der er ankommet flere sten end der skal bruges, så nu er guldsmeden NÆSTEN i gang :) :) :sm::sm::):)

Redigeret af Tina+Daniel
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så så man lige mig, bliver Super æres medlem! Yes, please! :thumbsupsmileyanim:

Og så har jeg ellers pakket alt bryllups-sjov'et sammen, for lige pt kan jeg ikke lave mere. Venter med bordkort, til vi ved, hvem der kommer :sm: Så i dag har jeg virkelig nydt min ferie! Jeg har støvsuget ALT, der kan støvsuges, vasket gulve overalt, skiftet sengetøj og vasket og hængt ud på altanen (æææææælsker duften af ude-tørret sengetøj) og da jeg var ved at være færdig kome gemalen hjem -med en McD pose til mig... Havde skrevet at McD chokolademuffin kunne være lækkert -så han havde købt TO til mig alene :) Han er simpelthen totalt yndlings :):) Så jeg hygge-gnaskede min muffin med benene oppe, efter at have vasket gulvet færdigt. Har -meget forfuntigt (???) gemt den sidste muffin til senere (læs: jeg kunne ikke spise to, så jeg må lige vente med den anden). Føler mig meget overskudsagtig. Træningsplan??? Øv... Må lige i gang med pilates... Dér røg overskuddet :tunge:

0

Del dette indlæg

...i dag har jeg virkelig nydt min ferie! Jeg har støvsuget ALT, der kan støvsuges, vasket gulve overalt, skiftet sengetøj og vasket og hængt ud på altanen (æææææælsker duften af ude-tørret sengetøj)

Hvornår kan du være her? ;)

Årh det tager vel en 3 timer at køre op til dig ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så så man lige mig, bliver Super æres medlem! Yes, please! :thumbsupsmileyanim:

Og så har jeg ellers pakket alt bryllups-sjov'et sammen, for lige pt kan jeg ikke lave mere. Venter med bordkort, til vi ved, hvem der kommer :sm: Så i dag har jeg virkelig nydt min ferie! Jeg har støvsuget ALT, der kan støvsuges, vasket gulve overalt, skiftet sengetøj og vasket og hængt ud på altanen (æææææælsker duften af ude-tørret sengetøj) og da jeg var ved at være færdig kome gemalen hjem -med en McD pose til mig... Havde skrevet at McD chokolademuffin kunne være lækkert -så han havde købt TO til mig alene :) Han er simpelthen totalt yndlings :sm::) Så jeg hygge-gnaskede min muffin med benene oppe, efter at have vasket gulvet færdigt. Har -meget forfuntigt (???) gemt den sidste muffin til senere (læs: jeg kunne ikke spise to, så jeg må lige vente med den anden). Føler mig meget overskudsagtig. Træningsplan??? Øv... Må lige i gang med pilates... Dér røg overskuddet :)

Sikke en aktivitet - og så påstår du endda at du virkelig har nydt din ferie......med alt det arbejde!!!! :)

Du er da totalt overskudsagtig!!! :tunge:

De der chokolademuffins val helt sikkert velfortjente :)

0

Del dette indlæg

Sikke en aktivitet - og så påstår du endda at du virkelig har nydt din ferie......med alt det arbejde!!!! :tunge:

Du er da totalt overskudsagtig!!! :thumbsupsmileyanim:

Tak tak -jeg føler mig også totalt ovenpå ;) Nu skal jeg så bare ha kigget (kan nok ikke nøjes med at kigge...) på det der pilates... Det er straks værre. Og hvor har jeg lige lagt min store træningsbold... Hmm... Ved, den er i kælderen... Men i hvilken kasse... Det må blive missionen i morgen :)

0

Del dette indlæg

Sikke en aktivitet - og så påstår du endda at du virkelig har nydt din ferie......med alt det arbejde!!!! :sm:

Du er da totalt overskudsagtig!!! :thumbsupsmileyanim:

Tak tak -jeg føler mig også totalt ovenpå ;) Nu skal jeg så bare ha kigget (kan nok ikke nøjes med at kigge...) på det der pilates... Det er straks værre. Og hvor har jeg lige lagt min store træningsbold... Hmm... Ved, den er i kælderen... Men i hvilken kasse... Det må blive missionen i morgen :tunge:

Altså jeg har en pilates-dvd liggende i skabet der (fandme seriøst) hedder "Pilates for dummies." Jeg kom engang til at købe den i et svagt øjeblik i Kvickly, men sender den gerne videre så du kan blive strammet op? :):)

0

Del dette indlæg

Sikke en aktivitet - og så påstår du endda at du virkelig har nydt din ferie......med alt det arbejde!!!! :)

Du er da totalt overskudsagtig!!! :)

Tak tak -jeg føler mig også totalt ovenpå ;) Nu skal jeg så bare ha kigget (kan nok ikke nøjes med at kigge...) på det der pilates... Det er straks værre. Og hvor har jeg lige lagt min store træningsbold... Hmm... Ved, den er i kælderen... Men i hvilken kasse... Det må blive missionen i morgen :)

Altså jeg har en pilates-dvd liggende i skabet der (fandme seriøst) hedder "Pilates for dummies." Jeg kom engang til at købe den i et svagt øjeblik i Kvickly, men sender den gerne videre så du kan blive strammet op? :tunge::)

Ja tak. Al støtte er meget velkommen! Både i form af dvder, opmuntrende tilråb og medynk ;)

Jeg satte beredvilligt min I form dvd på... "Flad mave, stærk ryg" hedder den... Yeah RIGHT!!! Nå, men jeg satte den på og fulgte nøje med i vejrtrækningsøvelserne... Da vi så kom til det egentlige fik den ca 2 min. og så lukkede dén fest! Jeg flåede skidtet ud, konstaterede overfor kæresten (mumlede) "sådan noget fis" og erstattede den med "Flad mave" -en anden (sikkert meget udmærket) I form dvd. Ja den fik så samme tur og så slog jeg over på Venner på Zulu og gik i gang med mine gamle strækøvelser.

I morgen går jagten ind på min højt elskede træningsbold. Er der nogen, der har et andekald eller noget tilsvarende, jeg kan ta med på jagt?? Jeg VED jo at den er der og jeg ærgrer mig SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ meget over, at jeg tog luften ud af den og smed den i kælderen :sm::sm: til mig for dén beslutning! Ikke mit fineste øjeblik. ØV!

Så hér sidder jeg så -i sofaen, stadig iført træningsbukser og sportsbh (ja jeg er yndig!) og så åd jeg min muffin nr 2 alt imens jeg skummede over, at jeg var blevet kæmpe og at det var for ringe og jeg var for sølle... Og helt ærligt -at sidde i træningstøj og spise muffin og skylle efter med Cola... Det ER sgu sølle :) Men NU skal det være! Jeg kan nok desværre ikke sådan liiiiiiiige komme af med de 10 kg jeg tog på, da jeg mødte Daniel, men kan da vel for h****** stramme dem ind!? Jeg har under 3 måneder, præcis 88 dage, til at stramme op inden jeg skal i kjole med snøreliv!

Piger, hjælp mig her! :):thumbsupsmileyanim:

Må jeg få nogle :) ?

Og nu skal jeg ind og puttesove og så HÅBER jeg, at jeg har samme gejst omkring det i morgen.

Redigeret af Tina+Daniel
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er godt at se, at træningsentusiasmen har fundet vej helt til Frederikssund. Eller måske er det bare ideen om træningsentusiasme, for helt entusiastisk virker du nu ikke... :)

Men jeg hepper og tror på, at du kan. Ros dig selv for alt det motion du fik, mens du gjorde rent! Det tæller også!

Hephep!

:thumbsupsmileyanim::):):tunge:

0

Del dette indlæg

Jeg skal da lige love for, at du fører dig frem i stor stil herinde... Man vender lige ryggen til i en måned og så har du lige præsteret 4 nye sider, tonsvis af billeder og fået en lille trænings fjeder i røven også... hva f..... :biggrin:

Så sidder man her på sin arbejdsløse røv og får MEGA dårlig samvittighed, for det der kan jeg da bestemt ikke følge med til...

:cheerleader3:

Super fede ting du har fået lavet, siden jeg sidst stak næsen herind og sikke en energi... det er utroligt, hvad en smule ferie kan gøre ved en hva... Ser frem til dit næste påfund/projekt :cheerleader3:

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja Agnethe, det går lynsnapt... ;) Nu har du snart været frue i 2 måneder ;)

Og Line... Ja... Altså... Rengøring tæller jo og i går fik jeg faktisk også pudset vinduer *smiley-der-pudser-glorie-igen* Meeeeeeeeeee........ I aften skal jeg i kælderen og hente den fordømte bold! I dag var der kærestetur i indre by og frokost på Nyhavn... :cheerleader3: Og så kørte vi forbi min butik på vej hjem og købte en cykel til mig. jeg har ikke cyklet siden jeg gik i 10. klasse, dvs. 10 år siden... Oh skræk, at skulle cykle igen... :cheerleader3: Men det skal nok blive godt :cheerleader3: Så kæresten samler cyklen og imens går jeg på boldjagt i kælderen ;)

0

Del dette indlæg

Uh, kender godt til manglende motivation, men må indrømme, jeg bare er blevet super vild med pilates! (Er det bandlyst at sige her? I så fald :biggrin: ) Hele tanken bag den motionsform er lige mig, men foreslår man går på et hold - i hvert fald i starten... Nå men det jeg ville sige var, at det er SÅ vigtigt at finde den træningsform, der "tænder" én, så det ikke bliver den sure pligt.

Nu har jeg jo hørt lidt om røde stiletter - hvad med dans? Og så må du ud og investere i en bold igen (siger jeg, hvis bold oftest "tager sig en slapper" i gyngestolen...) Hvad med dit eget skema, hvor du kan vinge af, hver gang tingene er gjort?

Jeg hepper på dig, Tina; Op på jernhesten - du kan, du kan :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Bold update! Breaking news!

Jeg har endevendt -og jeg MENER endevendt- kælderen. Der er bolden ikke! Jeg fik til gengæld ryddet grundigt op og flytte lidt rundt, så nu har vi mere plade dernede -kvinder og system-pakning, skal man ikke fornægte ;)

Så blev jeg enig med mig selv om, at den måtte ligge allerbagerst i skabet med tasker... Men... Nej! Heller ikke. Nå... Mig op på en stige og fat i opbevaringskasserne ovenpå klædeskabet... Pludselig er vores toværelses MEGET rummelig :thanks: Heller ikke nogen bold dér. Modet begyndte at svigte... Jeg måtte i stof/hobby/hygge skabet -ud med hvad der var -heller ingen bold.

Konklusionen må være, at min søde, dejlige, velmenende kæreste, har kørt den på genbrugen... :toot: Så i morgen må jeg nok på jagt efter en ny bold -HAHA- Lidt surt, men jeg SKAL bare i gang med træning. Bliver SÅ ærgerlig hver gang jeg tænker på, hvor veltrænet jeg var for bare 2 år siden :biggrin: ;) Jeg var blevet sådan en, der liiiiiiiiiige skulle en tur i træningscentret på vej hjem fra arbejde. Da jeg var rigtig godt i gang, var jeg der 5 gange om ugen. Jeg både løb og styrketrænede og hyggede med lidt yoga og pilates. Men så begyndte jeg på nyt job og så glad træningen ud :kiss: Øv øv øv! Men nu er der kun én vej frem :super:

Og nu har kæresten samlet min cykel :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3: Så skal den bare lige pumpes og så er jeg afsted ;)

0

Del dette indlæg

Uh, kender godt til manglende motivation, men må indrømme, jeg bare er blevet super vild med pilates! (Er det bandlyst at sige her? I så fald :super: ) Hele tanken bag den motionsform er lige mig, men foreslår man går på et hold - i hvert fald i starten... Nå men det jeg ville sige var, at det er SÅ vigtigt at finde den træningsform, der "tænder" én, så det ikke bliver den sure pligt.

Nu har jeg jo hørt lidt om røde stiletter - hvad med dans? Og så må du ud og investere i en bold igen (siger jeg, hvis bold oftest "tager sig en slapper" i gyngestolen...) Hvad med dit eget skema, hvor du kan vinge af, hver gang tingene er gjort?

Jeg hepper på dig, Tina; Op på jernhesten - du kan, du kan :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

Tak for støtten :toot: Dejligt med opbakning. Tak -HAHA-

Røde stiletter -ja, jeg ved ikke hvor dét lige startede... :thanks: Men jeg ejer faktisk et par ret lækre røde sko :kiss: Elsker at danse, men det er dét med tiden... SÅ skal man passe tiden og gå på et hold. Så jeg nøjes med at danse derhjemme ;) Og ja, jeg burde virkelig ta mig sammen og få lavet sådan et skema... Har faktisk ikke engang nogen undskyldning... :biggrin:

0

Del dette indlæg

Du skal bare sige til, så kommer jeg og svinger pisken :cheerleader3: Eller nowet.. Det ville i så fald blive året joke, da jeg står i din situation ganget med .. ja.. nogle gange.. :thanks: JØL og PANGEL - det er fandme hvad det er!! Æv, nu går jeg i seng i nedtrykt sindsstemning, og det er din skyld :cheerleader3:

;)

Jeg ska gi dig, ska jeg! :biggrin: ;) Ellers er jeg jo nødt til at sende dig et kulørt postkort :cheerleader3: Men lidt piskesvingninger ville sikkert hjælpe op mig, skal nok helst have nogle til at sparke til mig... Og kæresten får bare skældud, hvis han prøver ;) Så -kom bare ;)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer