agnete79

9. maj 2015 - Endelig frue

569 indlæg i dette emne

Den er da lavet af det skønneste plastik:-)

Men den er god stabil og OK pæn at se på.

Vi har fundet den på bagebixen.dk og de leverede lynhurtigt.

Vi regner med at sælge det videre efterfølgende for selvom jeg er ret forelsket i det, så er det nok begrænset, hvor tit jeg får behov for det:-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej, øv med dum bror.. Det var da alligevel en ret lortet måde at gøre det på :td: Mht bordopstilling - så har vi inviteret 53 (hvad sker der lige for de skide ulige tal?) I MÅ have runde borde for at fuldføre jeres tema :lol:

Mega-fed kageopsats.. Som jeg har sagt før, så glæder jeg mig mega meget til at se det hele i billeder og høre om det.. Du er godt klar over at det er om EN MÅNED, ik'? :biggrin:

Redigeret af Pille
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jo tak, det er så mærkeligt, at der nu kun er en måned tilbage. Benyttede milepælen til at gå helt bryllupskold og starte et nyt hækleprojekt op i stedet for at få samlet op på et par af de 10.000 bryllups relaterede emner, der skal tages stilling til:-)

Vi har endelig fået mail tilbage fra fest stedet med bekræftelse på, hvad vi har aftalt. Det ser rigtig fint ud det hele bortset fra hovedretten, som er en fuldstændig anden end den vi har aftalt. Hmmm det må vi lige have meldt tilbage på og få lavet om igen.

Vi har besluttet at leje en gammeldags popcorn maskine på hjul fra fest stedet og der er de så søde at give popcornene gratis. Sådan noget elsker en eksiljyde som jeg jo:-)

Den blomster pynt, der følger med i pakke prisen er temmelig sparsom. Vi har så fået et tilbud på en udvidet blonsterpakke, som virkelig falder i vores smag. Skal bare lige beslutte os for om vi nu også lige vil smide 900 kr. ekstra efter blomster...Vi har også mulighed for selv at supplere, men det kan jeg ærlig talt ikke rigtig overskue på nuværende tidspunkt. Hvis vi med garanti vidste, at vi kunne komme ind i lokalet om fredagen, men det er der absolut ingen garanti for, så vi tror bare vi lader feststedets blomsterdame om det uanset hvad.

Og så var der lidt positivt nyt fra ham, der skal synge i kirken. Vi havde regnet med, at han ville have en musiker med og at de skulle have 1000 kr. hver. I går skrev han, at kun vil have 500 kr. i alt så letter jo dejligt i budgettet:-)

Netop budgettet har jeg været en lille smule presset over. Lige før påske fik H2B at vide, at A-kassen havde lavet en regnefejl og fra den ene dag til den anden havde han lige pludselig 0 kr. i indkomst. Jeg havde lige nogle dage, hvor jeg tænkte, at så måtte vi aflyse det hele, men vi har valgt at fortsætte og så bliver der bare sparet igennem på alle andre områder;-)

0

Del dette indlæg

Jo tak, det er så mærkeligt, at der nu kun er en måned tilbage. Benyttede milepælen til at gå helt bryllupskold og starte et nyt hækleprojekt op i stedet for at få samlet op på et par af de 10.000 bryllups relaterede emner, der skal tages stilling til:-)

Vi har endelig fået mail tilbage fra fest stedet med bekræftelse på, hvad vi har aftalt. Det ser rigtig fint ud det hele bortset fra hovedretten, som er en fuldstændig anden end den vi har aftalt. Hmmm det må vi lige have meldt tilbage på og få lavet om igen.

Vi har besluttet at leje en gammeldags popcorn maskine på hjul fra fest stedet og der er de så søde at give popcornene gratis. Sådan noget elsker en eksiljyde som jeg jo:-)

Den blomster pynt, der følger med i pakke prisen er temmelig sparsom. Vi har så fået et tilbud på en udvidet blonsterpakke, som virkelig falder i vores smag. Skal bare lige beslutte os for om vi nu også lige vil smide 900 kr. ekstra efter blomster...Vi har også mulighed for selv at supplere, men det kan jeg ærlig talt ikke rigtig overskue på nuværende tidspunkt. Hvis vi med garanti vidste, at vi kunne komme ind i lokalet om fredagen, men det er der absolut ingen garanti for, så vi tror bare vi lader feststedets blomsterdame om det uanset hvad.

Og så var der lidt positivt nyt fra ham, der skal synge i kirken. Vi havde regnet med, at han ville have en musiker med og at de skulle have 1000 kr. hver. I går skrev han, at kun vil have 500 kr. i alt så letter jo dejligt i budgettet:-)

Netop budgettet har jeg været en lille smule presset over. Lige før påske fik H2B at vide, at A-kassen havde lavet en regnefejl og fra den ene dag til den anden havde han lige pludselig 0 kr. i indkomst. Jeg havde lige nogle dage, hvor jeg tænkte, at så måtte vi aflyse det hele, men vi har valgt at fortsætte og så bliver der bare sparet igennem på alle andre områder;-)

Det er vildt at der kun er en måned tilbage for jer. Hold da op,tiden er gået hurtigt.

Hvor mærkeligt med den hovedret, men så er det da godt at det kun kræver en opringning, så det bliver rettet.

Ej, hvor hyggeligt. Det dufter så dejligt og er så hyggeligt med sådan en vogn. Og det er da god service når de smider popcornene gratis med i pakken. Og hvem i alverden elsker ikke gratis ting?! :cheerleader3:

Hmm.. 900 kr mere for flere blomster. Det er også mange penge, men på den anden side så vil man vel egentlig heller ikke nøjes og blive øv over man ikke gjorde det. Og den der med at i ikke er sikre på om i får lokalet dagen før, kan jo så gøre at i måske har "bedre" af at ofre de ekstra penge på blomster. :)

Og dejligt at i lige sparede på jeres musiker. Det er da helt fint... så kunne i jo tage overskuddet fra der og bruge på blomster :wink:

Orv, det er godt nok ikke den fede nyhed at få. Her lever vi også kun for min kontanthjælp, og det er ike mange penge, men det er fordi Hubby gik fra at være selvstændig til arbejdsløs og så skal de regne hans sats ud.. det har de så været 3 måneder om indtil videre :pokey: Men godt at i ser positivt på det og får det til at fungere alligevel :a1221:

0

Del dette indlæg

Håber de får styr på maden - her har vi også sendt dem en mail (i tirsdags) med hvad vi har aftalt og en endelig pris (det har vi nemlig ikke helt fået på plads efter vi valgte blød bar osv). Var de længe om at svare jer?

Hmm, er spændt på hvad I ender ud i med de blomster dér.. Kan godt forstå, at du med en måned endnu ikke helt kan overskue at finde blomsterhandler oveni hatten..!

0

Del dette indlæg

Ja, det må man sige. Et par uger tog det, men der kom også lige en påskeferie i vejen.

Men I kan jo rimelig meget regne prisen ud selv, eller få hjemmesiden til at gøre det (med mindre I har fået forhandlet jer frem til en helt særlig deal).

Vi har ikke fået en endelig total pris på arrangementet for ting kan jo ændre sig hvis vi pludselig skal have færre/flere kuverter og så afhænger den endelige pris jo også af, hvor lang tid festen varer.

Redigeret af agnete79
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Underligt hvad der er gået glat med hovedretten, men det kan jo heldigvis rettes.

1 måned, det er jo ingen tid, lige om lidt.....

Øv med din mand og manglende indtægt, det var da en træls regnefejl fra a-kassen

0

Del dette indlæg

Ja, det rettes nok nemt.

Håber det samme gælder for min ring, som er kommet hjem i dag, men viser sig at være for lille.Suk!

Det er noget rigtigt l.... med den regnefejl, men spøjst nok har det faktisk kun styrket vores forhold indtil videre. F.eks er H2B stoppet med at ryge, hvilket er til min store glæde:-) Så håber vi bare, at der snart er bid på jobfronten så vi kan få lidt i kassen igen. Vi har heldigvis ikke de store faste udgifter så vi er ikke truet på hus og hjem:-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

De svarede tilbage på vores mail i går - rigtig fint.. Hvor er han sej, ham din hubby, at stoppe med at ryge (siger rygeren selv..) Dejligt at læse, at det blot har styrket jeres forhold! Træls med din ring :( Kan ikke huske, om det er en I har bestilt fra en butik eller om det evt. var EgeArt der havde kreeret den :blush: Håber virkelig, at den kan laves i en ruf!

Jeg krydser fingre for, at H2B snart har et job på hånden!

0

Del dette indlæg

Ja, nu er hubby stoppet med at ryge og bettepigen er stoppet med at bruge sut:-) Hun er en sej lille fighter og jeg er så stolt af hende. Det kunne være jeg også skulle stoppe med et eller andet....stoppe med at stoppe chokolade i hovedet f.eks:-)

0

Del dette indlæg

Jeg var hos guldsmeden og aflevere min ring i dag. Den var simpelthen et nummer for lille så nu laver de den større. Jeg kan allerede hente den igen på fredag så der er tid til endnu en tilretning hvis det skulle være:-)

Jeg har skrevet til feststedet og spurgt, hvad de anbefaler mht. bord opstilling og så krydser jeg fingre for, at det fint kan lade sig gøre med runde borde.

Vi har fået gjort en masse små indkøb og haft kontakt til en masse mennesker, herunder barnepige og præst. Jeg må lige se at få opdateret lidt grundigere ved lejlighed, men lige nu er jeg bare træt med træt på.

0

Del dette indlæg

Dejligt at I har fået styr på en masse ting, og da særligt at I kan spare nogle penge på musikken i kirken. Øv med gemalen og hans 0-indkomst, det falder aldrig på et heldigt tidspunkt, men da særligt ikke, når man skal giftes lige om lidt. :( Håber I får styr på det og at han snart får et godt job igen. *s*

Fik du talt med feststedet om maden, så I er sikre på at få den rigtige hovedret? Spændende hvad de siger til bordopstillingen - jeg håber også, vi ender ud i runde borde - men vi skal lige ha' overblik over pladsen i teltet først, tænker jeg.. *s*

For øvrigt sejt med bettemusen og sutten - det er altid lidt vildt, når de tager så stort et skridt, ikke sandt. Det er trods alt noget af en tryghed der bliver smidt overbord..*S* Og skønt at manden nu er en ikke-ryger, det kan man vist aldrig sætte nok pris på. *s*

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var hos guldsmeden og aflevere min ring i dag. Den var simpelthen et nummer for lille så nu laver de den større. Jeg kan allerede hente den igen på fredag så der er tid til endnu en tilretning hvis det skulle være:-)

Jeg har skrevet til feststedet og spurgt, hvad de anbefaler mht. bord opstilling og så krydser jeg fingre for, at det fint kan lade sig gøre med runde borde.

Vi har fået gjort en masse små indkøb og haft kontakt til en masse mennesker, herunder barnepige og præst. Jeg må lige se at få opdateret lidt grundigere ved lejlighed, men lige nu er jeg bare træt med træt på.

Kender det alt for godt det med at være træt med træt på og så går BK lige en anelse i glemmebogen :lol:

0

Del dette indlæg

Med 3 uger igen sker der selvsagt en hel del på bryllupsfronten.

I morges blev H2B poltet. Jeg vidste godt, at de ville komme i dag og der var fyldt med sommerfugle i min mave. Heldigvis sov han længe og jeg gik ind og vækkede ham kl. 8:30 undr påskud af, at jeg ville tage til bageren så han skulle lige kigge efter poden. Jeg kunne godt mærke, at han ikke havde en anelse om, at nu var det nu. Jeg "tog afsted" og mødtes udenfor med gutterne. Efter lidt småsnak lukkede jeg dem ind i lejligheden, hvor en meget overrasket H2B sad med morgenhår og så Ramasjang😊

Han blev sendt i bad mens vi gjorde klar til morgenmad som best man havde købt ind til. Så spiste vi en halv times tid og så smuttede de ellers videre til gokart, bueskydning, paintball, øldrikning på Sønder Boulevard (hvor vi boede tidligere) og vinsmagning og tapas.

Han har ikke givet meget lyd fra sig, men at dømme efter de andres facebook opdateringer, så har de det rigtig godt😊

0

Del dette indlæg

Her til eftermiddag overvejde jeg kort om man burde konvertere til Islam. Der var bryllup i naboblokken og hold da op, hvor så det festligt ud😊

Tror nu vi bliver ved det traditionelle danske for jeg tror ikke, at nogen i vores omgangskreds er så gode til så stærke farver og trommeoptoget bliver måske også lidt for meget😃

Redigeret af agnete79
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder som en rigtig hyggelig dag for din mand. Fantastisk at de fik ham overrasket. Jeg har gættet min dag så det bliver nok svært at være overrasket (sidste lørdag inden bryllup).

Gad godt med til et muslimsk bryllup, tror det er en god fest.

0

Del dette indlæg

Jeg har i øvrigt fået bordplanen til at gå op Jeg kunne virkelig mærke, at det nagede mig hvis vi ikke skulle sidde ved runde borde og da feststedet så svarede, at de også mente, at det var bedst med de runde, så gav jeg mig til at skrible lidt. Og det var godt, at jeg gjorde det for da jeg havde fundet løsningen, kunne fintællingen afsløre, at vi bliver 52 i alt og ikke 51, som jeg ellers havde fået det til

Heldigvis var H2B enig med mig i fordelingen af gæsterne så nu skulle den være klaret og så håber vi bare, at der ikke kommer nogen afbud.

Vi kommer til at sidde sammen med min bror og hans kone (som er min såkaldte Maid of Excellence og hende, der skal hjælpe mig i kjolen på dagen). H2Bs halvsøster kommer til at sidde ved siden af ham og så sidder vi også sammen med min Maid of Honour og hendes kone (som også er vores fotograf). De er alle sammen nogle fantastiske mennesker så det bliver et godt bord

Den store bekymring har hele tiden været min svigerfar. Jeg synes ærlig talt ikke der er nogen, der skal trækkes med ham, men på den anden side,så har vi før set, at han egentlig klarer sig rigtig fint i selskab med andre. Det er åbenbart kun familien han skal være p.... irriterende overfor Nå, men konsekvensen er taget og han kommer hverken til at sidde ved vores bord eller sammen med de andre forældre. I stedet kommer han til at sidde sammen med en flok gamle hippier og et bøssepar - så må vi se om han får ændret lidt politisk overbevisning i løbet af aftenen

0

Del dette indlæg

Jeg har i øvrigt fået bordplanen til at gå op Jeg kunne virkelig mærke, at det nagede mig hvis vi ikke skulle sidde ved runde borde og da feststedet så svarede, at de også mente, at det var bedst med de runde, så gav jeg mig til at skrible lidt. Og det var godt, at jeg gjorde det for da jeg havde fundet løsningen, kunne fintællingen afsløre, at vi bliver 52 i alt og ikke 51, som jeg ellers havde fået det til

Heldigvis var H2B enig med mig i fordelingen af gæsterne så nu skulle den være klaret og så håber vi bare, at der ikke kommer nogen afbud.

Vi kommer til at sidde sammen med min bror og hans kone (som er min såkaldte Maid of Excellence og hende, der skal hjælpe mig i kjolen på dagen). H2Bs halvsøster kommer til at sidde ved siden af ham og så sidder vi også sammen med min Maid of Honour og hendes kone (som også er vores fotograf). De er alle sammen nogle fantastiske mennesker så det bliver et godt bord

Den store bekymring har hele tiden været min svigerfar. Jeg synes ærlig talt ikke der er nogen, der skal trækkes med ham, men på den anden side,så har vi før set, at han egentlig klarer sig rigtig fint i selskab med andre. Det er åbenbart kun familien han skal være p.... irriterende overfor Nå, men konsekvensen er taget og han kommer hverken til at sidde ved vores bord eller sammen med de andre forældre. I stedet kommer han til at sidde sammen med en flok gamle hippier og et bøssepar - så må vi se om han får ændret lidt politisk overbevisning i løbet af aftenen

Hahaha, det lyder spændende! Min kærestes stedmor er umulig at placere...hun er simpelthen forfærdelig, og det er pænt sagt. Vi skal have lange borde, så hun skal enten pakkes ind i hendes egne børn eller dumpes for enden af et bord, det er dælme svært sådan noget😳😊 syntes din plan lyder fornuftig. Jeg brugte engang en hel aften på hele den der homodebat til en fødselsdag, det er sgu lidt anstrengende, men man må jo se det som en samfundspligt😜
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer