DitteSchouNielsen

Den eneste ene <3 Troels & Ditte Sneak peak fra photoshot :)

1,736 indlæg i dette emne

Kære Ditte.

Jeg bliver godt nok berørt af din historie - hvor er det simpelthen så sørgeligt at hun er gået bort, og alligevel så livsbekræftende at I valgte at blive gift på det tidspunkt og på den måde I gjorde, med en glad svigermor sammen med jer.

Sorg er så hårdt at bære, men bær den sammen, og tag rigtig godt vare på hinanden. Jeg har tidligere fået et lille 'visdomsord' som jeg gerne vil dele med dig, hvor simpelt det end lyder, så er det bare så sandt: 'Den bedste medicin mod store sorger er små glæder!'. Glæd jer over gode minder og over at jeres relation til svigermor lever videre selv om hun ikke er her mere.

Og så vil I, når tiden er rigtig, begynde at glæde jer over andre ting omkring jer, f.eks. jeres bryllupsfest til sommer, som jeg er sikker på at din svigermor synes er jer vel undt!

Kh Marianne.

:hug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Må indrømme at jeg, let og elefant er sprunget over de fleste indlæg af alle andre, og kun (indtil videre) har læst dine seneste indlæg, for sikke da der er sket ting og sager for jer.

Jeg kondolerer mange gange, hvor må det gøre ondt. Mistede selv min far for 1½ år siden, meget pludseligt. Havde jeg vidst han snart ikke ville være længere, havde vi uden tvivl giftet os noget før, så synes det er fantastisk smukt at i giftede jer på sygehuset så hun kunne være med. Tror også det har været med til at give hende ro til at give slip på livet.

Kræft er et helvede! Min mor er også ramt, heldigvis bliver hun ikke så syg (endnu) at man kan mærke det på hende, men vi ved alle at tiden med hende er begrænset. Og gu gør det ondt at miste!

Hvis ikke det gjorde det, ville vi ikke elske.

Håber at I på trods af den store sorg der tynger jer nu, kan se gennem det og finde lyset, livet og glæden på den anden side. I har hinanden at støtte jer til, og benyt jer af det. Gør noget godt for hinanden. Glæd hinanden hver dag, om ikke andet så bare med en lille note på puden, i jakkelommen, på spejlet, i køleskabet eller hvor du nu kan finde på, om at du elsker ham og glæder dig til at tilbringe livet med ham.

Livet er kort, uanset hvor lang tid man lever.

Mange tak

Det var så dejligt at vi kunne blive gift hos hende og vi kunne mærke at det gav hende ro til at kunne give slip.

Vi vil være der for hinanden, men god idé med små sedler rundt om, det er en nem måde at fortælle min kære mand år jeg elsker ham, det kræver ikke meget overskud. Tak for det :)

jeg har også fået købt ind så vi har lidt lækkert mad og guf at hygge os med her i påsken.

Det kræver netop ikke meget overskud, men er sådan en sød tanke, synes jeg. Det kræver heller ikke den store planlægning, alt det kræver er et stykke papir og noget at skrive med.

Hvis du går helt amok kan du jo købe noget maling og skrive det på en væg :a1221:

Godt med lækker mad, det giver altid lidt ekstra hygge

.Håber det går fremad for jer, og dagene stille og roligt bliver en smule lysere.

Hehe jeg tror jeg nøjes med små sedler :) vi bør til leje og skal flytte lige om lidt.

Vi har lige hygget med vafler, is og varm kakao.

0

Del dette indlæg

Kære Ditte.

Jeg bliver godt nok berørt af din historie - hvor er det simpelthen så sørgeligt at hun er gået bort, og alligevel så livsbekræftende at I valgte at blive gift på det tidspunkt og på den måde I gjorde, med en glad svigermor sammen med jer.

Sorg er så hårdt at bære, men bær den sammen, og tag rigtig godt vare på hinanden. Jeg har tidligere fået et lille 'visdomsord' som jeg gerne vil dele med dig, hvor simpelt det end lyder, så er det bare så sandt: 'Den bedste medicin mod store sorger er små glæder!'. Glæd jer over gode minder og over at jeres relation til svigermor lever videre selv om hun ikke er her mere.

Og så vil I, når tiden er rigtig, begynde at glæde jer over andre ting omkring jer, f.eks. jeres bryllupsfest til sommer, som jeg er sikker på at din svigermor synes er jer vel undt!

Kh Marianne.

:hug:

Tusind tak Marianne

Dine visdomsord er da bare guld værd, hvor er det dog bare sandt.

Tårerne presser sig på hver gang vores bryllup bliver nævnt og det er jo fordi jeg savner hende sådan, men også fordi jeg glæder mig over at hun fik lov at opleve det og at hun var bevidst om det hele.

Hun vil glæde sig over at vi stadig holder fast i planerne d. 14/7 og vil være med os.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Må indrømme at jeg, let og elefant er sprunget over de fleste indlæg af alle andre, og kun (indtil videre) har læst dine seneste indlæg, for sikke da der er sket ting og sager for jer.

Jeg kondolerer mange gange, hvor må det gøre ondt. Mistede selv min far for 1½ år siden, meget pludseligt. Havde jeg vidst han snart ikke ville være længere, havde vi uden tvivl giftet os noget før, så synes det er fantastisk smukt at i giftede jer på sygehuset så hun kunne være med. Tror også det har været med til at give hende ro til at give slip på livet.

Kræft er et helvede! Min mor er også ramt, heldigvis bliver hun ikke så syg (endnu) at man kan mærke det på hende, men vi ved alle at tiden med hende er begrænset. Og gu gør det ondt at miste!

Håber at I på trods af den store sorg der tynger jer nu, kan se gennem det og finde lyset, livet og glæden på den anden side. I har hinanden at støtte jer til, og benyt jer af det. Gør noget godt for hinanden. Glæd hinanden hver dag, om ikke andet så bare med en lille note på puden, i jakkelommen, på spejlet, i køleskabet eller hvor du nu kan finde på, om at du elsker ham og glæder dig til at tilbringe livet med ham.

Mange tak

Det var så dejligt at vi kunne blive gift hos hende og vi kunne mærke at det gav hende ro til at kunne give slip.

Vi vil være der for hinanden, men god idé med små sedler rundt om, det er en nem måde at fortælle min kære mand år jeg elsker ham, det kræver ikke meget overskud. Tak for det :)

jeg har også fået købt ind så vi har lidt lækkert mad og guf at hygge os med her i påsken.

Det kræver netop ikke meget overskud, men er sådan en sød tanke, synes jeg. Det kræver heller ikke den store planlægning, alt det kræver er et stykke papir og noget at skrive med.

Hvis du går helt amok kan du jo købe noget maling og skrive det på en væg :a1221:

.Håber det går fremad for jer, og dagene stille og roligt bliver en smule lysere.

Hehe jeg tror jeg nøjes med små sedler :) vi bør til leje og skal flytte lige om lidt.

lyder ikke værst med vafler, is og varm kakao (er en sucker for varm kakao!).

men ja forstår godt du nøjes med små sedler.

og nu vi er ved visdomsord

"Husk at glemme bagateller.

Husk at nemme hvad det gælder.

Husk at elske, mens du tør det.

Husk at leve, mens du gør det."

- Piet Hein

årh elsker visdomsord

Hvis jeg en lille ting ku sende,

så den være dig i hænde

med lidt smil og med lidt glæde,

så dine øjne, ej skal græde.

- Maria Nielsen, personligt skrevet til dig

0

Del dette indlæg

Alle i skønne tøser.... I skal alle have en stor tak for jeres søde ord, kram og varme tanker, det har varmet og trøstet lidt i min for tiden triste hverdag.

Mandag fik vi snakket med en bedemand, der var rigtig hjælpsom og flink, hvor vi fik styr på det meste. Vi sang svigermor ud, det var rigtig smukt. De havde gjort hende rigtig fin i den trøje hun havde valgt ud til vores bryllup og hun lå med blomster, som Troels og jeg havde haft med. Hun så så fredfyldt og glad ud.

Tirsdag fik vi snakket med præsten, valgt det sted hun skal ligges, valgte sten og fandt et sted til kaffe og kage.

Hun skal bisættes på lørdag. Puha det bliver også en rigtig hård dag. Men jeg glæder mig til på en måde at få en afslutning, så vi kan begynde at se frem ad og mindes hende med glæde.

Søndag står på påskefrokost sammen med Troels' får og søskende, jeg tror det bliver rart at vi skal noget dagen efter bisættelsen.

Men jeg har jo også lovet jer en lille beretning om vores bryllup og den tror jeg, at jeg vil begynde på mandag, så håber jeg også at vi har fået en masse billeder jeg kan vise jer.

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mange tak

lyder ikke værst med vafler, is og varm kakao (er en sucker for varm kakao!).

men ja forstår godt du nøjes med små sedler.

og nu vi er ved visdomsord

- Piet Hein

årh elsker visdomsord

så den være dig i hænde

Hvor er du sød :)

Super gode visdomsord, er især vild med det sidste, det er rigtig godt skrevet :) tusind tak for det.

0

Del dette indlæg

- Piet Hein

årh elsker visdomsord

så den være dig i hænde

Super gode visdomsord, er især vild med det sidste, det er rigtig godt skrevet :) tusind tak for det.

Så lidt. Nogle gange skal man ha noget der er helt specielt til en.

Du skal vide at du og ikke mindst mand og svigerfamlie er i mine tanker for tiden. Husker selv hvor hårdt det er at gå igennem, med bedemand, præst, salmer, kiste osv. Alt virker som om det er gået i stå, men den store verden omkring en banker stadig for fuld udblæsning, og man aner ikke hvor tiden bliver af, selvom man føler den er gået i stå. Lidt krænglet - men sådan havde jeg det hvertfald.

0

Del dette indlæg

- Piet Hein

årh elsker visdomsord

så den være dig i hænde

Du skal vide at du og ikke mindst mand og svigerfamlie er i mine tanker for tiden. Husker selv hvor hårdt det er at gå igennem, med bedemand, præst, salmer, kiste osv. Alt virker som om det er gået i stå, men den store verden omkring en banker stadig for fuld udblæsning, og man aner ikke hvor tiden bliver af, selvom man føler den er gået i stå. Lidt krænglet - men sådan havde jeg det hvertfald.

Tak... Føler mig helt speciel nu :)

Ja tiden går i stå. Det er lidt som at befinde sig i sin egen lille bobbel.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

- Piet Hein

årh elsker visdomsord

så den være dig i hænde

Ja en gennemsigtig bobbel - for man kan jo godt se at verden "fungere" som den plejer, og alle andre har en hverdag som om der ingenting er sket.

Håber bisættelsen i dag giver et orrdentlig farvel, og i herefter kan se fremad og glæde jer til jeres dag på en helt ny måde. (nu er i jo næsten garanteret godt vejr den dag, når nu i har "kontakter" deroppe :7himmel: <-Svigermor på en sky )

0

Del dette indlæg

Vi fik sagt farvel og på gensyn til svigermor igår, Puha det var en hård dag...

Især også for min søde, søde far - ikke nok med at han jo var ked af det med min svigermor, så tror jeg tankerne løb noget af med ham igår. Min faster har også kræft (uhelbredeligt kræft, der har spredt sig til knoglerne, ligesom det svigermor havde :( ) - så min far er jo selvfølgelig bange for hvordan det kommer til at udvikle sig for min faster, hvilket jeg godt kan forstå, tænker også selv over det.

Men det var en smuk dag og der var kommet mange for at tage afsked. Der var mange smukke blomster til hende og præstens tale var så smuk og ramte bare så godt - der stor tudede jeg, han nævnte også hvordan hun holdte ud til vores bryllup.

0

Del dette indlæg

- Piet Hein

årh elsker visdomsord

så den være dig i hænde

Ja en gennemsigtig bobbel - for man kan jo godt se at verden "fungere" som den plejer, og alle andre har en hverdag som om der ingenting er sket.

Håber bisættelsen i dag giver et orrdentlig farvel, og i herefter kan se fremad og glæde jer til jeres dag på en helt ny måde. (nu er i jo næsten garanteret godt vejr den dag, når nu i har "kontakter" deroppe :7himmel: <-Svigermor på en sky )

Ja ganske rigtig...

Jeg håber da svigermor kan få lidt indflydelse på vejret til sommer :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Ja, puha en historie ..... har godt fulgt med på sidelinjen og har også siddet og småtudet engang imellem .... for self begynder tankerne at flyve: hva nu, hvis det skete for mig selv eller H2B .... jeg ville jo være færdig som gårdsanger altså.

Men dejligt at høre, at I fik taget afsked på en god måde :) Syns det var meget overskudsagtigt at flytte vielsen til sygehuset .... ønsker jer alt det bedste og brylluppet skal nok blive fantastisk alligevel ;)

0

Del dette indlæg

Dejligt i fik sagt smukt farvel og på gensyn til din kære svigermor og at alt bare var som det skulle være..... :( Sådan en dag er bare hård og den skal gennemleves.....og ja jeg kan virkelig godt forstår hvad der går igennem hovedet på din far....... :( Synes det var smukt hun nævnte jer i talene.....for det var fantastisk i nåede at blive gift så din svigermor kunne nå at være med...... :)

0

Del dette indlæg

Åh altså. Godt det var en smuk og god tale og at så mange mødte op :hug:

Ja det var så dejligt. Han er også bare en rigtig god præst, han er så god til at få sagt det rigtige og på en god måde. Vi var alle rigtig glade for at det kunne blive lige netop den præst også fordi svigermor synes han var så god.

0

Del dette indlæg

Ja, puha en historie ..... har godt fulgt med på sidelinjen og har også siddet og småtudet engang imellem .... for self begynder tankerne at flyve: hva nu, hvis det skete for mig selv eller H2B .... jeg ville jo være færdig som gårdsanger altså.

Men dejligt at høre, at I fik taget afsked på en god måde :) Syns det var meget overskudsagtigt at flytte vielsen til sygehuset .... ønsker jer alt det bedste og brylluppet skal nok blive fantastisk alligevel ;)

Ja det sætter nogle tænker i gang. Jeg vil ikke ønske for nogen at de skal igennem, det vi har været igennem, det har været så hårdt og forfærdeligt :(

Det var dejligt det var en smuk dag i lørdags og alt gik bare som det skulle.

Vi håber også at vi får den fest vi har drømt om.

0

Del dette indlæg

Dejligt i fik sagt smukt farvel og på gensyn til din kære svigermor og at alt bare var som det skulle være..... :( Sådan en dag er bare hård og den skal gennemleves.....og ja jeg kan virkelig godt forstår hvad der går igennem hovedet på din far....... :( Synes det var smukt hun nævnte jer i talene.....for det var fantastisk i nåede at blive gift så din svigermor kunne nå at være med...... :)

Ja trods omstændighederne, så var det en smuk dag, men jeg er glad for at den nu er overstået, så venter der bare urnenedsættelsen.

Ja der er ikke noget at sige til at min far har bange anelser omkring min faster, når hun nu står i samme situation som min svigermor gjorde for nogle måneder siden. Jeg tænker også meget på min faster, og krydser alt hvad jeg har for, at lægerne har bedre resultater med behandlingen af min faster. Vil så nødigt miste hende før tid også.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer