dorte s.

Mormor..

572 indlæg i dette emne

Lagkage kan man sagtens fryse Dorte, bare med at tø den langsomt op. (det gør man jo også med bryllupskagen som man skal spise på 1. bryllupsdag.) Og efter brylluppet kan du jo sagtens gå amok efter al sliddet med at tabe de overflødige kilo hmm host godt råd ikke? hmm .. :floejt:

Ellser må du se om vafferne vil have kage i stedet for barf haha :griner:-

Redigeret af Namak
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Advarsel!! En dansk butik der laver sko (et eller andet sted i verden) på bestilling og efter ønsker. Så du havde skrevet på namaks side. Og hvis man pludselig kan snakke og mærke og se materialer inden bestilling så... Priserne er også sammenlignelige når man sparer moms osv. Til gengæld skal medregnes en tur til Sjælland. Jeg er i hvert fald stærkt fristet...

http://ciampi.dk

0

Del dette indlæg

Advarsel!! En dansk butik der laver sko (et eller andet sted i verden) på bestilling og efter ønsker. Så du havde skrevet på namaks side. Og hvis man pludselig kan snakke og mærke og se materialer inden bestilling så... Priserne er også sammenlignelige når man sparer moms osv. Til gengæld skal medregnes en tur til Sjælland. Jeg er i hvert fald stærkt fristet...

http://ciampi.dk

Og hvis dig og datteren designer sko bare for sjov vil jeg da også foreslå upper Street London app'en. Her kan man bruge timevis på at lege...

0

Del dette indlæg

Ja det der... Det er ægte ondskab :lol:

NÅ,- endelig lidt bryllupsrelateret!
Jeg er blevet meget hooked på at fejre bryllup et sted hvor vi og vores gæster kan overnatte. Helst noget idyllisk, ved vandet, nede på jorden B&B agtigt. Endelig ikke for fint... Jeg kan og vil ikke det fine.... Stederne på Fyn er ikke mange.

Nogen der bedre kan finde steder med rustik, idyl, natur og overnatning? Og samtidig med mulighed for pakkeløsning... Mormor her nægter jo at røre en finger den dag
:lol:

Redigeret af dorte s.
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ikke lige konkrete ideer til sted, men må bare lige kommentere at det kagebord og ternene ser totalt godt ud! Jeg kan lige forestille mig, hvordan det skaber en super hyggeligt, uformel og afslappet stemning! Tænker du på at huske at tage pauser fra ternene en gang imellem? Jeg ved i hvert fald fra mig selv at jeg kan nå at blive lidt træt af et farvetema eller en stil, hvis jeg ser på den for meget, og det ville være en skam hvis det skete med dit fede mormor/rødternede tema! Det kan være du er helt anderledes end mig, men bare lige en tanke jeg fik da jeg læste det sidste på din tråd :)

0

Del dette indlæg

Så lige disse i Tiger i går og tænkte på dit bryllup :)

Eh tak Louise,- det er da dejligt at blive tænkt på. Hjerterne er for længst i min varetægt :lol: Ved ikke hvad de skal bruges til men de er jo ternede, så de bad jo selv om at komme med hjem :)

Hold op hvor er de søde, hjerterne :loveboard:

Bordkort - var det første som faldt mig ind, hvis man nu klistrede dem på glassene eller lign.!?

Hvad med at lime dem på et af "benene" på almindelige træklemmer og så som Oxy foreslår bruge dem til bordkort?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er sådan lidt "en idé vender hjem" over det koncept, ikke?! :wink:

Og kunne da være TOTAL fedt :cheerleader3:

Jo det er der... Og så må der jo være noget om snakken når ideen bliver ved at banke på ikk??

Jeg har ikke lige konkrete ideer til sted, men må bare lige kommentere at det kagebord og ternene ser totalt godt ud! Jeg kan lige forestille mig, hvordan det skaber en super hyggeligt, uformel og afslappet stemning! Tænker du på at huske at tage pauser fra ternene en gang imellem? Jeg ved i hvert fald fra mig selv at jeg kan nå at blive lidt træt af et farvetema eller en stil, hvis jeg ser på den for meget, og det ville være en skam hvis det skete med dit fede mormor/rødternede tema! Det kan være du er helt anderledes end mig, men bare lige en tanke jeg fik da jeg læste det sidste på din tråd :)

Ja er du gal jeg tænker over det. Jeg er ret sensibel med sådan noget... Det må ikke flimre for øjnene.

Hvad med at lime dem på et af "benene" på almindelige træklemmer og så som Oxy foreslår bruge dem til bordkort?

God god ide at klistre dem på klemmer.... Bordkort tror jeg nu nok bliver de flasker med blomster i, som jeg har vist tidligere. Synes de er vildt søde og ret meget os :)

Begge locations ser altså skønne ud. Glæder mig til at høre mere når I har set på dem begge. :biggrin:

Ja ikk???? Jeg glæder mig også ret meget :)

0

Del dette indlæg

Glædelig jul allesammen

Jeg er pt ramt af lidt stresslignende tilstand. Job, helbred og jul er blevet mixet i en uheldig cocktail :( Eh det er ikk sjovt.

Så nu prøver jeg lige at skrue lidt ned. Gaverne er nu købt ind i næsten sidste øjeblik og jeg satser på at få et juletræ i morgen.

Lige nu tuller manden rundt i køkkenet og synger julesange mens han forbereder fondue som ungerne har ønsket ❤️ Eh det er dejligt, jeg får lov at fede den under et tæppe.

På bryllupsfronten er især jeg mærket af strid skilsmisse i familien. EEEEEEJ altså hvor kan mennesker være ISKOLDE! Min svoger ender virkelig med at blive fanget meget hårdt økonomisk i det her (lidt svært at forklare..) Hvad gør I andre mht særeje/ægtepagt? Har nogen set en tråd med det?

Nå men i hvert fald skal vi til Gl. Brydegaard på overnatning den 18. Jan (min afdøde fars fødselsdag) og dagen efter besøger vi Lundsgaard. Sidstnævnte har en side på facebook med de skønneste billeder som går lige i mit Morten Korch hjerte. Jeg er så spændt på, om det er et sted for os..

Hvis det er noget, MÅ jeg virkelig igang med at smide de der kilo :( Det er gået den forkerte vej med kilo'ene meget længe. Jeg har nu forsøgt at justere lidt i min medicin (den der øger appetitten men som virker rigtig godt mod smerter) og håber at appetitten aftager. Jeg vil jo så sindsyg gerne ud og prøve nogle flere kjoler, men til det skal der saftsusme nogle kilo AF.

Nå men det var vist nok for nu.... Jo ikk sk*** opmuntrende.... :happy:

Så fik du mig lige revet midlertidigt ud af pausen for det kan jeg jo ikke lade være med at svare på søde Dorte.

Jeg sender dig de største kram og varme juletanker, som jeg håber når frem og spreder lidt juleglæde hos dig. Der er da ikke noget at sige til at du føler stemningen er lidt langt væk når nu der er så mange ting som driller dig.

Husk på at svogerens skilsmisse heldigvis ikke er "standard", og jo lang fra jeres situation. Jeg ved godt at man bliver påvirket når der er skilsmisse og man selv er ved at planlægge bryllup. Jeg tror det er nogle gode overvejelser du laver dig omkring ægtepagt. Selvfølgelig skal man ikke gå ind til ægteskabet med skilsmisse i sinde, men HVIS man skilles er det sjældent på så god fod som da man blev gift. Det samme siges jo om forsikringerne. Man tegner ikke indbo forsikring fordi man regner med brand, men det ville være så dumt ikke at have den HVIS huset brænder.

Vi har talt meget om hvordan med papirer osv. Vi har haft fat i advokat og undersøgt en masse på nettet, netop fordi vi i nuværende situation gerne vil sikre at HVIS der går ged i den, så skal der være styr på det, så ingen af os går fra situationen negativt. (altså sådan rent økonomisk.) Efter utallige undersøgelser er vi dog kommet frem til at vi er beskyttet "nok" ift lovgivningen, så jeg forventer ikke at vi får brug for ægtepagten alligevel. Men skule H2B ønske eller jeg, så er aftalen at vi skriver under 1-2-3. Det er meget vigtigt, synes jeg specielt, at begge føler sig trygge, også ved den forfærdelige situation med en evt. skilsmisse.

Det er en post på budgettet også hvis man "bare" selv laver den udenom advokat, da der er tinglysnings afgift på. Se evt lidt her http://www.familiestyrelsen.dk/samliv/retsvirkningervedaegteskabogregistreretpartnerskab/saerejeogaegtepagt/

Jeg vil nu anbefale at tage kontakt til en advokat og spørge om råd så i ved om i har behov. Det koster mellem 3-4000 kr at få en ægtepagt/særejeaftale lavet, men hvis man har værdier er det jo en billig pris i det lange løb. :)

-Og så det med kiloene... Nu er det snart Januar. Alle vil begynde at motionere mere, spise sundere og tænke over tallet på vægten. Vær smart og udnyt det. Find en makker at følges med, så snart bare et par gram smides finder du motivationen. Mht medicin justering, så vil mit bedste tip været at du skal holde medicinen der hvor du er komplet smertefri. Man spiser nemlig mere når man har ondt i det små. Dernæst er jeg klar over at visse typer ligefrem kan give kilo oveni hatten, fordi din forbrænding bliver lavere. Spis 117 måltider små og sunde så du ikke falder i og overspiser.

Køb din kjole så den passer dig, når du prøver den og du føler dig smuk i den. (på trods af evt for mange kilo.) Det kan absolut ikke betale sig at købe en du liiige skal tabe 10 kilo for at kunne være i.

-Og så bedste råd ever: Føl dig smuk!

Uanset størrelse, mangler, fejl og uskønheder, så er det udstrålingen du er smukkest i. -Også selvom du måske selv lige glemmer at kigge på hvem du er indeni, i stedet for din ydre skal.

Nu tog jeg jo notits af, at du prikkede lidt til mig i min tråd omkring mit kjolebillede, og det takker jeg for. :)

Jeg understreger dog meget gerne, at jeg generelt er mere end fyldt med selvtillid ude i den virkelige verden. Det er bare sådan lidt hmm at lægge sig selv til skue på nettet..

Min situation er bestemt ikke en enkel en at stå i og der er en årsag til, at jeg ikke sådan rent udseendemæssigt, vil synes at "det er det smukkeste jeg har set ud nogensinde" på min bryllupsdag. Jeg er nu sikker på det bliver den lykkeligste (eller derhen ad i stedet) Jeg har været meget smukkere end jeg er i dag og kommer til at se ud på den dag. Jeg har ikke lyst til at fortælle meget videre om det i forummet her, men det er en reel årsag, som også i hverdagen betyder alverden. Jeg blæser højt og flot på det normalt og også den dag!

Det er lidt for mig, som at gå med bukserne ned om anklerne altid og ikke kunne trække dem op. Jeg holder mit hoved ganske højt alligevel, smiler og glemmer det på trods af "situationen".

Selv med den "ikke så kønne gene", stjæler jeg opmærksomheden, ikke pga. hvor smuk og skøn jeg ser ud, men for hvem jeg er. Det er jeg meget taknemmelig over og vil give det videre. Selvom man ikke er "perfekt" så er man jo mere end god nok, også med flere kilo eller andre ting der generer. :wink:

Det vil ganske enkelt være den dag hvor du skal være dig, så om du når dit mål eller ej, er fuldstændigt lige meget.

Bryllupsdagen tror jeg på er meget bedre hvis man ikke skal være så perfekt, men mere at den skal være som DU vil have den i stedet (og pyt så får manden også lige lov at sige pip)

Det der betyder noget er at du forsøger og at du bliver glad for at have forsøgt uanset resultatet. Ud over det så skal det nok lykkes dig. Jeg tror du bare skal slappe en hel del af og lade manden overtage lidt mere af læsset indtil du igen er på toppen. Motivation kan man ikke fremtvinge, men hvis du er glad er der større chance for at blive motiveret. :biggrin:

Til slut: RIGTIG GLÆDELIG JUL til dig. :newyear:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan kun tilslutte mig namaks kloge ord... Og nævne at med smertemedicin er problemet for mig simpelthen at jeg ikke mærker at jeg er sulten eller mæt. Jeg har andre problemer end du har pga dette, men det er stadig interessant i forhold til hvorfor man spiser for meget eller forkert.

Jeg glemmer at spise fordi jeg ikke er sulten, men når jeg så bliver mindet om det eller får maden serveret så spiser jeg meget mere end normalt fordi jeg heller ikke synes jeg bliver mæt som jeg plejer... Og trangen til søde sager synes jeg også er forøget.

Så er spørgsmålet bare hvad man bruger denne indsigt til. Jeg spiser uden at være sulten, og så bruger jeg længere tid på at spise og mærke efter hvornår jeg har spist nok. Og venter måske lige 5 min inden jeg beslutter om jeg skal have den sidste portion.

Og så husk at vores mænder elsker os trods vi er for tynde eller tykke... Selvtillid og at være tilpas i sin egen krop er altafgørende - ikke de sidste par kilo på en dum vægt :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ihh snublede lige over din tråd og så gik morgenen med den :D elsker mormor konceptet og alle de rød/hvide tern minder mig om min egen mormor og sommerferie hos mormor og bedstefar ( han sys morfar lød så gammelt :D ) og vi sad i deres udestue og spiste jordbærgrød med fløde *mummenums* :)

Vi skal have kirkebryllup i 2016 så der er "også" laaang tid til, men jeg kan godt lide at have lang tid til planlægning, specielt med alle de ideer man kan hente her på BK :D

Glæder mig til at følge din videre planlægning :)

0

Del dette indlæg

Jeg kunne godt bruge nogle hints til en sommersalme... Vi skal giftes til august, så det er for sent til forårssalmer og for tidligt til efterårssalmer. Synes egentlig "Det dufter lysegrønt af græs" (kender ikke titlen) er fin, især fordi vi skal vies ved Vesterhavet, men der synges der om, at skærsommeren kommer, og den er vel "gået" på det tidspunkt? Er meget i tvivl, så kom endelig med forslag

0

Del dette indlæg

2-års forlovelsesdato nærmer sig... og stadig ingen dato

Det er godt nok længe siden jeg har skrevet herinde - og bryllupstankerne har faktisk heller ikke fyldt så meget.

:blush:

NOK OM DET!

Året der er gået har budt på yo-yo vægt ligesom min vægt altid har gjort! MEN nu har jeg fundet den nemmeste, sjoveste og absolut billigste måde at tabe mig på. OG jeg har har f galme tabt mig. Sådan der gamle!Har siden februar tabt knapt 8 kg. Jeg blev inspireret af en kort serie på tv2 "en kur der duer" der kørte over nogle uger. 5:2 kuren scorede ret højt og nogle af de ting de sagde om den ramte plet. Da jeg fik sagt højt til manden min, hvor svært jeg havde det med at skulle faste, men at jeg gerne ville blev det pludselig nemt. Jeg kom igang. Ret hurtigt føltes det okay, - jeg var godt nok ret så sulten på "fastedagene" og mine tanker kredsede konstant om hvornår og hvad jeg skulle spise..... - men det skulle vise sig, at der var noget der var bedre!

1-dages kuren, hvor man faster rigtigt. Altså 0,0 kalorier. Min mand købte bogen og læste den og da vi hørte om alle de fordele der er ved faste, ja så var der ingen tvivl; faste SKAL være en del af vores liv. Og nu gør vi det jævnligt. Jeg gør det 2-3 gange om ugen og er ved at blive afhængig af det - gisp hvor har min krop det dejligt med det.

JEG ANBEFALER DET PÅ DET KRAFTIGSTE!

De første gange man gør det er det lidt strengt - MEN I MORGEN ER DET OVERSTÅET!

post-59524-0-74672800-1403796413_thumb.j

Så fakta er, at jeg nu er nede på min 2007 vægt og jeg bliver ved, for det er nemt, behageligt og billigt.

Jeg træner også - hjemme på stuegulvet - næsten hver dag. Enten sammen med go'e gamle Charlotte Birchow eller på en Blog PSWH jeg følger. Sidstnævnte er HÅRD virkelig hård og jeg har fået virklig stærke arme/skuldre, men mange af øvelserne må jeg moderere lidt på for at de kan hænge sammen med min lirekasse-krop :pokey:

Håret er vokset i årets løb og det er total dejligt at kunne sætte det op og faktisk ligne en, der har langt hår. Men shit hvor har jeg lige været igennem endnu en fældeperiode - var det også i 2012 og nu igen! Æv, - tager ellers alverdens kosttilskud og hårkure flere gange om ugen. Men det er nok stress og bekymringer om fremtiden.

Og i går bestilte jeg noget blonde på ebay som Sara uden H. Aner ikke hvad det skal bruges til men må eje det.

Når jeg tænker på brylluppet er mit helt store problem; hvor skal vi holde det? Jeg kan simpelthen ikke finde et sted, som helt ind i det inderste og helt ned i storetåen føles rigtig... æv...

Jeg glæder mig til at komme i rigtigt bryllupsmode igen :7himmel:

:loveshower:dorte

Redigeret af dorte s.
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer