Guest SigneFlor

Utroskab og bryllup

56 indlæg i dette emne

Der er et halvt år til jeres bryllup, planlægningen går derud af med 100 km. i timen og forventningerne er store fra alles side.

Kjolen er valgt, og du kigger drømmende på den, mens du forestiller dig stemningen i kirken.

Alt er lykkeligt, og det hele tegner til at blive en stor dag og derefter et langt og lykkeligt liv.

Lige indtil................

Du finder ud af at kæresten har været dig utro :pokey:

Hvad gør i med brylluppet ?

Jeg ved godt at dette er meget situationsbestemt, men prøv at forestil jer tanken..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh gud, det scenarie kan jeg slet ikke forestille mig .. Men jeg har en meget strikt utroskabspolitik.. jeg tror ikke, at et forhold kan komme sig over den slags brud på tillid. og hvis man først har været utro en gang kan de ske igen.

Så ja jeg ville være ligeglad med bryllup og slå op. Jeg ville selvfølgelig rase som en tordensky, være vred og såret. Men jeg ville ikke blive sammen bare fordi bryllupet nærmest er planlagt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Enig med Charlotte. Som udgangspunkt så er det vel ud af vagten men det handler måske også om hvor lang tid man har været sammen og hvad der ligger bag. Ikke at det gør utroskab mindre "kriminelt" eller mere acceptabelt men ofte er der jo en årsag til utroskab og det kan meget vel være nogle ting som ikke er som de skal være og som folk ikke har fået snakket igennem.

Men Signe du siger at det er en situationsbestemt tanke. Altså en tænkt situation. Derefter siger du at hun har brugt sin kvote: Skal det forstås sådan at du - evt. inde i dig selv - har stillet hende et ultimatum eller skal det forstås sådan at nu har hun løbet hornene af sig og er ude ovre det. Der er jo ret stor forskel. I bund og grund handler det jo om tillid.

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh jamen det er jo et af de rigtig svære spørgsmål du stiller der og det er jo næsten ikke til at svare på, medmindre man står i situationen. Som jeg har det nu, ville jeg aflyse brylluppet og så tage en lang snak med min kæreste, hvorfor i alverden han synes at det var værd at sætte vores forhold på højkant for. Jeg er af den overbevisning at mennesker kan lave fejl, og så de rigtig dumme og hjerteløse og at man ikke ender et langt forhold uden at kæmpe for det og forsøge at finde hinanden igen.

Jeg vil dog sige, at hvad angår utroskab er det delt op i to kategorier:

1: one-night-stand - det vil gøre forbandet ondt, men jeg vil godt kunne tilgive det, fordi det jo bare er dyrisk lyst der har skullet stilles.

2: Affære - dette er en no-go i min verden. Når man taler affære, er det jo noget der har stået på med den samme person over længere tid og så må der jo være følelser i det. Hvis det skulle ske, så skulle han virkelig lægge et stort arbejde på at overbevise mig om, at det er mig han vil have og at han har gjort en fejl..

Men som sagt er det svært at sige.

0

Del dette indlæg

Åh jamen det er jo et af de rigtig svære spørgsmål du stiller der og det er jo næsten ikke til at svare på, medmindre man står i situationen. Som jeg har det nu, ville jeg aflyse brylluppet og så tage en lang snak med min kæreste, hvorfor i alverden han synes at det var værd at sætte vores forhold på højkant for. Jeg er af den overbevisning at mennesker kan lave fejl, og så de rigtig dumme og hjerteløse og at man ikke ender et langt forhold uden at kæmpe for det og forsøge at finde hinanden igen.

Jeg vil dog sige, at hvad angår utroskab er det delt op i to kategorier:

1: one-night-stand - det vil gøre forbandet ondt, men jeg vil godt kunne tilgive det, fordi det jo bare er dyrisk lyst der har skullet stilles.

2: Affære - dette er en no-go i min verden. Når man taler affære, er det jo noget der har stået på med den samme person over længere tid og så må der jo være følelser i det. Hvis det skulle ske, så skulle han virkelig lægge et stort arbejde på at overbevise mig om, at det er mig han vil have og at han har gjort en fejl..

Men som sagt er det svært at sige.

Jeg er fuldstændig enig med Lene her .... og det kommer an på rigtig rigtig mange ting. Jeg er absolut ikke fan af utroskab, men alle kan lave en mega brøler og ja .... det kommer meget an på om det er en one-night stand el en decideret affære. Jeg tror IKKE på, at mænd bare kan have sex med en kvinde igennem et halvt år og ikke have nogen følelser indblandet. No way. Er det kvinden der er utro, så er hun dog højst sandsynligt forelsket i vedkommende .... og kvinder begiver sig oftest ud i utroskab, når de ikke føler, de får den kærlighed og opmærksomhed derhjemme, de har krav på.

Anyway .... jeg ved ikke selv, om jeg ville kunne tilgive ham herhjemme og jeg vil heller ikke tøve et sekund med at aflyse brylluppet og droppe forholdet. Men det er altsammen en sondring ift. den aktuelle situation og omstændighederne. Men som Lena siger - der er godt nok nogen issues derhjemme så .... i et kærligt forhold, hvor begge parter får den bekræftelse, de har brug for .... der vil ingen jo være utro.

0

Del dette indlæg

Umiddelbart tænker jeg at det ville komme an på og der var "anger" fra hans side....

Om det var et "uheld" og han selv krøb til korset, gik til bekendelse og undskyldte.

Eller om det var noget jeg opdagede (kærlige sms'er sendt fra andre kvinder (ja, vi bruger hinandens mobiler), læbestift på boxershorts eller andet.)

Jeg tror godt jeg ville kunne tilgive utroskab (har heldigvis aldrig været i situationen), hvis det var et uheld (dårligt ord, men altså one-night-stand) og han var mand nok til at fortælle mig det.

Men var det en affære, ville jeg føle mig vraget og ville ikke ønske at forsætte forholdet. Heller ikke selvom brylluppet var helt eller delvist planlagt.

Min kæreste er hel klar på dette punkt - han kan ikke tilgive utroskab, han har prøvet hvor en kæreste var sammen med hans daværende bedste ven (og han fangede dem midt i akten) :a1093::o - hvilket nok også gør, at jeg er helt sikker på at han ikke vil gøre det mod mig.

Redigeret af IloveU - jubii
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kommer helt an på omstændighederne.

Men generelt så synes jeg, at man skal tage en dyb indånding og prøve at se det hele lidt ovenfra og analysere HVORFOR det er sket.

Og så skal der arbejdes med det. Jeg kender par, der er kommet styrket ud af den slags kriser, så jeg ville aldrig bare smide ham ud.

Men FUCK hvor ville jeg blive SUR! :sm:

1

Del dette indlæg

Uha... Det vil under alle omstændigheder betyde at der er issues... Der var ting der skulle analyseres, bearbejdes og ændres. Og selvfølgelig om man kan tilgive

Synes du har fat i noget af det helt rigtige her. Som udgangspunkt har jeg ingen tolerance overfor utroskab, men er jeg villig til at smide alt det gode væk vi har sammen over et enkelt knald i en ordentlig brandert? Sikkert ikke. Over en langvarig affære? Højest sandsynligt. Så er der noget andet i det, og jeg ville aldrig føle mig tilstrækkelig igen.

Kommer man nogensinde i denne frygtelige situation vil jeg også mene at der er nogle issues i forholdet der driver den ene part ud i utroskab, og det er noget der skal snakkes om og bearbejdes hvis man skal gøre sig håb om at blive sammen. Og man skal gøre det klart for sig selv, at man nok for en periode er vred, såret og meget mistænksom, men at man er nødt til at kunne tilgive og opbygge tilliden på ny. Ellers mener jeg ikke der er noget at redde..

1

Del dette indlæg

Heldigvis har jeg en mand der forguder mig så er sikker på han ikke ville gøre det, men hvis han gjorde ville jeg pakke hans tandbørste for ham og hvis jeg var sød ville jeg bære den helt ud til hans bil.

Jeg kan under ingen omstændigheder se nogen grund til at man skal risikere ens forhold om man er fuld eller ej eller andre dårlige undskyldninger hvis man elsker sin partner. man ved godt man gør noget forkert når flirten starter.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hmm puha, tror slet ikke jeg vil kunne håndtere utroskab, har heldigvis aldrig været udsat for det, men tror jeg vil have en 0 tolerence overfor det... og da især hvis det var 6 mdr før bryllup, what the fuck!

0

Del dette indlæg

Har været i et forhold hvor vi begge "faldt i" (ham først, jeg bagefter) og der er MANGE grunde til at det kan ende så frygteligt ! Havde vi virkelig elsket hinanden, tror jeg faktisk godt vi kunne have klaret det. Men er der blot det mindste forvejen så knækker forholdet - men jeg vil sige at jeg i dag har fået 0 tolerance overfor det. Både fordi jeg har oplevet hvor frygtelig sårende det er, men også fordi jeg selv har stået der og VED at man kan standse det meget tidligt - hvis man altså vil.

Redigeret af GiftesTilMaj
0

Del dette indlæg

Her ville han ryge ud med det samme...eller også pakkede jeg ungerne og gik....

Tror ikke min kæreste nogensinde ville gøre det mod mig, da han er meget modstander af utroskab, dels fordi hans forældre gik fra hinanden pga affærer, og hans gymnasiekæreste gennem 4 år var ham utro...hun røg også ud med det samme og blev aldrig snakket til siden... så her er der 0 tolerence fra begge sider. Min ex var mig utro efter 2 år i en brandert... det prøvede jeg at tilgive men 2 år senere gik vi fra hinanden efter en lang sej kamp med mange skænderier og bebrejdelser, så ved jeg ikke kan tilgive den slags, uanset omstændighederne.

Ingen tvivl om at hvis den ene part er utro så er der issues i forholdet, men i min verden er der aldrig nogen undskyldning for at være utro.... uanset hvor tilsidesat man føler sig, om man ikke får dækket sine behov, har lavt selvværd eller hvad undskydningen kan være, så giver det ikke nogen ret til at gøre sådan mod et andet menneske! er man utilfreds må man lukke munden op og snakke med partneren om det, og kan det ikke løses må man forlade partneren. Så jeg ville aldrig tilgive det, heller ikke selvom vi har børn sammen.

:-)

0

Del dette indlæg

Altså jeg vil sige at man sagtens kan komme over det med et styrket forhold.. Nu har vi været sammen i 7 et halvt år.. Og vi var meget unge da vi mødtes.. Og inden for det første halvandet år har H2B ikke opført sig så ordentligt, lad mig sige det sådan.. Vi har talt meget om det og gravet dybere i hvorfor han gjorde sådan.. Og der var selvfølgelig en grund, hans tidligere kærester havde fucket hele hans billede af parforhold og kærlighed op.. Når jeg ser tilbage på det nu, synes det at være så langt væk.. Vi er et andet sted i vores liv, mere modne..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes sådan set ikke det er iorden... uanset omstædnighederne. Så kan kun tilslutte mig 0-tolerencen.

Men et lille spørgsmål til jer...

Hvis i, 2 uger før brylluppet finder ud af, at jeres kæreste har været jer utro... for 5år siden... og det kun er sket én enkelt gang... hvad så?

Hvad ville i stille op..... aflyse brylluppet?, udsætte det?, acceptere det og tilgive?.. eller?? :(

0

Del dette indlæg

Jeg synes sådan set ikke det er iorden... uanset omstædnighederne. Så kan kun tilslutte mig 0-tolerencen.

Men et lille spørgsmål til jer...

Hvis i, 2 uger før brylluppet finder ud af, at jeres kæreste har været jer utro... for 5år siden... og det kun er sket én enkelt gang... hvad så?

Hvad ville i stille op..... aflyse brylluppet?, udsætte det?, acceptere det og tilgive?.. eller?? :(

Sådan lige umiddelbart - ville jeg sige det samme som jeg svarede før: Aflyse brylluppet og pakke mine ting og forlade kæresten..

MEN.. Synes dog det kommer lidt an på omstændighederne.. Der er mange "gråzoner" ved utroskab, selvom det i bund og grund handler om det samme (ihvertfald for mig) - og det er svigt at tillid...

Var vi LIGE blevet kærester for 5 år siden? Hvem var han utro med? Hvad var omstændighederne? Var det et one night stand eller en langvarende affære? Hvorfor har jeg ikke fået det at vide noget før? Hvorfor vælger han at afsløre det lige inden brylluppet? Osv osv osv...

Synes der er mange flere aspekter i det hvis scenariet er at han har været utro for 5 år siden, end sidste weekend..

0

Del dette indlæg

.....

Synes der er mange flere aspekter i det hvis scenariet er at han har været utro for 5 år siden, end sidste weekend..

Det har du ret i, ja..

Men gør det utroskabet mere legalt at I LIGE var blevet kærester end hvis I havde været kærester i et par år?... hvorfor?.. Når det, som du selv siger, i bund og grund handler om tillid.

0

Del dette indlæg

.....

Det har du ret i, ja..

Men gør det utroskabet mere legalt at I LIGE var blevet kærester end hvis I havde været kærester i et par år?... hvorfor?.. Når det, som du selv siger, i bund og grund handler om tillid.

Der har - i rigtige mange af mine forhold - været en slags "gråzone" lige der når man beslutter sig for om man skal være kærester eller ikke... En periode hvor man ikke helt er blevet afklaret med hvordan tingene hænger sammen endnu.. Og hvis man der har været sammen med en anden, så ville jeg nok have noget nemmere ved at tilgive det, end hvis man 4 uger inden brylluppet lige havde dusket med hende den søde nede i fredagsbaren.. :)

0

Del dette indlæg

altså for 5 år siden havde vi været kærester i 3 år, boet sammen i et. jeg havde forladt alle mine venner + familien for at flytte herover og bo med ham fordi jeg virkelig troede på det, og viser det sig så at han havde været sammen med andre i den periode så ville jeg nok sige at min 0-tolerence stadig vil gælde... dog ville der være lidt flere ting der kunne ændre på det end hvis det skete lige før brylluppet... men alligevel... totalt crappy kærester der breaker den nyhed lige 14 dage før brylluppet... godt klar over at ALT skal ud inden man siger ja til hinanden, men så kunne han lige have fyret den af da han friede måske haha... slet ikek mand nok til mig hvis han ikke fortæller sandheden, og gider ikke leve på en løgn!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer